Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Kozoo, staat niet in haar hyves ik mail je wel even.
Ik vond net een vrolijke kaart van Norman Rockwell in de bus.

Stereogram stuurde mij zomaar een roodharig hengelaartje om een visje voor mij te vangen. Dank je wel!

Verder geen PC nieuws.

@Janna > hey birthdaygirl, congratulations!

@beachlover > ik was even vergeten hoe hard die meeuwen krijsen. Er bivakkeerde ooit een gigantisch exemplaar op het dak van mijn studentenkamertje, die wekte mij zomers luidruchtig en ging vervolgens door het badkamerraam naar me zitten gluren.

@Anita > uiteindelijk zijn de kinderen toch nog hun bed uitgekomen. Vanochtend zijn beiden, ondanks de kwalen, op hun fiets gestapt en richting school vertrokken.

Heb jij gisteren met je gezin, met dat mooie weer, nog iets leuks ondernomen?

@Tine > wat voor taart wordt er als eerste uit de combi tevoorschijn getoverd?

@Steph > hoe is het met de spierpijn/griep? Jammer dat je nu nog niet in de tobbe kunt dobberen.

@Noa78 > veel plezier met je lief, even de zinnen verzetten. Ik hoop, dat je er echt van kunt genieten!

@Zazana > hopelijk vind je snel een uitdagend onderwerp voor je scriptie.
Jeetje Noa78, sterkte met je moeder!

JJ, dat zijn maar weinig kaarten onderweg..

Neferisis, ik vond het ook zeer leuk. Lijkt mij ook wel wat, maar goed met kleuters kom ik niet ver. Heerlijk he, Uitzending Gemist!

Dat is leuk thuiskomen Stereo!

Anita, misschien krijg je binnenkort wel een kaartje van je stalker. Heb ik zelf wel eens gehad dat iemand veel kaarten favoriet heeft gemaakt en daarna kreeg ik een kaartje.

Janna, gefeliciteerd!

Wel een hurray maar geen kaartjes ontvangen vandaag. Nog wel een stapel kaartjes gekocht, ik ging weer eens met de trein naar school en dat is nooit goed voor mijn portemonnee.
Janna: Van harte gefeliciteerd!!

Hier 2 kaartjes in de brievenbus; USA en NL. Allebei leuk.
Snjókorn falla, á allt og alla
Janna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je een leuke dag hebt! In ieder geval heb je erg mooi weer!

Juuf, maar je wordt ook steeds door die kaarten geroepen om ze te kopen, dus dan is het niet zo gek!

Ik heb ook wel eens kaarten gekregen van mensen die veel van mijn kaarten hadden gefavoriet inderdaad.

Neferisis, graag gedaan! Bedankt voor je berichtje!

Zazana, klinkt leuk, een weekendje Leuven! Succes met je scriptie!

Noa, gefeliciteerd met je 20e hurray! Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Voor mij is mijn 20e hurray maar ongeveer een half jaar geleden! Leuk dat jullie een paar daagjes weg gaan, veel plezier! (al lees je dit natuurlijk niet meer...)

Steph, beterschap met de griep/spierpijn.

Tine, fijn dat je het al zo naar je zin hebt in je huisje! Jammer dat ik de site van je werk niet weet om je mooie taart te bewonderen!

Hier 2 hurrays en maar liefst 4 officials, variërend van best leuk tot super (leuke kaart van Krtek, het Molletje!)! De nieuwe kaarten gaan naar NL en Griekenland. Mijn eerste kaart naar Griekenland, ik heb er wel eens een kaart vandaan gekregen.

Fijne avond allemaal!
Hi ladies!! Zo alle drukte weer achter de rug en ook weer thuis van een weekendje Zeeland, was heerlijk!

Vandaag mooie kaartjes in de bus! Bedankt Stereogram, voor de leuke verjaardagskaart!! Nog één nachtje slapen en dan is het zo ver...ik vier het pas in het weekend (omdat m'n familie dat graag wil, mij maakt het niet zo veel uit )

Verder nog een kaartje uit NL, een koe (altijd leuk) en uit Finland een kaartje met chocola. Uit Zwitserland een bedankje: twee velletjes stickers, als dank voor de notebook sheets die ik had gemaakt, heel leuk en schattig (lieveheersbeestjes en vlinders).

En nog een verjaardagskaartje van m'n beppe (oma), super lief!

Ik heb nog niet alles gelezen, dus ik val hier gewoon weer in
Oh nog iets, we zijn net met onze poezemoes naar de dierenarts geweest. Ze was niet zo fit de laatste tijd, en ze drinkt en plast veel. Slecht nieuws: ons lieve oude beestje heeft suikerziekte...

We krijgen morgen prik-instructie vd insuline en ze krijgt speciaal voer. En we moeten regelmatig op controle. Ook best duur allemaal, maar ja...we zijn gestopt met roken dus kunnen het nu betalen
LLM, je hebt het met het weertje ook wel helemaal getroffen met je weekendje Zeeland he.

Juuf, wie weet vind ik dan binnenkort een kaart vanuit de Oekranie in de bus.

Ga het eens even in de gaten houden.

Die kaarten waren je natuurlijk gewoon weer aan het roepen he.

Dat is altijd moeilijk te negeren, hahaha

Neferisis, we zijn gisteren lekker een stukkie wezen fietsen.

Zoon heeft genoten en dochter vind zichzelf onwijs stoer dat ze al zover kan, hahaha

Hier weer een stapeltje post gemaakt vandaag.

Een verjaardagskaart en een hoera-zwanger-kaart geschreven.

En 4 adressen aangevraagt.

Er gaat een kaart met sneeuwklokjes naar Litouwen.

Een kaart met een schilderij van van Gogh blijft binnen Nederland.

Naar Polen verstuur ik dit keer een kaart met koe.

En richting Tjechie gaat een kaart met een vuurtoren-raamsticker op.

Vandaag voor mij helaas geen hurrays en kaarten.
Spierpijn is weg ik blaf nu alleen maar de hele tijd, ook in de nacht (heel irritant). Ja hadden we nu maar de hottub *zucht*.

LLM, ahh poes die suiker heeft arm dier en arme jullie een spuit zetten. En waarom wist ik niet dat jij morgen jarig bent? Schande schande.
Looklikemerel > als eerste hier op dit topic: GEFELICITEERD!

LookalikeMerel,

En nog vele jaren.
Gefeliciteerd Looklikemerel!!!

Gister geen kaartjes ontvangen, wel een geschreven naar Canada.

Stereogram, ik ben een beetje jaloers op jouw griekenland. Dat is een land die ik vanaf het begin al heel graag wil, maar nog niet gekregen. Heb verder niks bijzonders met het land ofzo, ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me zo een leuk land om te krijgen of versturen. Dat had ik ook met Maleisie, en die is inmiddels gelukt!

Ik heb er nu voor mijn doen best veel onderweg, en ik wil steeds maar aanvragen. Maar wil nooit mijn maximum onderweg hebben voor het geval ik het ECHT ECHT nodig heb om knopje te drukken (in geval van verdriet of frustratie helpt het altijd zo goed bij mij) Ik heb er nu 13 van de 15 traveling.. Rusland, belarus, Japan en China en Taiwan ertussen dus ja... geduld enzo.

Zazana: al een idee gekregen voor je scriptie? Moeilijk he..
Lieve meiden, heel erg bedankt voor jullie leuke kaartjes!!! Kreeg er vandaag gewoon nog 5!! Jeee!!

En ik zie dat LLM jarig is; dus gefeliciteerd!!
@LLM, gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren gewenst.

Ik heb vandaag voor het eerst en ik hoop ook voor het laatst (!) een afschuwelijke gratis reclamekaart gekregen van De Groenen voor de Duitse verkiezingen ..............hoe verzin je het en achterop een in hoofdletters geschreven oproep om aan de aarde te denken.....

Als ik op het profiel van deze PC kijk is het een heel normaal profiel met een algemene kaartenwens, geen milieufreak of zo. Zal dus wel een "slip of the pen" zijn naar aanleiding van de aardbeving in Japan .......
Wat heb ik een stomme kaart gekregen zeg... Een vodje met koffie vlekken.. Deze afbeelding heb ik even gekopieerd van haar verstuurde kaarten naar anderen. Bij mij is de achtergrond geel en als je het goed gaat bekijken lijkt het bijna alsof ze het zelf het geverfd....

Wat er vandaag in mijn brievenbus is gekropen weet ik nog niet.. ben nu nog even bij mn ouders. Heb weer een drukke dag gehad op het werk. Veel huilende kindjes maar morgen heb ik een dagje vrij.

LLM, een hele fijne verjaardag gewenst!!! Wat zielig voor poezebeest...

Stereogram, ik zal je via sms of hyves even berichten over de site.. Is iets te herkenbaar als ik het hier neer zet. Nou vind ik dat als dat weten niet zo erg maar er zullen er wel meer mee lezen ben ik bang.

Janna heb je een leuke dag gehad?

Steph, gaat het al beter?

Kozoo er komt een dag dat jij dat land wel krijgt:) Ik voel het aan mn water!

Juuf, haha volgende keer je portomonee thuis laten;)

Neferisis, ik ben ook benieuwd:) hahaha

Ik ga nog even een rondje wandelen met mijn moeder.. De steples gaat niet door..
Ja Anita en Stereo, ze riepen 'koop mij, koooop mij!'

Zo Anita, goed bezig met al die kaartjes versturen.

Kozoo, dat helpt mij ook altijd opvrolijken.

Dammes, balen van die kaart zeg..

Tine, die kaart is echt verschrikkelijk! Haha nee m'n portemonnee moest mee om op school een broodje te kunnen kopen en m'n OVkaart zit er in.

LLM:

Vandaag geen kaartjes ontvangen, maar wel een Hurray. Zelf nog 6 kaarten gepost. Ik verwacht daarnaast nog zes kaarten in mijn brievenbus, dus zal mij benieuwen. Trouwens alweer een expired kaart, China!
LLM van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Wat een stomme kaart Tine.

Ik had vandaag weer een hurray in de bus.
Snjókorn falla, á allt og alla
LLM, gefeliciteerd met je verjaardag!

Snjokorn en Juuf, fijn een hurray! Leuke berichten?

Tine, lekker gewandeld met je mams? Fijn, een dagje vrij morgen! Ik snap het hoor, dat je dat hier niet neerzet!

Dammes, stom zeg, zo'n kaart! Hopelijk vlug weer een leuke!

Janna, heb je een leuke dag gehad? En leuke cadeautjes gekregen?

Kozoo, veel succes met het geduldig wachten op hurrays... Jammer dat je Griekenland nog nooit hebt gehad, maar dat komt vast goed!

Vandaag een oké kaartje in de bus, wel met een mooie postzegel en volgeschreven. Altijd leuk!

Ook een hurray van iemand die zowel mijn kaart als mijn handschrift mooi vond. De nieuwe kaart gaat morgen op de bus naar Duitsland.
Tine, tijdens Zumba heb ik niet één keer gehoest maar ja om nu Zumba-en door het leven te gaan is ook niet alles. Dus ja ik hoest nog steeds. Heb ik het donderdag nog steeds dan ga ik met Lief mee naar een controle bij de HA.

-Maar wat een schandalige kaart zeg verstuurd die persoon. Heel slecht voor het imaga van PC.

Damnes jij dus ook al zoiets. Toch wel een lege hurray gedaan neem ik aan.

Neferisis nog bedankt voor de verlate verjaardagskaart maar hele mooie Unescokaart.

Verder nog 4 kaarten allemaal mooi.
@Tine, die kaart is echt stom, zeg. Valt mijn kaart wel bij in het niet, het kan altijd nog erger.........

En voor de rest ben ik weer helemaal bij gelezen en ik leef mee, reageer niet zo heel vaak want ben meestal mosterd maar ik vind het ontzettend leuk om te zien waar iedereen zo mee bezig is.
@Steph, ik heb teruggeschreven: "thanks for your card", verder niks terwijl ik altijd toch wel (een beetje overdreven) lyrisch ben over de ontvangen kaart omdat je toch wel kunt zien dat iemand zijn best heeft gedaan iets passend te vinden. Doe ik ook. Ik vind het wel moeilijk om dan nog iets te schrijven in de trant van "dit is toch niet de bedoeling" of zo. Maar ja, blij word je niet van zo'n kaart. Net als wat Tine krijgt, dat verstuur je toch niet?

En ik zie het voor mij: jij de hele tijd Zumba-end door het leven: bij de supermarkt, tijdens het koken.........
In de bus trof ik twee kaarten aan: een multiview uit Moskou en een Chinese jonk uit Hong Kong.

Drie hurrays ontvangen, waarvan er eentje leeg was.

Drie kaartjes verstuurd: een manga naar Polen, een kasteel naar de States en een hond naar Friesland.

@Juuf > zo'n kaartenstandaard heeft nou eenmaal een magische aantrekkingskracht op ons. Vandaag moest ik wat uren in het ziekenhuis doorbrengen - mijn vader kreeg een poliklinische operatie en kon daardoor zelf niet rijden - en wat doe je dan? Ik heb alle winkeltjes gezien en alle kaarten bekeken. Uiteindelijk niks gekocht, er waren alleen dubbele kaarten en ook nog eens flink aan de prijs. Daarentegen heb ik wel digitaal kaartjes besteld...

@LLM > arm poezemoesje!

Heb je je vandaag nog een beetje jarig gevoeld of zijn alle festiviteiten uitgesteld tot het weekend?

@Anita > wist de postbode vandaag wel je bus te vinden?

@Dammes > oh bah, ik heb zo'n hekel aan kaarten met een politieke of religieuze boodschap. Zoek lekker een ander platform om dit soort zaken te ventileren.

@Tine > ik zou die kaart ook niet tot mijn favorieten rekenen, maar waarschijnlijk vindt de afzender zichzelf enorm creatief

@Steph > ik voel een kuurtje aankomen...
Goedemorgen.

Volgens mij heb ik twee jarigen gemist.

Janna en LLM allebei alsnog van harte gefeliciteerd!!!

Ben druk met van alles en nog wat.

Veel voor school bezig en daar gaat flink wat tijd inzitten, maar wel leuk.

Gisteren 2 kaarten in de bus.

Een zozo uit China en een heel vrolijke met twee meisjes die op zijn kop in-uit een hangmat hangen.

Daar word een mens vrolijk van.

Ook een leuke hurray uit Finland.

Nog geen nieuw adres aangevraagt.
Wat een verschrikkelijke kaart zie ik voorbij komen, bah bah bah.. Jammer he, dat dat soort crap er ook tussen zit.

Ik kreeg een hele lieve hurray uit austalie, ze was zo blij met haar kaart, kiss you!!! stond erin

Net gelijk een nieuw adres aangevraagd en hij mag naar spanje! Leuk. Ontvangster is een zweedse die ge-emigreerd is denk ik naar een spaans eiland. Zucht... mijn gedachten zwemmen gelijk de oceaan over, moet ik ook niet emigreren? Ik wil al mijn hele leven op een eiland wonen en was altijd helemaal gek van spaans.

Ik heb haar gevraagd wat haar reden is om daar te gaan wonen. Ik vind dat soort verhalen altijd zo leuk om te horen, zo inspirerend en interessant!
No mail today..

Maarrr.. het is wel heel mooi weer hier en heb even op t balkon gezeten en net 2 bossen tulpen voor mezelf gehaald.

Steph: hoe vind je JustDance op de Wii nu? Jij bent lekker actief joh met Zumba. Hartstikke goed hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven