Zumba?

29-01-2011 17:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!

Ik weet niet onder welk topic ik dit hoort.

Dus vandaar dat ik het hier maar post.

Ik ben erover aan het denken om Zumba te gaan doen.

Nu ben ik nieuwschierig naar ervaringen van mensen die Zumba doen.

Wat vinden jullie ervan?

En hoe oud zijn jullie? (gewoon nieuwschierig!)

Dankjewel alvast!
Hoi, ik ben 57 jaar en ik vind Zumba geweldig!! Heerlijk die Zuid Amerikaanse muziek, de pasjes van Salsa en Mambo. Ik vind het in één woord geweldig! En...mijn heupen zijn al stukken losser en ik ben er ook al door afgevallen!
Ik vind het super! Deed dit 2 keer per week, maar ben nu zwanger. Zodra ik weer kan gaan, ga ik want ik mis het wel! Je hebt niet echt het idee dat je aan het sporten bent en het is erg leuk!
Ik vind het super! Deed dit 2 keer per week, maar ben nu zwanger. Zodra ik weer kan gaan, ga ik want ik mis het wel! Je hebt niet echt het idee dat je aan het sporten bent en het is erg leuk!
Ik heb een paar lessen gevolgd maar had een waardeloze instructeur. Moest iedere keer op een briefje kijken wat ze moest doen, deed iets en dat moesten we dan na doen, waarna zij opeens wat anders ging doen.. ja eh.. moeten we JOU nou nadoen of moeten we doen wat je ons net hebt geleerd?

Gedoe met het geluid, kleine zaal met te veel mensen.. ik heb niet eens de 10 lessen afgemaakt. Vond de bewegingen op zich wel leuk, maar bijna de hele les hetzelfde muziekje stond me wel tegen. 'Weer dat k*t nummer!... ' Werd er baldadig van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ook ik vind zumba superleuk. Ben 40 maar de groep varieert van 16 tot ruim 50 jaar hartstikke leuk is dat. Dun en dik het maakt niet uit. Muziek is bij ons echt wel ieder onderdeel anders dus minimaal wel 15 nrs.
allemaal zumba topics
De eerste les was leuk, de tweede les ook nog wel, maar daarna stond ik me te pletter te vervelen. Het waren iedere keer dezelfde dansjes. Week na week na week.

Ik zag wel dat de andere dames in mijn groep er veel moeite mee hadden, dus ik begreep de instructrice wel (aardige meid), maar met mijn danservaring vond ik het te saai saai saai.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik dans naast zumba nog 3 keer per week je hebt gelijk ik heb er ook geen uitdaging aan in de zin van dansen. Wel qua energie en conditie. Pasjes zijn voor mij ook simpel maar ik haal de uitdaging dus uit de conditietraining
Ik doe het zo nu en dan en vind het erg leuk, maar er komen veel vrouwen op af die doorgaans geen stap in de sportschool zetten, maar na het zien van de tellsell reclame ineens toch een abonnement hebben genomen. Moeten ze zelf weten, maar ze maken constant de verkeerde bewegingen, maaien met hun armen in het rond of staan de helft van de tijd te hijgen omdat het toch wel zwaar is en daarmee ook in de weg staan.

Naast deze doelgroep heb je ook nog de 17 jarige meisjes die compleet met Blackberry in de hand of in de zak af en toe een stapje mee doen. Met name de "pump"-bewegingen (borst naar voren, kont naar achter en schudden maar) worden enthousiast meegedaan, want dat komt zo lekker van pas op zaterdagavond.

Zaalvervuiling als je het mij vraagt. Gelukkig heeft de sportschool dit ook door en gaat de Zumba plaats maken voor Sh'bam (van Les Mills). Een tikkie moeilijker en intensiever dus dan blijven er hoop ik alleen die-hards.
Wadorulf114: Ik meen juist hier ergens op de site gelezen te hebben dat Sh'bam makkelijker is dan Zumba? Volgens mij in het Les Mills topic.
Onze Zumba schijnt een stuk makkelijker te zijn dan Sh'bam. Maar Zumba verschilt per sportschool/instructeur. Voorheen hadden we Bodyjam, maar daar was niet zoveel animo voor. Toen kwam Zumba, maar ze willen toch iets terug waarin meer choreografie is. Dat is Sh'bam. We hebben daar al beelden van gezien zodat we een idee hebben van wat er gaat komen. Zumba is voornamelijk leuke bewegingen die je zo na kunt doen zonder en vooral veel herhaling. Sh'bam moet tussen Zumba en Bodyjam in komen te zitt en.
TO, het is nieuwsgierig, niet dat rare woord dat jij er van maakt.

Vraag, heb je overgewicht?
Willem, dat maakt niets uit. Er zijn ook mensen die aan Zumba doen en zo mager als een lat zijn.

Lana_, ik heb nu twee lessen gehad en het is super. Lekker opzwepende muziek met leuke bewegingen.
Zumba is heel erg slecht als je overgewicht hebt. Al dat gespring is een aanslag op de gewrichten. Maar gelukkig is het een hype en waait het weer snel over.

Ga liever buiten op de fiets.
Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik heb geen overgewicht of net wat.

Zoek gewoon een sport voor de fun.

Een vriendin van me doet het en vond het leuk..

Ik sport zelf nooit.. maar dat begint me beetje tegen te zitten haha.

Dus vandaar dat ik aan Zumba dacht

Fitnes ofzo lijkt me namelijk erg saai, vooral omdat ik maar alleen ben dacht ik aan groepslessen.
Ga gewoon met je vriendin mee en als het niet anders gaat, lekker alleen gaan. In het begin wel in je eigen tempo!
steph: mijn vriendin woont niet dicht genoeg in de buurt.

dus dan ga ik binnenkort in mijn eentje maar eens een kijkje nemen!
quote:willem1959 schreef op 29 januari 2011 @ 19:22:

Al dat gespring is een aanslag op de gewrichten.Nou had ik een waardeloze instructrice, maar ik kan me niet herinneren dat ik heb moeten spríngen....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Waldorf114 schreef op 29 januari 2011 @ 18:47:

Ik doe het zo nu en dan en vind het erg leuk, maar er komen veel vrouwen op af die doorgaans geen stap in de sportschool zetten, maar na het zien van de tellsell reclame ineens toch een abonnement hebben genomen. Moeten ze zelf weten, maar ze maken constant de verkeerde bewegingen, maaien met hun armen in het rond of staan de helft van de tijd te hijgen omdat het toch wel zwaar is en daarmee ook in de weg staan.

Naast deze doelgroep heb je ook nog de 17 jarige meisjes die compleet met Blackberry in de hand of in de zak af en toe een stapje mee doen. Met name de "pump"-bewegingen (borst naar voren, kont naar achter en schudden maar) worden enthousiast meegedaan, want dat komt zo lekker van pas op zaterdagavond.

Zaalvervuiling als je het mij vraagt. Gelukkig heeft de sportschool dit ook door en gaat de Zumba plaats maken voor Sh'bam (van Les Mills). Een tikkie moeilijker en intensiever dus dan blijven er hoop ik alleen die-hards.

Nounou, ik vind dit redelijk respectloos overkomen. Net of je alleen naar de sportschool mag komen als je size zero hebt. Maar ja, als je naar jouw motto kijkt...gatverdamme. Je lijkt wel een pro-ana.

Ik ben ook weer aan het sporten na een zwaar motorongeluk, maar moet bij body-pump de squads nog overslaan. Ja, dan zit ik op de step te wachten tot ik weer mee kan. Hijgend omdat het nog wat zwaar is en in de weg zittend.

Fijn dat ik als zaalvervuiling word gezien.
Huts!
ik ben 26 en doe het sinds november

Kei leuk en inspannend. Maar echt heel leuk!!!!

Zumba is heel erg slecht als je overgewicht hebt. Al dat gespring is een aanslag op de gewrichten. Maar gelukkig is het een hype en waait het weer snel over..Kan wel merken dat je nooit Zumba doet, er wordt amper gesprongen en het is juist goed om te doen, want je verliest er gewicht door.

Zumba is heel erg slecht als je overgewicht hebt. Al dat gespring is een aanslag op de gewrichten. Maar gelukkig is het een hype en waait het weer snel over.

Ga liever buiten op de fiets.Ik heb overgewicht en doe het beide!!!! Nergens last van!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 januari 2011 @ 21:07:

[...]

Nounou, ik vind dit redelijk respectloos overkomen. Net of je alleen naar de sportschool mag komen als je size zero hebt. Maar ja, als je naar jouw motto kijkt...gatverdamme. Je lijkt wel een pro-ana.

Ik ben ook weer aan het sporten na een zwaar motorongeluk,

maar moet bij body-pump de squads nog overslaan. Ja, dan zit ik op de step te wachten tot ik weer mee kan. Hijgend omdat het nog wat zwaar is en in de weg zittend.

Fijn dat ik als zaalvervuiling word gezien.

Oh boy, ik zie nergens terug in mijn post dat het over zware mensen gaat. Waar maak je dat uit op? Ik vind het irritant als er mensen staan die in de weg staan. Of ze nou 40 kg wegen of 100kg.

Of gaat dit meer om mijn motto dan om mijn post?
Jeetje wat een vooroordelen hier. Wat maakt mij het nou uit dat iemand

het niet kan volgen en of staat te hijgen? Ik mom daar voor mezelf en zolang diegene er lol in heeft vind ik het prima hoor.

Tijdens danslessen is het irritant dat mensen het niet volgen en het verkeerd doen( zit dan ook in demogroep) maar voor de rest maakt het me geen bal uit tijdens zumba.

En Willem heb je ooit weleens gezien wat zumba is? Gezien je opmerking weet ik zeker van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven