Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, Suup. Hulde!

~trekt champagne open~
Wat wilde ik nou toch typen?
Goed zo, Suup! Mooi begin!
Glim

Heb mezelf net getracteerd op mooi zwart colbert. Op naar de nieuwe zakelijkheid.
Goed zo! Goed zo!

Mims, niet depressief worden hoor! het was geen gezeur. Echnie.

Mubarak is weg. Mijn vriendin kan weer naar huis, nadat ze met haar hele hebben & houwen maar zonder man gevlucht was. Ze is blij

MK had weeksluiting en het was reteschattig en ik heb lekkere druppeltjes voor mijn bolle oog. Die werken redelijk snel, want bolle oog slinkt al iets (en schilfert nu. Scoort hoog in de categorie eng )
Mimsemeis. Terugkerende veldslagen en bijbehorende moedigheid mogen gezien en gehoord worden. Het gaat om jou, om wie je bent, om wat je doet, om wat je wilt zijn, om keuzes en demonen en dat mag er allemaal Zijn (al kan ik me ook voorstellen dat je ontzettend heelerggeenzin kunt hebben in het erover hebben). Kussen.

Hier hebben we in het kader van het kan altijd nóg erger, de Klusse besmet met het griepvirus, dus die is zwetend van koorts vanmiddag naar huis gegaan. Gelukkig heeft hij wel met een soort by pass geregeld dat we de wasmachine en wasbak boven weer kunnen gebruiken. Mijn zwaar overspannen toestand is bovendien uiteindelijk toch tot GG's koortsig brein doorgedrongen, zodat hij manmoedig zwaar ziek dapper stond te dweilen toen ik thuis kwam van kindjes van school halen. Dat vond ik dan weer zo'n daad van Liefde (want het kan hem echt geen hol schelen hoe stoffig en goor het hier is en hij is echt Heel Erg Ziek) dat ik daar alleen al enigszins van opgeknapt ben, hem terug naar een inmiddels verschoond bed heb gestuurd en in een paar uur met alles wat ik nog aan restjes energie in me had door het huis ben geboend zodat het nu weer ongeveer begaanbaar is en we niet overal stofsporen van onszelf achterlaten. Heb ook nog Voedzame Soep bebrouwen zodat we allemaal weer van warme vitamientjes zijn voorzien. Straks nog 1 was ophangen, dan ga ik maar eens naar bed. En dan begint morgen de dag weer met een voetbalwedstrijd om 9 uur 's ochtends, holladieejeeeee.

Suup! Jij Heldin! HULDE!
voor Lil. Volgens mij kan het niet erger dan dat hoor!
Lieve Mims, het was geen gezeur (zie nu pas dat je de tekst hebt weggehaald). Was onderweg vanmiddag een een serieuze reactie tikt op de laptop tikt handiger dan op de pda.

Goed dat je het patroon zelf ziet en ik snap je strijd

Oh misSissy moest vandaag aan de laser toch? Benieuwd hoe het gegaan is.

Lil het klinkt allemaal heel niet leuk, hopelijk vannacht toch enigszins slaap en morgen weer wat beter.
Missis kan dat! Daar ben ik van overtuigd!

oogdruppels zijn echt goed! Oog voelt al bijna normaal. Ziet er helaas - bij lange na - nog niet zo uit, maar hee, ik voel m'n oog vaker dan dat ik het zie, toch?
Voetbal is afgelast. Zoon is heel erg teleurgesteld (maar daar vlieg ik straks een vriendje voor in, al is het maar om mezelf een plezier te doen ivm geen energie om de entertainment te verzorgen), ik ben wel blij dat ik niet een uur in de gietregen langs de lijn hoef te staan.

Heerlijk om wakker te worden in ontstoft huis. Maandag gaat het allemaal gewoon weer verder, maar we hebben even een weekend respijt, en we kunnen tenminste weer wassen. Lieve Bloes heeft gisteren een werkklus voor me geklaard, dus daar is ook even wat lucht. Nou nog beter worden, dan kan ik het allemaal wel weer doen.

Missis aan de laser; wat doen ze dan eigenlijk? Super als dat helpt. Zet 'm op, Sis!

Ook nog even fikse ZWAAI naar Bloes en haar geliefde die fijn weekend hebben in mooie stad
Laser is met acupunctuur achtige dingen drukpunten laseren en dan wil je geen peuk meer en heb je ook geen ontwenningsverschijnselen. Die laatste heb ik trouwens niet zo erg, dat viel me reuze mee.

Fijn Lil! Werkende waterleiding is essentieel enzo!
Mims, gevoel is nooit gezeur. En waarom zou je je niet zo mogen voelen, ook al hebben alle elementen van je leven op dit moment een mooi gouden randje? Je blijft een mens hoor, met gevoelens, met hersenen, met stofjes in hersenen die soms ineens besluiten iets met gevoelens te doen en andersom. En soms ben je blij en soms is alles wat donkerder. Zolang dit geen ongezonde vormen aanneemt moet je daar niet tegen vechten, dan wordt het alleen maar erger. Niet doen, lekker even met die golf mee deinen, al dit soort dingen maakt dat jij de mooie jij bent die je bent :-)

Lil Blij dat je in ieder geval water hebt!

Fijn Tila, dan kunnen we je volgende week weer in de poppetjes van je ogen koekeloeren haha :-)

Ik hang nog even bank hoor. Had weer een week waarbij ik geen enkele avond thuis was en daar word ik dan toch wel weer moe van. Zeker omdat ik vanaf volgende week dinsdag tot de vrijdag erna weer elke avond wat heb. Pfff, nog even niet aan denken.

Verder heb ik een eet-weekend voor de boeg. Vanavond naar een etentje (met English pie) bij vrienden en morgen komt tweelingvriendin bij mij kaasfonduen. En maandag Sonja Bakker, water en brood, Atkins, Dokter Jan Jaap Frans of weet ik het hoe al die hongerdieeten mogen heten

Was er nog koffie?
Ik ben weer thuis en gelaserd bovendien! Barcelona was leuk en vermoeiend. Laseren was ehhh bijzonder. Tila: het is niet zo dat je dan geen zin meer hebt in een sigaret hoor, maar de fysieke ontwenningsverschijnselen (duizelingen, hartkloppingen, slapeloosheid etc.) zijn er niet of minder en dat maakt het makkelijker. Ik heb dus geen last van ontwenningsverschijnselen en vaak zin in een sigaret. Maar die zin, die kan ik zien als een impuls, als 1 van de dingen waarin een mens af en toe eens zin kan hebben. Iets dan niet kostte wat kost ingevuld moet worden. En die zin die gaat dan ook weer weg. Ik "vergeet" ook regelmatig dat ik niet meer rook, dan merk ik dat ik al naar de gang loop om mijn jas te pakken om in de tuin te gaan roken, en halverwege de gang denk ik dan ineens: o, nee; ik rook niet meer.

Tila: jou gaat het ook goed af, he? Ik vind het goed te doen. Als dit het is, als het niet erger wordt dan dit, dan vind ik het beschamend goed te doen.

Mims: ik heb niet gezien wat je schreef, dus heb ook geen idee hoe ik je een hart onder de riem kan steken. Sterkte dan maar, met wat er aan de hand is, meid.
Suup: wat goed je eerste opdracht!

En Lil: kunonne zeg, de klusser besmetten met hetzelfde virus dat jullie gevloerd heeft, is wel het summum van sneu en ellendig....bah.
Sis, het gaat hier nog prima, maar ik merk dat ik wel gewoon af en toe zin het in het 'gevoel' dat bij een peuk hoort. De briljante ingeving en al rokend een enorm end schrijven (maar dat kan ik zonder peuk ook, en beter, lijkt het wel) of na een goddelijke maaltijd en de kinders liggen in bed en je hebt een wijntje op en er zijn leuke mensen, ja, dan wil ik wel een peuk.

Maar ik denk dat het meer is dat ik niet weet wat ik verder met zo'n moment kan 'doen', omdat ik 20 jaar lang dat soort momenten met een sigaret heb gevuld.
Koffie!
Ja, herkenbaar, Tila. Die momenten ken ik ook, dat de sigaret de finishing touch van een goed gevoel is. Net als jij weet ik ook nog niet wat je dan in de plaats van die sigaret kan stellen. Wat voor mij helpt: vaststellen dat ik zin heb in roken en voelen dat die zin ook weer verdwijnt. Het is niet een voortdurend hunkeren, zoals ik bij eerdere stoppogingen wel had. Ach ja, gedoe.

Lekker koffie.
De belonings-sigaretten zijn samen met de ' ik ben boos/verdrieting/bang/teleurgesteld en zoek steun' - sigaretten de moeilijkste om los te laten...maar ook de fijnste als het lukt *hug*
Heel goed MisSissy en en Tila!

Trots op jullie!

Lil ziekenboeg wat gemidnerd inmiddels bij jullie?

Ik heb gisteren na een gezellig etenten met de mama weer eens het zaterdagavondleven in suupstad ontdekt. Laatste keer was geloof ik op het Halloweenfeestje van D. Dus het mocht wel weer eens. Lekker gedanst en niet eens al te brak en dronken. Wel enorme vreetkick vannacht waarbij ik het restje zalmpasta van eerder op de avond naar binnen heb geschokt. .

Nu moet ik offerte gaan maken en verder werken aan het bedrijfsplan en ga ik vanavond cultureel doen met de mama.

Pompiedom leuk leven is het zo.
GG wordt geloof ik wel iets beter, die staat tenminste even in zijn hok te bassen - voor het eerst sinds woensdag dat hij op dit tijdstip nog op is geloof ik . Ik voel me gek genoeg nog precies als week geleden, niet beter, niet slechter. Schiet niet op. Misschien moet ik me ziek melden en een dag in bed blijven, maar er is werkelijk zo wanstaltig veel te doen dat ik me acuut veel rotter voel als ik bedenk dat een deel daarvan blijft liggen.

Baal vooral dat ik werkelijk geen grein energie heb voor iets met de koters. Ze hebben echt helemaal niks aan me dit weekend. En Zoon heeft wel wat aandacht nodig, die is in mineur omdat Ex en zijn geliefde uit elkaar zijn. Dat is kennelijk al een paar weken zo, maar Ex vond het blijkbaar niet nodig om me van een dergelijk aardverschuiving in het leven van ons kind op de hoogte te stellen, en Zoon heeft dus een paar weken hiermee al rondgelopen zonder dat ik dit wist. Hij wilde het wel vertellen zei hij, maar ook niet want als hij het er niet over had, was het misschien wel even niet zo, of kon hij het althans even negeren/niet voelen. Dan breekt mijn hart dus echt. Zoon is erg aan haar (ex/Ex? Hoe noem je zo iemand nou?) gehecht, hij kan zich de tijd gewoon niet meer herinneren dat ze er nog niet was. Ik heb nu nog te weinig energie om echt kwaad te worden op hoe Ex hiermee omgaat, want dat hij dit niet doorgeeft vind ik zo onbegrijpelijk oerstom (ik zal er in zijn hoofd wel niks mee te maken hebben omdat het zijn provébestaan betreft, maar dat ik enig raakvlak heb met het bestaan van mijn bloedeigen zoon blijft één grote blinde vlek bij die man), maar dat komt vast wel weer als ik me iets beter voel.

SAme old, same old, maar ik word er allemaal zo moe van-

Hee, maar ik rook niet! Dus ik hoef ook niet te stoppen, dat scheelt dan weer.
'Jezus, Lil, wat een hufter-actie van Ex....
Agossie toch, die arme Zoon zo'n klein kereltje met zo'n groot issue! Agossie toch, dat vind ik nou zo sneu!

Flutex.

Ik rook nog steeds niet.

Was ip een leuk feestje. Waar eenieder achterover viel van het niet-roken. En ik hoorde dat het bedrijf van Vriendin M in zwaar weer zit. Heel zwaar weer. 1 van de bv's gaat dinsdag failliet. Ze hopen op een doorstart, maar dat moet dan wel lukken.

Economy sucks.
Koffie!
Ja Lekker!

Lil dat is inderdaad een huftigere streek van ex. Arme zoon zeg, is veel op zijn schouders.

Tila en lief ook nog steeds niet rokend?

Goed hoor! En balen van M, werkte zij nou voor het familiebedrijf?

Ok heel veel te doen vandaag eens kijken waar te beginnen.
Nog steeds niet-rokend

M had haar eigen baan bij andere club, maar man-van-M en broer-van-M werken wel voor familiebedrijf.

Ik word zo teruggebeld door kno-arts, als het goed is. MK had vannacht mega-bloed-troep-oor, en juf belde dat er nu weer troep uit komt. Het kan weer eens niet normaal want verder geen koorts of pijn ofzo...
Oh. MK dient gezien te worden. En wel zo snel mogelijk. Ik ga me dus even haasten. Later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven