Wie weet dit?

08-03-2011 13:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij herinneren dat ik ooit eens iets gelezen heb over een plaats in Brabant waar aan de ene kant van de straat alleen maar meisjes geboren worden en aan de andere kant van de straat alleen maar jongens. Dit zou veroorzaakt worden door de energiestromen in dat gebied.

Nou wil ik dit op internet op zoeken omdat we het er vandaag tijdens de lunch hier op het werk over hadden en kan ik er dus helemaal niets over vinden.

Herkent iemand van jullie dit verhaal of begin ik nu echt last te hebben van een overactieve fantasie ?
Bedoel je misschien de koninklijke familie?
quote:makreel schreef op 08 maart 2011 @ 14:12:

Geslacht van de baby wordt toch niet tijdens het verwekken bepaald, maar toch pas later?

Je hebt gelijk, als je bedoelt dat het geslacht pas later ZICHTBAAR is, op bijvoorbeeld een echo. En dat je door de echo dan 'bepaalt' of het een jongen of een meisje is. Maar dat is bepalen in de betekenis van vaststellen.

Maar dát het een jongen of meisje is, staat al vast bij de conceptie. Er gaat namelijk een spermacel met een x of een y in een eicel met een x. Als er een x wint, is het een meisje, als er een y wint, is het een jongen.

Met energiestromen heeft dat weinig te maken. Tenzij door die energiestromen bepaalde spermacellen beter of harder zwemmen en dus vaker 'winnen'
quote:MEFS schreef op 08 maart 2011 @ 14:33:

[...]

Als de moeder met haar kop naar beneden loopt na de vrijpartij wordt het een meisje en als ze ga joggen wordt het een jongen? Even serieus, wat voor onderzoeken? Ik heb er nooit over gehoord.

ik las een tijdje terug een artikel over allerlei correlaties die men gevonden had. Bij elkaar opgeteld hou je dan niks over, maar er zaten aardige tussen. Bijvoorbeeld: als de moeder de vader als dominant/succesvol ziet is de kans dat ze een zoon van hem krijgt groter, en andersom is de kans dat ze een dochter krijgt groter.

Het is allemaal maar correlatie, en dan nog. Maar ik heb wel begrepen dat zaken als baarmoeder-milieu e.d. grote invloed hebben.
quote:MEFS schreef op 08 maart 2011 @ 14:31:

Dus, als mefsman met had gelektrocuteerd tijdens de verwerking, had ik een jongen of een meisje gehad?wat heb je nu dan?
quote:ritmeester schreef op 08 maart 2011 @ 14:50:

[...]

ik las een tijdje terug een artikel over allerlei correlaties die men gevonden had. Bij elkaar opgeteld hou je dan niks over, maar er zaten aardige tussen. Bijvoorbeeld: als de moeder de vader als dominant/succesvol ziet is de kans dat ze een zoon van hem krijgt groter, en andersom is de kans dat ze een dochter krijgt groter.

Het is allemaal maar correlatie, en dan nog. Maar ik heb wel begrepen dat zaken als baarmoeder-milieu e.d. grote invloed hebben.

Baarmoeder milieu heeft grote invloed op het al dan niet overleven van de zaad- dan wel eicellen daarin. Het heeft invloed op de manier van zwemmen ofzo. Maar dat is volgens mij geslachtsonafhankelijk. Een zaadcel met aan boord een x-chromosoom zwemt niet harder of minder hard dan een Y-chromosoom volgens mij.

Uiteindelijk kan een X of Y chromosoom wel mede bepalen of een bevruchte cel het gaat halen (want als er erfelijke afwijkingen op de X zitten en de Y kan deze niet met een dominante eigenschap overstemmen, dan bestaat de kans dat de bevruchte cel het niet heel lang gaat redden).
quote:ingmagh schreef op 08 maart 2011 @ 14:50:

[...]

wat heb je nu dan?Een jongen en een meisje. Bij de geboorte van mijn dochter liet ik een tafel met een leeslamp met veel kabbaal denderen. Ik weet niet of zij daarom zij en geen hij is.
quote:Bibi73 schreef op 08 maart 2011 @ 14:34:

[...]

Volgens mij hadden ze het over de leylijnen.quote:Door de meeste wetenschappers wordt weinig aandacht geschonken aan leylijnen omdat nog nimmer wetenschappelijk is aangetoond dat leylijnen enige betekenis hebben, en omdat volgens de oude wiskundige theorie zulke lijnen waarschijnlijk bij elke willekeurige groep punten aan te wijzen zijn.De vraag is dus vooral, wil je graag in sprookjes geloven, of niet?
Bestaan sprookjes niet??????' Ook roodkapje en sneeuwwitje niet? OMG hoe moet ik dit nu verwerken ?
quote:ritmeester schreef op 08 maart 2011 @ 15:06:

De vraag is dus vooral, wil je graag in sprookjes geloven, of niet?

Nee hoor, daar ben ik te oud voor om in sprookjes te geloven

Ik wilde weten of dat verhaal dat ik gehoord had werkelijkheid kon zijn. Er zijn nog zoveel dingen hier op deze aardbol waar wij totaal geen verstand van hebben dat ook dit verhaal misschien mogelijk was.
Het klinkt grappig, maar het kan echt niet.
Er is wel een dorp in Brabant waar je, als je aan de ene kant van de straat geboren wordt belg bent, en aan de andere kant word je geboren als nederlander

En dat is wel waar ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 08 maart 2011 @ 15:41:

Er is wel een dorp in Brabant waar je, als je aan de ene kant van de straat geboren wordt belg bent, en aan de andere kant word je geboren als nederlander

En dat is wel waar ;)Klopt, dat dorp dat ken ik.
Conclusie.

Bibi73, er klopt geen snars van jou verhaal.

Ik dank u allen voor de wetenschappelijke analyses en bijdragen. Ik kan nu vanavond weer met een gerust hart gaan slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven