Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn mailbox knapt . Love y'all. En ga nu mijn man uit zijn hok halen
Heb net een flink stukje zitten brullen, bij een stukje kinderdocu nota bene.

Heb namelijk mijn dochter's toekomst gezien, over hoe ze over 4 jaar zal zijn. Zo herkenbaar, de maniertjes, de uitdrukkingen, de mimiek.

Is het logisch trots te zijn op een kind dat je geeneens kent?

Vreemde eend
Wat wilde ik nou toch typen?
Mim, ik wist niet dat je een ziek kind heb. Ik wil morgen dat docu zien. En wat je zegt over trots zijn... Mijn zus heeft in oktober een kind geadopteerd. Vanaf het moment dat ik de eerste foto zag, mis ik hem en ben ik erg trots op hem, hoe snel hij leert en hoe goed hij de veradering meegemaakt heeft. Ik heb hem nog nooit irl gezien. Ik wil gaan, maar ik vind zoooo moelijk mijn eigrn kinderen hier te laten.
Ja hoor, Mims, dat is logisch. Mooie docu. Ik vond het ellebogen kunnen likken erg grappig.

jongetje, fluisterend 'Ehhh... ze kan ook dingen die wij niet kunnen..."
Mops kan ook elleboog-likken. En de legendarische "kindje, kun je met jouw tenen bij jouw neus-floep".

Maar tegelijkertijd, dat meisje van tien dat daar op een bankje onnoemelijk wijs, lief, en stoer zit te zijn, maar dat door leeftijdsgenootjes vijf wordt geschat, deed even mijn hart breken. Zeker als ze daarna uitlegt dat ze toch zeker het gezicht heeft van iemand van 10!

Stoer ding. Ik ben fan van Julia (die nu volgens mij 12 of 13 is, maar nogsteeds stoer).

MEFS, Mopsey is dus niet ziek. Absoluut niet. Ze is klein. Heel klein. Maar zoals ze zelf zegt; ze gaat er niet dood aan, ze kan gewoon spelen, dus het kan nog veel erger.
Mooie documentaire, Mims. Erg leuk kind ook trouwens, lekker nuchter.

"In groep 2 wist ik al dat ze iets aan haar groei had" ---> da's eigenlijk best mooi gezegd. Julia en Mops hebben iets aan hun groei.
Gelukkig niet ziek. Mefsmeid wordt al een paar maanden onderzoht omdat haar groeicurve afwijkend is. Ze hebben in mij en haar een chromosoom afwijking gevonden. Nu moeten ze kijken of haar grori ermee te maken heeft. Ik ben erg klein, 151 cm en in de familie van mijn moeder zijn er ook hele kleine mensen. Persoonlijk denk ik dat haar eetpatroon niet goed is en daarom groeit ze niet.
Ik kan ook met mijn tenen bij mijn neus!!
knap hoor
Ja, maar je kunt niet de tenen bij je neus-floep. Zonder handen en in een vloeiende beweging. En als je dat wel kan; FILMPJE!!!
MEFS; ik heb het al een paar keer getypt en weer weggehaald maar ik ga het toch zeggen...

Ik weet dat je het niet lullig bedoelt, en je gerust heel erg zorgen maakt over jouw dochter's groei; maar 1.51 is medisch gezien niet klein. Medisch ben je als vrouw pas klein als je korter bent dan 1.45, al ervaar je dat zelf misschien anders. Er zijn dagen dat ik zou willen dat Mopsey 1.51 zou worden; zij zal maximaal en als het meezit slechts 1.25 worden.

Met haar korte beentjes is het tenen-bij-je-neus-kunstje een gimmick, een grappig kenmerk. Haar benen zijn niet langer dan haar neus.

Dit kan je allemaal niet weten, en dat hoeft ook niet. Maar misschien zou je je wat terughoudender op kunnen stellen tot je weet wie je precies tegenover je hebt? Want om heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo heel fijn om hier in Het Kasteel nogmaals uit te moeten leggen wat Mopsey heeft, wat mijn gevoeligheden hieromtrent zijn, en dat ze dus niet ziek is maar alleen een groeistoornis heeft. Het Kasteel is voor mij een thuis, waar mensen mij kennen en aan 1 woord of smiley genoeg hebben.

Nogmaals, ik snap heus wel dat je het niet kwaad bedoelde, en alleen maar wilde delen, maar jouw post viel mij hierin even verkeerd.

Je hoeft niet iedere dag op alles steeds te reageren met het risico dat je mensen op de tenen gaat staan omdat je ze niet kent.
**kan niet floepen**

**en zet koffie neer**

**gaat geen foto maken van haar tenen bij de neus-actie**

Dat zou genant zijn.

Wellicht niet genanter dan een speld inslikken, maar hee.
Ben ik met de mailbox bij, mis ik hier een hele drukte .

Oh meiden los van werk, heb ik de komende 5 dagen nog geen enkele sociale afspraak staan. Wat een zalig vooruitzicht.

Vanmiddag een gesprek met een collega over mogelijk werk In combinatie met het gesprek van voor de vakantie met die kleine stichting wordt daarmee de ZZp-variant toch wel erg interessant. Ook omdat dan het probleem wat binnen mijn huidige functie ontstaat als ik straks weg ben ook opgelost kan worden. Misschien toch maar even een startersgesprek bij de Kamer van Koophandel aanvragen.

Mims ga je link nog bekijken, maar snap dat een inkijkje van de toekomst van Mopsey emoties oproept. Mooie emoties.

Ok koffie.
En MEFS ik sluit me aan bij de woorden van MIms. Het kasteel is een hechte groep waarin bezoekers uiteraard altijd welkom zijn voor een kop koffie/thee of een tijdelijk verblijf in de logeerkamer, maar niet meer dan dat.
sorry mims
het was niet mijn bedoeling opdringerig te doen.. Nog maals, mijn excuses.
MEFS, natuurlijk was dat niet jouw bedoeling. Het is ook niet een enorm probleem waar je excuses voor moet maken. Ik hoop dat je het snapt en zeker af en toe een kop thee komt drinken hier. Het valt niet mee om in een groep hechte vriendinnen te vallen. Het moet dan ook aan alle kanten klikken, denk ik en dat is in mijn optiek niet helemaal het geval.

* zet koffie neer voor alle Kasteelvrouwen*

Mims, die beelden van Julia rennend in de gymzaal.... ~slik~ Kristallen bol. Want het is ook al zo'n mooi en dapper meisje die goed kan verwoorden wat AP is en voor haar betekent. Kun je het ergens bewaren zodat Mops het over een paar jaar kan zien?
Lekker, koffie.

Eens met Bloes. Mefs, tuurlijk was dat niet je bedoeling.

Ik heb net een poging gedaan om een speld in een ...berg te zoeken, en dat ga ik dus niet meer doen. Ik ga er maar vanuit dat het ding vanzelf verdwijnt en ik ga dat verder niet uitgraven. Gatverdegatver, ik ging bijna over mijn nek!

Ik heb wel nog een zere keel. En hypochonder me nu een slag in de rondte met de angst dat het ding misschien nog gewoon in mijn keel zit. Ieuw.
Tila, ik vind het een eng verhaal. Niet teveel hypochonderen. Maar wel in de gaten houden en als je het niet vertrouwt, hupsa naar de dokter. :Hug:

Dat bewaren is een goed idee Bloes.
Nog een vraag, en ik wil van iedereen een eerlijke antwoord. Heb ik het voor mijzelf hier verpest? Ik wou zeker geen vriendin worden, geen echte lid van het club, zeker niet irl.
Verpest? Nee, wat mij betreft niet. Ik ben ook niet boos op je, echt niet. Ik snap dat je het goed bedoelde, maar het viel mij gewoon even hhelemaal verkeerd. Wrong time, wrong castle; zoiets.

Maar nee, verpest vind ik een te groot woord. Ik denk alleen wel dat je misschien niet zo enorm aanwezig hoeft te zijn. Lees mee, post zo nu en dan eens wat. Nu ben je er gelijk wel heel veel, reageert op bijna alles. Wij kunnen haast niet om je heen, terwijl wij je eigenlijk nog niet kennen en jij ons blijkbaar ook niet (allemaal). Dat voelt "onveilig" en voor mij ook wat onprettig, ik hoop dat je dat begrijpt.

Neem een flinke hoeveelheid gas terug, kom zo nu en dan wat kletsen en een virtuele borrel drinken, en wie weet of er iets klikt. Maar voor mij is dit niet de juiste manier. Ik ga "om je heen posten" of (omdat ik dat dan ook weer lullig voor je vind) dat juist heel krampachtig proberen te voorkomen, en beide manieren voelen niet natuurlijk binnen een fijne plek als het Kasteel. Tja, zo ontstaat er een vervelend gevoel wat het voor jou (en ons) niet makkelijker maakt hier.

Toch een , omdat ik het zo vervelend vind om tegen je te zeggen, en ik weet dat je het alleen maar goed bedoelde.
Mefs, dat is het lastige: wij kennen elkaar al jaren, ook irl, delen lief en leed, en dan is het - ook voor ons - moeilijk om in te schatten wat jij nou precies 'wil'. Je wil meekletsen, en op zich is dat prima, maar je kan niet meekletsen omdat je al dat lief en leed niet kent. En dat maakt het kletsen ongemakkelijk.

Dit klinkt heel vaag nu ik het teruglees.

Eeehm. Volgende poging. Het Kasteel is iets dat je niet maar een beetje kan 'doen'. Je doet het, of je doet het niet. En het klikt, of het klikt niet. Dit is een dierbare groepsvriendschap, die we voor een heel groot deel via internet onderhouden, en dan zijn halve meedoeners niet heel handig.

Kom gerust af en toe een bak koffie halen, je hebt niks 'verpest', maar we wilden je ook niet aan het lijntje houden door net te doen of je door de ballotage was.

Het klinkt heel hard, merk ik, en dat is niet de bedoeling. Ik poog duidelijk te zijn.
Dat wat Mims zegt, dus.

voor mefs
bedankt. Ik hou van duidelijkheid. Het is zeker niet hard aangekomen. Ik vind juist fijn dat jullie eerlijk zijn. Ik vind dit een leuke groep, maar onze doelen zijn anders.
Gelukkig MEFS dat je het zo opvat.

Ik heb pijn in mijn nek, hoop niet dat het een griepvoorbode is, dat kan even niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven