Weekmarkt Breda

23-03-2011 19:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn voornemens om te gaan trouwen. We willen in september op een vrijdag in Breda trouwen. We hadden het hele plan al in ons hoofd, de locaties waren beschikbaar. Nu had ik alleen gezien dat er op vrijdagochtend tot 13:00 weekmarkt op de grote markt is. Laten we het stadhuis nou net om 12:45 willen doen en de kerk om 14:15! Oftewel, dan loop je precies door de markt heen met je mooie witte jurk...Een andere optie qua tijd is er niet, omdat we het anders niet halen met de rest van de planning van de dag.

Wij komen zelf allebei niet uit Breda dus hebben geen idee hoe groot en druk deze markt is.

Daarom ook de vraag hier of er meiden zijn de er wat meer over kunnen vertellen? Anders ben ik bang dat we al onze leuke ideeen moeten laten varen en naar iets anders op zoek moeten gaan...Laat ik dat nou net niet willen eigenlijk!!

Ik hoor het graag! Thanks!
Geen kennis van de weekmarkt in Breda, maar wat is er erg aan langs de marktkramen lopen? Het gewone leven gaat toch ook op jullie bruiloft gewoon door? Is er geen markt, dan zijn ze misschien wel het riool aan het schoonmaken met zo'n stinkende zuiger of de straat aan het vegen of weet ik wat. De markt lijkt me best een gezellig decor en als je geluk hebt krijg je misschien wel een warme stroopwafel of een bloemetje gratis van de marktlui.

Misschien zou ik de markt zelfs wel romantisch durven noemen. Het doet mij hieraan denken.

http://www.youtube.com/watch?v=tlP89pMc3UM
Ga zelf even kijken kun je beoordelen of je het storend vindt of niet.
Toevallig las ik straks dit:

http://www.bredavandaag.n ... boven-bredase-weekmarkten

dus misschien heb je nergens last meer van....

Eelijk antwoord? Ik zou het jammer vinden want het overzicht is weg als je tijdens de makt trouwt door alle kramen (en de grond vaak vies door de viskramen).

Tegelijkertijd heeft het ook z'n charme want de markt hoort bij Breda.

Is er geen mogelijkheid om een keertje rond die tijd zelf te kijken wat je ervan vindt?
De markt is redelijk groot, nouja niet groot maar alles staat dicht bij elkaar. Vlak voor het stadhuis staat een viskraam, die je ook ruikt dus ik zou niet in je jurk over de markt gaan lopen. Het stadhuis heeft ook een achteringang, dat is mischien een optie maar dan heb je geen mooie foto's op het bordes.
oh en trouwens, als er geen markt is dan staat de grote markt vol met terrassen. Maar niet voor het stadhuis, scheelt weer, en je mag met je trouwauto tot voor het stadhuis komen.
ik lees je OP nog eens en als het alleen om het stukje stadhuis-kerk gaat kun je heel goed de achteruitgang nemen en dan via een omweggetje naar de kerk . Je kunt tegenwoordig ook in de grote kerk van Breda trouwen, is dat mischien een optie?
Ik ken Breda heel goed. de weekmarkten zijn idd op dinsdag (niet zo druk) en op vrijdag (heel druk), Vlak bij het stadhuis vind je de groenten- en viskramen.

Ik denk dat je even moet bellen naar de gemeente, om zeker te zijn dat je wat meer ruimte hebt, of misschien hebben ze een andere oplossing.

Je moet idd langs de kraampjes, maar met behulp van een bruidsmeisje die mee kan helpen je jurk op te houden moet dat best lukken. En gewoon uit de buurt van de vis blijven.
Als je langs de kerk loopt over het kerkplein heb je geen last van de viskramen
en waarom wil je eigenlijk in Breda trouwen als je er niet vandaan komt of woont?
Volgens mij moet dat wel goed komen hoor De markt loopt niet helemaal door tot voor het stadhuis, de kramen houden ruim daarvoor al op. Er is dus ook een vrije doorgang van het stadhuis naar de kerk en sowieso genoeg open ruimte voor beide gebouwen. Dus je hoeft geen nachtmerries te hebben dat je je in je trouwjurk door alle marktkramen en drukte heen hoeft te wurmen
Dat vroeg ik me ook al af
@kitty en fussie

Wat een vieze viskramen staan er dan toch bij jullie in de buurt.

Bij ons op de markt is zijn het gewoon twee/drie grote witte trailers, waarvan je wel ruikt dat ze geen bloemetjes verkopen, maar geen stank die meteen in je kleren gaat zitten.
quote:Laelia schreef op 23 maart 2011 @ 20:18:

Volgens mij moet dat wel goed komen hoor De markt loopt niet helemaal door tot voor het stadhuis, de kramen houden ruim daarvoor al op. Er is dus ook een vrije doorgang van het stadhuis naar de kerk en sowieso genoeg open ruimte voor beide gebouwen. Dus je hoeft geen nachtmerries te hebben dat je je in je trouwjurk door alle marktkramen en drukte heen hoeft te wurmen nee hoor op vrijdag loopt het helemaal door
quote:borderwalk schreef op 23 maart 2011 @ 20:19:

@kitty en fussie

Wat een vieze viskramen staan er dan toch bij jullie in de buurt.

Bij ons op de markt is zijn het gewoon twee/drie grote witte trailers, waarvan je wel ruikt dat ze geen bloemetjes verkopen, maar geen stank die meteen in je kleren gaat zitten.zo rond 1 uur als ze gaan opruimen laten de viskramen hun ijs/smeltwater weglopen en dat stinkt ontzettend. Ik heb er 1x ingestaan en dan ruik je je schoenen de hele dag nog
kitty, je bent me net voor!
Wat Kitty zegt dus En ik geef ze gelijk dat ze de boel laten weglopen. Kort daarna komen de schoonmaakwagens maar ja, dan is de trouwerij al klaar.
Yep, de viskraam staat zelfs pal voor het stadhuis! Je moet hoe dan ook tussen de kramen door laveren.... balen joh...

Ik ben wel heel nieuwsgierig waarom je in Breda gaan trouwen, terwijl jij en je verloofde er allebei niet vandaan komen...
Dat smeltwater lijkt me idd niet echt fris. Dat doen ze volgens mij bij ons niet. Gaat denk ik rechtstreeks het riool in.
quote:borderwalk schreef op 23 maart 2011 @ 20:27:

Dat smeltwater lijkt me idd niet echt fris. Dat doen ze volgens mij bij ons niet. Gaat denk ik rechtstreeks het riool in.hierook nadat het een paar meter over het plein gestroomd heeft

Op deze foto kun je best goed zien hoe dicht de kramen bij het stadhuis staan. Het stadhuis is links, met het bordes.
Op de foto staan de kramen wel erg netjes. Dat is niet altijd zo. Een vriendin van mij moest zich er echt een beetje langs wurmen met haar gezeldschap. Zonder markt is het toch leuker lijkt mij.
Je kan inderdaad achterlangs lopen. Idd geen mooie foto van voorkant van bordes. Heb wel foto's op het bordes gemaakt. Heb er zelf nooit zo over nagedacht omdat het voor mij normaal was die markt op vrijdag. Je kan ook op zaterdag trouwen. Maar het lijkt me wel lastig als je daar precies rond de tijd bent dat ze gaan afbreken. Dan staat het vol met auto's van marktlui
Dank jullie wel voor jullie reacties!! Ik ben volgende week vrijdag vrij dus wilde dan even langsgaan om te kijken. Maar nieuwsgierig als ik ben kon ik mezelf niet bedwingen om even andersmans mening te vragen. Plus dat we nog ruim een half jaar hebben om de boel te regelen. Als ik getrouwde vriendinnen mag geloven is dat best krap..

De reden dat wij in Breda gaan trouwen is omdat wij daar 7 jaar geleden onze eerste date hadden. Shoppen:) We zijn er nog heel wat keren terug geweest, maar nooit op vrijdag met de markt. En we wilden eens wat anders dan wat we hier in de buurt gewend zijn, echt een dagje weg!

Idd, wat iemand zegt over dat ze om 13:00 gaan opruimen, het viswater enz laten lopen, daar ben ik een beetje bang voor. Dat vind ik niet het meest romantische plaatje. En we hebben o.a. ook voor het stadhuis gekozen omdat dat zo'n schattig bordes heeft! Zou jammer zijn als we daar geen leuke foto's kunnen maken enz.

De kerk is idd de grote kerk waar we ons huwelijk willen laten inzegenen. We vonden het leuk wanneer je dan gewoon lekker relaxt over het plein er naartoe kan lopen. Maar goed, via de achterkant moet het misschien ook wel lukken. Dat ga ik dan volgende week maar eens bekijken!
Als je van het stadhuis naar de kerk loopt kom je net niet langs de viswateren hoor Die liggen dan aan je rechterhand.

Maar een mooie foto maken op het bordes zou ik niet op durven gokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven