Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Kozoo, leuk om weer van je te horen. Jammer dat je dacht dat Art (als ik het goed heb) de Mol was. Morgen komt er vast wel een kaart in jouw bus.

Vier kaarten hier, eentje zo´n van wat moet ik daar nu mee...De anderen waren mooi.
Een grijze dag, ook qua kaarten. Welgeteld eentje: een vaag standbeeld van de bekendste Oekraïense dichter. Ik had nog nooit van deze man gehoord, maar goed, mijn kast is dan ook niet gevuld met Oost-Europese dichtbundels.

Een korte hurray uit China en de nieuwe kaart (ijshockeyers) mag naar Finland.

@Stereogram > die Alice kaart mag ook bij mij bezorgd worden, weer een pareltje van Rie Cramer.

En ja, ik krijg meestal leuke reacties van de mensen die zich achter een leeg profiel verbergen op mijn tekeningen/knutsels.

@Juuf > leuk zo'n schoolproject, een speelse manier om met Engels bezig te zijn.

@Noa78 > wat een naar bericht over jouw moeder. Jullie zullen wel geschrokken zijn en in spanning zitten. Sterkte voor de komende periode!

@JJ > wat een vrolijke kaarten heb jij ontvangen. Pippi werkt altijd op mijn lachspieren, de ondeugendheid straalt er vanaf.

@Kozoo > ik nader het aantal kaarten dat jij hebt verzonden, maar loop er nog zo'n 17 achter. Maar we houden de vaart erin!

Vanavond in 'Uitzending gemist' WIDM kijken. Ik had gisteravond cursus en daarna een borrel en lag pas om 02.00 uur in bed. Ik heb wel een vermoeden van hoe en wat, maar ga er straks eens lekker voor zitten. Heerlijk: WEEKEND!
Noa78, helemaal over je bericht gelezen. Heel veel sterkte .

Neferisis, schande die kaarten die vaag zijn.
Noa78 Sterkte ermee! Hopelijk heb je wat rust dit weekend.
Noa78, Heel veel sterkte .
Zalig weer vandaag.

Absoluut niet naar om langs het sportveld te staan te supporteren. Ik zie een voorjaarsblos op mijn wangen verschijnen, weg met die pipse wintersnoet!

De weekendpostbesteller bracht mij een pioenroos uit de States en een te zoet kaartje uit Estland. Tevens een hurray ontvangen en alweer op de knop gedrukt. De nieuwe kaart mag naar China.

Zoon ligt zwaar verkouden op de bank en dochter hoest ook de longen uit haar lijf. Heb een liter verse smoothie gemaakt om de bacillen te lijf te gaan. Het wordt hier een rustig weekend.
Neferisis, geef zoon en dochter een dikke om beter te worden. Neem je zelf ook wat vitaminen anders heb jij het ook zo te pakken.

Één kaart, Unesco uit Spanje (deze had ik nog niet).

Lekker geshopt: 10 kaarten, 1 driekwart sportbroek, termomether (handig voor in de hottub) en twee rollen gras voor in de nieuwe konijnenren.
Zeker ontzettend lekker weertje vandaag Neferisis.

Hopelijk morgen weer en overmorgen en de dag erna en erna en erna en erna...........

Leuke vangst aan kaarten weer voor jou

Noa, sterkte met alles, ook vanuit hier een digi-knuffel.

Steph, lekker geshopt, wat voor soort kaarten zijn het geworden?

Ben zelf ook nog even wezen winkelen.

Weer een rib uit mijn lijf aan kleren voor de kindjes, maar dochter heeft nu wel de meest geweldige zomerjas die er te vinden was, hahaha

Hier gisteren een kaart uir Nederland, echt van een dorpje hier een km of 10 vandaan.

Erg leuke kaart ook.

En vandaag 1 uit Duitsland, die ik nog moet registeren.

1 hurray uit de Oekranie (tenminste ik dacht de Oekraine, kan ook een ander land zijn uit die regionen)

En er is iemand (of meerdere natuurlijk) enorm bezig geweest om kaartjes van mij favoriet te maken, heb er ineens veel meer namelijk.

Ben benieuwd naar dat mailtje.
Anita, kaarten uit mijn woonplaats multi-vieuw en single-vieuws.

Kinderen zijn echt duur als je weer eens een rib uit je lijf hebt betaald.
Ze kosten zeker een aardig centje Steph.

Maar ik heb het met alle liefde voor ze over.

Vanzelfsprekend natuurlijk, want anders had ik ze niet op deze wereld gezet.

Hier net nog een hurray.

Met 250-ste!!!

Mag nu 13 kaarten onderweg, maar het zijn er momenteel maar 5.

Hopelijk vanavond of morgen nog even tijd voor wat adresjes.
Noa: sterkte.

Wauw Anita, 250!!! ik moet er nog een kleine 40 om dat getal te halen...

Hier gisteren een lief kaartje uit Finland en vanochtend een hurray uit NL.
Snjókorn falla, á allt og alla
Jaaaaaa, ook hier de 250 hurray!! Mag er nu 13 onderweg hebben en er zijn er nu 0 onderweg. Dus 1x raden wat ik ga doen....
Ehhhhhhm........ kom maar op met de lijst met landen
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat is nogeens toevallig Beachlover.

Snjokorn, ik ben nog maar tot 3 adressen gekomen.

Naar Letland gaat een Blond Amsterdam kaart.

Naar Australie een kaart met bier.

En een zwart-wit gaat richting Duitsland.
Twee kaarten beschreven: molens gaan naar China en een lelijk Eendje (zo eentje zonder zwemvliezen, maar waar benzine in moet) voor een Portugees.

Man is zeilen en de kinderen zijn na het ontbijt weer hun bed ingekropen. Lekker rustig, moeder kan dus zo ongestoord studeren.

@Steph > mooie buit kaarten, jij kunt weer even vooruit. Een sportbroek gekocht? Professionele outfit voor de WII?

@Anita > kinderen kosten klauwen met geld en hoe ouder worden, hoe hoger de uitgaven. Maar ik vind het elke cent waard.

Gefeliciteerd met de 250-ste hurray!

@Snjokorn > gelukkig is bij jou is de brievenbusstilte ook weer doorbroken.

@Beachlover > ook al 250 hurrays, mooi! Jij bent met dit zonnige weer vast even over het strand geweest.

Ik wil ook de branding zien en het gekrijs van de meeuwen horen, krijg acuut trek in gebakken vis. :D
Nou de kaarten zijn geschreven en gaan naar: Nederland, Duitsland, Canada, China, Rusland, Polen, Finland, Engeland, USA.

Nef, de branding heb ik nog niet gezien, kan hem af en toe wel hier horen. En de krijsende meeuwen mag je van me hebben. Ze waren vanmorgen al heel vroeg bezig.

Anita, inderdaad toeval allebei de 250e.

Noa78, sterkte.
Beachlover en Anita, gefeliciteerd met jullie 250e hurray!

Beachlover, jij bent druk geweest met kaarten versturen! Op naar de 300 dus!

Anita, weet je al wie de 'mysterieuze' favorietmaker was? Of waren het er meerdere?

Neferisis, lukt het met het studeren? Hopelijk kun je ook nog een beetje van het zonnetje genieten!

Kozoo, gezellig om jou hier ook weer te zien! Leuk dat je een kameel hebt getekend voor een kaart! Ik ben nog even op je profiel gaan kijken, maar helaas staat ie niet op je postcardwall.

JJ, dat klinkt als leuke post!

Noa, heel veel sterkte!

Na een paar dagen weg voor een studieseminar vond ik gisteravond 3 kaarten in de brievenbus, 1 zozo uit canada, 1 oké uit Belarus en een bijzondere uit China met opgemaakte gezichten van operakarakters.

Ook een aantal hurrays dus net een stapel kaarten op de bus gedaan. (UK, NL, USA, Polen)

Omdat ik een paar dagen weg was nu dus weer druk aan het huishouden en werk voor school!
Ik ben er helemaal achter Stereogram.

Ik heb een "postcrossing-stalker" uit de Oekraine, hahaha

20 kaarten heeft ze favoriet gemaakt.

Neferisis, zijn de kinderen inmiddels al uit bed.

Hier ligt de kleine man al plat vanaf een uurtje of half 11, zal het vast nodig hebben denk ik dan maar.

Ga zo even de kaarten posten die ik gisteren geschreven heb.

Daarbij zijn nog 2 prijsvragen gekomen en een kaart voor een zieke die in het ziekenhuis ligt.
Super leuk, echt heel veel kaarten in de bus!! Alle kaarten van de RR zijn echt leuk!

En daarnaast nog 6 gewone PC kaarten, waarvan ik er 2 leuk vind en de rest zozo...
Hooooi!

Even snel een teken van leven van mij! Hoe is het hier? Gaat alles goed met jullie? Ik heb niet alles nagelezen. Sorry...

Heb nog geen internet dus ben niet heel vaak online. Heb vanmiddag wel even 6 kaartjes geschreven. Canada, Duitsland. Finland, Nederland, Nederland, en... even denken... oja Engeland! Allemaal bijpassende kaartjes gevonden. Verder zit ik lekker in mn huisje, tis al helemaal mezelf:) Heb nu ook een mooie combi magnetron dus het taartjes bakken kan beginnen! Dit weekend even lekker niets gedaan... Morgen weer hard aan het werk op het nieuwe dagverblijf, tis zo mooi!! Mn taart die ik hiervoor gemaakt had staat zelfs op een filmpje op de site.. En ik ook.. Das raar hoor, ik klink helemaal niet als mezelf maar ik was het wel hahahaha. Nou ik spreek jullie snl weer!

Janna alvast een hele fijne verjaardag gewenst morgen!!! Van harte gefeliciteerd alvast!

Daag!!!
Anita en Beachlover gefeliciteerd met jullie 250ste .

Neferisis, nee die heb ik gekocht voor Zumba. Ik doe dit nu 2 keer in de week en één broek was dus niet genoeg.

Lekker zeilen, ben jaloers op je man zeg. Kinderen dus nog steeds ziek, is wel lekker voor jouw (hopelijk).

Anita, dat is wel leuk zo'n stalker. Als hij/zij verder niets doet is het goed.

Janna, RR-kaarten zijn altijd veel leuker dan offcials vind ik.

Tine, mmmm jij en een combi-magnetron.

Ik zag net bij life4you een postcrosster, kan haar nickname hier niet neerzetten omdat het ook haar echte naam is. Wel leuk, even ge-sms-t kwam ik erachter dat je in een studio niet je mobiel mag aanhebben.

Schutting is weg, hebben ze kapot gemaakt want donderdag komt de nieuwe en dinsdag moet Lief werken. Allebei spierpijn (ik lichte griep en Lief nog last van zijn longen). Maar gewoon doorgaan, heb alleen geen puf om adressen aanvragen.
Even een korte groet van mij. Dank voor jullie steun en 's

Doet goed!!

Moeders gaat momenteel redelijk. Even afwachten op test uitslagen. Wordt dus vervolgd.

Vriendje lief en ik gaan een paar daagjes op stap, lekker even weg. Heerlijk.

einde off topic

Kaartjes stromen fijn binnen. Hadden er eentje uit Polen. Mwa kaartje. Een leuke van Beatrix Potter erbij uit GB en voor vriendje lief een verjaarskaart met vrouwen en kado's uit de Oekraïne.

Hadden ook de 20e hurray! Is in vergelijking met sommigen hier natuurlijk een lachertje, maar we mogen nu wel 6 kaarten onderweg hebben hahaha. En die zijn nu ook weg.

Ga zo mijn bed opzoeken. Fijne maandag allemaal en tot van de week.
Goedemorgen dames! Ben weer helemaal bijgelezen! Ben een weekendje weg geweest met manlief, naar Leuven. Heerlijk zo even er tussenuit. Heb ik straks weer energie om voor de eindsprint (scriptie) te gaan (als ik eens een onderwerp had...)

Ben nog op kaartenjacht geweest maar dat viel tegen helaas.

@Janna: GEFELICITEERD met je verjaardag! Fijne dag!
Janna

Happy birthday!!

Steph ik ga eens even terugzoeken over die postcrosser, ben nu wel benieuwd wie het is..
Noa gefeliciteerd met je 20ste hurray en dat het met mams iets beter gaat. Een fijne tijd met je vriend.

Zazana, jammer van een mislukte kaarten jacht.

Janna:

Verder drie kaarten geschreven, Canada Nederland en Duitsland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven