Bezemtopic Nummer 10!
woensdag 2 maart 2011 om 13:14
Ben er ook weer. Het is Post traumatische dystrofie. Nu noemen ze dat: Complex Regionaal Pijn Syndroom type I.
Ik was er wel snel bij maar de chirurg kan niets zeggen over het verloop. Veel bewegen, veel pijnstilling en een zalf die ik zes weken 4 x per dag moet smeren en na 10 minuten weer moet verwijderen. Het is kut,kut,kut. Sorry.
Ik was er al bang voor. Alle symptomen waren er. Het kon ook niet dat ik zo lang zo veel pijn had.
Nu moet ik het werk bellen, ik mag wel werken. De pols moet in beweging blijven om erger te voorkomen. Dus volgende week ga ik wel opbouwen naar 3 uurtjes per dag. Om het te proberen. Over twee weken nieuwe afspraak bij de chirurg.
Ik was er wel snel bij maar de chirurg kan niets zeggen over het verloop. Veel bewegen, veel pijnstilling en een zalf die ik zes weken 4 x per dag moet smeren en na 10 minuten weer moet verwijderen. Het is kut,kut,kut. Sorry.
Ik was er al bang voor. Alle symptomen waren er. Het kon ook niet dat ik zo lang zo veel pijn had.
Nu moet ik het werk bellen, ik mag wel werken. De pols moet in beweging blijven om erger te voorkomen. Dus volgende week ga ik wel opbouwen naar 3 uurtjes per dag. Om het te proberen. Over twee weken nieuwe afspraak bij de chirurg.
woensdag 2 maart 2011 om 15:24
Het is natuurlijk kut. Maar ik heb wel eindelijk een diagnose. Ik begon behoorlijk aan mezelf te twijfelen. Dat het niet goed zat heb ik meteen toen ik uit het gips kwam al gezegd. Na vier dagen ging ik terug naar de chirurg en die zei dat ik nog tekort uit het gips was om er iets van te zeggen en dat het misschien de banden waren. Ja duh, de banden, mijn gevoel zei steeds dat het fout was. Toen mijn arm en hand gisteren echt een donkere kleur hadden en veel warmer aanvoelde tegenover de andere, heb ik meteen gebeld. Gelukkig zagen ze wel in dat ik niet lang meer moest wachten.
Maar 't is nu wel onzeker hoe het gaat verlopen.
Ik ga niet op internet kijken. Ik ga niet op internet kijken.
Ik doe het niet.
Maar 't is nu wel onzeker hoe het gaat verlopen.
Ik ga niet op internet kijken. Ik ga niet op internet kijken.
Ik doe het niet.
woensdag 2 maart 2011 om 18:00
Dat is behoorlijk balen, Zoeb! Het is misschien een schrale troost, maar het gaat uiteindelijk beter. Als ik naar mijn situatie kijk, toen was bij mij de diagnose Sudeckse Dystrofie maar dat is hetzelfde als CRPS, is het zo goed als over. Wel heel veel mee gedokterd en allerlei behandelingen ondergaan en gehad. Nu gaat het redelijk. Af en toe nog (veel) pijn en soms helemaal geen last meer.
Wordt jij doorverwezen naar de pijn-poli? Zo niet, dan ernaar vragen! Daar zit de expertise wat pijnstilling betreft!
En inderdaad niet op het internet kijken, want dan ben je vanavond helemaal dol en gek!
Wordt jij doorverwezen naar de pijn-poli? Zo niet, dan ernaar vragen! Daar zit de expertise wat pijnstilling betreft!
En inderdaad niet op het internet kijken, want dan ben je vanavond helemaal dol en gek!
woensdag 2 maart 2011 om 18:14
Zoebie, ik hoop dat het beter wordt met de zalf en beweging.
Zit vol met stevig afrikaans spul. De kinderen vonden de saus in elk geval lekker, het erbij minder. Al was met de hand eten wel weer een klein feestje. Volgende keer gewoon met rijst dus.
Verder in het zonnetje gezeten en inderdaad lekker gekletst dus.
Na de koffie (ongeveer) nog iets democratisch doen. Ik lees er hier niemand over. Al gegaan of gaan niet?
Zit vol met stevig afrikaans spul. De kinderen vonden de saus in elk geval lekker, het erbij minder. Al was met de hand eten wel weer een klein feestje. Volgende keer gewoon met rijst dus.
Verder in het zonnetje gezeten en inderdaad lekker gekletst dus.
Na de koffie (ongeveer) nog iets democratisch doen. Ik lees er hier niemand over. Al gegaan of gaan niet?
woensdag 2 maart 2011 om 20:22
donderdag 3 maart 2011 om 08:44
Zo,de kinderen zijn de deur uit,Ukkie zit in bad
Ik heb ook nog wel gestemd gister Mamz.
Zoeb,das niet misselijk zeg!Ik hoop dat de pijnblokkade en de zalf helpt.Al lijkt het me wel rotzooi wat je moet smeren!
Wagen voor middelste is bijna klaar!Vriend gaat zo nog wat schilderen.Hij is echt leuk geworden!
Vandaag:
huisarts
boodschappen
opruimen
inwendige mens verzorgen
Ik heb ook nog wel gestemd gister Mamz.
Zoeb,das niet misselijk zeg!Ik hoop dat de pijnblokkade en de zalf helpt.Al lijkt het me wel rotzooi wat je moet smeren!
Wagen voor middelste is bijna klaar!Vriend gaat zo nog wat schilderen.Hij is echt leuk geworden!
Vandaag:
huisarts
boodschappen
opruimen
inwendige mens verzorgen
donderdag 3 maart 2011 om 09:18
Hihi, het bad is wel een succes he Coetje?
We krijgen toch wel een foto van het carnavalsbouwwerkstuk te zien he?
Zoeb, zalf voor op je hand waar je een vieze smaak van in je mond krijgt?
Wat is dat voor raar goedje? Maar ja, aan de ander kant: Als het maar helpt he?
Ik ga zo tennissen.
Vaatwasser draait.
We krijgen toch wel een foto van het carnavalsbouwwerkstuk te zien he?
Zoeb, zalf voor op je hand waar je een vieze smaak van in je mond krijgt?
Wat is dat voor raar goedje? Maar ja, aan de ander kant: Als het maar helpt he?
Ik ga zo tennissen.
Vaatwasser draait.
donderdag 3 maart 2011 om 11:29
Zoeb, ik heb nooit zalf voor mijn hand/pols gehad. Wel een zenuwblokkade, fysiotherapie, spiegeltherapie, medicijnen, andere medicijnen en nog weer andere medicijnen. Op dit moment slik ik alleen nog pijnstillers als de pijn echt niet meer te houden is, en dat is gelukkig niet zo vaak meer.
Ik adviseer je toch om ook contact op te nemen met de pijn-poli bij jullie in de buurt. Zij kunnen veel meer voor je betekenen.
En ga naar een fysiotherapeut om de beweeglijkheid te optimaliseren.Als je zelf gaat bewegen met je hand stop je sneller door de pijn dan wanneer een peut de beweeglijkheid onder handen neemt.
Hier schijnt de zon ook!
Is het nou komend weekend carnaval? Het gaat compleet langs me heen allemaal. Maar nou heb ik dan ook helemaal niets met carnaval, dat zal ook meehelpen denk ik
Goed, ik ga weer aan het werk! Fijne dag allemaal en Geniet!
Ik adviseer je toch om ook contact op te nemen met de pijn-poli bij jullie in de buurt. Zij kunnen veel meer voor je betekenen.
En ga naar een fysiotherapeut om de beweeglijkheid te optimaliseren.Als je zelf gaat bewegen met je hand stop je sneller door de pijn dan wanneer een peut de beweeglijkheid onder handen neemt.
Hier schijnt de zon ook!
Is het nou komend weekend carnaval? Het gaat compleet langs me heen allemaal. Maar nou heb ik dan ook helemaal niets met carnaval, dat zal ook meehelpen denk ik
Goed, ik ga weer aan het werk! Fijne dag allemaal en Geniet!
donderdag 3 maart 2011 om 11:36
Heeft even gebliksemd over de benedenverdieping zodat 'ie er redelijk bijstaat voor de gezinshulpverleenster vanmiddag. Nou ja, afgezien van de troepjes op het salontafeltje dan.
Ja, het is dit weekend carnaval, Yonna. Ik moet nog een afspraak maken voor zaterdag, zondag is geregeld. Maandag kinderen uitbesteed (denk ik, hoop ik) dus dan óf bijkomen óf nog even op het gemakske de optocht pakken.
't Is hier genieten met mate, dus.
Ja, het is dit weekend carnaval, Yonna. Ik moet nog een afspraak maken voor zaterdag, zondag is geregeld. Maandag kinderen uitbesteed (denk ik, hoop ik) dus dan óf bijkomen óf nog even op het gemakske de optocht pakken.
't Is hier genieten met mate, dus.
donderdag 3 maart 2011 om 12:09
Genieten met mate is er hier niet bij. Ik ga er vier volle dagen voor.
Eigenlijk vier volle dagen plus een middag, want we beginnen morgenmiddag al met het carnavalsbal in het bejaardentehuis. In een polonaise van rolstoelen .
Lekker getennist, gezellig koffie geleut.
Wasmachine draait en dat blijft ie voorlopig nog wel even doen aan de berg was te zien.
Rainzje, alles goed bij jullie?
Eigenlijk vier volle dagen plus een middag, want we beginnen morgenmiddag al met het carnavalsbal in het bejaardentehuis. In een polonaise van rolstoelen .
Lekker getennist, gezellig koffie geleut.
Wasmachine draait en dat blijft ie voorlopig nog wel even doen aan de berg was te zien.
Rainzje, alles goed bij jullie?
donderdag 3 maart 2011 om 12:45
Ik moet om de vier uur pijnstillers innemen om een blokkade op te bouwen. Eerst dit en de zalf en dan over twee weken verder kijken. De pijnstillers werken wel. Ik ga ervan uit als het niet meer zo is om dan een pijnblokkade via de pijnpoli te krijgen. Ook over fysio hoor ik over twee weken meer.
Dit weekend is het carnaval.
Dit weekend is het carnaval.
donderdag 3 maart 2011 om 13:52
Fijn dat je nu wel minder pijn hebt Zoeb.
mocht je pijn bliven houden: een goede kennis van mij werkt met een zgn 'Stimatriph' en dat schijnt erg goed te werken tegen pijn, het wordt ook vergoed door je zorgverzekering. Misschien kan je er eens op googlen om te kijken of het iets voor jou is?
En dan wil ik nu even gillen: Whahaaaaaaaaaaa!!!!!
IK ben net gebeld door het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb:
IK MAG OP GESPREK KOMEN!!!!!!
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
mocht je pijn bliven houden: een goede kennis van mij werkt met een zgn 'Stimatriph' en dat schijnt erg goed te werken tegen pijn, het wordt ook vergoed door je zorgverzekering. Misschien kan je er eens op googlen om te kijken of het iets voor jou is?
En dan wil ik nu even gillen: Whahaaaaaaaaaaa!!!!!
IK ben net gebeld door het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb:
IK MAG OP GESPREK KOMEN!!!!!!
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!