Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
He bah Bloes, dat zijn zulke nare beelden. Arme oudste. Heeft ze geen nachtmerries gehad?

En dat na zo'n dag. Vind wat Darly schreef heel mooi.

En stom ook dat het met de schade zo moeizaam gaat.

Lil ook voor jou.

Tila fijn dat je wat aan mijn opmerkingen had.Ben benieuwd.

Ik zit andaag wat rustiger op het werk, dus bel gerust even als je nog wat wilt weten.

Het was een beetje laat in stankroeg gisteravond lekker gegeten met oud studiegenootje en bijgepraat. Maar het was wel laat.

En duimen jullie vandaag want de beslissing over andere opdracht wordt vandaag genomen. Spannend.

Ok koffie!
Oudste heeft er niet over gedroomd gelukkig. En ik was blij dat ik de tv uit heb gezet bij het doorsnijden van de keel van dat beest want daarna werd het veel gruwelijker, zag ik later bij de zapservice van P&W.

De spoedaanvraag bij de kinderpsychiater blijkt nu kwijt. Dus zijn ze aan het zoeken. Ik begrijp geen fuck van die organisatie; waarom is daar nog geen netwerk waarop ze dossiers kunnen bewaren? Om de aardige oude postbode met dossiers te kunnen laten zeulen? In welk dossier stuk voor stuk levens van kinderen staan opgetekend, waar nog veel mee moet gebeuren en wat bijzonder privé is. Een netwerk lijkt mij goedkoper en veiliger maar kennelijk zijn ze daar in de softe sector nog niet achter.

Nu houden ze me op de hoogte van de zoektocht naar het dossier. Wordt vervolgd dus.

En ik moest vanavond die verzekeringspapieren invullen en opsturen maar ik had zo'n pestbui. MM was tennissen (= eerst balletjes slaan en dan biertjes naar achter slaan) en ik ben in mijn bed gaan liggen met tv en verstand op nul. Vandaag weer een dag.
**zet vrolijke thee neer**

Voor Bloes, maar ook voor anderen, indien nodig.

Stukkies zijn bijna af. Zijn op weg naar Suup die er naar kijkt, en als zij het goed vindt, mail ik ze naar mogelijk werk en naar jullie

En verder moet ik vandaag heel erg administreren, iets met een foto zien te regelen, MK's fiets verstellen want het kind blijft maar groeien, en nog veel meer. En om 12 uur kinders weer ophalen.

Poeh. Gelukkig heb ik al gestemd!
*cross fingers* Spannend Tila.

Benieuwd wanneer je iets hoort.

Hier ook al gestemd. Nu wachten op de uitslag. Het wordt een lange lange dag.

Bloes wat ontzettend slordig zeg van die aanvraag. Kan daar zo boos om worden. Hopelijk komt die snel boven water.
Grappig, ik heb ook DWDD gekeken (Ik! Keek! TV!) en vond eigenlijk dat als we dan toch kalf eten (ok, niet ik, maar anderen ) dat je dan net zo goed ook iets lekkers van dat hoofd kan brouwen ipv het zomaar weg te mikken. Dat je niet even waarschuwt voor de jeugdige kijkers vind ik wel weer raar. Dat mensen kalfsvlees eten dat níet bio is vind ik ook vreemd, want als er toch een dier is dat een rotleven heeft, is het wel een kistkalf. (Zelfs GG, die betrekkelijk ruimdenkend is tav vlees verorberen, trekt de grens bij kalveren en kalkoenen.) Enige lichtpuntje is eigenlijk dat het dan wel een betrekkelijk kort leven is.

Tot zo ver uw Vegetarische Preek van Vandaag

Ik ga maar eens even stemmen, met dat mooie zonnetje erbij.
Ik heb een ontvangstbevestiging. Ik hoor nog van ze.

**draait duim**

Ik eet ook geen kistkalf. En Ik ben toch redelijk ruimdenkend als het gaat om dierenleed

In Spanje, frankrijk kun je wel weer kalf eten. Maar daar is het niet kistkalf, want dat lusten ze daar niet. Kan je in de winkel gewoon mooie donkerrode stukken vlees kopen.
Ruimdenkend als het gaat om dierenleed, whoehahahaha, sorry maar daar lig ik echt even geheel gestrekt om van het lachen!

Tila, hoe gaat jouw stoppenmetroken? Ik heb niet gerookt maar vind het zwaar hoor, en zou nu best even naar de overkant willen rennen voor een pakje. Hoest met jou en Lief?

*duimt verder voor Tila en datvandieontvangstbevestiging*
Ik ben nog steeds een niet-roker. Ik ga denk ik ook nooit meer roken. Maar er zijn van die momenten, tja, dan had ik vroeger een sigaret opgestoken, en die had dan Het Moment compleet gemaakt.

Bijvoorbeeld toen ik net gebeld wad door hunnievandeontvangstbevestiging. Of toen ik net op 'send' drukte. Dat was vroeger een heerlijke peuk geweest. Of beter, een rookmoment, want die peuk is eigenlijk niet lekker. Maar die momenten.

Die zijn best moeilijk.

Ik ben hardstikke ruimdenkend als het gaat om dierenleed. Als een koe geen biefstuk blieft te worden, jammer, had ie maar geen koe moeten worden. Foie gras is echt zielig, maar heel erg lekker. Er is nog geen diervriendelijk alternatief, dus dat is heel jammer voor de ganzen. Zodra er diervriendelijke foie is, zal ik dat nemen ipv gemene. Ik gooi zonder scrupules mosselen, kreeften etc in een pan kokend water. Kikkerbillen vind ik heerlijk. En ga zo maar door.

Maar een kalf in een kist? Kom op, vlees moet wèl geleefd hebben. Anders kan je net zo goed tofu eten, dat hoef je ook niet te kauwen.
Nog geen diervriendelijk alternatief voor foie gras ---->
Ja, eigenlijk denk ik er dus ook zo over. Met uitzondering van de foie gras, overigens. Ik vind het alleen zo onhoudbaar dat je ca 10x zo veel plantaardig voer nodig hebt voor de vleesopbrengst op je bord, en wat dat met De Wereld doet aan grondverbruik en milieuellende, dat ik gewoon wel rechtstreeks die planten eet dan. Soort doorgeschoten efficientiedrang-in-milieujasje. Eigenlijk vind ik dus dat er vooral (veel) mínder vlees gegeten moet worden. Maar ik ken mezelf, ik ben nogal een alles of niets type, dus dan noem ik mezelf gewoon vegetariër en gedraag me daar meestal ook naar. (Ik heb mezelf ook volstrekt drooggelegd tijdens zwangerschappen, want zo nu en dan een klein glaasje: zo bén ik niet! Minstens die halve fles moet ik, of niks.) Ik ben ook zo'n zeikerd die in restaurants in discussie gaat met een kok of er niet iets creatievers te verzinnen is dan de obligate pasta met iets van paddenstoelen daar omheen . Want ik wil wel leuk eten natuurlijk, dus sloven zullen voor mij!

Hm, kennelijk was het toch nog niet helemaal klaar met mijn vega-preek

Kom allemaal maar eens eten hier in Lilstad, bij een heel leuk en lekker en niet geitewollig restaurant waar werkelijk alles vegetarisch is - dat is zo leuk! Kan ik álles bestellen! Ik herinner me een lange reis door India ook als 1 grote culinaire joepie-trip
Yessss! Tijdens meet heeft Lil niet gediscussieerd over vage vega happen dus het was goedgekeurd!

Ben het met je eens hoor, Lil, qua planten, ik hou alleen te veel van vlees om het te skippen. Ik ben blij dat af en toe een vega-dag hier in huis wordt geaccepteerd. En ik ben blij dat we veel vis eten en dat iedereen dat lust

Hmmmm. MK en vriendinnetje zijn elkaar een tikkie beu aan het worden, geloof ik. Of ze zijn Jom beu, dat kan ook, maar het wordt wat mopperig hier en daar.

Ophaaltijd is nabij dat scheelt.
Officieel weet ik van niets, maar tweede opdracht gaat door. Minder uren per week, langere periode.
Joepie! Goed zo!
Lil, krijg jij via de reguliere mail spam van mij??
quote:supra schreef op 02 maart 2011 @ 18:46:

Officieel weet ik van niets, maar tweede opdracht gaat door. Minder uren per week, langere periode. Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe!
Wagteffe. Zie mail.
Wauw, leest even bij tijdens werkpauze en ziet dat Tila met spannende dingen bezig is. Denk wel te weten wat en vind het reuze cool!

Suup gaat ook goed zo te lezen. Stoer!

Liefs voor alle kasteeldames!
Dank Toet, wat lief dat je dat komt zeggen!
koffie!
Ja Dar, ik krijg vage spam. Heb 't niet geopend, begrijp dat dat ook niet de bedoeling is? Sorry, had je ff moeten mailen. Zag de mail net Vond je reactie kapitáál!

Tila: ik maak hier regelmatig 'groentekoekjes', ooit geboren uit nood omdat ik wel zakkie soepgroente had waar dringend iets mee moest, maar geen zin in soep of obligate omelet. Dus toen heb ik er 'koekjes' van gefabriekt en puur en alleen omdat ik het koek noemde ging het toenmalige buurmeisje, dat nooitoftenimmer iets van groente bliefte, er helemaal op los. Het is nog steeds een hit hier . Jouw creatie deed me daar een beetje aan denken (Als je hier nog iets mee wilt: met volledige permissie )
Suup! Wat ga je goed!
grinnik...ja ik kan daar nooit zo goed tegen Maar stom zeg, ikke spammen....geen idee hoe dat nou weer kan enzo....en vooral hoe ik dan zorg dat het ophoudt...

Goed gedaan Suup, gisteren vergeten te zeggen!
kijk eens even in jullie mail.
Been there, seen it LUV JOE!!!!
Wat een leuke berichten allemaal

Toet je bent lief!

Ik ben beetje brak, het was namelijk nogal laat vannacht. Leuk stamkroegfeestje. Nu paar digetjes in huis doen, straks naar concert van mijn favo bandje samen met een favo vriendinnetje die zenog nooit live heeft heeft gezien

Leuk Leuk leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven