Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Oudste Zoon in Het Gogische, oh my.... Ik vind het zo knap van je dat je dan niet in lachen uitbarst!

Dat kan ik dus niet he: als de Bloesjes iets mafs of soms ronduit doms zeggen, lig ik meteen gevouwen. Daarom verdien ik ook de OMA: het is helemaal niet leuk voor hen dat ze uitgelachen worden door hun moederloeder....

Ik heb lekker gezwommen en ga nu eens afmaken waar ik de hele week al naar toe werk, maar door duizendenééndingen niet aan toe kom tijdens werktijd.

Veel plezier met MK, Tila!!
Is pas over twee weken hoor, Bloes.Maar ze krijgt vandaag haar "Heeeel veeeeel tekst!" mee naar huis om te oefenen

Ik weet niet of ik meteen dubbelvouw. Ik geloof de helft van de keren

Als mijn oren warm zijn, ga ik heel erg huishouden. Maar dat duurt vast nog even, want mijn oren zijn heel, heel koud.
Maar misschien is het helemaal niet zo gek voor Oudste Zoon. Ik zou willen dat er een paar goeie Gogen komen die zelf niet van de zelfgebreide linksomdraaiende zijn, maar de probleemjongere (het woord 'jongere' alleen al, dat is echt met jeuk omgeven zo langzamerhand) normaal kunnen aanspreken en wellicht dan nog beter aansluiting vinden ook. En verder ken ik Oudste Zoon geheel niet, dus geen idee waarover ik klets
Ik wil ook niet pretenderen dat ik Oudste Zoon wél ken maar ach, ik zie hem inderdaad eerder als muzikant, denk ik. Zo'n onbereikbare gitarist, waarvoor de meisjes in zwijm vallen.

Hmm. Groen Links heeft toch ingestemd met de missie. Ik heb het te weinig gevolgd om er wat over te mogen zeggen maar ik vind het toch opmerkelijk.
Ik vind het ook niks, Bloes, die missie, maar ja, ik ben dan ook geheel en al pacifist en hou niet van inmenging in oorlog en ik vind het zielig voor de familie en vrienden van de mensen die uitgezonden worden. En een politiemissie? Om te trainen? in 16 weken? Waarom duurt een politie opleiding hier dan zo lang?

Ik ken Oudste Zoon ook niet, behalve dan van 'Hoi' maar ik denk dat goeie gogen heel belangrijk zijn, en jonge gogen ook, om wat Lil zegt: aansluiting bij doelgroep. Maar als ie beroemde gitarist wil worden snap ik dat ook

Ik heb een bleekwalm in mijn neus. Keek laatst in badkamer met voor de verandering bril op en zag dat de schimmel in het stucwerk zit. Dat dient geheel milieu-onvriendelijk uitgeroeid te worden. Beetje jammer dat ik de rest van de dag waarschijnlijk niks meer ruik, maar dat nemen we dan maar voor lief.
Wat ik ook erg vind is dat de politiek niets zegt over de situatie in Egypte.
Ik vind het niet zo heel raar dat GL heeft ingestemd (maar ben zo langzamerhand het laatste GL lid dat er zo over denkt, geloof ik). Ten eerste was het hun eigen voorstel, ten tweede hebben ze nagenoeg alles toegezegd gekregen waar ze in aanvulling op het vorige plan om hebben gevraagd, en ten derde: ja, het is klote in Afghanistan, onveilig, corrupt en moeilijk en precies dáárom is het wenselijk dat we pogen daar wat aan te doen. Dat is per definitie te weinig en moeilijk en er zullen ongetwijfeld dingen mis gaan, maar laten we wel wezen: als alles in kannen en kruiken en gezellig en democratisch verantwoord was daar, dan hadden we er toch niks te doen?

Zo, en nu ga ik met mijn vers gevlochten kind even naar het park
Goeiemorgen!

**zet koffie neer**

Ik ben zo blij met mijn uitslapende kindjes!

Maar goed. Vandaag is afzwemdag. Dus naar een bloedverziekend heet zwembad, met supporters, om MK naar haar diploma te juichen En vanavond chique uit eten met oma. Zonder kindjes
Succes voor MK!
Wat wilde ik nou toch typen?
*duimt voor MK*

Vandaag huishouddagje, vanavond werken en daarna waarschijnlijk stappen in Werkstad, morgen wandelen en dan begint de week alweer met elke avond vol. Pfff...best druk zo in je eentje

Als Oudste Zoon een keer met echte jongerenwerkers wil kletsen over hoe het is; ik heb er genoeg in mijn vriendenkring. Ook al zitten ze allemaal wel in Suupstad natuurlijk. Maar ik weet zeker dat ie welkom is om her en der te komen snuffelen.

Is er nog koffie? *gaat op zoek*
En toen was het zwembad stuk Wel water aanwezig, maar geen lucht. Afzwemmen afgelast, komende week horen we wanneer ze nu wel mag afzwemmen...

Ze nam het heel goed op, dat wel.
Agossie dat is zielig.

Fijn dat ze het goed opnam.
Yess Ik heb weer internet. Modem is gebracht en instalatie ging redelijk makkelijk.

Heerlijk om weer op een snelle verbinding te kunnen tikken.

MisSissy, ik zat nog even aan jouw zoon te denken. Kijk muzikant kan ik me wel voorstellen uiteraard. Maar zijn nongerenwerkoptie, vind ik niet zo slecht klinken, nou ken ik hem nauwelijks, maar hij kwam op mij wel erg sociaal ingesteld over.

Hoe was je training in het diepe zuiden trouwens?
O, Tila, wat sneu voor MK! Is toch balen voor zo'n kind, helemaal toeleven naar het grote afzwemmen en dat het dan niet doorgaat.

Lil, Suup: ik vind Zoon's idee over jongerenwerk ook helemaal niet zo gek. Ik denk dat jeugdwerkers die zelf een eehhhmm omweg gemaakt hebben en niet altijd erg makkelijk waren, misschien wel de besten zijn. Want zij snappen die kinderen, want ze waren ooit precies hetzelfde. Nee, ik vind het zo gek nog niet.

Gisteren een leuk gesprek gehad met Zoon en een jeugdwerker waar hij tegenop kijkt. Da's een retecoole vent, zelf probleemjongere geweest, toen beroepsmilitair (uit armoede, want toen was er nog dienstplicht en het was nou niet alsof hij iets beters te doen had, dus na dienstplicht blijven hangen en op uitzending geweest ook), daarna door als begeleider in TBS-klinieken, toen toch eindelijk maar eens iets gaan studeren en nu werkt hij o.a. samen met Zoon. En Zoon vindt hem geen geitenwollensok maar juist iemand die hem begrijpt enzo. Dus yep; ik vind het wel een goed plan. Zoon heeft nu 2 richtingen waar hij naar wil kijken: foto en camera (en dan cameraman worden, dit idee heeft-ie eerder afgeschoten maar wil-ie toch nog eens een keer naar kijken), of Zorg en Welzijn en daarna SPW en dan jeugd- en jongerenwerker worden.

Hoe dan ook, ik vind het goed dat hij nu een idee heeft van wat hij wil gaan doen, dat vind ik al vooruitgang!

Training was prima, Suup, beetje intensief maar ik heb het weer overleefd :-).
quote:Darly schreef op 29 januari 2011 @ 11:22:

Als Oudste Zoon een keer met echte jongerenwerkers wil kletsen over hoe het is; ik heb er genoeg in mijn vriendenkring. Ook al zitten ze allemaal wel in Suupstad natuurlijk. Maar ik weet zeker dat ie welkom is om her en der te komen snuffelen.

Graag, Darly, hier houd ik je graag aan!
Cameramensen heb ik ook voor je in de aanbieding trouwens :-)
Wat leuk dat Zoon daar zo mee bezig is.

Gezellig gegeten bij vriendin vanavond yatzee gespeeld (dat was lang geleden. Nu zo maar eens richting bedje, want morgen weer vroeg naar woonstek broer om te helpen met dozen uitpakken.

Na maandag geen werk,maar volle agenda, Vrijdag pas weer een avond met niets. Vermoeiend hoor zo'n zzp-bestaan
Arme SAuup, helemaal moe

We hebben vanavond heerlijk met oma gegeten. Bij een sterwaardig restaurant, werkelijk waar voortreffelijk en lekker en leuk en bijzonder en jammie. Ik heb ijs van ui gegeten en ik baalde dat het op was. Dat gold ook voor de coquilles en de langoustine en alle marshmellows die ze daar van groenten maakten en het vlees en - voor de verandering want normaal is het niet te nakken - polenta en god-de-lij-ke kaas en ohohoh, als je een keer echt geld te veel hebt moet je daar gaan eten. Niveau grenst aan dat van Ron Blaauw, en dat wil wat zeggen.

Lute dus, the place to be.
En nu ben ik dus nog hasske wakker want de bob, en de bob drinkt geen wijn maar heeft wel echte koffie op, en dat had ik eigenlijk niet moeten doen want nu dus nog echt heel erg wakker. Wakker alsof ik zo nog een dag kan doen. Sterk spul, caffeine.
Dat eten klinkt goed Tila!

Jamer van bob en nog zo wakker zo laat. Uiteindelijk wel gelukt?

Ik vond het zo leuk he dat jullie dat zo met oma doen!

Zo hier nog niet echt wakker dus aan de koffie. Zo eens op pad.

Loop al achter op schema, want had nu eigenlijk al de deur uit gewild, maar ja bed lag zo lekker.
Ja hoor, ik lag om kwart voor drie in bed. Man oh man, wat was dat eten lekker. Ze verkochten ook hun eigen kookboek, en dat heb ik van oma gekregen. Kan ik zelf ook marshmellows van biet maken ijs van ui staat er jammer genoeg niet in.

Vanavond maar eens echt doornemen. Kijken of er ook iets maakbaars in staat voor in een gewoon gezin. want het is wel gepriegel op de millimeter!
Goeiemorgen! Koffie!
Ja koffie!!

Betje spierpijn van sjouwen gisteren wat een klus zeg.

Nu naar laatste werkuurtjes en daarna verjaardag neef. 5jaar wat een leeftijd.
Groot he! Gefeli, Suup
Gefeliciteerd tante Suupie :-)

*zet een pan broccoli-blauwe kaas soep op tafel* Iemand een lekker stevig soepje tegen de kou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven