Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Noa_lynn, super nieuws zeg. Kapsel snel laten zien, kort haar is zo hot.....

Kozoo, 30 kaarten gekocht knap zeg.

Stereogram, nieuwe avatar? Ik wist niet dat het al kon.....Ik ga dadelijk die van mij wijzingen. Ik vind de jij hebt ook wel leuk.

Neferisis, balen als je computer crast zeg. Gelukkig ben je nu wel online. Wally bij bol.com? Ik ga daar ook lonely planet kaarten kopen en bij Wally kijken.

Ik ga dadelijk weer twee adressen aanvragen, mag er 20 onderweg hebben maar hou het nog steeds op 12. Aan RR doe ik momenteel niet mee.
(nieuwe avater gaat nog niet)

De kaarten gaan naar USA en India.
Neferisis, jij dus ook al een flink aantal expireds.

Maar je hebt wel zo'n 100 kaarten meer verzonden dan dat ik heb gedaan.

Misschien moet ik toch nog eens gaan leren in blokletters schrijven.

Hoor zo vaak dat ik een bijzonder handschrift heb, misschien kunnen de postbodes het gewoon niet lezen ofzo.

Tussen mijn expireds zitten een stuk of 2 profielen die niet meer bezocht worden de rest is nog regelmatig online.

Maar ik stuur eigenlijk nooit een berichtje.
@Anita > ik stuur altijd op de dag dat de kaart expired raakt een berichtje. Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de betreffende PC-er vergeten was de kaart te registreren.

Ik bedacht me net dat ik op mijn laatste reis door Egypte een wit tuniek (met borduursels en pareltjes) cadeau gekregen had. Zoiets trek ik normaal nooit aan (ja, over een badpak om even aan de bar een drankje te halen), maar dit kledingstuk voldoet prima voor zaterdag. Ik heb ook tussen mijn zomerspul een witte capri gevonden waar ik nog in pas (yeah!), en hoef dus nu alleen nog een topje/t-shirt voor eronder te halen.

Vanochtend een hurray binnen gekregen en vervolgens een Dikkie Dik kaart (met bijpassende postzegel) beschreven voor een Canadese PC-ster.
@Steph > India, gaaf! Wat voor iets stuur je daar naar toe?

Van welke landen ga je LP kaarten bestellen?
Steph, leuk land India.

Volgens mij heb ik er een keer een kaartje heen mogen sturen.

Neferisis, dat topje moet nog wel lukken denk ik.

Hier is de postbode-mevrouw net geweest.

Met 1 kaart voor mij.

De tweede paaskaart deze week, uit Finland dit keer.

Ben zelf ook al op zoek geweest naar paaskaarten voor postcrossing, maar kom alleen maar die dubbele van Hallmark tegen.

Iemand enig idee waar ik paas-ansichtkaarten kan scoren??
Neferisis, ik heb een Tom en Jerrykaart gestuurd omdat ze tekenfilmsfiguren heel leuk vind.

Bij bol.com kan ik ineens de kaarten van LP niet meer bestellen, is zo'n box van 40kaarten.
*nieuwe avatar*
Wat een leuke avatar Steph! Leuk land India, eindelijk eens wat anders!

Anita, leuk een paas kaartje! Geen idee waar je enkele kaartjes kunt scoren voor pasen... Heb ze zelf ook nog niet gezien.

Neferisis, je witte outfit komt dus al aardig bij elkaar zo! Nog geen spierverslapper maar een pijnstiller verricht geen wonderen meer dus straks toch even de huisarts bellen.

Stereogram, ook alweer zon spannend land.. Duitsland haha

Bijna half 2 dan pas kan ik weer bellen voor dingen die niet tot morgen kunnen wachten.. Voor afspraken kun je alleen smorgens bellen.. Stom toch.. Kan toch wel bellen zo...??
O trouwens 3 kaartjes!

1 van Tommie en de torenhooge boterham uit Belgie, leuk!!

1 met een hondje en een bloem uit Slovenie, ook leuk!

1 botanische tuin uit Brazilie!
@Anita > Art U. heeft enkele leuke paaskaarten, o.a. met beschilderde eieren.

@Steph > ik zie jouw nieuwe avatar (nog) niet. Die LP postcard box zag ik nog wel bij de Bruna op de site staan, maar is op dit moment uitverkocht.

@Tine > als jij je echt beroerd voelt mag jij best de huisarts bellen.
Neferisis, klik eens op f5 of refresh je pagina. Bruna, goed idee. Ik kan wel wachten.

Tine, gewoon de HA bellen.
quote:Anita1973 schreef op 31 maart 2011 @ 11:19:

Iemand enig idee waar ik paas-ansichtkaarten kan scoren??Ako, Bruna? Misschien Hema?
Ik heb de Wallykaarten bij bol.com besteld, vriend wilde toch een aantal dvd's kopen.
Balen, ik keek gisteren op de site van game mania en de Zumba voor de Wii is een week uitgesteld. Vandaag voor de zekerheid nog gebeld, en gezegd dat ik weet dat het 1 april is, maar ook daar vonden ze het raar. Komt volgende week zeiden ze.

Verder een resend voor een RR doen, één kaart maar.
hello!

Neferisis: wat balen dat je kaart naar Costa Rica expired is, zo'n bijzonder land! Die tuniek die je beschrijft, klinkt erg mooi, ik hou wel van dat soort dingen. Met die capri en top eronder ziet het er zeker weten mooi uit.

Steph: is het een van jouw eigen konijnen op de foto? Mooitje!

Anita: volgens mij heeft PPJunkie paaskaarten? Ik heb ooit een gehad van haar, maar moet eerlijk zeggen dat het een erg lelijke kaart is... nog geen slachtoffer voor gevonden. Het is een zelfgedrukte/kopie, vind ik niet echt kunnen.

Ik heb afgelopen dagen heel wat adresjes aangevraagd, geloof 6 0f 7, wel de 'gewone' landen. Maar heerlijk om de nieuwe kaarten te gebruiken
Kozoo, dat is er idd eentje van mij. Bugs is de naam.

Leuk zoveel adressen aanvragen.
Hi ladies, hier weer eens een berichtje van mij.

Ik heb mijn account op inactief gezet, omdat ik over 3,5 week ga verhuizen. Ik heb nu nog 3 kaarten onderweg, Turkije, Rusland en Australie. En 2 expied: China (68 dagen) en Maleisie (85 dagen).

Ik heb in een jaar tijd 248 kaarten verstuurd die zijn aangekomen en ik heb er tot op heden 243 ontvangen.

Mijn kaartje naar Kazachstan werd gisteren, na 21 dagen geregistreerd

Na de verhuizing gaat mijn profiel (met gewijzigd adres) weer op actief en kom ik hier weer actief meeposten!! Tis echt even afkicken hoor, elke keer als er een kaartje aangekomen is moet ik mezelf beheersen om geen nieuw adres aan te vragen...
Hi meiden!

Hier weinig pc nieuws, gister 1 kaartje in de bus en vandaag geen. 1 hurray vandaag, de eerste deze week...

Het postcrossen gaat nu dus net zo sloom als ik me voel, ik kan iedere middag wel slapen. Begin nu te begrijpen waarom andere mensen wel zagen dat ik rust nodig heb, ik ben gewoon moe!

Nu ga ik mezelf even een duwtje richting supermarkt geven, anders blijf ik zo op de bank hangen. En ik moet toch eten straks!

Ik ben een beetje in de ego-post-modus, maar dat is IRL ook even zo...vergeeft het me
Kaatje, leuk dat we weer iets van je horen. Logisch dat je je account op inactief hebt staat en netjes van je. Als ik niets meer van je hoor dan succes met het verhuizen.

LLM, Ik vergeef het je met je ego-post maar schop je naar de supermarkt.

Twee kaarten in de bus, Oekraïne en Lithouwen. Allebei leuke kaarten die zijn volgeschreven dus ook twee lange hurray's.
Hai hai,

Nou heb mn dagje wel weer gehad vandaag... Kon vanmorgen bij de huisarts terrecht.. Ik ging ervan uit dat ik wel wat pijn stillers zou krijgen en dat ik maandag wel weer aan het werk kon. Daar ben ik namelijk wel weer aan toe. Maar nee dokter dacht daar iets anders over... Mag nog zeker een week niet aant werk en heb nu spierverslappers en ontstekingsremmers.. Tis een acute vorm van spit... Ben ik toch weer ff lekker mee... Maar goed ik overleef het dus ik mag niet zeuren, maar ik baal wel.

@Neferisis, ben uiteindelijk dus pas vanmorgen naar de huisarts gegaan.. Maar was inderdaad geen probleem dat ik even belde.

@Steph, wat een droppig konijntje. Ik ga misschien ook nog een konijntje nemen. Die twee joekels die hier in de tuin staan kunnen helaas niet mee.. Maar tis zo stil in huis dat ik toch wel graag een beestje om mee heen wil.

@Kozoo, ah dus je nieuwe kaarten komen al mooi van pas!! Herinnerd mij eraan dat ik nog kaarten in de brievenbus moet doen...

@Kaatje, spannend hoor verhuizen, maar ook erg leuk!! Wat heb jij veel kaarten ontvangen in een jaar! Ik was afgelopen januari een jaar lid en heb nu 178 kaarten ontvangen. Zojuist weer een expired kaart gekregen..Hij was verstuurd naar Amerika, de nieuwe mag daar ook weer heen.

@LLM, het is je vergeven meid! Doe rustig aan en rust lekker uit!! Wat staat er op het menu vanavond?

Ik ga nu snel naar de brievenbus. Nou ja snel.. Ik doe een poging:) Fijne avond iedereen!!
Het is risotto geworden vanavond! Was heerlijk!! Echt comfort food wat mij betreft, alleen jammer dat je zo lang moet roeren

Poezemoes is vanochtend weer naar de dierenarts geweest, suikerspiegel is lager geworden, maar moet nog verder zakken. Dus iets meer insuline erbij.

Sterkte Tine, klinkt pijnlijk allemaal!

Succes met verhuizen Kaatje, alles al ingepakt?
nee, ik heb maar 35 m2 in totaal waar ik nu woon, als ik alles al inpak dan woon ik echt tussen dozen. Over 2 weken ga ik alles inpakken
Het was een rommelige dag vandaag, letterlijk en figuurlijk. Er kwam niets zinnigs uit mijn handen of op papier/scherm. We zullen het maar op plankenkoorts houden.

Twee kaarten ontvangen, mijn eerste uit Ierland en een vreemd gevormde uit Taiwan. Ik werd er niet warm of koud van.

Zelf vijf stuks verzonden: een Limoen naar de Oekraine, een Alice in WL naar G-B, piramides naar Finland, moderne kunst naar Polen en een lezende vrouw naar Gelderland.

@Steph > is er ook een Bunny? Jammer dat je nog niet los kunt gaan met de Zumba thuis.

@Kaatje > ik zou ook afkickverschijnselen krijgen. Een maand geen kaarten versturen...

Succes met het inpakken straks, ben je al wel overbodige spullen aan het weggooien?

@LLM > risotto vergt enige inzet, maar je hebt daarna ook eer van je werk. Denk je wel aan voldoende vitamines voor dat vermoeide lichaam van je?! Sorry, maar ik kan de moederknop vandaag niet uit zetten.

@Tine > acute spit is geen fijn nieuws. Slik je medicijnen en probeer er het beste van te maken. Beschouw het gewoon als een onverwachte vakantie. Niet te snel jezelf weer belasten

Ik ga er vanavond maar eens vroeg in, nog even P&W in bed kijken en dan dromen van springende snaren...

Geniet morgen van het zomerweer!
Tine, sterkte ermee . Je kunt altijd beter twee konijnen nemen dan eentje dat is schijnbaar een gouden regel.

Neferisis, ja er is ook een bunny maar die wilt niet graag op de foto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven