Welke auto?

24-01-2011 12:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op zoek naar een kleine auto. We hebben een Renault Twingo op het oog of een Toyota Starlet, allebei 3 deurs. We gebruiken 'm voornamelijk voor werk maar ook een paar x per week 2 kinderen vervoeren, boodschappen doen enz. Allebei ong. even oud en 125.000 km op de teller. Wat zouden jullie aanraden?
quote:Tinkeldel schreef op 24 januari 2011 @ 12:38:

Ik lees even mee.

MEFS: waarom zou je nooit een Fiat kopen? Wij hebben namelijk interesse in de Fiat.

Zelf heb ik een Fiat Punto. Een echte afrader. Mijn zus had er ook eentje en bij allebei gingen binnen no time de ruitenwissers kapot. En dan bedoel ik de armen van de ruitenwissers zelf. Nieuwe..300 euri. Ook de koplampen moesten bij allebei om de paar maanden vervangen worden omdat er teveel vocht in de koplampen komt. En dat is geen klusje van dat doe ik even zelf omdat je aan één kant er nauwelijks bijkomt. Daarbij moeten één van de duurste lampen erin.

Verder loop ik al vanaf het begin te kl... met de boardcomputer. De stuurbekrachtiging valt dan uit. Al paar keer laten resetten en wordt me verteld dat hij dan een keer vervangen moet worden. Kosten...800 euri. Schijnt ook een euvel van de punto te zijn en wellicht wel van meer fiats.
Fiat is niet beter of slechter dan andere merken. Heeft helaas alleen een negatief imago. Wij rijden zelf al 20 jaar probleemloos Fiat en Alfa.

De Punto is een hele praktische auto, veel ruimte en rijdt erg prettig. Helaas hebben een bepaalde serie Punto's problemen met de electrische stuurbekrachtiging.

Quote Andj:

P.S. Het was ook 2010 dat de grote schandalen met Toyota aan het licht kwamen. Een zaak die vooral in Amerika speelde. Mankementen die dodelijke ongelukken tot gevolg hadden, dit wist Toyota, maar riep de auto's te laat pas terug. Hebben diep door het stof moeten kruipen... dus ja over betrouwbaarheid...

Dit verhaal is door de Amerikanen erg opgeklopt om hun eigen auto industrie te bevorderen. Er worden jaarlijks wereldwijd vele honderduizenden (zo niet miljoenen) auto's teruggeroepen, elke merk loopt hier weleens tegenaan, maar veel van deze terugroepacties halen de pers niet. Ook worden er vaak modificaties uitgevoerd bij een servicebeurt, de consument krijgt hier dan niets van mee.
Wij hebben dus inderdaad interesse in een Fiat Punto, 1.2 Dynamic, benzine, 5 deurs van rond 2005.

Dahlia weet jij welke typen beter of slechter zijn?

De mensen om mij heen met een Fiat heb ik nog nooit gehoord met klachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven