loop ik achter?
dinsdag 18 januari 2011 om 20:51
hallo iedereen
ik ben nieuw op dit forum, kon geen plek vinden waar ik zo is af en toe leuk kon praten en mijn ei kwijt kan. zonder dat er wordt geoordeeld.
mijn vraag was eigenlijk loop ik achter voor mijn leeftijd?(20)
ik ben in sommige dingen een echte twijfelaar(weegschaal)
mijn vriendinnen gaan graag uit, hebben vriendjes. doen vanalles sommige gaan zelfs al samenwonen en andere hebben zelfs al kinderen(dat gaat mij net te ver op dit moment) zou het raar zijn om op mijn leeftijd in te schrijven bij een datingsite?
ik ben nieuw op dit forum, kon geen plek vinden waar ik zo is af en toe leuk kon praten en mijn ei kwijt kan. zonder dat er wordt geoordeeld.
mijn vraag was eigenlijk loop ik achter voor mijn leeftijd?(20)
mijn vriendinnen gaan graag uit, hebben vriendjes. doen vanalles sommige gaan zelfs al samenwonen en andere hebben zelfs al kinderen(dat gaat mij net te ver op dit moment) zou het raar zijn om op mijn leeftijd in te schrijven bij een datingsite?
dinsdag 18 januari 2011 om 21:04
Doen waar je zélf zin in hebt. Wat boeit het of je "achterloopt", als je je er zelf maar prettig bij voelt toch?
Volgens mij hangen trouwens veel 20 jarige wekelijks laveloos over de bar in de kroeg (oke, misschien projecteer ik hier teveel naar mijn eigen leven ) en is er van samenwonen en kinderen geen sprake. Wel van veel feesten, beesten, one-night-stands and vooral hééél veel lol.
Volgens mij hangen trouwens veel 20 jarige wekelijks laveloos over de bar in de kroeg (oke, misschien projecteer ik hier teveel naar mijn eigen leven ) en is er van samenwonen en kinderen geen sprake. Wel van veel feesten, beesten, one-night-stands and vooral hééél veel lol.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:05
Dat je vriendinnen het doen betekent niet dat jij het moet doen. Als jij je wil inschrijven op een datingsite moet je vooral doen, maar alleen omdat je om een kerel verlegen zit en niet omdat je vriendinnen dat ook hebben.
Daarbij, je bent 20. Er zijn nog een miljoen manieren om iemand tegen te komen. Het belangrijkste is dat jij je lekker in je vel voelt zitten.
Daarbij, je bent 20. Er zijn nog een miljoen manieren om iemand tegen te komen. Het belangrijkste is dat jij je lekker in je vel voelt zitten.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:07
Meid, die dingen die jij noemt hebben niets met achterlopen te maken maar met jou keuzes.
Ik ben ook 20, woon samen en ga 3/4 keer per jaar uit.
Ik ben blij zoals het is, ik hou gewoon niet van uitgaan en samenwonen was eigenlijk een nood oplossing.
Toevallig heb ik mijn vriend leren kennen via een datingsite. WE stonden er allebei voor de lol. Het was meer chatten dan daten voor ons. toch is er iets moois uitgekomen, en gezien de hoeveelheid mensen van onze leeftijd die ik daar gezien heb,,, nee is niet gek om je in te schrijven.
Ik ben ook 20, woon samen en ga 3/4 keer per jaar uit.
Ik ben blij zoals het is, ik hou gewoon niet van uitgaan en samenwonen was eigenlijk een nood oplossing.
Toevallig heb ik mijn vriend leren kennen via een datingsite. WE stonden er allebei voor de lol. Het was meer chatten dan daten voor ons. toch is er iets moois uitgekomen, en gezien de hoeveelheid mensen van onze leeftijd die ik daar gezien heb,,, nee is niet gek om je in te schrijven.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:09
Ik ws 26 toen ik op mijzelf ging wonen, 27 toen ik trouwde en 33 bij mijn eerste kind. Ik studeer nog en werk vier dagen in de week. Ik ben nu 43. Vind je dat ik achter loop? Ik vind dat ik een heerlijk leven heb en alles benut waot op mijn pad komt. Ah, en ik ben van plan om te blijven studeren totdat ik geen zin meer in heb, op mij 44ste of mijn 144ste.
En nog even, als je niet tegen een stoot kan, zou maar snel een ander forum zoeken. Hier kunnen mensen soms hard zijn, maar ook hele goede adviezen geven.
En nog even, als je niet tegen een stoot kan, zou maar snel een ander forum zoeken. Hier kunnen mensen soms hard zijn, maar ook hele goede adviezen geven.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:11
Achter? Lieverd, je hoeft niet aan de man, of settelen of kindjes krijgen of wat ook omdat naar jou idee jouw leeftijddgenoten dat ook doen.
Hell, ik ben 33 en mijn leeftijdgenoten zijn zich ook nu ongeveer aan het settelen en kindjes aan het krijgen. Heb jij nog mooi 13 jaar vrijheid voor de boeg.
Wat ik me afvraag is: wat wil jij zelf?
Een partner, gezin, huishouden etc is niet zaligmakend. Wat wil je??
Hell, ik ben 33 en mijn leeftijdgenoten zijn zich ook nu ongeveer aan het settelen en kindjes aan het krijgen. Heb jij nog mooi 13 jaar vrijheid voor de boeg.
Wat ik me afvraag is: wat wil jij zelf?
Een partner, gezin, huishouden etc is niet zaligmakend. Wat wil je??
dinsdag 18 januari 2011 om 22:05
Ik heb ook nooit echt van stappen gehouden (had altijd een gigantische hekel aan harde bonkmuziek ) en had nou niet bepaald veel vriendjes gehad toen ik 20 was. En tja, ook ik had wel eens het gevoel: ligt het nou aan mij, ben ik raar of zo? Maar nu, vijf jaar later, ben ik gewoon een gelukkige jonge vrouw die doet waar ze wél zin in heeft, en ik heb een geweldige vriend.
Het maakt niet uit of je alles precies zo doet zoals je vriendinnen; belangrijker is dat zij je nemen zoals je bent (deden die van mij wel), en dat jij lekker in je vel zit. Als je zelf het idee hebt dat je een muurbloempje bent en vind je dat niet prettig, dan ga je iets leuks doen - en dat hoeft niet meteen te betekenen dat je uit gaat, je kan ook een andere hobby opzoeken waarbij je mensen ontmoet. Bouw je eigen leven op, en de dingen waarvan je nu het idee hebt dat ze horen maar niet lukken bij jou, die komen vanzelf. Of niet, maar dan zal je ooit beseffen dat ze niet belangrijk zijn om JOU gelukkig te maken.
Het maakt niet uit of je alles precies zo doet zoals je vriendinnen; belangrijker is dat zij je nemen zoals je bent (deden die van mij wel), en dat jij lekker in je vel zit. Als je zelf het idee hebt dat je een muurbloempje bent en vind je dat niet prettig, dan ga je iets leuks doen - en dat hoeft niet meteen te betekenen dat je uit gaat, je kan ook een andere hobby opzoeken waarbij je mensen ontmoet. Bouw je eigen leven op, en de dingen waarvan je nu het idee hebt dat ze horen maar niet lukken bij jou, die komen vanzelf. Of niet, maar dan zal je ooit beseffen dat ze niet belangrijk zijn om JOU gelukkig te maken.
dinsdag 18 januari 2011 om 22:11
Sommige reacties zijn zo zuur, waarom moet dat??
Is het zo moeilijk om een fatsoenlijke reactie te geven?
@TO Er is niets mis met je, als je 20 bent dan kun je nog best wel een twijfelaar zijn, misschien zal je altijd wel een twijfelaar blijven.(niets mis mee)
Als je op een datingsite wil gaan staan, dan kun je dat doen.
Ik denk dat het misschien handiger is om nieuwe vrienden te zoeken, ga lekker sporten, bij een vereniging etc.
Zo ontmoet je weer mensen die het wel leuk vinden om nog op stap te gaan of andere dingen te ondernemen.
Het zou zo kunnen dat er tussen die nieuwe aanwas aan vrienden, een leuke man zit.
Is het zo moeilijk om een fatsoenlijke reactie te geven?
@TO Er is niets mis met je, als je 20 bent dan kun je nog best wel een twijfelaar zijn, misschien zal je altijd wel een twijfelaar blijven.(niets mis mee)
Als je op een datingsite wil gaan staan, dan kun je dat doen.
Ik denk dat het misschien handiger is om nieuwe vrienden te zoeken, ga lekker sporten, bij een vereniging etc.
Zo ontmoet je weer mensen die het wel leuk vinden om nog op stap te gaan of andere dingen te ondernemen.
Het zou zo kunnen dat er tussen die nieuwe aanwas aan vrienden, een leuke man zit.
dinsdag 18 januari 2011 om 22:13
Ik ben ook 20 en heb me vroeger (nou ja, een paar jaar geleden dan waarschijnlijk ) wel eens afgevraagd of ik wel helemaal 'normaal' was: ik drink niet (lust geen alcohol) en ga ook niet graag uit. Nu ben ik erachter dat me dat geen ene moer hoeft uit te maken: ik heb veel vrienden waar ik wel op een andere manier mee afspreek. Mijn beste vriendinnen houden trouwens zelf ook niet van late feestjes.
Ik ben wie ik ben en ga geen dingen tegen mijn zin doen om er bij te horen.
Doe gewoon wat je het leukst vindt, en als dat inhoudt dat je je inschrijft op een datingsite: doe dat dan vooral. Maar het is echt niet zo dat iedereen van 20 een vriend heeft (ik in ieder geval niet) en dat jij dat daarom ook moet hebben.
Ik ben wie ik ben en ga geen dingen tegen mijn zin doen om er bij te horen.
Doe gewoon wat je het leukst vindt, en als dat inhoudt dat je je inschrijft op een datingsite: doe dat dan vooral. Maar het is echt niet zo dat iedereen van 20 een vriend heeft (ik in ieder geval niet) en dat jij dat daarom ook moet hebben.
dinsdag 18 januari 2011 om 22:24
quote:cowgirl20 schreef op 18 januari 2011 @ 20:51:
Als je in sterrenbeelden gelooft loop je flink achter ja...
Anyway, voor/achter-lopen is niet eenduidig te beantwoorden en hangt va je voorkeuren en waarden af - het voorlopen op het ene sluit niet zelden het andere uit. Gemiddeld lopen tienermoeders bijvoorbeeld achter qua opleiding voor zover ik weet.
Als je in sterrenbeelden gelooft loop je flink achter ja...
Anyway, voor/achter-lopen is niet eenduidig te beantwoorden en hangt va je voorkeuren en waarden af - het voorlopen op het ene sluit niet zelden het andere uit. Gemiddeld lopen tienermoeders bijvoorbeeld achter qua opleiding voor zover ik weet.