Dagboek
donderdag 7 april 2011 om 11:15
Ik ben begonnen met schrijven toen mijn moeder ziek werd vorig jaar. Toen ging het niet zo goed met mij door samenwonen en werk. Ik kreeg mijn hoofd maar niet leeg. Dus ben ik gaan schrijven. Een mooie paperblank gekocht, zodat ik er ook wat 'lol' in zou hebben. Eerst wist ik niet zo goed wat te schrijven, maar uiteindelijk ging het opschrijven van gevoelens steeds gemakkelijker.
Nu ben ik aan mijn 5de paperblank bezig en schrijf eens in de drie dagen. In de tijd dat het moeilijk met me ging schreef ik heel bedreven, iedere dag, toen ik mijn vriend leerde kennen ook. Dat vind ik leuk om terug te lezen, de groei die ik heb meegemaakt. Nu is het wat saaier, voornamelijk huishouden, werk en toekomstdromen, maar ik heb nog de behoefte om te schrijven. Zolang ik dat zo voel blijf ik het doen!
Nu ben ik aan mijn 5de paperblank bezig en schrijf eens in de drie dagen. In de tijd dat het moeilijk met me ging schreef ik heel bedreven, iedere dag, toen ik mijn vriend leerde kennen ook. Dat vind ik leuk om terug te lezen, de groei die ik heb meegemaakt. Nu is het wat saaier, voornamelijk huishouden, werk en toekomstdromen, maar ik heb nog de behoefte om te schrijven. Zolang ik dat zo voel blijf ik het doen!
donderdag 7 april 2011 om 11:29
Ja, hier ook een dagboek-schrijfster! Ik heb nu iets van 6 boeken vol geloof ik. 'Vroeger' durfde ik er nooit zo veel bijzonders in te zetten, bang dat iemand (zus) het zou lezen. Tegenwoordig schrijf ik alles erin wat ik kwijt wil. Soms vergeet ik een tijdje te schrijven en zet ik er een samenvatting in
donderdag 7 april 2011 om 11:35
donderdag 7 april 2011 om 11:36
donderdag 7 april 2011 om 11:36
quote:iris1969 schreef op 07 april 2011 @ 11:35:
Mijn dank. Ik keek op hun eigen website en daar stond Nederland niet bij als aanschafland, vandaar.
Ik heb zelf mijn hele jeugd een dagboek bijgehouden om goed te leren schrijven (ik ben woordblind) en het is geweldig leuk om dit na te lezen. Nu heb ik er het geduld niet meer voor.Graag gedaan. Wat vreemd dat dat niet op hun site staat. Ze zijn hier namelijk gewoon erg goed verkrijgbaar.
Mijn dank. Ik keek op hun eigen website en daar stond Nederland niet bij als aanschafland, vandaar.
Ik heb zelf mijn hele jeugd een dagboek bijgehouden om goed te leren schrijven (ik ben woordblind) en het is geweldig leuk om dit na te lezen. Nu heb ik er het geduld niet meer voor.Graag gedaan. Wat vreemd dat dat niet op hun site staat. Ze zijn hier namelijk gewoon erg goed verkrijgbaar.
donderdag 7 april 2011 om 11:37
quote:iris1969 schreef op 07 april 2011 @ 11:25:
Even off topic: ik had nog nooit van Paperblanks gehoord, dus ik heb gelijk gegoogled, maar wat zijn die mooi zeg! Waar koop ik die?
De Bijenkorft heeft ze ook
Ik schrijf weinig in een dagboek, wel af en toe op mijn blog. Ik heb wel notitieboekjes, maar dat is niet echt een dagboek. Daar staan bij wijze van ook boodschappenlijstjes in.
Even off topic: ik had nog nooit van Paperblanks gehoord, dus ik heb gelijk gegoogled, maar wat zijn die mooi zeg! Waar koop ik die?
De Bijenkorft heeft ze ook
Ik schrijf weinig in een dagboek, wel af en toe op mijn blog. Ik heb wel notitieboekjes, maar dat is niet echt een dagboek. Daar staan bij wijze van ook boodschappenlijstjes in.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 7 april 2011 om 12:05
Ik schrijf met periodes. En inderdaad meer als ik in een lastige periode zit.
Ik ben er wel achter gekomen dat mijn zus vroeger altijd mijn dagboek bleek te lezen... En ik merk soms dat ik wat terughoudend ben omdat ik bang ben hoe het op anderen over komt wat ik schrijf....en dats is juist niet de bedoeling van een dagboek!
Ik heb nu ook een paperblank. Maar vaak ook andere 'mooie' boekjes..
Ik ben er wel achter gekomen dat mijn zus vroeger altijd mijn dagboek bleek te lezen... En ik merk soms dat ik wat terughoudend ben omdat ik bang ben hoe het op anderen over komt wat ik schrijf....en dats is juist niet de bedoeling van een dagboek!
Ik heb nu ook een paperblank. Maar vaak ook andere 'mooie' boekjes..
donderdag 7 april 2011 om 12:23
donderdag 7 april 2011 om 12:31
Ja, ik houd er al een paar jaar een bij! Ik schrijf in mijn dagboek vaak wat ik gedaan heb die dag, hoe ik me voel, wat ik nog wil gaan doen die week. Vooral de dingen die me bezighouden op dat moment.
Ik lees zelden terug in het huidige dagboek, maar ik vind het dan wel weer leuk om af en toe te lezen in dagboeken van een aantal jaar geleden.
In tegenstelling tot jullie gebruik ik schoolschriftjes en boekjes met een harde kaft die ik nog al eens voor mijn verjaardag krijg.
Hoe open zijn jullie over het bijhouden van je dagboek? Vertel je het niemand, of slechts een select gezelschap?
Bij mij is het geen geheim en ik vertel het ook wel, mocht het ter sprake komen, maar ik ga ook niet tegen iedereen vertellen dat ik een dagboek heb.
Ik lees zelden terug in het huidige dagboek, maar ik vind het dan wel weer leuk om af en toe te lezen in dagboeken van een aantal jaar geleden.
In tegenstelling tot jullie gebruik ik schoolschriftjes en boekjes met een harde kaft die ik nog al eens voor mijn verjaardag krijg.
Hoe open zijn jullie over het bijhouden van je dagboek? Vertel je het niemand, of slechts een select gezelschap?
Bij mij is het geen geheim en ik vertel het ook wel, mocht het ter sprake komen, maar ik ga ook niet tegen iedereen vertellen dat ik een dagboek heb.
donderdag 7 april 2011 om 12:32
Vroeger vaak geprobeerd, maar nooit vol gehouden. Ik kon nooit gewoon schrijven wat ik op dat moment kwijt moest, maar schreef alsof ik het tegen een ander vertelde. Dat betekent dat ik eindeloos bezig was met achtergronden, verbanden, uitleggen hoe en waarom. Dus dan duurde het me te lang Daarnaast had ik alleen de behoefte om te schrijven als ik verre van vrolijk was (lastige puberT ), dus toen ik het achteraf teruglas leek het net alsof mijn gehele puberteit een grote depressieve zooi was geweest.
donderdag 7 april 2011 om 12:39
Ik vertel dat ik dagboeken vol schrijf als iemand aangeeft een verhaal niet kwijt te kunnen of met een probleem zit. Dan krijg je wel erg positieve reacties. Vriend weet er ook van, kan ze eigenlijk zo lezen, maar doet dat niet.
Paperblanks vind ik superfijn, en zien er ook zo mooi uit. Zie het al voor me dat ik later een doos vol dagboeken van de zolder haal en alles nog eens ga nalezen...
Paperblanks vind ik superfijn, en zien er ook zo mooi uit. Zie het al voor me dat ik later een doos vol dagboeken van de zolder haal en alles nog eens ga nalezen...