Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Lekker! Ben heel erg aan het huishouden geweest, en nu zitten er drie kindjes heel zoet te knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Ola!

Ben dur weer!

Ik heb zaterdag dan wel niet sjiek gegeten maar wel heul gezellig want met Miss Sis. En gisteren heb ik buiten een rondje sportschool geen dondetr gedaan. Beetje krant gelezen, in bad gelegen (met het boek van Lil, zoooooooo gaaf) en kreeg daar nog een wijntje bij van mijn meneer ook. Vandaag was een lange dag op kantoor, waar ik Mims miste (want die is ziek, ach arme) en Lil (en ik weet niet waarom die er niet was maar ik miste haar wel).

Nu ga ik mijn bed op zoeken want morgen weer veel te doen en Oudste begint met de CITO dus ik mot duimen voor mijn moppie. Truste!!
Oooooh! Succes! met cito!

MK mag zaterdag om 1600 afzwemmen. Het komp dus goed

Mims! Beter worden!
Graag...

Maar vooralsnog lig ik wakker omdat mijn lijf dat concept nog niet snapt.

Succes vandaag voor het Bloezekind!
Wat wilde ik nou toch typen?
De beide Bloesjes zittenhangenliggen ziek op de bank. :( Oudste werd vannacht ziek en liet me even schrikken omdat ze allemaal kleine rode puntjes in haar gezicht heeft. De HA zegt dat het van het kotsen is. Nu heeft ze geen koorts (of geen hoge, in elk geval) dus het is ws geen meningitis maar ik houd het wel goed in de gaten. Lang leven thuiswerken. Jongste was net een kwartier op school en begon ook te spugen. Dus die heb ik ernaast gezet.

En de CITO, die moet ze dus inhalen w.s. Het is niet anders. Sneu voor het meiske; ze had er maar beter klaar mee kunnen zijn donderdag maar dat gaat dus niet lukken.

Mims, een zoenen vanaf de bank. Non-septische natuurlijk.
Oh, hier zeg je het ook al, van dat spugen. Dat had ik nog niet gezien.

Vlekjes van menigitis kun je niet wegdrukken met een glas, heb ik altijd begrepen (als je een drinkglas over normale vlekjes rolt, zul je zien dat de vlekjes eronder op moment dat er druk op uit wordt geoefend verdwijnen, bij menigitis lukt dat niet). Maar zieke meisjes zijn sjielig, geef ze maar een dikke kus van mij! Non -septisch inderdaad.

Overigens hou ik niet van Cito's, en nu weet ik weer waarom. Die spanning, dat verplichte karakter, de waarde die wordt gehecht aan een momentopname... voor mij allemaal BLERGH en zo voorbijgaand aan de karakter van het kind.
Mijn CITO-toets zei dat ik met moeite de MAVO zou halen. Gelukkig hebben mijn ouders daar niet naar geluisterd en heb ik uiteindelijk glansrijk de HAVO doorstaan en meteen daarna het Atheneum (2 jaar in 1). Cito-toetsen :-S

Maar zieke kindjes zijn altijd naar

*gaat een stapel Disneyfilms zoeken om op te zetten*
Maar tegenwoordig nemen sommige/veel scholen je gewoonweg niet aan als jouw CITO-uitslag een lager niveau zou aangeven. Brrrrr....
*tussen kotsemmers ruimen door werken is NIET handig*

Psies, stomme CITO maar alle scholen in ons durp doen er aan mee en er wordt wel waarde aan gehecht dus moet het. Maar het zegt niet veel over Oudstes kwaliteiten, denk ik. Sterker nog: de Entree-toets van vorige jaar liet zien dat ze een bovengemiddeld niveau heeft op taal (op begrijpen lezen na; daar scoorde ze op zeebodemnivea) maar rekenen is hopeloos en dus komt daar een pre-advies uit van VMBO-basis/kader. Hoe kan dat nou?? Ik denk dan dat ze eerder VMBO-t moet kunnen met extra begeleiding maar ik ben te dom voor alle uitleg van CITO dus ik hou mijn mond maar.

Oudste wordt niet zieker, heeft wel buikpijn nu dus ik denk een stom virusje en puntjes van het spugen. Jongste spuugt om de 5 minuten. Sielug hoor....
Klopt. Ze zeggen overal dat het schooladvies leidend is maar de CITO mag niet lager zijn dan een bepaalde ondergrens. Nou ja, Oudste komt toch wel op haar plek terecht. Dan duurt het maar langer (of niet eens, als ik Dar's verhaal goed begrijp. Wat goed zeg!!)

Mijn zus en ik hadden allebei trouwens een heel slecht schooladvies. Mijn zus zou met moeite MAVO kunnen doen, ze ging uiteindelijk na veel gedoe naar het atheneum en is Drs. geworden. Ik moest maar naar de huishoudschool (dan had ik wél goed leren huishouden misschien!) maar dat paste ook niet helemaal. Uiteindelijk is dat goed gekomen door een doortastende en actieve moeder maar het verklaart wel waarom ik bovenop het schoolkeuzeprces zit.

Zo. Nu ga ik weer eens op mijn werkproces zitten. En weer een emmertje omspoelen. :(
Mijn ' redding' (zo zie ik het echt want als het aan de CITO had gelegen was ik nooit gekomen waar ik nu ben) was een middelbare school met een algemeen eerste jaar.

Daarna vloog iedereen pas uit naar de diverse niveau's en kon ik naar de HAVO. Na de HAVO nog 1 jaar Atheneum daar geprobeerd maar toen hadden de leraren liever dat ik vertrok (ghegheghe, hoezo authoriteitsprobleem) en ben ik naar NOCTUA gegaan waar je dus 2 jaar in 1 kon doen (zonder dat je ouders heel veel geld hoefden te hebben). Maar ik weet niet of dat tegenwoordig allemaal nog kan.

Ik ben absoluut tegen het pushen van kinderen maar mijn ouders geloofden zo in dat ik beter kon, dat ze besloten om de lat ietjes hoger te leggen. Kijken of ik die lat kon pakken. En dan kon :-)

Dat ze tegen het Hoofd van mijn basisschool in een persoonlijk gesprek hebben gezegd dat ie zn CITO-advies in zn reet kon steken, hebben ze pas veel later verteld (ghegheghe, hoezo authoriteitsprobleem erfelijk).
Trouwens, vanwege die discalculie heb ik ook altijd lage uitslagen met ENTREE/CITO en IQ-testen. Omdat ik inderdaad op taalniveau ver boven het gemiddelde zit en met rekenen en ruimtelijk inzicht op het niveau van een amoebe.
Ah amoebes leven die op de zeebodem of waren dat pantoffeldiertjes??

Jongste is eigenlijk wel het ziekst. Spuugt om de 5 minuten alleen maar gal, zoooo sielug. Dus ik verpleeg nog wat door, vandaag...
(logt vanuit de trein nog maar eens in - wat een zegen, dat wiifiiii onderweg)

Ocharmespugende Bloesjes! En dat gedoe met CITO, sja. Ik was ook een tikkie van de slow start, en heb het als D. met dank aan een langere brugperiode (en een schooltype waar met dikke vette letters SUPERGESCHIKT SPECIAAL VOOR LIL boven stond) schooltechnisch toch behoorlijk glansrijk gered. Vinnikdan . Maar een drúk dat er op die CITO ligt, nu nog veel erger dan toen ik het deed. Zoon had het er ook al over (die zit dus in groep 5, even voor de helderheid), omdat ze er op school mee bezig zijn, die zegt dan rustig dingen als "Die CITO is echt het allerbelangrijkste voor je héle leven he mam?!". Zie daar de druk maar eens af te krijgen * sip *. Terwijl beleid van de school is om er ontspannen mee om te gaan, ouders te temmen, nadruk te leggen op hun eigen inschatting op basis van kinderen 8 jaar volgen... Zelfs dan leeft het zo idioot Groot.

Goed. Ik ga tas eens inpakken en straks naar Bijeenkomst. WIsh me luck
Agossie toch, kotsen is zo naar!

**zet gezeefd kippenbouillonnetje neer**

Ik vond de Cito weel leuk, ik was niet nerveus. Ik vond de extra aandacht die je kreeg wel erg cool :-)
Ik kan me vd cito niet veel herinneren. Volgens mij deed mijn basisschool daar niet of nauwelijks aan. Ging net als D naar een middelbare school met brede brugklas waarin na het tweede jaar werd besloten waar je def naar toe ging.

Verder druk ende hectisch. Werk goed afgesloten gisteren. Dat gevierd met neefs verjaardag en weer terug in suupstad met scharrel (die vd bindingsangst) en bubbels.

Nu stamkroeg.

Beterschap voor alle zieken.
Goeiemorgen!

Jippie! Jongste is 10! Bloezepoezesnoes, van harte met je mooie meisje!

Hoe is het met 'r, is ze al opgeknapt?

Joepie een jarige Jongste Bloes.

10alweer. Lieve Bloes van harte met je grote kleine meid!

Jep, ze zijn weer naar school allebei maar nu is MM niet lekker. Ik hoop maar dat hij nu niet ziek wordt.

Ik ga even werken, straks moet ik taart eten namelijk.
Gefeliciteeheeeeeeerd!!!!!!

Wow D wat een mooie taart.

Bloes, fijn dat de meisjes weer naar school zijn. Hopelijk wordt MM niet echt ziek.

Ik ben vanmiddag even oppas. bij de kjongetjes. Een chip straks van de peuterspeelzaal halen. Leuk!

Nog even een bakkie en dan de deur uit.
**doet een klein dansje**

Ik hoef nooit, nee nooit, nee nooit, meer naar het consultatiebureau! Heb een grote jongen! (15,5 kilo en 103 cm) en we hoeven daar nooit meer naar toe!
*danst mee*

Leuk!
Wat een boel feest hier

Bloes, ook hier vele klapzoenen met van voor je mooie meisje, en dat je alweer 10 jaar haar moeder bent! TIEN JAAR!!! Hulde, hulde.

En Tila ook gefeliciteerd met deez' mooie mijlpaal

Zeg Suup, moeten we niet eens een netwerkbijeenkomstje plannen, als ZZPers onder elkaar ? (moet je trouwens nog een accountant, in het kader van het aftrekken ?)
Ha, ik ga ook ZZp'er worden. Nou ja, soort van. Heb een klus: ontwikkel een training en geef die training vervolgens jaarlijks. Er staat een niet marktconforme vergoeding tegenover. Helaas betekent dat niet dat ik daar meer dan marktconform voor betaald krijg Hahahaha. Maar leuke club en ik kan het samen met Lief doen. Gewoon een soort vrijwilligerswerk met vergoeding dus. Maar toch fijn.

*zet wat thee en taartjes neer in Kasteel omdat die ene taart te mooi is om aan te snijden en verdwijnt weer....*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven