gierig
vrijdag 1 april 2011 om 23:47
Ik heb voor mijn kookkunsten in dienst van...verschillende mensen die iets komen ophalen . Als waardering krijg je dan iets wat ook wel een fooi genoemd wordt.
Heel leuk natuurlijk omdat je eigenlijk gewaardeerd wordt voor je lekkernijen.
Raar toch eigenlijk dat de politieagenten die ook een goede klant bij ons zijn nooit fooien geeft.
Dat vind ik best wel gierig
Heel leuk natuurlijk omdat je eigenlijk gewaardeerd wordt voor je lekkernijen.
Raar toch eigenlijk dat de politieagenten die ook een goede klant bij ons zijn nooit fooien geeft.
Dat vind ik best wel gierig
zaterdag 2 april 2011 om 09:13
Fooi is imho bedoeld voor het "bedanken" voor de goede service in bediening en gastvrijheid... Als er afgehaald wordt genieten ze niet van gastvrijheid en bediening en dus is fooi niet van toepassing!
Overigens maak jij volgens eigen zeggen het eten maar je rekent het ook af?? Rare constructie als je t mij vraagt... Alleen bij de frietboer of de shoarmatent rekent hier de "kok" ook af... Bij etablissementen met andere maaltijden ziet de kok niet wat er afgerekend wordt...
Overigens maak jij volgens eigen zeggen het eten maar je rekent het ook af?? Rare constructie als je t mij vraagt... Alleen bij de frietboer of de shoarmatent rekent hier de "kok" ook af... Bij etablissementen met andere maaltijden ziet de kok niet wat er afgerekend wordt...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 2 april 2011 om 09:29
Fooi, in de zin van bedanken voor de goede service etc., is hier inderdaad niet van toepassing.
Het is blijkbaar wel gebruikelijk (lees ik in haar verhaal) om af en toe toch fooi te ontvangen, alleen in het geval van de hermandad gebeurt dat dus blijkbaar nooit.
En ik denk dat dat is omdat ze in uniform beroepsmatig overkomen. Ze voelen zich "in funktie".
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als fooi volledig afgeschaft werd.
Het is blijkbaar wel gebruikelijk (lees ik in haar verhaal) om af en toe toch fooi te ontvangen, alleen in het geval van de hermandad gebeurt dat dus blijkbaar nooit.
En ik denk dat dat is omdat ze in uniform beroepsmatig overkomen. Ze voelen zich "in funktie".
Persoonlijk zou ik het fijn vinden als fooi volledig afgeschaft werd.
zaterdag 2 april 2011 om 09:49
quote:biol schreef op 02 april 2011 @ 09:13:
Fooi is imho bedoeld voor het "bedanken" voor de goede service in bediening en gastvrijheid... Als er afgehaald wordt genieten ze niet van gastvrijheid en bediening en dus is fooi niet van toepassing!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven