Macedonie
maandag 19 juli 2010 om 16:01
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
maandag 14 maart 2011 om 08:10
Hier is ook alles okee, sara_aras. Het is inmiddels alweer maandag. Als je wat macedonische woordjes kent, gooi het maar in de groep!
potlood = moliv
Vivagirl, alles goed gegaan? Ik bedoel voornamelijk het huwelijksaanzoek.Was het een beetje mooi weer of echt koud? In Griekenland had het geneeuwd hoorde ik.
potlood = moliv
Vivagirl, alles goed gegaan? Ik bedoel voornamelijk het huwelijksaanzoek.Was het een beetje mooi weer of echt koud? In Griekenland had het geneeuwd hoorde ik.
maandag 14 maart 2011 om 08:42
Nee.......
Maar ik had het ook niet verwacht.
Volgende keer moeten we het er wel even over hebben.
Ik heb 1x een poging gedaan om het er over te hebben, maar hij deed het af met een grapje.
We zeggen wel steeds 'als wij gaan trouwen, dan doen we het zo & zo', dus het gaat zeker wel gebeuren. Maar wanneer hij me gaat vragen, dat weet ik niet.
Ik heb het er wel met zijn zus over gehad, en aan haar reactie te merken, hoorde ze dit niet voor het eerst! Haar enigste verzoek was om het niet te doen terwijl zij zwanger was!
Zo snel zal het niet gebeuren hoor!
Maar ik had het ook niet verwacht.
Volgende keer moeten we het er wel even over hebben.
Ik heb 1x een poging gedaan om het er over te hebben, maar hij deed het af met een grapje.
We zeggen wel steeds 'als wij gaan trouwen, dan doen we het zo & zo', dus het gaat zeker wel gebeuren. Maar wanneer hij me gaat vragen, dat weet ik niet.
Ik heb het er wel met zijn zus over gehad, en aan haar reactie te merken, hoorde ze dit niet voor het eerst! Haar enigste verzoek was om het niet te doen terwijl zij zwanger was!
Zo snel zal het niet gebeuren hoor!
maandag 14 maart 2011 om 08:46
Zijn zus heeft toch net een baby gekregen? Snap ik niet helemaal. Sorry, nee ze is nu zwanger.. Wanneer is ze uitgerekend? Nu snap ik het, sorry .
Zal ik eens met je vriend praten? Dat dit heel belangrijk voor je is? En dat daar geen grapjes over gemaakt worden ...
Ben je een beetje teleurgesteld, viev?
Zal ik eens met je vriend praten? Dat dit heel belangrijk voor je is? En dat daar geen grapjes over gemaakt worden ...
Ben je een beetje teleurgesteld, viev?
maandag 14 maart 2011 om 11:52
Ik wil me niet moeien, maar ik denk dat het een goed teken is dat zijn zus er blijkbaar al wat over had gehoord.. Dus hij denkt er wel over.. Ik gok dat hij zal wachten tot zijn zus bevallen is, maar dat hij er echt wel mee bezig is. Nog eens ik wil me echt niet moeien hoor ik praat gewoon veel te graag haha sorry
x
maandag 14 maart 2011 om 14:28
maandag 14 maart 2011 om 18:09
quote:heidelberg schreef op 14 maart 2011 @ 15:07:
Kun jij ook koffiedik lezen, sara_aras? Dat vond ik altijd zo leuk destijds in Ohrid. De prachtigste verhalen heb ik gehoord.
Heb je een favoriet macedonisch liedje voor me?
Vivagirl heb je trouwens Strumka gedronken?
Ohnee dat kan ik niet!! Kan jij dat?? Heb dat nog nooit laten doen, maar ben er wel benieuwd naar!
Hmm het is niet echt een Macedonisch liedje maar de zanger was wel Macedonisch http://www.youtube.com/watch?v=kk6AMWlip_0 ik kan het wel een keer voor je vertalen als je wilt, is zo mooi !!
Ben ook benieuwd naar strumka ervaringen :p
Kun jij ook koffiedik lezen, sara_aras? Dat vond ik altijd zo leuk destijds in Ohrid. De prachtigste verhalen heb ik gehoord.
Heb je een favoriet macedonisch liedje voor me?
Vivagirl heb je trouwens Strumka gedronken?
Ohnee dat kan ik niet!! Kan jij dat?? Heb dat nog nooit laten doen, maar ben er wel benieuwd naar!
Hmm het is niet echt een Macedonisch liedje maar de zanger was wel Macedonisch http://www.youtube.com/watch?v=kk6AMWlip_0 ik kan het wel een keer voor je vertalen als je wilt, is zo mooi !!
Ben ook benieuwd naar strumka ervaringen :p
maandag 14 maart 2011 om 18:12
Heb de Macedonische versie gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=7-IS46ea3Fw Vind de Servische eigelijk ietsje beter! x
maandag 14 maart 2011 om 20:22
Ik lach me dood hier, dat jullie zo na denken over het huwelijksaanzoek.
Ik ken mijn vriend langer dan vandaag.......hij neemt er nog even de tijd voor.
En ik denk ook dat hij mijn vader nog om mijn hand wil vragen, dus dan moeten we eerst nog weer naar Nederland.
Zijn zus is nu zwanger en bevalt over ongeveer 5 maanden.
We zien wel wanneer hij vraagt, ik wil er ook niet op zitten te wachten, het komt wel.
Geen strumka gehad, ook niet meer aan gedacht daar.
Volgende keer.
Ik ga volgende maand al weer heen.
EN vanaf juni gaat er een rechtstreekse vlucht vanaf London!!!!!!!!!!!!!
Wizzair, ook z'on prijsvechter, echt goedkoop.
Ik hoop dat het goed gaat lopen en dat de route blijft bestaan.
Ik ken mijn vriend langer dan vandaag.......hij neemt er nog even de tijd voor.
En ik denk ook dat hij mijn vader nog om mijn hand wil vragen, dus dan moeten we eerst nog weer naar Nederland.
Zijn zus is nu zwanger en bevalt over ongeveer 5 maanden.
We zien wel wanneer hij vraagt, ik wil er ook niet op zitten te wachten, het komt wel.
Geen strumka gehad, ook niet meer aan gedacht daar.
Volgende keer.
Ik ga volgende maand al weer heen.
EN vanaf juni gaat er een rechtstreekse vlucht vanaf London!!!!!!!!!!!!!
Wizzair, ook z'on prijsvechter, echt goedkoop.
Ik hoop dat het goed gaat lopen en dat de route blijft bestaan.
dinsdag 15 maart 2011 om 08:28
Ja ,zo zie je maar vivagirl hoe we met je meeleven!! Wij denken aan je. Het blijft een hot item hoor...Zijn zus bevalt in augustus, heeft ze nog een lange hete zomer te gaan, arme meid.
Geen Strumka gedronken...was ik nou net zo benieuwd naar.Wel doen volgende maand!!
Vliegt Wizzair ook naar Ohrid? Moet ik eens kijken. Germanwings is ook een tijdje naar Ohrid gevlogen, maar dat was maar heel kort.
sara_aras, ik vind de macedonische versie van Tose Proeske net zo leuk als de servische, een leuke melodie. Deze zanger is gestorven bij een autoongeluk geloof ik. Ik ga eens op zoek naar een CD van hem.
bliksem = molnja
Geen Strumka gedronken...was ik nou net zo benieuwd naar.Wel doen volgende maand!!
Vliegt Wizzair ook naar Ohrid? Moet ik eens kijken. Germanwings is ook een tijdje naar Ohrid gevlogen, maar dat was maar heel kort.
sara_aras, ik vind de macedonische versie van Tose Proeske net zo leuk als de servische, een leuke melodie. Deze zanger is gestorven bij een autoongeluk geloof ik. Ik ga eens op zoek naar een CD van hem.
bliksem = molnja
dinsdag 15 maart 2011 om 09:03
Ja, zijn zus gaat een lange, hete zomer tegemoet.
En ik moet in Augustus komen om te helpen met Ajvar maken!
Ik eet daar zoveel van als ik daar ben, en ik krijg altijd een pot mee, dus zijn moeder zei dat ik moest komen, om te helpen een voorraad aan te maken! Ha ha.
Wizzair vliegt niet naar Ohrid.
http://wizzair.com/
Maar ik ben al super blij dat ik straks rechtstreeks kan vliegen en ook nog heel goedkoop. Helemaal super!
Zo blij.
Tose Proeske ken ik ook!
Inderdaad op jonge leeftijd omgekomen bij een auto ongeluk.
Hij is nog altijd erg populair.
En ik moet in Augustus komen om te helpen met Ajvar maken!
Ik eet daar zoveel van als ik daar ben, en ik krijg altijd een pot mee, dus zijn moeder zei dat ik moest komen, om te helpen een voorraad aan te maken! Ha ha.
Wizzair vliegt niet naar Ohrid.
http://wizzair.com/
Maar ik ben al super blij dat ik straks rechtstreeks kan vliegen en ook nog heel goedkoop. Helemaal super!
Zo blij.
Tose Proeske ken ik ook!
Inderdaad op jonge leeftijd omgekomen bij een auto ongeluk.
Hij is nog altijd erg populair.