Vroegah

31-01-2011 10:09 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic over dingen van vroeger die er nu niet meer zijn.

Als wij vroeger als kind een gat in onze kleding hadden, werden er patches op genaaid.

In de winter hadden we ijsbloemen op de ramen, want geen verwarming op de slaapkamer. Voor het baden eerst hout of kolen in de ketel doen.

Wat herinneren jullie je nog van vroeger wat er niet meer is ?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

http://www.youtube.com/watch?v=Je1jILBE6Q0
quote:spitsmuisje schreef op 31 januari 2011 @ 10:21:

Koko, jaaa! Rokende leraren in de klas en op het schoolplein! Het was een hele eer als je tijdens (!!!) schooltijd een pakje peuken voor de meester mocht halen!

Ja klopt.

Voor mijn ouders haalde ik altijd een pakje cabellero? met filter.

Als we in de auto ergens naar toe gingen en mijn broertje en ik last hadden van de dampen van de voorbank zei mijn moeder: draai het raampje maar een stukje open".
En omdat ''vroeger'' de mobiele telefoon niet bestond ging je met je vriendinnen naar een telefooncel toe om daar die ene leuke jongen op te bellen. En als ie dan opnam ging je heel hard giechelen en gooide je snel de hoorn op de haak.
Geniet van de dingen die je nu hebt, de dingen die je nu doet, over dertig jaar opent je dochter een topic over hoe leuk het was in de jaren '10!
Alléén op woensdagmiddag kinder t.v

Dan keek ik altijd naar Seabert en naar Candy candy...daar keek ik dan de hele week naar uit..

Idd veel zelfgebreidde truien waar ik altijd veel complimentjes over kreeg (heeft je moeder die zelf gemaakt?)

Je ontwikkelde foto's ophalen bij de fotowinkel en dan maar hopen dat ze gelukt waren. (die spanning als je het mapje open maakt..)
De acteur die Catweazle speelde, was van de week op radio twee. Hij had een heel gesprek over die tijd en kwam nog steeds zo sympathiek over als in die tijd Ik vond het toen al een lieverd en zat trouw elke week voor de buis. Later realiseerde ik me dat alle tovenarij gebaseerd was op echte mythen , sagen en legenden. Een aantal jaren geleden was de serie weer eens te zien en als volwassenen heb ik er weer net zo van genoten als toen, als kind.
TELEKIDS!!!!!!!!!!!!!!
Met een 06-nummer werd vroeger een sexlijn bedoeld. Behalve als het om

06-11 ging.
Toen er nog geen internet was puilden de kranten uit van de advertenties. Ik kan me nog goed herinneren dat als je ergens naar op zoek was dat je dan de krant bewaarde om daar in te gaan sneupen. Wat dat betreft is Marktplaats toch wel een hele fijne verbetering hoor
quote:kopjekoffie70 schreef op 31 januari 2011 @ 10:11:

En deze was op tv te zien wanneer er geen uitzending was

[afbeelding]Met bijbehorende pieptoon, tuuuuuuut.... Ik probeerde hem wel eens na te doen. Maar geen absoluut gehoor, dus vals.
Met oud en nieuw ging je met vuurwerk de buurt doorlopen om je vriendjes en vriendinnetjes gelukkig Nieuwjaar te wensen. In plaats van vanaf vijf over twaalf geïrriteerd te zijn dat het mobiele netwerk plat ligt.
je had ook altijd iets van 'vrouwen bellen gratis' die heb ik wat afgebeld met vriendinnen! En dan deden wij ons voor als een poolse met hevige trouwverwachtingen, of een vrouw met ernstig klepperende eierstokken,in je broek pissen van het lachen!!
ik keek eind basisschool altijd naar een soap met m'n moeder (en een pot thee en chocola) 'Gloss' heete die volgens mij..
quote:koko67 schreef op 31 januari 2011 @ 10:38:

[...]

Ja klopt.

Voor mijn ouders haalde ik altijd een pakje cabellero? met filter.

Als we in de auto ergens naar toe gingen en mijn broertje en ik last hadden van de dampen van de voorbank zei mijn moeder: draai het raampje maar een stukje open".oh, dat mocht bij ons niet, dan raakte m'n moeders gewatergolfde gekrulspelde-drie-uur-thuis-onderdedroogkap haar in de war. Als we de auto uitkwamen waren we helemaal doorrookt, alleen de gele vingers ontbraken bij ons.
quote:wiekje schreef op 31 januari 2011 @ 10:45:

[...]

Met bijbehorende pieptoon, tuuuuuuut.... Ik probeerde hem wel eens na te doen. Maar geen absoluut gehoor, dus vals. Ja, je had een kwartiertje voor de uitzending begon, ook van die modellen die met een tennisracket de huiskamer in stonden te lachen.
quote:wiekje schreef op 31 januari 2011 @ 10:48:

[...]

oh, dat mocht bij ons niet, dan raakte m'n moeders gewatergolfde gekrulspelde-drie-uur-thuis-onderdedroogkap haar in de war. Als we de auto uitkwamen waren we helemaal doorrookt, alleen de gele vingers ontbraken bij ons.Maar vaak wel met kotsvlekken op de broek. Want roken in de auto en dan geen raampje open zorgde bij mijn broer en mij voor wagenziekte :puke:
Op zaterdagavond 'Wordt vervolgd...' kijken met die dikke man en dan heel hard lachen om al die kinderen die Woody Woodpecker nadeden.
This is not kosher!
Met de hand meel malen van eigen tarwe en dan brood bakken.

Van maïs popcorn bakken op het petroleumstel.

Logeren bij en van neefjes en nichtjes. Zie ik bij de huidige tweeverdieners ook niet.
Zo'n topic bestaat al

Die goeie ouwe tijden
quote:rower schreef op 31 januari 2011 @ 10:55:

Met de hand meel malen van eigen tarwe en dan brood bakken.

Van maïs popcorn bakken op het petroleumstel.

Logeren bij en van neefjes en nichtjes. Zie ik bij de huidige tweeverdieners ook niet.Wow jij bent wel heel oud!
This is not kosher!
Over auto's gesproken; vroeger zat de koppeling ( vaak) aan het stuur en om een brommer op gang te krijgen, moest je er eerst een stuk mee rennen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Wellhello schreef op 31 januari 2011 @ 10:53:

Op zaterdagavond 'Wordt vervolgd...' kijken met die dikke man en dan heel hard lachen om al die kinderen die Woody Woodpecker nadeden.O, dat was jij. (Toen ik Woody nadeed.)
quote:hanbuikzwijntje schreef op 31 januari 2011 @ 10:46:

je had ook altijd iets van 'vrouwen bellen gratis' die heb ik wat afgebeld met vriendinnen! En dan deden wij ons voor als een poolse met hevige trouwverwachtingen, of een vrouw met ernstig klepperende eierstokken,in je broek pissen van het lachen!!Ha, ha! Wij belden ook en dan hielden we een staafmixer op de achtergrond en zeiden dat het een vibrator was! Lol dat we dan hadden, tja wij hadden humor !
Wat Cathel! Heb jij dat echt mogen doen? Was a;tijd best jaloers op die kinderen!

ps. Mijn vriendinnetje lachte toen heel hard mee, waren 5 ofzo. Met soesjes voor de tv!
This is not kosher!
O ja, je kon van die 'merkjes' kopen voor op kleding.

Dan gingen mijn zus en ik eerst met mijn moeder een dure Levi's passen. Mijn moeder ging dan in het pashokje 'uitpluizen' hoe de broek in elkaar zat.

Vervolgens kocht ze een lapje stof op de markt, naaide er een 'look-a-like' broek van met een Levi's merkje op. Barbara Farber was ook favoriet.

NB: Ik ben 34

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven