Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

quote:Zazana1985 schreef op 08 maart 2011 @ 22:04:

@Neferisis: No worries, foutje kan idd gebeuren. En volgens mij zijn we voor de meesten op tijd geweest met het ontdekken van het foutje, voor de kaarten verstuurd waren. De rest van de post krijgt Beachlover gewoon via mij :-) Komt goed!Precies! Alles komt goed!
quote:steph schreef op 09 maart 2011 @ 14:55:

eentje van Janna80 (moest eerst vriend erbij halen om te zien wat het was maar het is een opengeklapte schelp, heel mooi).

Hihi, zag je vriend het wel meteen?

Was dat was je bedoelde met Sea Life? Of meer dolfijnen ofzo?
quote:noa_lynn schreef op 09 maart 2011 @ 10:45:

Vandaag een mooie regenachtige vrije dag...

En ik vroeg nog wel zo heel heel heel lief om een mooie zonnige dag, net als gisteren en eergisteren 't is hier nu wel wat beter aan het worden, lijkt het!
Steph, toevallig, ik heb nu ook jouw kaart binnen! Ik zag in 1x wat het was!

I Jip en Janneke! Dank je wel!
Bedankt Steph, voor de leuke NI theepotten-kaart!

Verder een zo-zo kaart uit de Ukraine, een geweldige macaron-kaart uit de USA uit mijn favorieten (foto gemaakt door de PC'ster zelf) en een lelijke gratis AD kaart uit Portugal (heb lege hurray gestuurd).
Ik had gisteren twee mwah kaarten in de bus, eentje van de Titisee (was hier onlangs ook niet iemand die een kaart uit die hoek had ontvangen?) en een multiview uit GB.

Vandaag een kunstkaart uit de Filippijnen en 2 vrolijke exemplaren van de hyves RR. Bedankt Janna & Steph!

Mijn RR kaarten zijn vandaag gepost.

@Snoetepoet > ik wist niet dat de Etos kaarten verkocht, is mij nooit opgevallen.

@Ligaa > dat kattenschrift lijkt mij gemakkelijker te lezen dan hiërogliefen.

@Steph > zeker geen liefhebber van oesters?

Ik heb net mijn 350-ste hurray ontvangen en mag nu 15 kaarten onderweg hebben! De nieuwe adressen zijn in Wit-Rusland en Oostenrijk. Vanavond eens iets voor uitzoeken. Eerst maar wat declarabele uurtjes maken.
4 Kaarten hier vandaag. 1 uit Canada en 1 uit Duitsland. En twee kaarten uit NL...

Steph bedankt voor je kaartje met kinderboek illustratie! En van Janna ook een heel leuk illustratie-kaartje. Beiden toevallig een Fiepje!

Geen kans gehad om mijn kaarten vandaag de deur uit te krijgen, ze zijn geadresseerd, postzegels erop alleen het verhaaltje ontbreekt nog. En ik heb geen zin om het af te raffelen dus morgen weer een dag.

Oja het provincie-notebook komt van het PC-forum. Iemand heeft een schrift waarin ze uit iedere provincie iemand laat schrijven over de provincie waarin zij/hij woont. Ik mag schrijven over de mooiste provincie van Nl namelijk Zeeland.
quote:Janna_ schreef op 09 maart 2011 @ 15:01:

[...]

't is hier nu wel wat beter aan het worden, lijkt het!

Intussen is de zon er volop geweest maar ook weer een beetje zich aant verstoppen.

Wel de hele tijd de balkondeur open gehad..

Dat deed ik met liefde, binnen rook het niet bepaald fris, ze waren het riool aan het doorspuiten ofzo.
@nef ik zeg etos maar bedoel xenos. Ben wel vaker in de war met die twee.
Hi dames!

Heb net de adressen op de Hyves kaartjes geschreven, en postzegels geplakt, ga morgen verder schrijven, want m'n inspiratie is op!

Janna, dankjewel voor de super mooie koeienkaart!!! Ik ben dol op deze 'echte' zwart bonte koeien, zeg maar gerust fan!

Steph, bedankt voor de mooie Nouvelles kaart! Heb net lekker een pizza met 4-kazen gegeten, inspirerend kaartje dus!
Eindelijk weer eens wat ontvangen, twee kaarten zelfs! Dat maakt deze grijze dag weer goed.

Ik kruip snel m'n bed in met wat tijdschriften, ben heel erg moe en heb het koud. Einde van deze EGO-post!
Hello!

Helaas geen tijd om bij te lezen, maar ik wil graag Janna bedanken voor haar leuke Fiep-kaart en Steph voor de mooie kaart met stokstaartjes! Ik vind het zulke grappige dieren! Vroeger gingen we regelmatig naar de dierentuin en de stokstaartjes waren een van de favorieten!
Janna met sea-life bedoel ik alles wat leeft in de zee.

Neferisis, nee ik ben geen voorstander van oester en andere schaaldieren. Wie is die tweede persoon waar jij een kaart van kreeg......foei?

LLM, hopelijk dus geen honger na mijn kaart gekregen.

Ik ben blij dat, voorlopig, iedereen de kaart de ze krijgt goed/mooi/leuk vind.
quote:chrisy1 schreef op 09 maart 2011 @ 16:30:

Oja het provincie-notebook komt van het PC-forum. Iemand heeft een schrift waarin ze uit iedere provincie iemand laat schrijven over de provincie waarin zij/hij woont. Ik mag schrijven over de mooiste provincie van Nl namelijk Zeeland.

Leuk idee zeg!

En wie mag het notebook dan uiteindelijk houden?

Net heel verbaasd een Hurray gekregen!

"thank you for the nice card. Yours sincerely - Artur"

Maandag gepost en vandaag al aangekomen blijkbaar (Polen)

Dus ik kan weer eentje de deur uit doen & kan er 1 in de bus verwachten leuk!

Edit: en ik mag er nu 7 onderweg hebben zie ik wat leuk
Hier een kaartje uit BE in de bus. Met een leuke tekst. Ook vandaag een paar hurray's. Heb nu nog maar 3 kaarten onderweg. Morgen misschien tijd om kaarten te schrijven maar weet nog steeds niet zeker of ik 's middags vrij ben. Ook is mijn broer jarig en die zit klaar met de taart.....

Maar het weekend gaan de RR kaarten zeker op de bus.

Ik koop ook regelmatig kaarten bij Xenos. Hebben ze steeds een wisselende collectie met leuke kaarten.
Ga morgen shoppen met mams, maar even kijken bij de Xenos.

Hopenlijk hebben ze daar wat leuke ansichtkaarten!

Kan er ook wel weer wat van mijn stad gebruiken of "Holland" dus daar ook maar even naar op zoek
Vier kaarten uitgezocht: een retro city view naar Australië, een beeldhouwwerk naar G-B, bloemen naar Oostenrijk en een glas-in-lood raam naar Wit-Rusland.

@Chrisy > de Fiepjes zijn populair, de kaarten van de Kinderpostzegels zijn en masse ingeslagen. Alles voor het goede doel. ;D

@Noa-lynn > het zonnetje scheen hier vanmiddag uiteindelijk ook even, maar het was flink op de pedalen staan als je tegenwind had.

@Snoetepoet > de dichtsbijzijnde Xenos heeft bijna alleen dubbele kaarten.

@LLM > yummie, mijn favoriete pizza! Is een caloriebommetje, maar oh zo lekker.

@Juuf > ik mag hopen dat je inmiddels opgewarmd bent en de tijdschriften allang aan de kant hebt gegooid. Morgen weer uitgerust wakker!

@Stereogram > Stokstaartjes zijn ook erg fotogeniek.

@Steph > na lang nadenken en herlezen viel dan eindelijk het kwartje bij mij. Soms verwisselen de echte en virtuele wereld. Vergissing is hersteld.

@Beachlover > wat komt eerst, taart of kaart? That's the question.

@Vizzzzz > veel plezier met je moeder, shop ze!

Ik ga dit apparaat maar eens uitzetten, het licht uitdoen en dan kruipt deze PC-ster in het envelopje.
Mijn kaart naar Tjechie was gewoon al na 2 dagen aangekomen!!
Ik kwam het wreck this journal topic weer tegen! Ik doe er alleen helemaal niets meer mee... iemand van jullie?
Bedankt voor de RR kaarten

Steph- Een schaduwpoppenspel. Leuk!

Janna - Pippi en ook nog mijn lievelingseten - spagetti. In de roos!

Neferisis - Het lelijke eendje- mooi! Bedankt!

Zazana - paddingtonbeer. Wat een leuk mannetje!

Zo, had ook een kaart uit USA, bah wat weer een teleurstelling. Een vodje met een stomme afbeelding en geen tekst (ja het adres van de man). Ik heb het in de hurray geschreven dat ik het een lelijke kaart vind en dat het ook nog van slechte kwaliteit (superdun was) en daardoor stuk was gegaan in de post.

Ben echt even weer klaar met postcrossing (het officiele gedeelte)
Stom is dat he, Ligaa. En erg herkenbaar... Ik wil alleen met NL postcrossen

Fijn dat je de Pippi kaart leuk vindt!
Bedankt voor de RR kaarten, leuk!

Neferisis: Superlief dat zoete kaartje... Heerlijk snoeperig! Krijg er trek van. En bedankt voor de leuke NI pasta kaart! Voor mij als Italiefan natuurlijk helemaal geweldig. Ondanks dat ik Italiaans studeer houd ik zelf eigenlijk helemaal niet van pasta, dus dat is wel een probleem. (Ik lust alleen pizza en de penne rigate...Spaghetti gaat ook nog wel... maar macaroni, nee bedankt )

Janna: Mooie appels-etende Jip & Janneke kaart! Leuk dat er ook wat van eten in gecombineerd zit

Ik vind de RR nu al geslaagd! Laten we dat vaker doen
Zo, de afgelopen weken weer veel kaarten verstuurd en ontvangen, alleen is er 1 na China al 46 dagen onderweg, en eentje naar Maleisie al 65 dagen (expired dus). Die naar Maleisie heb ik al 2 keer verstuurd. Verdorie!

En net een nieuw adres opgevraagd, mag naar Kazachstan, het meisje is al 27 dagen niet meer online gezien (en 0 kaarten gekregen en 2 verstuurd). Wordt dus een cheap ass kaart

Wel jammer, want het is niet zo'n standaard land...
Het postvrouwke kwam net als verzopen kat (geen carnavalsoutfit) langs fietsen en bracht mij een official uit Polen met een cityview en de RR van Zazana.

@Zazana > bedankt voor de mooie Dick Bruna. Boeken heb je nooit genoeg! Ik ben blij dat mijn kaarten in de smaak vallen.

@Ligaa > zo jammer als anderen niet de moeite nemen om iets fatsoenlijks op te sturen. Vanuit sommige landen valt dat soms nog te begrijpen, maar uit de States... Wat de RR betreft: graag gedaan, wel een uitdaging om voor jou nog iets origineels te vinden.

@Kaatje > leuk dat je weer eens iets van je laat horen, je werd hier al gemist. Hoe staan de vorderingen van je nieuw huisje? Wie weet krijgt dat meiske uit Kazachstan wel weer de geest als ze jouw kaart ontvangt. Balen van die kaarten naar Maleisië!

Vanmiddag nog een spontane hurray uit DL ontvangen, de nieuwe kaart (dansend model) gaat naar een prof kunstschaatser uit Letland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven