Hoe schrijf je..
zondag 9 januari 2011 om 20:44
Ik weet het echt niet. Zit net een mailtje te tikken naar mijn arts en zoek de term die beschrijft "zit in de familie".. familieer/familiar/familliar. Het is het allemaal net niet en kom er echt niet achter wat het wél moet zijn. Heb op dit moment geen woordenboek tot mijn beschikking, en Google is even niet my best friend blijkbaar. Jullie enig idee?
Alvast dank!
Alvast dank!
zondag 9 januari 2011 om 20:49
zondag 9 januari 2011 om 20:54
@Mittens: nee, zocht echt het woord familiair. Betekent namelijk ook
Familiair
(1) Erfelijk, genetisch, congenitaal
(2) In een bepaalde familie voorkomend,
volgens de link van 1001nacht iig
. Het gaat om iets medisch, met een familiair patroon. Vind ik net iets duidelijker staan, bondiger dan "het zit in de familie".
@Georgette. Dank, ben beetje een kluns op lichamelijk gebied en nou ja.. succes kan ik wel gebruiken. Hoop dat arts spoedig reageert, hij is ietwat een warhoofd, haha. Letterlijke quote: "als je na 2 weken niets van me hebt gehoord, mail me dan even". Dat heb ik dus net gedaan
Familiair
(1) Erfelijk, genetisch, congenitaal
(2) In een bepaalde familie voorkomend,
volgens de link van 1001nacht iig
@Georgette. Dank, ben beetje een kluns op lichamelijk gebied en nou ja.. succes kan ik wel gebruiken. Hoop dat arts spoedig reageert, hij is ietwat een warhoofd, haha. Letterlijke quote: "als je na 2 weken niets van me hebt gehoord, mail me dan even". Dat heb ik dus net gedaan
zondag 9 januari 2011 om 21:04
@Zalmwrapje: zou het? Haha, of is het iets voor dokters an sich? Kan het mijn eigen arts iig niet kwalijk nemen: hij is druk man, altijd overal en nergens (dan zit hij weer in Londen voor een congres, dan weer in Amerika), en wil ook nog tussendoor al zijn patiënten zelf zien of doorspreken met een andere collega. Hij doet iig zijn stinkende best, en dat waardeer ik.
Komt het nog steeds overeen met jouw arts?
Komt het nog steeds overeen met jouw arts?