Back to my roots : emigreren naar Curacao!!

16-09-2006 15:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik weet dat er al een topic EMIGREREN bestaat, maar dat is al deel 8 en die mensen kennen elkaar door en door, dus ik dacht ik open gewoon een eigen topic.

De kogel is bij ons door de kerk.....na heel lang praten erover, informatie verzamelen, voor- en nadelen afwegen en vooral verlangen ernaar, hebben wij besloten om de gok te wagen. Wij gaan begin december emigreren naar Curacao.......Mijn man en ik en onze 2 zoontjes van 4 en bijna 3 jaar oud.

Wij vinden het zoooooo spannend en kunnen haast niet wachten tot het zover is.....we hebben het op het moment ongelooflijk druk met van alles en nog wat regelen. Zowel in Nederland als op Curacao....

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze stap al gezet hebben, of met de gedachte spelen om zo'n avontuur aan te gaan of mensen die ook minder leuke ervaringen hebben met het emigreren naar Curacao....

Ik hoop op veel (leuke) reacties....

Alvast bedankt voor het lezen en misschien ook reageren op mijn topic!

Groetjes,

Shayna:)
Mijn vriend heeft hiervoor ook een jaar op dit park gewoond in 2004/2005, en hoorde van hem dat tov toen, het zwembad veeeeeel mooier is geworden!!;)
Beste mensen allemaal, hoe is het daar in NL met iedereen?

Het is heeeeelll lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Het gaat nog steeds geweldig. Het is inmiddels 8 maanden geleden dat wij uit NL vertrokken zijn, en ik heb nog geen minuut spijt gehad. Ik geniet ieder moment van mijn leven hier op Curaçao. Geweldig gewoon.

Man en kids doen het ook geweldig. Heb inmiddels ook een vast contract en wij zijn bezig met de bouw van ons huis. Dus allemaal spannende, leuke dingen overkomen ons in deze fase van ons leven. En, wij genieten er volop van.

De vakantie is hier aan het aflopen. A.s. donderdag beginnen alle scholen weer. Mijn jongste wordt in oktober 4 en gaat ook naar school, hij kan niet wachten tot hij ook een uniform aan mag. De oudste doet het ook geweldig op school. Ze staan alleen nog 2 jaar op de wachtlijst voor een NL-sche school en dat vind ik wel erg lang en jammer. Ze spreken nu ook meer papiamento dan nederlands, dus het kan zijn dat ze strax helemaal geen NL meer spreken.

Ik ben bijna nooit meer op de PC. Veels te lekker leven om achter de pc te zitten. Maar vandaag dacht ik ineens aan de viva en ik ben jullie gaan opzoeken. Wat is de site leuk geworden zeg.

Nou, ik hoop veel berichten te ontvangen....

groetjes,

Shayna uit Willemstad
Hallo beste mensen,

Het is alweer een week geleden dat ik weer wat geschreven heb in mijn eigen topic. Hoe is het met iedereen. Waar zijn jullie allemaal???? Laat gauw wat horen......

Groetjes,

Shayna
hehe door de nieuwe forum/site kon ik niet meer inloggen. bleek mijn nickname te zijn vervallen (liefs-uit-curacao).

nou ja nu maar een nieuwe.

Leuk te lezen dat je het super hebt.

Mijn vakantie zit erop, ik ben begonnen met stage. Ga nu me laatste jaar in, maar daarna gaan we zeker weer reizen of iig het buitenland opzoeken, want de zon is hier ver te zoeken...

liefs uit NL

Hallo liefs uit Nederland. Leuk om weer eens iets van je te lezen. Hoe bevalt het leven in NL? Zeker alweer gewend of niet? Heb nu ff-tjes pauze. Ga wat te eten halen in de Plaza en kom gauw weer buurten.

Groetjes,

Shayna
Hallo,

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar zijn er hier ook Nederlandse dames die met een Antilliaanse partner zijn meegegaan naar Curacao? Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan, vooral op het gebied van taal. Ik heb een Antilliaanse man en probeer Papiaments te leren maar ik vind het maar lastig! Ik doe wel m'n best want we hebben nu ook een zoontje en ik wil hem graag tweetalig opvoeden.
Beste Quintie,

Hier moet de taal absoluut geen probleem zijn, want er wordt gewoon ook nederlands gesproken. Ik spreek de helft van de tijd gewoon Nederlands hier hoor! Natuurlijk is het wel handig als je de taal wel begrijpt, maar dat moet geen belemmering voor je zijn. En voor wat de kids betreft, die kunnen heel snel leren. Onze kinderen waren van begin af aan 2-talig opgevoed, toen wij in Nederland woonden, sprak mijn man Papiamento tegen ze en ik Nederlands. Ze konden alles begrijpen, maar bleven altijd antwoord geven in het Nederlands. Hier is het precies andersom. Binnen 2 maanden dat wij op Curacao woonden, spraken ze vloeiend papiamento. Nu blijf ik gewoon Nederlands tegen ze praten, maar zij antwoorden in het papiamento. Erg grappig gewoon. Maar ze begrijpen nog steeds alles in het Nederlands. Ze kijken nog tekenfilm, dvd enz in het NL. Zingen NL-liedjes van hun CD's, er wordt voorgelezen in het NL en zo blijven ze de taal ook beheersen voor later. Dat vind ik wel belangrijk.

Succes met de talen!!

Groetjes,

Shayna
Hoi iedereen!

Even een kort berichtje voor ik slapen ga na een dag lang werken :(

Zijn er hier wel eens mensen die wel bij Obsession gaan winkelen, ben erg nieuwsgierig!

Wie weet zie ik jullie dan wel eens, want werk er nu sinds kort tot ongeveer oct!

Liefs Ninu
Hi

Lang geleden dat ik heb gepost, maar in NL ben ik wat harder aan het werk dan toen ik nog cur zat. Het bevalt me heel goed weer in NL. Veel cur vriendjes en vriendinnetjes zijn ook weer in NL en die zien we nog regelmatig. Ik mis alleen het heerlijke weer en daardoor ook het strand. En natuurlijk overal en nergens borrelen.

December komen we weer voor 2 wken naar het eiland, wat bekende opzoeken.

Over 1,5 jaar willen we toch wel weer naar het buitenland (altijd zon) verhuizen, het zal de antillen niet worden, voor ons vakgebied is dat te klein, maar cur hadden we zeker niet willen missen!!!

Het is weer kort, maar moet weer gesport worden.

tot snel!!

Liefs uit Nederland
obsession is leuk hoor!! surf spullen enzo, misschien hebben ze nog shirts van antAlien (is van een vriend van mij) Even goed de tekst lezen.....
Hai

Volgens mij ben je al op het eiland. Ik ben net pas op het forum gekomen en las het dus toen ik curacao als zoekopdracht plaatste. Ik ben hier zelf nu drie jaar woonachtig en vind het zalig. Nl is voor mij echt einde verhaal...

Heb je het naar je zin? Waar ben je gaan wonen?

engel
Beste mensen,

Hele fijne feestdagen toegewenst. Hoe is het leven in NL en op Curacao? Wij zitten nu 1 jaar hier op Curacao en net als Engel is NL voor ons einde verhaal. We hebben het ontzettend naar ons zin hier. Gewoon geweldig! Onze kinderen hebben het erg naar hun zin. Mijn werk is geweldig, net een huis gekocht, dus wat kan een mens zich nog meer wensen op zo'n geweldig eiland? We genieten gewoon van iedere dag.

Liefs uit NL, bij mij is het net andersom. Ik werk hier veel harder dan in NL. Ik heb een geweldige baan en ik ga echt met veel plezier naar mijn werk. In NL was het iedere dag weer mijzelf ertoe zetten.....de grauwheid, die kilte, de kou....het in het donker vertrekken en weer thuiskomen.....ik mis het allemaal totaal niet.....zelfs niet de witte kerst.....hier is het kerst onder de palmbomen, gewoon geweldig.

Heel veel succes allemaal en tot gauw.

Groetjes,

Shayna
Hoi Sweet Shayna,

Ik heb even vraagje aan jou..weet jij toevallig of er op curacao ergens een nagelstudio zit??? Beetje rare vraag maar ik ga trouwen op curacao in maart en ik wil dan als t nodig is nog even een nagelstudio in duiken.

Alvast bedankt
weet iemand via welke sites ik kan kijken voor een binnenlandse vlucht curacao-sint maarten?

dank!
quote:sweety1980 schreef op 23 januari 2009 @ 18:08:

weet iemand via welke sites ik kan kijken voor een binnenlandse vlucht curacao-sint maarten?

dank!

Kijk eens bij Maduro Travel.

Dames, ik ben jaloers op jullie! Ik heb op Aruba gewoond en zou zooooo graag weer teruggaan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven