infacol
maandag 14 maart 2011 om 14:21
Ik heb het idee dat mijn dochtertje steeds meer last krijgt van krampjes. Vooral 's avonds is ze ontroostbaar. Erg zielig natuurlijk, maar ook slecht voor de nachtrust van mijn man en ik.
Ik wil beginnen met Infacol. Heeft iemand daar ervaring mee? Helpt het? Hoe vaak geven jullie het? Bij elke borstvoeding? Dochtertje heeft er dus vooral 's avonds en 's nachts last van. Overdag gaat het best goed. Kan ik dan volstaan om het alleen bij de avond/nachtvoeding te geven? Of heeft het alleen resultaat als je het bij elke voeding geeft?
Ik wil beginnen met Infacol. Heeft iemand daar ervaring mee? Helpt het? Hoe vaak geven jullie het? Bij elke borstvoeding? Dochtertje heeft er dus vooral 's avonds en 's nachts last van. Overdag gaat het best goed. Kan ik dan volstaan om het alleen bij de avond/nachtvoeding te geven? Of heeft het alleen resultaat als je het bij elke voeding geeft?
maandag 14 maart 2011 om 14:40
Ik heb geen goede verhalen gehoord over infacol. Het leek bij die kindjes de krampje sjuist te verergeren. Betere verhalen hoorde ik over Cinababy van VSM. Dat heb ik zelf ook gebruikt. Ik gaf haar als ze erg hard huilde en met haar beentjes trappelde, 3 druppeltjes op een lepeltje. Ze vond het erg lekker. Dan gaf ik een speentje en meestal viel ze dan meteen in slaap. Ik noemde het ook de 'toverdruppels'. Misschien was het omdat ze meestal zo moe was van het huilen en die druppels haar even afleidde van de pijn, waardoor ze in slaap kon vallen. Het gaf ons in ieder geval het gevoel dat we iets voor haar konden doen. Je voelt je zo machteloos met zo'n krijsend moppie in je armen.
Het is tijdelijk. Troost je met die gedachte.
Het is tijdelijk. Troost je met die gedachte.
maandag 14 maart 2011 om 14:42
maandag 14 maart 2011 om 14:43
maandag 14 maart 2011 om 14:43
maandag 14 maart 2011 om 14:46
quote:Saaar schreef op 14 maart 2011 @ 14:41:
Volgens mij hielp het echt heel snel. Echt bijna direct.
Ze gaan er wel flink van boeren en scheten laten
Eens. Bij iedere voeding en dan genieten van de gigantische boer die eruit geknald werd.
Rook naar sinaasappel, vond ik. Dus nog best te doen.
Succes, en echt; Het Gaat Voorbij.
Volgens mij hielp het echt heel snel. Echt bijna direct.
Ze gaan er wel flink van boeren en scheten laten
Eens. Bij iedere voeding en dan genieten van de gigantische boer die eruit geknald werd.
Rook naar sinaasappel, vond ik. Dus nog best te doen.
Succes, en echt; Het Gaat Voorbij.
maandag 14 maart 2011 om 14:49
Weet je zeker dat het krampjes zijn? Zou je kindje dan niet de gehele dag last hebben? Ik denk dat je dat eerst moet weten, want ook infacol heeft invloed op de darmen en als het niet nodig is kun je het dus beter niet doen. Bij mijn zoontje dachten we ook dat hij krampjes had, later bleek dat hij zo onrustig was omdat hij voor de nacht veel wilde drinken. Ik denk om een voorraadje voor de nacht op te bouwen ofzo...
maandag 14 maart 2011 om 14:49
Cinababy hielp helemaal niets en bij niemand die ik er over sprak. Ik heb Sab Simplex gebruikt (Duitse versie van Infacol). Deze heeft wat meer van de werkzame stof Simethicon dan Infacol maar de laatste was toen nog niet op de markt.
Na twee dagen begon ik het verschil t emerken. na 4 dagen duidelijk verschil.
Na twee dagen begon ik het verschil t emerken. na 4 dagen duidelijk verschil.
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 14 maart 2011 om 14:54
quote:mama2408 schreef op 14 maart 2011 @ 14:49:
Weet je zeker dat het krampjes zijn? Zou je kindje dan niet de gehele dag last hebben? Ik denk dat je dat eerst moet weten, want ook infacol heeft invloed op de darmen en als het niet nodig is kun je het dus beter niet doen. Bij mijn zoontje dachten we ook dat hij krampjes had, later bleek dat hij zo onrustig was omdat hij voor de nacht veel wilde drinken. Ik denk om een voorraadje voor de nacht op te bouwen ofzo...Hoe kom je daar nu bij?
Weet je zeker dat het krampjes zijn? Zou je kindje dan niet de gehele dag last hebben? Ik denk dat je dat eerst moet weten, want ook infacol heeft invloed op de darmen en als het niet nodig is kun je het dus beter niet doen. Bij mijn zoontje dachten we ook dat hij krampjes had, later bleek dat hij zo onrustig was omdat hij voor de nacht veel wilde drinken. Ik denk om een voorraadje voor de nacht op te bouwen ofzo...Hoe kom je daar nu bij?
Ja, dat vind ik echt.
maandag 14 maart 2011 om 15:00
hoop wel dat het werkt hier trouwens, want dochter spuugt na het voeden altijd behoorlijk wat melk weer uit. Ze drinkt veel te snel en te veel volgens mij. Ik heb het idee dat ik behoorlijk wat melk heb en dochter erg gulzig is. Ze hapt best wat lucht mee (vandaar de krampjes toch?) en heeft na het voeden ook best vaak de hik. Ik probeer het rustig aan te doen met haar, maar vind het wel lastig en het spugen blijft wel. Soms een klein straaltje, soms best veel. Ook als ik denk: mooi, deze keer geen gespuug, dan kan het best een half uur later als ze in haar bedje ligt, er alsnog uitkomen. Ik hoop dus niet dat ze de Infacol dan ook uitspuugt en dat het dan dus niet gaat werken... Alhoewel, het is natuurlijk ook niet zo dat ze niks binnenhoudt gelukkig..
maandag 14 maart 2011 om 16:03
Wij hebben wekenlang Infacol gebruikt tot nannabeeb over de darmkrampjes heengroeide. ook zij had alleen savonds en snachts last-ik gaf het alleen tussen 19.00 uur tot de voeding 's ochtends bij de voeding. Het is ons goed bevallen. Er is trouwens altijd een Cinababy/Infacol discussie om mij heen: Cinababy is homeopatisch maar er zit alcohol in, Infacol is niet homeopatisch maar zit geen alcohol in. Denk dat je zelf moet kiezen wat je prettiger lijkt en of het werkt.