Auto theorie, help!

06-04-2011 16:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste mensen!

ben ik de enige die na mijn theorieboek/online cursus te hebben ontvangen, lichtelijk in paniek is geraakt?

Ik vind het echt ontzettend veel informatie, meer dan ik had verwacht. Moet ik écht heel het boekje bestuderen en in mij opnemen? Is het echt essentieel om te weten dat een Segway reflectoren en een verzekering moet hebben?

iemand misschien tips wat wel echt belangrijk is om te leren? en waar ze het meeste op hameren in het examen? ik moet eind april op maar heb nog een lange weg te gaan zo te zien.
Tja, als het in het boekje staat kunnen er dus vragen over komen, en zul je het moeten leren, belangrijk of niet...

En ik wist niet eens wat een Segway was, laat staan dat hij reflectoren en een verzekering moest hebben..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kun je niet zo'n DVD met oefententamens van iemand lenen? Ik vond zelf dat daar niet alle soorten vragen in gevraagd werden maar wel een groot deel. Bovendien wen je dan vast aan de manier van vragen en dat je maar een bepaalde bedenktijd hebt..
ik heb in het begin van 'het nieuwe theorie examen' examen gedaan. Alleen een beetje verkeersborden bekeken. Ze vroegen wel dingen over hoeveel een plank mag uitsteken buiten een auto, over welke versnelling je moet rijden bij 80 (met oog op het milieu), of je een auto rechts mag inhalen als hij naar links knippert en allemaal dat soort kleine feitjes... Overigens wel theorie in een keer gehaald. Maar ze kunnen natuurlijk ondertussen al heel veel hebben aangepast..
Je kan ws. ook een theorie-cursus doen bij de autorijschool. Dan is de stof niet zo droog, oefen je met de vragen en blijft het beter hangen.

Alles kan gevraagd worden. In ieder geval altijd borden en de verkeersregels maar daarmee alleen ga je je theorie niet halen.
het meeste weet je toch gewoon al? Voorrangsregels bijvoorbeeld en dat de snelheid aangegeven op en matrixbord het gewone bord met de snelheid overruled.

Hoef je je mooi alleen nog maar op die details te richten.

Doe wat online examens, het is echt niet zo moeilijk.
ik heb idd een online theorie cursus met tentamens en examens, heel handig! maar dat zijn ook echt heel erg veel vragen. Ik kan er echt niet mee omgaan, dat tijdbalkje die volloopt als je aan het denken bent, schiet er van in de stress! Ik moet er toch aan geloven.

@himalaya ik had ook geen idee
Hele boekje doorlezen..

Oefen examens maken..

Kijken wat je fout doet..

Dat nog een keer góed doorlezen..

Oefen examens maken..

The real deal doen..
tja, in de praktijk moet je in nog kortere tijd beslissingen nemen over wie voorrang heeft etc. Wen er maar aan.

Ik vond juist dat je zoveel tijd had om na te denken.

Dan kwam eerst de vraag in beeld, dan werd de vraag voorgelezen en de antwoorden ook en dan pas ging dat balkje lopen. Nog voordat alles voorgelezen was, had ik het antwoord al paraat en zat ik me vervolgens nog 10 seconden te vervelen.
quote:Sjoeltje schreef op 06 april 2011 @ 16:39:

ik heb idd een online theorie cursus met tentamens en examens, heel handig! maar dat zijn ook echt heel erg veel vragen. Ik kan er echt niet mee omgaan, dat tijdbalkje die volloopt als je aan het denken bent, schiet er van in de stress! Ik moet er toch aan geloven.

@himalaya ik had ook geen idee Wees dan juist blij dat je daar mee kunt trainen .. Oh en tip, je eerste antwoord is vaak de juiste.. Niet veranderen... Helemaal niet als de tijd bijna op is.. Niet beantwoord=sowieso fout..
gewoon regelmatig wat van die examentjes maken online of op DVD.. dan komt het vast goed.

DE tip die bij mij werkte: als er een groot verkeersbord op de foto staat, gaat de vraag over dat verkeersbord. En ga dan niet moeilijk doen van, tja volgens dit bord mag je hier wel parkeren maar sta je dan niet toch binnen 5 meter van die kruising? Die fout maakte ik namelijk altijd.. ik ging veel te moeilijk lopen doen.
quote:Starshine schreef op 06 april 2011 @ 16:42:

tja, in de praktijk moet je in nog kortere tijd beslissingen nemen over wie voorrang heeft etc. Wen er maar aan.

Ik vond juist dat je zoveel tijd had om na te denken.

Dan kwam eerst de vraag in beeld, dan werd de vraag voorgelezen en de antwoorden ook en dan pas ging dat balkje lopen. Nog voordat alles voorgelezen was, had ik het antwoord al paraat en zat ik me vervolgens nog 10 seconden te vervelen.Hahaha ik ook Starshine !
quote:amy2010 schreef op 06 april 2011 @ 16:37:

Je kan ws. ook een theorie-cursus doen bij de autorijschool. Dan is de stof niet zo droog, oefen je met de vragen en blijft het beter hangen.

Alles kan gevraagd worden. In ieder geval altijd borden en de verkeersregels maar daarmee alleen ga je je theorie niet halen.Eens. Het is niet leuk, zo'n cursus (ik vond het oersaai) maar wel effectief. Je leert alle uitzonderingen, bijzonderheden en je doet 'tig oefenexamens voordat het echte examen begint. Ideaal. Met twee dagen (of meerdere avonden) ben je ervan af.
Mijn tip is: leren, leren en leren! veel oefenen ook. Er zakken altijd veel mensen omdat ze gewoon niet leren van te voren. Zelf heb ik het via traffictrainer, een theorieboek en de anwb cd-rom geleerd, en in 1x gehaald.

Veel succes!
Ook dat heb ik, de dag van mijn examen krijg ik een uur of 4 les. Ik ben goed voorbereid, online training, boekje altijd bij de hand (lezen in de trein etc), nog paar uur les van iemand waar je vragen kunt stellen...eigenlijk alles! maar ik ben niet goed in examens, raak makkelijk in paniek al helemaal dus met zon tijd balkje. Ook ben ik er zo een die een hele pagina kan lezen en daarna kan denken "wat stond er nou eigenlijk in vredesnaam?". Ik ben nu ook bezig met van ieder hoofdstuk een samenvatting maken in mijn eigen woorden, dit helpt ook wel. Kom er nu achter dat ik toch wat eerder had moeten beginnen, dan was de druk wel wat minder geweest! wat ook nog zo is, ik heb mijn spoed cursus er precies een maand achteraan, ik moet binnen deze tijd mijn theorie halen anders kan ik eind mei ook niet op voor mijn praktijk examen. maargoed, no pressure
Mijn tip: online examens naast een theoriecursus en je theorieboek. Alleen het boek is niet voldoende, daar staat niet alles in.

Ik heb (afgelopen zomer) me echt drie dagen afgezonderd om, nadat ik het boek goed had bestudeerd én een dag cursus achter de rug, alleen maar examens te maken. Met succes, in één keer geslaagd.

Je staat te kijken van de percentages bij het CBR, er slaagt maar 15% per keer. De meesten onderschatten het. Dat wist ik gelukkig en heb me daarom goed voorbereid. Succes!
Haha, wat Flashy zegt dus
Het is echt wel te doen, ik neem aan dat je toch wel wat verkeersregels/borden kent?

Gewoon lezen, lezen en nog eens lezen.

Veel oefenexamens maken!
Ik ben ook eerst gezakt voor mijn examen.

Toen ben ik paar keer naar oefenexamen/ theorieles bij autorijschool geweest. Daar maak je het examen en naderhand doorgenomen en er werd veel uitgelegd. Heb daar echt veel aan gehad.
Ik heb via mijn instructeur een cd-rom gekocht: Theorie & Examentraining Auto Deluxe. Ik heb de theorie allemaal 1x doorgelezen en alle toetsen per onderdeel met zo lang gemaakt totdat ik 0 fout had en daarna ben ik gaan oefenen met de oefenexamens op de cd-rom. Binnenkort ga ik mijn theorie-examen aanvragen. Volgens mijn instructeur heb ik aan deze cd-rom genoeg. Ik hoop het!
Voor mijn theorie examen (oude stijl) heb ik een boekje met geloof 800 vragen gekocht. Al die vragen beantwoord. Gekeken welke ik fout had en daar nog wat harder op gestudeerd. Tot ik ze allemaal zo foutloos kon beantwoorden. Repeteren, repeteren, repeteren... Zodra je dan op je examen zit herken je de situatie gelijk en kun je iets rustiger antwoorden.

Enige wat ik speciaal voor het examen nog heb nagekeken was wanneer je nu wel en geen groot licht mocht voeren, wat je verplicht in je auto moet hebben, wanneer je niet meer mag rijden (bijv. als je claxon het niet doet) en specifieke vragen omtrent energiegebruik (open raam, imperial etc.) en gordels/kinderen.

Succes!!!
Ik heb onlangs theorie examen gehaald. Dat bestaat tegenwoordig uit 2 delen. Hetgeen de meesten hier beschrijven is het tweede deel, over verkeersregels en verkeersinzicht.

Het eerste deel is gevaarherkenning en dat bestaat nog niet zo heel lang. Je krijgt 25 vragen met als antwoordmogelijkheden 'remmen', 'gas loslaten' of 'niets doen'.

Ik vond deze vragen heel erg vaag, vooral het verschil tussen remmen en gas loslaten is een enorm grijs gebied.

Je mag in dit deel ook 12 van de 25 vragen fout hebben, dat geeft al aan dat het niet eenduidig is.

Het enige wat je kunt doen is heel veel oefenen. Ik had bij een website een abonnement voor een paar dagen genomen en heb een weekend lang geoefend.

Wat verder geheid gevraagd wordt (in deel 2):

* op een autoweg moet je minimaal 50 kunnen rijden, op een autosnelweg minimaal 60

* lading mag max 20 cm aan beide kanten uitsteken

* trams van links hebben op een gelijkwaardige kruising voorrang

* bij het verlaten van een uitrit alle verkeersdeelnemers voor laten gaan, haaientanden en voorrang van rechts geldt alleen voor bestuurders

* een wandelaar met een paard aan de hand is ook een bestuurder

* buiten de bebouwde kom mag je groot licht voeren, maar niet als je er voetgangers of bestuurders mee hindert/verblind

* op een overweg mag je inhalen, maar het is niet raadzaam

* op een zebrapad mag je niet inhalen

* matrixborden geven een maximumsnelheid aan

* de grens voor een beginnend bestuurder is 0,2 promille

* het duurt anderhalf uur voordat een standaardglas alcohol is afgebroken in je bloed

* als je 2x zo snel rijdt wordt je remweg 4x zo lang

Heel veel suc6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven