Welke auto?

24-01-2011 12:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op zoek naar een kleine auto. We hebben een Renault Twingo op het oog of een Toyota Starlet, allebei 3 deurs. We gebruiken 'm voornamelijk voor werk maar ook een paar x per week 2 kinderen vervoeren, boodschappen doen enz. Allebei ong. even oud en 125.000 km op de teller. Wat zouden jullie aanraden?
Een auto met vier wielen en voor Nederland ook is een dak aan te raden.

Zonder gekkeheid. Ik zou nooit, echt nooit een Fiat kopen. Ik heb nu een Nissan Micra. Hij rijdt zuinig, zuiniger dan de Fiat, en ik heb het gevoel dat het steviger is. De achterbak is wel kleiner dan de Fiat. Ik gebruik de auto voor woon/werk verkeer, boodschappen en als taxi voor de kinderen.
Ik zou gaan voor de Toyota, een kennis rijd al 10 jaar in de zelfde starlet zonder problemen. Hij is wat roestig maar komt wel door de apk. Japanse auto's zijn over het algemeen erg betrouwbaar.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Dan zou ik voor Toyota gaan. Toyota heeft heel goede auto's en onderhoud is er relatief goedkoop i.t.t.andere dealers. Ik zou niet voor die Twingo gaan.
Sowieso zou ik in dit geval kiezen voor de Starlet. Die is echt meer auto dan die twingo. Twingo was toen erg hip, Benneton was een geliefd merk. Ik zou sowieso een aziatische fabrikant verkiezen boven een Franse.
Ik ben ook niet dol op de Fiat Twingo.
Ik heb een starlet, uit 1996 ofzo, en ik moet zeggen er is nooit wat aan de hand met het bakkie, dus weinig kosten.

We zijn er zelfs mee naar Oostenrijk gereden 2 jaar geleden, zonder problemen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dubbel.
Ik lees even mee.

MEFS: waarom zou je nooit een Fiat kopen? Wij hebben namelijk interesse in de Fiat.
quote:Tickel schreef op 24 januari 2011 @ 12:38:

Ik heb een starlet, uit 1996 ofzo, en ik moet zeggen er is nooit wat aan de hand met het bakkie, dus weinig kosten.

We zijn er zelfs mee naar Oostenrijk gereden 2 jaar geleden, zonder problemen.Edit: en met neergeklapte achterbank kun je meer in die auto krijgen dan je in de eerste instantie denkt!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Met 2 kinderen zou ik lekker een 5-deurs nemen!
quote:Tinkeldel schreef op 24 januari 2011 @ 12:38:

Ik lees even mee.

MEFS: waarom zou je nooit een Fiat kopen? Wij hebben namelijk interesse in de Fiat.Wij hebben zelf een fiat marea, veel ruimere auto maar veel kosten aan (gehad). Een Fiat willen we zowiezo niet meer.
quote:groenoogje1962 schreef op 24 januari 2011 @ 12:38:

Ik ben ook niet dol op de Fiat Twingo.

Renault Punto is ook niks
Pcies!
quote:groenoogje1962 schreef op 24 januari 2011 @ 12:38:

Ik ben ook niet dol op de Fiat Twingo.Wasda?
Das mosterd...
als je actief de achterbank gebruikt zou ik 'n 4-5 deurs nemen
wij hebben een renault kangoo maar das geen klein wagentje

ik heb een nissan micra gehad, heeeeel fijn bakkie en een daihadsu charade is ook toppie en klein!
Ik zou gaan voor de Twingo, erg praktische auto doordat de achterbank verschuifbaar is en je daardoor de laadruimte kunt bepalen. Persoonlijk heb ik ook niks met Toyota. Ik vind persoonlijk de Starlet een auto voor bejaarden en de Twingo voor jongere mensen,
Twingo heeft mijn inziens een leukere en vlottere styling maar qua betrouwbaarheid is een Toyota wel 100x beter.

Ga je voor de looks, dan de Renault maar wil je een no-nonsense en betrouwbare auto, dan ga je voor de Toyota:)
De Twingo!!! Wij hebben er eentje, het is een geweldig karretje. Inderdaad is de achterbank verschuifbaar en heb ik er zowaar mee kunnen verhuizen - geen grote meubels uiteraard

Er kunnen dan ook fietsen in als het moet. Verder rijdt hij als een zonnetje en is van alle gemakken voorzien.

Maar ja hij is dan ook van 2010. Ik weet niet of dat nog uitmaakt. Maar ik heb ook oudere twingo's nog lang goed zien rijden.

Je moet ook een beetje geluk hebben met een auto. Van de japanse kleine auto's vind ik dat ze zo 'loeien' bij het optrekken, veel herrie. Succes met de keuze!

P.S. Het was ook 2010 dat de grote schandalen met Toyota aan het licht kwamen. Een zaak die vooral in Amerika speelde. Mankementen die dodelijke ongelukken tot gevolg hadden, dit wist Toyota, maar riep de auto's te laat pas terug. Hebben diep door het stof moeten kruipen... dus ja over betrouwbaarheid...
Toyota heeft ook 'n leuke kleine auto, de Yaris.

Weet niet of dit mag, maar ik heb een Twingo te koop. Automaat , 1,2 16V Quickshift 5 Expression. Bouwjaar 2006. Met airco & panoramadak. Kleur: zwart metalic.

Weinig kilometers, maar moet ik nog nakijken.

Waarom? Woon nu sinds mijn scheiding alleen in een grote stad op een steenworp van het Centraal Station en heb de auto niet meer nodig.

Is het wat?
Hier een Twingo uit '95 en rijdt nog steeds als een zonnetje. Ik vind de auto echt verrassend ruim! Zelf zou ik dus zo weer een Twingo kopen, maar ik heb ook veel positieve geluiden gehoord over de Scarlet. Misschien in beide even proefrijden en dan een keuze maken? Je kunt natuurlijk altijd pech hebben en elke auto heeft zijn plus- en minpunten. Gewoon op je eigen gevoel afgaan denk ik in dit geval.
Neem zeker geen driedeurs. Ik had een Fiat punto 3deurs. Enorme grote voorportieren heb je dan, lastig met opendoen op nauwe parkeerplaatsen en je kunt niets kwijt op de achterbank, elke keer moet die stoel dan helemaal naar voren geklapt worden. Vijfdeurs is echt veel fijner (ik heb nu een Ford Fiesta, die prima bevalt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven