Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Tine, het word er 1 met bumba en zijn naam en 1 jaar erop.

Voor dochter had ze afgelopen september een Hello Kitty taart gemaakt.
quote:noa_lynn schreef op 26 februari 2011 @ 01:35:

Ik ben Ligaa wel niet maar had de link op geslagen .

Een nieuw avontuurDank je wel Noa_Lynn!!!
Anita, is je zoon gewoon alweer 1?! Dat lijkt echt snel gegaan te zijn
@ Anita, gefeliciteerd met de verjaardag van zoon, dat is al weer een hele leeftijd 1 jaar. Het gaat hard, voor je het weet zijn ze net zo lang als jij en weten ze alles beter........maar leuk is het wel. Knap hoor , al die lekkere taarten die ik hier langs zie komen.

Hier is het ook koopzondag maar het regent dus niet echt lekker om langs winkeltjes te lopen. Ik denk dat ik nog wel even naar Zeeman ga, ben tegenwoordig weer helemaal into breien, dus even kijken wat ze hebben want ik zoek chic voor weinig geld.

Heb net een ingewikkeld profiel getrokken bij PC, het is een man en deze wil alleen "metaphorical pictures, conceptual cards and introspective images". Eerst maar even het woordenboek erop los laten.
Heb je nou alweer een nieuwe nick, Dammes!!

Ik heb een kaartje uit de USA, 166 dagen erover gedaan en niet aangekomen, want op deze kaart staat dat 't de 2de is die ze stuurde...
@Janna, ja ik blijf aan de gang...............inlogproblemen en ik ben er inmiddels achter dat je dan sneller een nieuw account hebt aangemaakt dan Viva mailen om hulp. Voor de herkenbaarheid nummer ik daarom maar door................

Ik heb een kaart naar de VS en naar Rusland die er veel te lang over doen. Sturen jullie dan een opnieuw een kaart?
Hi dames!

*ego post aan *

Wat een weekend heb ik...Vriendlief heeft gister een trap tegen zijn stuitje gekregen tijdens voetbal, heel veel pijn dus ambulance gebeld. (ik was er - gelukkig - niet bij) Hij is naar het ziekenhuis gebracht en een teamgenoot heeft mij opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht. Daar lang vriend helemaal ingesnoerd op zo'n plank, niet zo'n fraai gezicht...Ze haddden hem helemaal platgespoten ivm de pijn, door die middelen was 'ie aan het hallucineren (wat op zich wel grappig was...) en hadd 'ie geen idee waar 'ie was! Lang verhaal kort: veel onderzoeken, van 17.00 tot 23.00 uur daar gezeten, niks ernstigs aan de hand. Op de foto was een breukje te zien in de onderrug, op de CT-scan niets, dus dan is het goed. Dus naar huis en naar bed, en daar liggen we nu samen te chillen. Het gaat nu redelijk met 'em qua pijn, maar wel stijf. Geluk bij een ongeluk: ik heb gisteren een mini-laptop gekocht (een roze, heul cool ) en die kan nu mooi mee naar bed!

* einde ego post *

Hoe gaat het met jullie? Fijn weekend gehad?

Ik heb gisteren ook nog twee kaartjes ontvangen, een hele leuke uit Belarus met een gedichtje er op geschreven over een kat die je 's ochtends wakker likt - 'an alarm clock covered in fur'. Erg leuk! Want dat doet mijn kat dus :-)

Ga nu ff douchen want er komt nog bezoek voor vriendlief straks. Fijne zondag!
Hmmm, for the record, zoon word 1 de komende maand hoor.

Hij is nog een maandje mijn kleine baby (nou ja klein) en daarna mijn dreumes.

De taart heb ik van het weekend besteld, hahaha

LLM, beterschap voor je vriend.

Echt gaaf zo'n roze laptop.

Net terug uit de stad.

Gympies en kleren voor de dame, een gaaf zomerjack voor zoon en jawel hoor voor mezelf kaarten.

En stuk of wat regiokaarten en bij de action een grote doos met 30 kaarten.
@LooklikeMerel, dat is pijnlijk, een zere stuit. Maar wel gezellig om samen te chillen.

@Anita1973, zijn de kaarten van de Action met envelop of ansichtkaarten?
Dit weekend een zozo kaartje uit Wit-Rusland, wel met een vrolijk verhaal erop. Een lege hurray ontvangen. :(

Nieuw kaartje geschreven naar Drenthe (kinderboekillustratie).

Gisteren op pad geweest met mijn archeologische vriendin. Ze zit voorlopig in NL, graaft altijd in Egypte, maar daar is het nog steeds op de sites een chaos. We hebben dus in Amsterdam wat Egypte opgesnoven in twee musea en ik heb haar wat mooie plekjes in mijn geboortestad laten zien.

@LLM > sporten kan soms zo ongezond zijn! Sterkte met de blessure van je vriend en veel plezier van de laptop. Niet te vaak mee naar bed nemen, is niet goed voor je liefdesleven...

@Steph > Wenen staat hoog op mijn lijstje van citytrips to do. Ik zou dolgraag de gebouwen van Hundertwasser en Otto Wagner zelf op de foto zetten.

@Ligaa > heb je boek/kaartenwinkel nog leeg gekocht? Moeders frieten zijn de lekkerste.

@Anita > is de bankexpeditie en zoektocht naar gympen/kaarten succesvol afgesloten? Leuk dat die kleine man alweer 1 jaar wordt, waarmee gaan jullie hem verrassen?

@Dammes > je hebt de smaak goed te pakken!

@Snoetepoet > welkom op dit topic!

@Tine > je hebt het er maar druk mee, ben benieuwd wanneer je de eerste taart op het nieuwe adres bakt.

@Noa78 > nog kaarten gescoord op de stapdag?
quote:Anita1973 schreef op 27 februari 2011 @ 16:24:

Net terug uit de stad.

Gympies en kleren voor de dame, een gaaf zomerjack voor zoon en jawel hoor voor mezelf kaarten.

En stuk of wat regiokaarten en bij de action een grote doos met 30 kaarten.Antwoord op mijn vragen. ;D
**zwaait even snel**
Zwaait even terug naar JJ!!!

Neferiss, dan moet ik eerst even zorgen dat er een goede oven komt:) Is wel essentieel natuurlijk:) Wat leuk dat je samen met je vriendin zon leuke dag hebt gehad!

Dammes, wat vervelend van die inlogproblemen... Heb je nog leuke wol kunnen scoren, is het nog droog geweest?

Anita, dat word vast een leuke taart!! Was het bij jou droog? Die doos met kaarten bij de action, waren dat enkele of dubbele kaarten?

LLM, wat vervelend voor vriendlief... Arme jongen, kan me voorstellen dat dat nogal pijnlijk is. Wat een leuk gedicht op je kaart!!

Janna, het blijft toch apart dat sommige kaarten niet aankomen... Waar zullen ze dan blijven, wat zullen ze erme doen?? Rare zaak.

Vandaag het taartje gebracht naar mn collega, ze vond hem heel erg lekker dus ik was blij:) Dit is hem geworden!

Als vulling zit er stratiatella pudding in! Bekleed met botercreme met chocopasta en daarop fondant!!! Tine is trots:)
Tine is terecht trots! Wow, wat een mooie taart!
Water loopt me in de mond bij het zien van die taart!!!

De kaarten van de action zijn dubbele kaarten.

Lekker kleurrijk en voor verschillende gelegenheden.

Neferisis, nu alleen de bank nog.

Model zijn we uit, de pootje die eronder moeten ook, nu twijfelen we ( of liever gezegt ik ) nog over de kleur.

Maar gaat vast goedkomen.

Kaartjes schrijven is er niet meer van gekomen.

Laatste aflevering boer zoekt vrouw gekeken en ik ga er maar eens op tijd in vandaag.
Nog even snel een groet vanaf hier.

Anita, leuk shoppen! Nieuwe kleren is altijd weer fijn. En natuurlijk kaartjes jacht

LLM wat een gedoe joh... Zijn nou niet de meest gezellige plekken om je weekend door te brengen. Zondagje samen in bed is dan weer beter ;) Sterkte.

Neferisis, jaaaa :$ Het is heel erg, had namelijk al best een enorme bak vol. Blijf nu overal kaarten tegen komen. En kopen ook..

Enne... Tine: WOW! Echt schitterend gedaan. Terecht trots inderdaad.

Slaap lekker. Moet er morgen ook weer vroeg uit. Het is weer maandag... :S
@Tine > toffe taartjes, als je daar niet beter van wordt...

@Anita > tussen welke kleuren twijfel je?

@Noa78 > erg he, al die leuke kaartjes die je gewoon moet kopen. Ik ben gisteren in de Hermitage weer bezweken voor kunstkaarten en in de stad zag ik ook nog mooie z/w exemplaren. Thuis bleken mijn aanwinsten niet meer in mijn voorraaddoos te passen. . Laat de hurrays dus maar doorkomen!

@Steph > amusant weekend gehad?

@C'estelle > gezellig dat je even virtueel kwam buurten.

Nog even een bloesje voor dochter strijken en dan mijn bed in. De rest van het gezin ligt al uren onder de wol: ander bioritme.
@Tine: Wat een prachtige taart, mjammmmmie die ziet er heerlijk uit! Krijgen we een virtueel stukje om te proeven?

@Neferisis: Je kon je dus weer niet inhouden met kaarten kopen hihi Hopelijk krijg je snel wat hurrays.

Zaterdag een mooie zwart wit kaart uit Bosnie (nieuw land!) en een uit Nederland. Ook nog een slakkenkaart uit Barcelona.

Gister adresje aangevraagd: Finland, kaart gaat straks op de post.
@tine, die taart is echt prachtig!

@Zazana, een slakkenkaart? Brrrr.....

En kaarten kopen is verslavend, zucht...........Gelukkig wel weer en hurray dus er mag er weer eentje uit de stapel.

@Neferisis, hier hetzelfde, gisteren via internet Art Unlimited geplunderd (heb 54 kaarten besteld, ssssstttttt........).

Met de breiwol is het helemaal goedgekomen, van dat langharige spul gekocht in de kleur turquoise. Gaat een "Chanel" vestje worden in gerstekorrel uit een Ariadne van 1987. Ik ben gek op retro!
Ehhhh en ik heb zojuist sneeuwvlokjes' website leeggekocht....

Terwijl ik geen kaarten mocht kopen van mezelf

We kunnen ons allemaal niet zo goed inhouden zie ik...
Ach ja en waarom PPjunkie ook niet...
@Zazana, jij bent net zo erruggg als ik.......
En net zo erg als ik * bloossmiley * ! Ik heb mooie Nouvelles besteld bij ogi-post, vandaag binnen en wat Amsterdam kaarten gekocht bij de Ako

Vandaag 3 mooie kaarten in de bus, en ook leuk beschreven! Ga zo dus uitgebreide hurrays schrijven

Vriendlief voelt zich al wat beter, heeft wel wat moeite met zitten Het huis is door al het gedoe dit weekend wel een zooi, zo maar even opruimen! Daarna nog 2 adressen aanvragen, want had ook nog 2 blije hurrays vandaag

Fijne avond allemaal!
Brr, net binnen van mijn rondje collecteren voor het reumafonds.

Koud hoor...

Maar voor een goed doel heb ik het wel over.

Neferisis, ik denk dat we hem gaan verrassen met een zandbak.

Die er nu nog staat heeft zijn beste tijd gehad.

Leuk hoor.

Iedereen is aan het bestellen geslagen.

Stelletje verslaafden bij elkaar zijn we.

Hier vandaag geen post, wel 2 leuke hurrays.

En dat betekend dat ik ondertussen nog 6 adressen aan mag vragen.

Bij de mail zat ook een berichtje van sneeuwvlokje dat mijn kaarten verstuurd, dus hopelijk snel die dikke envelop op de mat.

Vandaag nog een verjaardagkaartje voor de hond van mijn zusje op de bus gedaan.

Ik weet het, ik ben een beetje gek, hahaha
Ligaa, heb je veel kaarten gekocht dit weekend?

Dammes, waarom vertel je nou dat ze bij Sneeuwvlokje geen verzendkosten rekenen? Ga ik daar ook weer rondkijken... Maar euh, VIERENVIJFTIG kaarten gekocht? Goed bezig!

Snoetepoet welkom hier! Jammer dat je die kaarten weg hebt gedaan zeg!

Noa, het was inderdaad maar 1 week vakantie.

LLM, hoe is het nu met je vriend? Oh ik zie net dat het iets beter gaat! Jeetje, dat lijkt me ontzettend pijnlijk.

Prachtig Tine! Als hier de nieuwe keuken geplaatst is met goed werkende oven wil ik dat ook gaan proberen. Of heb je echt eerst een cursus nodig?

Anita, als er maar een kaartje verstuurd kan worden toch? Of het nou een hond of een mens is..

Ik heb verder weer geen pc-nieuws. Niets ontvangen, niets verstuurd. Ben erg moe, dus ga lekker naar bed. Trusten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven