Apenheul

10-03-2011 19:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,

Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wil hem graag een kadootje geven wat we samen kunnen doen. Nu dacht ik aan de efteling of apenheul... Om budgerredenen liever de apenheul, maar is dit wel leuk?

Ik ben er nooit geweest, is dit een park waar je een dagje gezellig kan rondlopen of ben je er zo doorheen??
Ik vind de apelheul leuk om met kleine kinderen heen te gaan. En ik denk dat je het na een halve dag wel gezien hebt. Het is niet echt super groot.

Ben er een aantal keer geweest en je ziet genoeg stelletjes hoor dus misschien is het voor jullie wel heel erg leuk?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Vind je dat echt een leuk kado met zijn tweetjes? Ik vind de Apenheul leuker met kinderen erbij denk ik... Je bent er ook wel redelijk snel doorheen.

Voor ongeveer hetzelfde geld heb je een dagje sauna, dan kun je echt samen aandacht aan elkaar besteden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Met kleine kinderen is het nog leuker ja, maar die hebben we nog niet:P

Zo jammer dat de efteling 30 euro pp kost!
Ja de efteling is behoorlijk aan de prijs.

Wat is je budget? Misschien kom ik nog tot een leuk idee
wil eigenlijk 50 euro voor kaartjes kwijt zijn (max) en dan nog iets van 40 of 50 euro voor daar te eten/drinken/parkeren. We zitten helaas beide krap bij kas dus wil het simpel houden:)
Waarom zou een dierenpark leuker zijn als je kinderen hebt?

Ik zou graag een kinderloze dag zien in diverse parken.

Apenheul is echt heel leuk. je moet niet bang zijn voor apen, want in 1 gedeelte lopen ze los.
Bazinga!
Je kan ook kiezen voor een dierentuin in de buurt, dat is altijd leuk!
Safaripark beeksebergen? Je kan ook met een auto tussen de dieren rijden. Het is een eindje weg maar wel een mooi groot park. 19.50 pp geloof ik http://www.safaripark.nl/
quote:caroline_85 schreef op 10 maart 2011 @ 19:57:

wil eigenlijk 50 euro voor kaartjes kwijt zijn (max) en dan nog iets van 40 of 50 euro voor daar te eten/drinken/parkeren. We zitten helaas beide krap bij kas dus wil het simpel houden:)

En dat noem je krap? Dat lijkt me ruim!

Ik hoorde dat ze van plan zijn de Efteling entreeprijs te verdubbelen.
Een dierentuin moet je in elk geval niet bezoeken op 'n vrije dag. Gillend gek word je er van de schreeuwende kinderen.

Moet zeggen dat ik niet zo gek ben op apen, maar op zich 'n mooie dierentuin wel kan waarderen (voor fotografie)

Voor 'n dagje uit samen met iemand zou ik echter zeker naar de Efteling gaan. Veel leuker en je kunt je er de hele dag vermaken. Als je niet veel budget hebt dan eet je daar toch gewoon 'n patatje en poffertjes ipv uit eten te gaan?
Bij de Efteling is het eten werkelijk waar zo smerig! Dus als je zelf lekkere broodjes mee neemt ben je er ook voor jouw budget. En de Efteling is echt veeel leuker en meer te doen.
Apenheul is erg leuk, wel een eindje verder weg vanhet station, dus je moet met de bus.

Dierentuin Amersfoort ligt bijvoorbeeld op loopafstand van het station.

Weet je, ik denk dat je zelf het beste kan beoordelen of jullie dat leuk vinden, een dagje aapjes kijken . Als je een beetje geinteresseerd bent in natuur/dieren/menselijk gedrag (zoals ik) dan kan je je daar echt wel een dag vermaken!
quote:elninjoo schreef op 10 maart 2011 @ 20:00:

Een dierentuin moet je in elk geval niet bezoeken op 'n vrije dag. Gillend gek word je er van de schreeuwende kinderen.

Moet zeggen dat ik niet zo gek ben op apen, maar op zich 'n mooie dierentuin wel kan waarderen (voor fotografie)

Voor 'n dagje uit samen met iemand zou ik echter zeker naar de Efteling gaan. Veel leuker en je kunt je er de hele dag vermaken. Als je niet veel budget hebt dan eet je daar toch gewoon 'n patatje en poffertjes ipv uit eten te gaan?Je kan ook eigen eten meenemen. Dat maakt daar niet uit, loop je alleen wel te zeulen, daar moet je zin in hebben (of zin voor maken)
Dank je kampen86! Ik ga ff kijken of dat leuk is:)

het is idd niet heel krap maar normaal doen we echt dure kado's (reisjes, etc)

Efteling vidn ik echt superleuk! maar daar kosten 2 kaartjes straks al 64 euro! en dat is dan nog de winterefteling

maar bedankt voor jullie tips!
Je moet je Eftelingkaartjes gewoon bij AH kopen met airmiles, dan betaal je volgens mij nog geen 20 euro per kaartje.
De dierentuin in Rhenen is ook mooi, en op loopafstand van het station.
quote:elninjoo schreef op 10 maart 2011 @ 20:03:

Je moet je Eftelingkaartjes gewoon bij AH kopen met airmiles, dan betaal je volgens mij nog geen 20 euro per kaartje.Dat doet dan ook iedereen.
We gaan gelukkig op een doordeweekse dag (niet in de vakantie). Waar ik vooral bang voor ben is dat we na 1 uur al door de apenheul heel zijn. M'n vriend wilde er wel heel graag een keer heen dus het leek me een erg leuk kado.
quote:Soppie300 schreef op 10 maart 2011 @ 19:59:

[...]

En dat noem je krap? Dat lijkt me ruim!

Ik hoorde dat ze van plan zijn de Efteling entreeprijs te verdubbelen.Nou niet overdrijven er is 3 euro bijgekomen en kost nu 32 euro.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als grote fan van de Efteling zou ik zeker daar voor kiezen, maar dat ben ik. De Apenheul is ook leuk, maar ik denk dat een volle dag daar misschien wat te lang is.

Ik ben zelf vorig jaar in de winterEfteling geweest en dat was echt heel leuk, overal kampvuren, koortjes e.d., gewoon een hele gezellige sfeer. Dat was op een maandag in januari en het was zo rustig dat we ruim voor sluitingstijd weg zijn gegaan omdat we alles al meerdere keren gehad hadden. En ik ben echt een pretparkjunkie dus het komt niet snel voor dat ik genoeg heb gehad

Het parkeren bij de Efteling is echt heel duur (10 euro geloof ik?) en qua eten zou ik zelf lekker belegde broodjes mee nemen, dat scheelt heel veel geld.
Apenheul zijn wij in halve dag mee klaar.

Efteling ben je wel hele dag zoet door de wachtrijen
Apenheul vond ik leuk. Als er voldoende kleine kinderen in het park zijn dan is dat ook leuk.

Ik zou zelf de Efteling liever niet doen vanwege de drukte.

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is Burgers Zoo een alternatief? Zou je zelf even moeten speuren of er kortingacties of dergelijke mogelijk zijn. Er gaat in elk geval een bus aansluitend op de trein. Ik heb de Ocean nog niet gezien en dat staat op het verlanglijstje. Bush en de andere attracties vond ik zeker de moeite waard. Maar niet alles is open voor 1 april.

Vanaf 1 april wordt alles duurder zag ik in het nieuws.
en walibi of burger's Zoo?
Efteling buiten hoogseizoen/vakanties/weekenden is ook niet druk. Kun je vaak meerdere keren achter elkaar in attracties blijven zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven