Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke avond heb ik gehad. Zo hard gelachen dat ik vrees dat ik er morgen spierpijn van heb, en ZO ONGELOOFLIJK lekker gegeten!!!! Tila: enorm bedankt voor je gastvrijheid en enorme verwennerij, dank dank dank!
Het was leuk meiden! Goed om weer eens volledig bij elkaar te zijn.
het was zo leuk! Suup, zodra je website gelanceerd is doen we het over en datn praten we niet alleen over kinderen maar ook over eigen bedrijven, okee? Want dat kwam er nu niet van en dat moet wel.

De spitskool:

1 grote ui

2 tenen knof

snipperen, bakken in zonnebloemolie

1 spitskool in stukken hakken & verders slopen

1 maggiblokje (of een dikke theelepel kruidenbouillon) toevoegen

1/2 blok santen

1 a 2 opgehoopte eetlepels massala kerrie

water.

Bak de ui & knof, kool erbij, kerrie en bouillonblok erbij, roeren, water erbij, santen erbij, roeren, santen laten smelten, evt zout & peper of sambal erdoor, laten sudderen tot de kool gaar is, klaar!
Visje: anderhalve zak budegetdiepvriesvisfilets

klein uitje teentje knof, genipperd

eetlepel korianderzaadjes, zelf geplet

zout, peper, zonnebloemolie

beetje citroensap

een fikse snuif serehpoeder

olie in een schaal, ui en knof erop, zout en peper, vis erop 'vouwen/fabrieken', koriander, sereh en citroensap erop, zout en peper,20-30 min afgedekt in de oven op 180 graden.
Zijn we allemaal veilig thuisgekomen?
Die vis was echtonwijs lekker!

En dankzij Mims heb ik een heleboel kookboeken dus ik ga keukenprinses worden

Iedereen lekker geslapen?

Bloes succes met de zwemwedstrijd straks!

Mag ik de butler even lenen?

Over iets meer dan een uur staan mijn broer, schoonzus neef en de schoonouders van schoonzus op de stoep en het is hier nog redelijk ontploft huis en dito suup.

Maar eerst koffie.

Dan suup onder de douche, keuken opruimen en woonkamer en dan kan het er wel mee door. En dan even nadenken of er een vriezer in de keuken past of dat we ingewikkeld gaan doen met een buitensnoer en vriezer in schuur.

Nouja keuzes, keuzes op de vroege zondag
**stuurt de butlers richting Suup**

Help deze zelfstandige even, willen jullie?

Ik zou de vriezer in de schuur mikken. Daar is het al koel dus hoeft ie niet zo hard te werken en dat scheelt stroom, bovendien is het niet zo heel erg ruim in je keuken, en met een vriezer erbij zou het nog krapper worden. Buitensnoer kan over de grond maar zou ook via je waslijn kunnen

Bloes is alweer weg (en is heur narcissenvergeten, die pik ik dus in ) en Suup, Jom's tekening van bambi stuur ik naar je op. Hij denkt dat jij em al hebt

Ik ben een beetje moe. Lust wel weer een dutje. Gaat niet gebeuren, geloof ik.
Veilig thuisgekomen na heerlijke avond! Dank, dank, dank, voor heerlijk eten, gezelligheid, slimme vrolijkheid, attente bloemetjes, vriendschap, halen/brengen; voor ieder is wel iets van toepassing volgens mij

Helaas bij thuiskomst een hele zieke Dotta aangetroffen; helemaal vaag van de koorts, zielig en met angstdromen * sip *. Bij ons in bed genomen (nu zelf helemaal vaag van de moeheid), en nou ligt er een kleuter-vaatdoekje op de bank. GG zou vanmiddag met koters naar zijn broer gaan, ook omdat ik ergens een paar uur moet hebben om werkklussen komende week voor te bereiden, maar Dot kan echt niet mee. Ga de donderdagmiddag maar in de herhaling gooien, maar volgens mij is ze een stuk zieker nu.
Lol Tila als ik een waslijn zou hebben zou dat kunnen ja. Maar die heb ik al heel lang niet meer (sinds de verbouwing 9 jaar geleden). Ik neig toch naar de keuken, want hij is net zo diep als mijn koelkast dus neemt geen loopruimte in. Maar ik wacht het deskundige oordeel van mijn broer af.

Ondertussen is het huis redelijk begaanbaar.En smste mijn broer dat ze wat later zijn, zo verrassend. Had hem het al voorspeld.

Lil wat zielig de zieke dotta. Sterkte.
Oh dat is echt heul zielig, Lil.... Stijf verwennen dat mokkeltje, ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

Ik ben dus ook thuis. Werd wakker van lief kwetterende kindertjes die met troetels zaten te spelen en heb een heul lekker ontbijtje op. En ik heb zooooooo gelachen met jullie! Stelletje lekkere wijven zijn jullie, stuk voor stuk! Luv u a lot!!
*duimt voor een wedstrijdzwemmend Bloesje*

Vriezer staat in de keuken en binnenkort gaat koelkast eropgezet worden en komt broer langs om planken in de keuken te hangen. Fijn een broer in de buurt bij gebrek aan een man.

Ook mijn werkplek gaat beplanked worden. Om al die mappen neer te kunnen zeten. Voor al die opdrachten die gaan binnenstromen
Goed zo! Veel mappen zijn goed!

Mijn gezin kiekt best leuk, zelfs na een korte nacht, wisten jullie dat? Leuke middag in het bos zorgt voor mooie foto als cadeau voor mijn ouders En als het goed is maakt de printclub er echt iets heel erg moois van en dan is het flabberdief*ckfantastic.

(en dat was het met inbreng van broer en schoonzus niet geworden, dat weet ik zeker)

Opgelucht!
Had ik al gezegd dat ik het zo ontzettend leuk vond gister? Ik heb echt genoten!
Fijn dat jullie zo'n leuk cadeau voor de ouders hebben.

Maar het wordt dus alleen iets van jullie en niet van de andere helft?

(ben zo benieuwd hoe dat met het weekje weg gaat)

Ik vind het wel heel leuk dat mijn broer en familie weer zo dichtbij woont. Mijn broer biedt aan te klussen in mijn huis, dat ken ik helemaal niet en vind ik zo leuk!

Straks naar administratiekantoor om eens te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.Eind van de middag met vriendinnetje naar de film. En tussendoor, veel doen.

Maar het belangrijkste: koffie!
Zij doen hun eigen ding. En vwb dat weekje weg: ik kan op familieweekenden ook mijn fatsoen houden, dus dat moet dan ook wel lukken, denk ik

En als dat niet lukt dan clasht het waarschijnlijk, en dat is dan heel jammer maar levert wel veel content op, denk ik
Ff een huishoudelijk dilemma tussen werk door: Tila denk je dat ik jouw rijsttafel morgen ook nog kan eten?? ...ik weet dat soort dingen nooit zo goed....
Als ie in de koelkast heeft gestaan wel hoor!
De kerrieprut is nog lekker op te pimpen met wat ananas of rozijntjes D.

Goodmorning you all.

Iemand een lekker bakske koffie?

Rustige ochtendstart hier, werk deze week drie keer zes en dus van 10 tot 4, eigen kwaliteiten kennen

Oh ja MisSissy, als jij een update hebt over dat wat je zaterdag vertelde, zet je het op de mail? Ben reuze nieuwsgierig
Goeiemorgen!

Suup, wat een heerlijk tijden.

Ik ben ook nieuwsgierig. Ik wil ook weten hoe het met de zwemwedstrijd af is gelopen en met wat Mims vertelde en.. en.. en!!

Ik lig in een deuk. Kroost loopt zich helemaal druk te maken over 'wat ze åàn moeten' omdat ik zei dat we naar het Muiderslot gaan en dan mogen kindjes verkleed. Het zijn net pubermeisjes, nu Ook Jom. "Maar dat stààt niet bij dat ridderpak! Waarom hebben we geen andere kleur kap?"

Tila, wat een heerlijke kinderen.

Gewoon zeggen dat in de middeleeuwen hele andere kleurencombi's in waren dan tegenwoordig.

Veel pleizer in Muiderslot.
Koffie!
Mijn zoon gebruikt 'sji' als krachtterm.

Wel verdulleme. Nog geen vier en nu al krachttermen, en wat voor een krachtttermen!

Sorry Tila maar daar moet k wel erg om lachen, van wie zou hij dat nou hebben.

Druk hier verder dus snel weer door.
Gewoon : "sji" Tila? Hmmm, is toch niet zo erg of ben ik nou gek?

Goh. Ik heb een ENORME zin in een sigaret!
Ik ben thuis na een héle intensieve werkdag (complimenten gescoord ), ben er nog beetje hyper van.

Sis - geen enkel slim advies over stoppen met roken bij totaal gebrek aan ervaring, maar, ehm, doe maar niet opsteken dan toch. Neem chocola. Of wijn

Nu nog even aantekeningen van vandaag verwerken, en dan zak ik onderuit op bank met wijntje, Geloof me, ik heb het verdiend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven