Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Kozoo ik doe de JustDance niet meer, werd saai om eerlijk te zijn en Zumba komt volgende week op de Wii uit.

Ik zie jouw helemaal op zo'n eiland zitten/liggen. Maar met even goed tulpen.

Neferisis, ik vrees van wel. Morgenvroeg kan ik niet naar de HA met vriend, ze komen om 730 (dat is toch geen tijdsstip) al het hekwerk zetten en vriend moet om 830 naar de HA.

Damnes, tidjens het koken is het wel te doen hoor.
Vandaag een kaartje uit Australie.

Zelf ook weer wat adressen aangevraagd.

een bloem naar NL: niemand van hier

i-drukker naar Rusland:

bloemenveld naar Norwegen: nieuw land voor mij!

en klompen naar Belgie.
Hier wel mail vandaag maar ook niet voor mij.

3 verjaardagskaartjes voor zoon.

Een dagje te vroeg maar niet minder leuk daarom.

Hier twee meiden die heerlijk in de tuin spelen/

Ik heb net mijn tuinset afgesopt.

En nu weer verder met lijsten maken voor school.

Moet wel lukken nu zoon een tukkie doet.
Hoi allemaal!

Even snel hoor: bedankt voor jullie lieve verjaardagswensen, en Neferisis en Zazana voor het lieve kaartje! Ik heb een relaxte verjaardag gehad, ga het a.s. zondag pas echt vieren.

Met poezemoes gaat het ok, en het prikken valt best mee. Vrijdag controle bij de dierenarts.

Ik ben een klein beetje down na alle drukte van de afgelopen tijd, het moet allemaal even bezinken. Ben heel moe, dus ga nu lekker naar buiten voor een frisse neus. Fijne avond allemaal!
Zo zonet even 4 kaarten geschreven en gepost!

Ik heb nu al een tijdje aanstaan dat ik meerdere kaarten naar hetzelfde land kan sturen. Inmiddels al vier kaarten naar rusland onderweg. Die doen er vaak toch wat langer over, vind ik. Hebben jullie dat ook gemerkt?

Ik kreeg ook een mooie nightview uit New York.
Inmiddels drukte ik nog 3 keer op de knop en heb nu nog 2 kaarten naar Rusland erbij Dus nu 6 in totaal.
Wow Ligaa, 6 x Rusland is eigenlijk niet leuk meer (vind ik).

Hier vandaag geen kaartjes en ook geen hurrays.

't Was vandaag hier ook wel aangenaam weer (beter dan de afgelopen dagen). De sneeuw is in ieder geval aardig aan het smelten.
Snjókorn falla, á allt og alla
Sneeuw echte sneeuw...

6x rusland klinkt veel, maar ik geef nul komma nul om naar welk land ik stuur, als het profiel maar leuk is.
Ik krijg op het moment veel officials vanuit NL sinds ik die optie weer aan heb staan.

Vandaag geen kaartjes meer gekregen, gisteren ook niet.

Maandag 1 kaartje vanuit NL.

Morgen gaan mijn officials de deur uit richting NL, Duitsland, Tsjechie, Wit-Rusland en Rusland.. oja en Taiwan.
Wist niet eens dat dat kon Ligaa.

Maar 6 keer Rusland vind ik toch wel veel hoor.

Vooral ook omdat de kaart van mij naar daar nu alweer zo'n 4 dagen onderweg is.

Hier nog 1 hurray uit Duitsland gehad.

De kaart deed haar denken aan een meertje bij haar ouderlijk huis, toch leuk dat je iemand een trip to memorylane bied door middel van een kaartje.

Hier hangen de slingers en de ballonnen.

Morgen word de kleine man 1 jaar!!!
Voor Anita's spruit .

Nog veeeele jaren voor je ukkepuk.

Hier is ons hekwerk er, nu zitten we bijna dicht. Wel zo fijn als we ooit in onze hottub (is er dus nog niet) gaan.

Drie hurray's dus dadelijk maar weer eens schrijven. Morgenochtend mag ik naar de HA, mocht niet met vriend meekomen ze had het druk.
Weer zo'n stralende lentedag. De vogels in mijn tuin maken een kabaal en zijn druk bezig bij de nestkasten.

Gisteren twee kaarten ontvangen: een waterlelie uit Polen en een sculptuur uit de V.S. De afzender dacht dat het een werk van een van mijn favoriete kunstenaars, Rodin, was, echt niet.

Ook nog het bestelde postcard boek over Wally ontvangen. Mijn kinderen waren/zijn gek op de boeken van "Waar is Wally". Is menig uur op de achterbank of vliegtuigstoel mee doorgebracht, zeker in het pre-Nitendo tijdperk. Ik heb nu 30 kaarten met zoekopdrachten binnen. Eigenlijk te leuk om te versturen vinden mijn kinderen. Eerst moeten ze allemaal worden opgelost.

@Anita > de kleine man is alweer 1 jaar, gefeliciteerd! Het is perfect weer om de zandbak in te wijden.

@Kozoo > ik heb ooit een kaart ontvangen van jouw Zweedse/Spaanse. Vanmiddag ga ik ook bloemen scoren, op de lokale markt.

@Steph > voel je je al een beetje ingeperkt?

Nog even een dagje volhouden, morgen mag je vast aan de penicilline.

@LLM > voldoende rust pakken, niet gaan stressen!

@Ligaa > ik vind ook dat de kaarten naar Rusland er enorm lang overdoen, zelfs als je het adres in cyrillisch schrift hebt vermeld.

Zo maar eens met mijn vader naar de opticien. Zijn staaroperatie is geslaagd en nu moet er vensterglas in een van de brillenglazen worden aangebracht, anders ziet hij niks!
Steph, hopelijk krijg je morgen iets wat helpt tegen die vervelende hoest hoor.

Neferisis, is het gelukt bij de opticien?

Hier 1 hurray.

Kaartje naar Letland is aangekomen, alleen vond ze het niet de moeite waard om er iets over te zeggen

Helaas weer een lege dus.

De brievenbus was hier weer goed gevuld.

Alleen helemaal geen kaarten voor mij.

Des te meer voor zoon, waaronder 1 van Neferisis, harstikke bedankt daarvoor!!!

En die zandbak gaat hij na zijn tukkie uitproberen hoor!
Anita, de klus bij de opticien ging voorspoedig. Mijn vader is als een kind zo blij nu hij met zijn ene oog weer scherp kan zien. Als alles goed gaat mag over zes weken het andere oog ook geopereerd worden.

Lekker zo met de jarige job in de zandbak. Petje op en smeren maar!

Hier geen PC-post in de bus. Wel vijf kaarten gepost: eentje van mij naar een kettingrookster in Finland, een retroposter van een sigarettenmerk. Dochter had ook vier kaarten beschreven: een stippenkaart naar Australië, klompen naar de States, een Hello Kitty naar DL en een Nijntje naar Rusland.
Ja helaas Ligaa, hele echte witte (inmiddels bruinig aan het worden) sneeuw. Van die kouwe zooi (nou ja, mag mezelf (snjokorn) natuurlijk niet verloochenen).

Gefeliciteerd met je zoon Anita

Mooi dat die operatie zo goed gelukt is Neferisis dan is het vast ook minder eng om het andere oog ook te laten doen.

Hier vandaag 1 hurray en 2 leuke kaartjes in de bus.
Snjókorn falla, á allt og alla
Anita gefeliciteerd met je kleine spruit! Is de bumba-taart lekker?

Hier geen kaartjes.. wel een hurray en favo. En zon wederom. Heb ook vandaag weer even op het balkon gezeten. Nu is het weer even afgelopen begreep ik met het mooie weer. Raar idee dat er bij jou Snjo, nog zoveel Snjo ligt.
Neferisis, ik krijg iig geen penecilline want ik ben voor alle types allergisch.

Gelukkig is pa ook blij zeg.

Ligaa bedankt voor de te late kaart maar ik word er helemaal vrolijk van.

Verder nog een offcial uit Chili (paaseiland) en uit Noorwegen een kaart van mijn vriendin.
Ligaa, jij namens mij ook bedankt voor de late kaart Lief van je!
Net twee verkreukte kaarten uit de bus gevist. De nieuwe postbezorger (zo'n jochie dat net de baard in zijn keel heeft) had daar bovenop een pakket laten donderen, foei. Niet dat het nou zulke prachtige exemplaren zijn, maar het gaat om het principe, niet waar? Een toeristisch kaartje van de Costa Brava en een allegorische kaart uit Finland.

Zelf een Nederlands landschap naar Canada verstuurd en een Nouvelles Images naar Japan (naar het zuidelijke, niet getroffen eiland).

Nog even wat cijferen, een snelle hap, en dan met dochter mee naar een hockeywedstrijd, ik heb weer eens vervoersdienst.

Morgen met vriendinnen naar het Teylers museum, er is daar een kleine tentoonstelling over Egypte.

Allemaal een fijn weekend gewenst, dat de zon maar mag blijven schijnen!
Neferisis, foei de volgende keer een schop onder zijn kont geven dame! Schande kaarten zijn altijd heilig zeg.

Veel plezier met taxi-en.

Één kaart uit Rusland hier, (ik ben verwend) zo'n zozo kaart maar wel met een leuk verhaal erbij.

Van de HA een kuur gekregen, lekker mag opgelost worden in water. Dat vind ik zoooo vies, proeven hoe het proeft gatver :puke: .Bedankt mijn vriend die mij aangestoken heeft.
Ligaa, bedankt voor je super lieve kaartje!!

Dames ik kom morgen even uitgebreid bijkletsen, over alle hurrays en kaartjes die ik heb ontvangen en nog ga versturen! We hebben bezoek!
Stereo, het was een heel leuk bericht: "Hello! Thank you for the wonderful postcard. I have had a terrible week, and your postcard really brightened my day! =)" Jij had ook een leuk bericht. Altijd fijn om te horen dat iemand je handschrift mooi vindt, vooral als je juf bent.

Kozoo, ik ben gek op Spanje en op de eilanden maar ik zou er never nooit naar toe verhuizen. Brrrr, na anderhalve week heb ik al heimwee.

Anita, heerlijk dit weertje he! Voor je dochter ook fijn dat ze lekker buiten kan spelen. Gefeliciteerd met je zoontje!

Ligaa, 6 keer Rusland is inderdaad veel. Maar als het jou meer om het profiel gaat en wat minder om het land dan valt het mee..

Neferisis, ik moest even via google spieken wat 'Waar is Wally' ook al weer is maar dat is leeeuk! Heb je daar kaarten van? Gaaf zeg! Veel plezier in het museum. Geen kaartjes kopen he

Vandaag vier nieuwe adressen aangevraagd; Ireland, Finland 2 x en UK. Ook nog een tweede Hurray, een hele lieve: "Hello,

Thank you very much for cute card. It's so cute and I love it very much. I love all of stamps you put in the card too (plus all stickers) You are a very nice person to make other people have a big smile. Thank you and Have a great day to you ^_^

Thippawan"

Let vooral ook even op haar naam trouwens, lijkt bijna op die griezel uit Gooische Vrouwen..

Nu ga ik lekker naar bed, na twee avonden oudergesprekken op school zijn de knollen op. Slaap lekker allemaal en een goed weekend.
Juuf, dat is wel heel erg eng de naam Thippawan. Leuke hurray's.
Drie kaarten, Belgie Belarus en Nederland (ik heb die optie weer aan staan). Uit NL kreeg ik er zelfs twee, zaten aan elkaar maar dat wist ze ook.

Verder bracht de pakketpost een Zumba shirt, gescoord op marktplaats.
Bedankt allemaal voor de felicitaties!!!

Morgen het grote feest en dan gaan we de bumbataart aansnijden.

Hier vandaag 2 kaarten.

1 uit Nederland en 1 met een id uit Ukraine maar verstuurd van uit de Amerika.

Jawel, van mijn postcrossing-stalkster.

Leuke chocolade-kaart.

Ga ze straks even registeren.

Neferisis, was het een mooie tentoonstelling?

Juuf, geweldig....Tippiwan (of hoe je het dan ook schrijft)

Vanmiddag zijn we trouwens geslaagd voor een bank.

Nu nog wachten tot het juni is, dan kan die zo'n beetje geleverd worden.

Echt helemaal blij.

Nu zo de keuken weer in zodat ik straks een voedzame maaltijd voor man en kinderen op tafel heb staan.

Mag man de sinaasappels persen, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven