Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Dank je wel appeltje! ;)

Marjan, ik eet ook vaak een gekookt eitje 's ochtends, heerlijk en anders heb ik inderdaad om negen uur alweer honger.

Ik had vanmorgen magere kwark met walnoten en banaan. Is ook erg lekker en vult goed!
Echt even goed wat opwarmoefeningen doen hoor Marjan. Ik ben met die vervelende blessures toen ook de mist in gegaan. Kijk inderdaad even via google of je wat nuttigs tegen komt. Of youtube, da's nog handiger, met beeld erbij.

Hier verder alles goed. Gister een goede dag gehad. Ik had die aardappelcurry met kip gemaakt. Lekker! Maar volgende keer maak ik hem toch met rijst. Lijkt me toch meer mijn ding. Maar verder lekker. Wel iets over mijn puntjes gegaan door een koekje bij de koffie, maar ach....swa! En ik heb gisteren wel 40 minuten gesprongen en gisteravond nog een half uur met de hond gelopen, dus prima wat mij betreft.

Vandaag rustig dagje. Zo meteen even naar een vriendin en verder vandaag thuis. Vanavond naar een vriend die jarig is...vanmiddag even weer op m'n trampoline. Eerlijk hè, ik merk al wat verandering aan mijn lichaam. Ik probeer natuurlijk ook elke dag te springen (en vind het serieus leuk ), maar mijn lijf begint wat strakker te worden. Mijn man (gisteren voor een paar dagen weer thuis gekomen) merkt het ook, zei hij. En normaal is het niet iemand die zulke dingen zegt, zeg maar....Ben er in elk geval erg blij mee en het spoort me ook wel aan door te gaan. Misschien kom ik voordat ik naar Spanje ga (nog 4 weken!) toch nog onder de 90 kilo. Het zou moeten kunnen, maar ik durf het nog niet te hopen hoor. Eerst zien.

Kip met wrat...Appeltje, wat eet jij daar thuis allemaal?

Madelon, klinkt wel lekker eigenlijk kwark met walnoten en banaan. Ik ben zelf erg fan van de kellog's cornflakes met chocolade en gewoon wat melk. Die (nieuwe) cornflakes zijn zo lekker knapperig!
goedemorgen,

heb gelijk maar even een eitje gekookt hahahah. En al naar binnen gewerkt. Ben benieuwd. Tevens een optimel kersen yoghurtje.

vanavond maar het hardlopen eens opstarten. Twijfel of ik ga starten met Evy of een ander programma. De eerste les van evy vind ik al behoorlijk pittig voor een beginner. 3 minuten is echt veel lopen hoor als je niets gewend bent. Ik haal de 2 niet eens
en toch went het wel hoor katrien. Ik was net als jij, na 1 minuut hing mijn tong zelfs al op mijn knie"en en ik dacht dat het nooit wat zou worden eerlijk gezegd. Inmiddels heb ik het schema af en loop ik dus 5 km. Zonder al teveel moeite, had ik nooit gedacht!! Wat mij hielp (vooral in de beginperiode) was niet teveel concentreren op mijn ademhaling en op wat ik allemaal wel of niet voelde, maar vooral de muziek goed hard en erg luisteren naar de tekst. Dat hielp me de tijd door! Maar goed, misschien vind je wel iets anders wat beter bij je past!

Zo, heb net met eee beter wordend kind boodschappen gedaan en flink wat fruit en 0% yoghurt ingeslagen. Dochter is inmiddels weet zo fit dat ze boos wordt omdat ze niet mag afspreken , morgen weer naar school dus! Al moet dan wel de koorts wegblijven....

Pfff, ik voel me opgezet en zwaar, raar eigenlijk want gisteren had ik helemala geen slechte dag.....tijd voor toilet?
Finette, je kan het meid! Gewoon weer lekker gaan schrijven. Ongesteld zijn is niet leuk, maar vreetkicks zijn dat nog veel minder! Die 10 kilo blijven er gewoon af, afgesproken?

Hatseklats, wij zijn thuis heel culinair experimenteel ingesteld. Haha, nee hoor. Ik hou ervan om nieuwe dingen uit te proberen, maar wratten met kip... Nee, dank je! Wel leuk dat je resultaat gaat zien door dat trampolinespringen. Kilo's afvallen is een ding, maar strakker in je vel gaan zitten is natuurlijk ook super!
Hatseklats, wat leuk dat je begint te merken dat het effect heeft! En natuurlijk helemaal leuk dat ook je man het opvalt! Lekker door blijven springen dus..

Katrien, ik heb ook echt moeite met die 3 minuten hoor. Mijn hoofd is zo rood als een tomaat en ik ben echt kapot na zo'n les terwijl vriendlief gek werd van het constant lopen en daarna nog 20 minuten alleen is gaan hardlopen. Probeer je, net als bente zegt, echt op de muziek te focussen (ook al is die soms behoorlijk ruk). En goed rekken en strekken voor en na de tijd, anders kun je straks afhaken met een blessure.

Marjan, ik heb mijn hardloopkousen op sportkousen.nl besteld, volgende dag had ik ze in huis en vind ze echt super fijn!

Finette, bij deze een virtuele schop onder je kont hup, puntjes opschrijven!

Ik zal vanmiddag eens naar de ap en kijken of ik de griekse yoghurt kan vinden, jullie maken me erg nieuwsgierig! Vanavond staat snowboarden en les 3 van Evy op het programma.
Goed Hatseklats, van die minitrampoline. En nog beter dat het effect heeft!

Finette, kom op hè. Even door deze dagen heen en dan weer serieus aan de gang.

Ik ga eens een klein experimentje doen heb ik besloten door wat meer eiwitten te gaan eten. Dus iets minder brood en daarvoor in de plaats ei, vlees of vis. Of magere melkproducten. De theorie is dat eiwitten ook goed vullen (ik moet gewoon 's morgens stevig ontbijten, anders val ik om heb ik het idee).

Ga er morgen mee beginnen en ben benieuwd hoe het uit gaat pakken en of het ook gaat helpen om die ene vermaledijde kilo er weer af te krijgen.
Hier trouwens ook een hardloopfan. Loop al jarenlang 3 of 4 maal per week mijn rondje en kan ook echt niet zonder. Ik kan me ook weer helemaal op de zomertijd verheugen: lekker lang licht 's avonds en dan dus weer lekker lopen (van in het donker rennen ben ik geen fan, ik ben niet bang aangelegd, maar je zal toch maar een keer een vreemd figuur tegenkomen).
Finette, idd schrijven wat je eet ook al is het teveel. Het werkt toch!

Nog over dat hardlopen. Ik ben een paar jaar geleden begonnen en ik vond het ook zwaar. Het wordt natuurlijk vanzelf makkelijker, maar de echte doorbraak kwam bij mij toen ik een tijd met een hartslagmeter ging lopen. En toen zag ik dat ik steeds te hard wilde lopen (want ja het is HARDlopen) en dat mijn hartslag al snel boven de 180 was. Terwijl als ik mij goed herinner mijn maximale hartslag 210 was (dat kun je meten door een minuut op je allerhardst je gaan lopen en dan je hardslag te meten, dus echt zo hard dat je bijna zwart ziet) en er geadviseerd wordt niet meer dan 80% van je maximale hartslag te gaan zitten. Dat was bij mij 165 slagen per minuut. Idealiter nog lager, maar dan kom je helemaal niet meer vooruit. In mijn geval dan.

Ik ging dus langzamer lopen en kon het toen veel beter volhouden. Dit is nu een paar jaar geleden en ik weet niet meer of de cijfers kloppen, maar zo ongeveer. Dat doe ik nu nog steeds. Ik dacht dat ik op 8km per uur zit. Misschien wel eronder. Door een probleem met mijn linkerbeen kán ik ook helemaal niet veel harder.

Ik loop nu helemaal niet meer volgens een schema. Ik doe gewoon een rondje met steeds wat tussensprints. steeds zo'n 45 minuten tot een uur.

Ik wil nog wel weer eens gericht 10 km gaan lopen en het liefst die binnen het uur uitlopen, maar ik heb niet zoveel zin in schemas.
Nu stond het scherm zo lang open dat Anky ertussen staat. Lekker is dat hé, langere dagen? Daar krijg ik ook meteen meer energie van.
nou heerlijk inderdaad!!! En straks is het `s ochtends weer licht,ook zo fijn!es

IK ren ook niet zo hard hoor es, maar ja,m jammer dan, ik ren toch!

Pfff, ben de hele dag al aan het twijfelen: in mei gaan we een paar dagen naar Frankrijk ivm 45 jaar getrouwd van mijn ouders, dan kunnen we daar nog 3 dagen langer plakken en blijven zitten waar we zitten (in een gites midden in de natuur geloof ik) of nog even met zijn viertjes voor de helft van het geld in een stacaravan ergens halverwege huis. Voor beide dingen valt iets te zeggen vind ik, maar kan niet kiezen ....
Ik heb echt hardlooptrauma's door de coopertest etc. op school... Zou soms best willen beginnen met hardlopen, maar tot nu toe was de drempel altijd te hoog. Ik wil ook niet zonder goede schoenen de straat op, maar straks heb ik dure hardloopschoenen en vind ik het alsnog niet leuk.

Waar hebben jullie dat Evy-gebeuren vandaan? Is dat gratis?
Appeltje, http://www.start-to-run-mp3.com/downloa ... uctie.html probeer de eerste les eens op sportschoenen die je nu hebt en kijk hoe je het vindt!

Heb de griekse yoghurt gevonden, vult goed!
Ik doe ook altijd in de zomer start to run met Evy, en ik liep inderdaad ook veel te snel. Dat je na 1 straat al half dood tegen een hek staat uit te hijgen haha ;)

Ga vanavond weer body pumpen, is ook erg fijn.

Heb nu al gemerkt dat ik het niet red zonder mijn vrije punten, en na wat advies van jullie heb ik besloten deze week eens max de helft te verbruiken. Als ik alles neem werkt het niet dus ga gewoon eens kijken wat wel voor mij werkt. Als ik deze week afval dan houd ik het zo. En aan die active punten kom ik toch nooit dus daar hoe ik niet over na te denken. Dat scheelt al weer.

Vandaag de hele dag kwark en fruit gegeten, want ik eet vanavond roti! Netjes alle punten geteld en ik ga er lekker van genieten!
ooo lekker!!! Maak je dat zelf of haal je het??

O: 2 crackers, 1 beschuit (halvajam, 20+kaas, ham

T: banaan, pruim

L: 1 boterham met 40+kaas, 1 boterham en 1 cracker met ham, opkikker

T: 2 dropjes

D: kipfilet gevuld met knoflook en een restje danish blue, sperciebonen en misschien een klein beetkje gebakken aardappels (ik maak het voor mijn zoon en dochter)

toetje: aalbessen met yoghurt, mmm
Mijn vriend is Surinaams dus hij maakt het ;)
Snel even een kort berichtje, ik kom straks nog een keer terug om alles bij te lezen: Ik ga nu naar de cursus na een week keihard aan een goed resultaat gewerkt te hebben, duimen jullie voor me!? Ik ben eigenlijk best zenuwachtig, het zou echt een teleurstelling zijn als ik nu wéér geen goed resultaat heb.. En goed resultaat is in mijn ogen bóven de 0,8 kilo afgevallen.. We gaan het meemaken, eerst nog even naar de wc, haha!
Ik ben benieuwd Marjan! Ik duim voor je!
ik duim ook!
Slapen is goud
En Marjan???
En Marjan wat zei de weegschaal? Het is trouwens schijnbaar het beste om tussen de 0.5 en 1 kg per week af te vallen omdat anders je vel niet mee terug krimpt (hoorde ik van iemand). Ik ben blij als ik die 8 ons eraf heb in een week, is toch helemaal niet zo slecht?

Hardlopen wil ik ook ooit aan beginnen, maarja ik had hier al verteld van mijn niet bestaande ruggengraat haha.

Ik heb net trouwens ook de griekse yoghurt bij de appie gehaald (manwat is zo'n bakkie duur!!). Net 150 gr op met een beetje cruesli en zit nu bommetje vol! Is het geld dus wel waard denk ik.....

Mijn lijstje van vandaag

O: vitalau en wasa met jam en filet, optimel kokos

T: niks

L: 3 boterhammen, ham,filet en philadelphia

T: mandarijnen, een appel en 2 prince ministars (6 in een pakje en ik vond 3 per kind teveel dis jah...)

D: aardappels, broccoli met kaassaus light en een varkensfiletlapje

T: 150 gr 0% vet griekse yoghurt met cruesli
Bedankt voor het duimen!! :-D Zo. Geen klapper vanavond helaas, maar ik ben wel tevreden: er is een halve kilo af. Ik weeg nu 80,6. Een pond per week is prima, daarmee kom ik er ook. En ik ga gewoon door, deze week gewoon verder lopen met Evy en weer extra goed op m'n punten letten.

Wel leuk dat mijn tip over het gekookte eitje werkt haha, en lekker dat het is!

Finette: volhouden hè, die ene week per maand is inderdaad ruk, dan is de motivatie al snel ver te zoeken. Maar daarna ga je er weel vol voor! Komt helemaal goed!

Madelon: Ohh heerlijk, traditionele roti, nomnomnom!!

Jo: bedankt voor de tip, ik ga even kijken op die site!

Mijn eetlijstje vandaag:

O: Twee volkoren knäckebröd met becel light en ham, een gekookt eitje en een schaaltje optimel vanilleyoghurt.

T: Banaan en drie gedroogde abrikozen

L: Volkoren pistoletje gezond zonder kaas

T: All bran vezelrijke reep met chocochips, banaan

A: Doperwten met gebakken aardappelschijfjes en een kipschnitzel. Als toetje een schaaltje optimel chocoladevla.

Best wel een puntrijk dagje, dat avondeten hakte er enorm in. Maar het is ook goed om soms iets vetter te eten. Bovendien heb ik vanochtend een uur in het zonnetje gewandeld met m'n oppaskindje.

Ik schrok trouwens nog best van de gedroogde abrikozen! Die zijn per twee gewoon één hele punt! Ben blij dat ik er maar drie heb genomen. Wilde ze proberen en vind ze wel erg lekker, maar had niet verwacht dat er zoveel punten in zouden zitten omdat het eigenlijk gewoon fruit is, maar dan gedroogd..
Netjes hoor Marjan, een halve kilo is hartstikke mooi!

Morgenochtend neem ik ook weer een eitje ;)

Ben net terug van mijn bodypump les. Mijn hele lijf doet pijn maar was weer lekker.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: magere kwark met walnoten en banaan.

T: krentenbol

L 2 boterhammen met fricandeau

T: peer en sinaasappel

D: halve roti plaat, Kipfilet, kouseband en een aardappel

T glas optimel

ben nog redelijk binnen mijn punten gebleven maar 2 eroverheen.
o, madelon (je heet zoals ik heet:) ), ik ben jaloers op jouw verse eigengemaakte roti!!!!
Lekker hoor Marjan, die halve kilo. Ik denk dat ik nu ook op het punt ben beland dat het er niet meer met kilo's tegelijk afgaat. Bijna 8 kilo in 10 weken is al meer dan ik had durven denken. Had mezelf 9 maanden gegeven voor 16 kilo, dus ik heb er nog 6,5 over voor de andere helft. Ach ja, als het er maar af gaat en af blijft. Dat is het belangrijkste, toch? En een halve kilo is toch weer een half pak suiker!

Jo, bedankt voor de link. Ga erover nadenken of ik het zie zitten. Als ik een poging ga doen, wordt het wel pas na mijn vakantie. Da's ergens begin april.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven