woningnet

04-01-2011 00:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu al 3 jr ingeschreven bij woningnet voor een ruimte in mijn stad (ergens in het noorden). Ik heb genoeg punten voor een studio/appartementje. Echter wil ik verhuizen naar Amsterdam. Kan ik miijn punten gebruiken om een woonruimte in A'dam te krijgen of moet ik me opnieuw inschrijven (als woningzoekende in A'dam) en wachten? Weet iemand dat?
Volgens mij ben je regiogebonden ingeschreven. Niet elke regio heeft namelijk dezelfde regels en dezelfde puntentelling. Het is dus niet 1 op 1 over te zetten.
Kun je dat niet beter zoeken op www.woningnet.nl in plaats van het aan welwillend amateurs te vragen?

(Sorry, maar ik snap dit soort vragen dus echt niet. Vraag het gewoon aan degene die erover gaat? Je kunt toch op geen enkele manier inschatten of mensen die hier antwoorden uit hun nek kletsen of niet?)
@ pantalaimon: excuuuuse me, ik ben mobiel online en kan dat niet 1, 2 , 3 op woningnet zoeken en ik kan niet slapen en was veel te nieuwsgierig naar of het mogelijk was :p wellicht had iemand er verstand van. Niet zo gestresst, het is nieuwjaar he :D
Nee, het kan niet. Het is idd regiogebonden. Je moet je voor amsterdam eo opnieuw aanmelden.
quote:sirenita schreef op 04 januari 2011 @ 00:36:

@ pantalaimon: excuuuuse me, ik ben mobiel online en kan dat niet 1, 2 , 3 op woningnet zoeken en ik kan niet slapen en was veel te nieuwsgierig naar of het mogelijk was :p wellicht had iemand er verstand van. Niet zo gestresst, het is nieuwjaar he :DIk ben niet gestressed hoor, kan ook prima slapen. Welterusten!
Wachttijd in Amsterdam is lang. Zeer lang. Heel erg zeer veel lang. En dan nog langer.

Dus alleen al daarom denk ik niet dat je wachttijdpunten vanuit een andere regio zou kunnen meenemen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
In Amsterdam als starter moet je rekenen op zeker 12 jaar om een klein huisje in een redelijke buurt te krijgen....
En economisch gebonden zijn als voorwaarde...
3 jaar... er zijn langere wachtlijsten voor een bankje in het park
quote:spectral schreef op 04 januari 2011 @ 07:46:

En economisch gebonden zijn als voorwaarde...

? Is dat zo?

Wat heeft iedereen toch in a'dam te zoeken, zo leuk wonen is het hier niet hoor..
quote:SeptemberGirl schreef op 04 januari 2011 @ 08:05:

[...]

? Is dat zo?

Wat heeft iedereen toch in a'dam te zoeken, zo leuk wonen is het hier niet hoor..Ik vind het anders best wel leuk wonen hier met meer dan 140 (inter)nationaliteiten die weer hun eigen etenswaren mee hebben genomen.

[...]

? Is dat zo?

Wat heeft iedereen toch in a'dam te zoeken, zo leuk wonen is het hier niet hoor..

ja dat klopt.

enne wel eens ergens anders gewoond dan in Amsterdam? Dan weet je waarom Amsterdam zo leuk is

[...]

? Is dat zo?

Wat heeft iedereen toch in a'dam te zoeken, zo leuk wonen is het hier niet hoor..Bij woningnet en alle sociale huurwoningen moet je een binding hebben met Amsterdam, als in werk of studie. Anders mag je uberhaupt niet worden ingeschreven.
ik had 2 jaar geleden ook geen binding met amsterdam en heb me gewoon in kunnen schrijven.. Economische binding is mijn inziens dus onzin.
quote:mimi87 schreef op 04 januari 2011 @ 09:51:

ik had 2 jaar geleden ook geen binding met amsterdam en heb me gewoon in kunnen schrijven.. Economische binding is mijn inziens dus onzin.

Neehoor dat is zeker geen onzin... want op het moment dat je een huis krijgt toegewezen dan gaan ze controleren of het wel rechtmatig is....

Maargoed inschrijven is gewoon kul als je op korte termijn iets wil vinden. Dan ben je aangewezen op connecties, vrijesector, kranten, marktplaats... en moet je heel veel geluk hebben.
ben uiteindelijk ook niet in omgeving amsterdam terecht gekomen dus dat zou ik dan niet weten.. Er zijn ook een hoop makelaars die verhuren, misschien een idee?
quote:Neele01 schreef op 04 januari 2011 @ 07:29:

In Amsterdam als starter moet je rekenen op zeker 12 jaar om een klein huisje in een redelijke buurt te krijgen....Dat is nu ongeveer 15 jaar geworden hoor.
I am Spaaartaaacus.
quote:Sam1973 schreef op 05 juni 2015 @ 00:14:

[...]

Dat is nu ongeveer 15 jaar geworden hoor.Het is dan ook een topic uit 2011

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven