Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Toch nog adressen aangevraagd: Ik kan nu nog twee in europa, 10 in NL en 3 buiten europa versturen...Dit na aftrekking van de al aangevraagde adressen.

Ja, na zo'n RR ben je er snel doorheen.
Iedereen bedankt voor de knuffels! Mijn schoonzusjes hebben de taak op zich genomen om voor schoonmoeder een permanente plek in een verzorgingstehuis te vinden. Zij wonen bij haar om de hoek, vanaf hier is het toch anderhalf uur rijden. Voor ons weer even lucht, maar het verdriet, vooral voor mijn man, wordt er niet minder om.

On topic nu: een hele rits kaarten ontvangen op vrijdag, maar niet echt toppers. Zelf een draak naar Ierland, een cityview naar Italia (leeg profiel, sprak alleen haar moers taal), royalty naar Polen, Art Deco naar G-B, een Indiase schone naar Spanje en een bankbiljet naar Zuid-Holland verzonden.

@Steph > wat een heerlijke temperatuur om te bubbelen! Je had vast zo'n gerimpeld velletje toen je eruit klom...

Ik kan je foto's nog niet bekijken, mijn hyves heeft weer kuren.

@Juuf > ik heb heel wat juffendagen mogen assisteren (schminken, fotograferen, etc.), was altijd reuze gezellig.

@Anita > ook vandaag weer terrasjesweer, doe mij maar een vers Italiaans ijsje.

@Snjokorn > als ik naar buiten kijk en mensen in korte broek op de fiets voorbij zie komen, kan ik me weinig voorstellen bij het unheimische IJslandse weer. Ook bij jou wordt het binnenkort voorjaar!

@Stereogram > fijn dat het kaartje bevalt.

@C-estelle > gaat Larf nu ook even geen kaarten meer versturen?

Succes met alles wat je gaat ondernemen!
Vanavond eindelijk weer adressen aangevraagt.

Er gaan 2 provinciekaarten de deur uit, 1 naar Brazilie en 1 naar China.

Een zwart-wit naar Rusland.

En een kaart met herten op de veluwe blijft binnen Nederland.

Ook nog een kaartje geschreven voor een oud-collega die geopereerd moet worden en 2 prijsvraagjes.

Dan ga ik nu nog even snel de brievenbus blij maken met al deze schrijfsels en mijn bed opzoeken.

Morgen gaat de wekker alweer vroeg.
Zo hèhè... ik kan er weer op! Heb natuurlijk wel meegelezen.

Dank voor jullie steun/knuffels en lieve woorden. Met moeders blijft het wisselen. Helaas dus nog niet veel positiefs, maar aan de andere kant ook niet super negatief.

Ga niet met terugwerkende kracht overal op reageren, maar wel even de dingen die ik heb onthouden ;)

Neferisis, vervelend die gezondheidstoestanden van je schoonmoeder! Overplaatsen naar een verzorgingstehuis is altijd een nare en moeilijke stap. Ook al kan het niet anders. Sterkte!

Steph, eindelijk lekker bubbelen!! Goed zeg.

Juuf fijn vooruitzicht, vakantie. Lekker om even een klapper te kunnen maken met je studie ook.

Anita, de veluwe is echt geweldig! Fijne vakantiebestemming hoor.

Snjokorn, vandaag ook nog dvd weer? Het was hier op het terras ruim 30 graden... Lastig dat solliciteren momenteel.

Tine, inmiddels verbetering met je rug? Wat een gedoe joh... Ik kan me er helaas vanalles bij voorstellen. Echt niet leuk! Hoop dat het inmiddels een stuk beter is.Taartje was weer mooi.

Ligaa, hoe is het je? Ben je wat opgeknapt?

Qua PC loopt het lekker. Krijgen leuke kaartjes binnen. De lange afstandskaarten zijn ook aan het binnenkomen overal, dus dat is fijn. Net weer eentje geschreven. Gaat naar Canada. Hadden we nog niks naar toe gestuurd.
Ik heb gisteren de DVDs van "snuf de hond" gekeken (heb er 2 van) en "de zevensprong", vandaag naar Erin Brockovich gekeken en Mary Poppins en Annie. Alhoewel ik die laatste niet geheel heb kunnen volgen.......

Het stormde hier heel erg (en het regende ook nog) en ik moest het balkon even op om de spullen daar stormvast te leggen (het deksel van de bbq was losgevlogen).... terwijl ik daar mee bezig was waait de balkondeur dicht en was met geen mogelijkheid meer open te krijgen (gelukkig had ik wel nog snel even een trui aangetrokken voordat ik naar buiten ging).

Toen ben ik maar van het balkon gesprongen (is niet zo hoog) en ben naar het politiebureau gelopen (hier pal om de hoek).

Daar heeft een agent m'n huisbaas gebeld en die is me komen redden met de reservesleutels

Ik weet nu dus dat je via de balkondeur eigenlijk niet kan inbreken!!

Steph: lekker gebubbeld??

C_estelle: tot laters
Snjókorn falla, á allt og alla
Voor iedereen die ziek is, pijn heeft of een moeder heeft die ziek is een dikke .

@Neferisis, ja nogal gerimpeld en ik ben helemaal niet een baddertype.....

@Tine, desondanks je rug nog wel wat kunnen schrijven?

@Snjokorn, hoe krijg je het voor elkaar zeg, normaal doe je de deur op een haakje...Maar gelukkig balkon is inbraakproof, wel geruststellend.

Verder nog niets te melden, een paar dagen dan niet bubbelen (ik en alleen stoken is geen goed combinatie en vriend is weer werken). In het weekend wel weer.
Keulen was GAAAAAAAAAF Wat een ervaring om zoveel buitenlandse postcrossers op een hoop bij elkaar te zien De mensen zijn echt totaal verschillend. Er was zelfs een vrouw uit Florida, die dacht dat het hier ook wel net zo warm was als in de USA ;)

Neferisis: mijn kast staat inderdaad vol met Smurfen-servies Voor de sier, uiteraard!
JJ, leuk om te horen zeg. Hoeveel dagen was je er precies?De vrouw uit Florida is echt wereldvreemd zeg.
Net een mooi kaartje uit België binnen gekregen. (Nog) geen hurrays vandaag.

@Anita > binnenkort kan je de voorrraad hertenkaarten weer aanvullen...

@Noa78 > had je problemen met de computer?

Sterkte met je moeder, ik hoop dat de balans spoedig naar de positieve kant doorslaat.

Wat leuk dat de kaartjes blijven binnen komen en je er weer een nieuw land bij hebt.

@Snjokorn > ik heb in de kerstvakantie nog alle DVD's van De Zevensprong met zoon bekeken. De avonturen van meester Frans en zijn klas blijven boeien, heerlijk sfeertje.

Ik zie het helemaal voor me: jij in je trui op het balkon stoeiend met de deur, terwijl binnen Annie "Tomorrow" kweelt. Wel stoer dat je vanaf het balkon durfde te springen.

@Steph > ik dacht dat die tobbe gewoon "plug and play" was? Stekker in het stopcontact en knop op gewenste temperatuur. Is jullie exemplaar op hout gestookt? Moet je eerst nog houtjes hakken?

@JJ > hoeveel kaarten heb je geschreven/ondertekend/gekocht? Nog bekenden ontmoet? Was miss Florida in korte broek?
Hai meiden, hier even een berichtje van mij. Het gaat nog steeds niet goed. Vandaag weer aant werk geweest maar na de middag toch weer naar huis vertrokken. De pijn werd naarmate de dag vorderde steeds erger. Verder van de week ook een dipje gehad, gewoon even in de knoop met mezelf zeg maar. Komt wel weer goed maar alles komt even tegelijk..

Heb een super mooie kaart van Steph gekregen! Dank je wel!

Neferisis en Noa voor jullie een dikke knuffel van af hier!

Voor alle andere natuurlijk ook hallo en hoe gaat het! Ga zo weer even plat.. Bent zo zat...

Tot snel!

p.s. sorry voor de ego post
@Neferisis je bent in de war met een jaccuzi (die vinden we te nep) daar moet dat inderdaad wel ja. We moeten idd hout bij de hand hebben en dat hebben we genoeg omdat we ook een openhaar binnen hebben. Mensen weten dat we het hebben dus bellen ze vaak op of we nog hout nodig hebben. Niet bellen we hebben genoeg.

@Tine, nog niet gaan werken meid veel te vroeg.

Egoposten mogen altijd.
Toch nog een hurray in de mail. Aansluitend een retro kaartje geschreven naar een Finse. Ik ben de 400 verzonden exemplaren inmiddels gepasseerd en mag nu 16 ansichten onderweg hebben.

@Tine > pijn in de rug is heel vermoeiend en dan is een dip niet verwonderlijk. Neem echt de tijd om te herstellen, laat je niet opjutten, niet door jezelf of door anderen. Misschien een therapeut inschakelen?

@Steph > ik vind een houten tobbe ook veel mooier! Ruik je open haardlucht als je aan het bubbelen bent?
Neferisis, gefeliciteerd met je 400ste.

De hottub is wel kunststof zwart van binnen met houten bankjes omdat in hout steeds water moet staan anders gaat het lekken. Toen we erin zaten roken wij iig niets.
Steph, dankje! En juffendag houdt in dat de verjaardagen van de juffen gevierd worden. Compleet met spelletjes, cake versieren en andere leuke activiteiten voor kleuters...

Neferisis, sterkte met je schoonmoeder.

C_estelle, tot over een tijdje! Succes met alles.

Stereo, dit weekend heb ik heerlijk uitgerust inderdaad. Wat een heerlijk weertje!

Hahaha Snjo, wat een avontuur!

Tine, jouw egopost is heel begrijpelijk hoor. Bah, wat naar dat je nog zoveel last van je rug hebt. Niets forceren, doe maar rustig aan.

Vandaag heb ik lekker een dagje vrij. Was van plan om in de zon te gaan zitten, maar tot mijn grote schrik is het al vanaf vanochtend heel hard aan het waaien en regenen. Dan maar een dagje studie.. Ik heb nog geen kaarten ontvangen vandaag, maar wel 2 Hurray's!
Arme Juuf geen zon (troost je hier ook niet) en dan maar studeren.

Een kaart van de meeting in Keulen!!! (dank je JJ neem ik aan).
Een record aantal kaarten in de bus, NEGEN! Zeven officials en twee private swaps. Slechts eentje ervan vind ik niet zo bijzonder, de rest ben ik heel blij mee.

@Juuf > heb je toch nog genoten van de vrije dag?

Het was hier raar weer, dan weer felle zon, dan weer zwarte dreigende wolkenluchten en heel veel wind.

@Steph > hoeveel namen stonden er op de "Keulen-meeting-kaart"?

Nu even een ovenschotel in elkaar flansen en daarna wat was opruimen. Tot laterz.
Hallo, het is rustig op dit topic. Zal aan het mooie weer liggen. Hier was het de hele dag zonnig, maar wel fris.

Ik heb vandaag een behoorlijk zware beproeving doorstaan. Mijn laatste twee verstandkiezen zijn getrokken door de chirurg.

Ik had vandaag nog een kaart in de bus en ook nog wat hoeraatjes gekregen, er zijn nu nog een aantal kaarten onderweg, maar ik ben nog niet uit de pc-dip.
Juuf, betekent dat dat alle juffen jarig zijn op juffendag? Ik heb er nog nooit van gehoord

Snjokorn, leuk zo'n avontuur en met een goede afloop.

Tine heel veel beterschap gewenst!
Volgens mij is juffendag net zoiets als secretaressedag, een soort extra feestdag om dat beroep in het zonnetje te zetten.

De verjaardagen worden op/rond de echte verjaardag gevierd dacht ik.

Verder geen pcbezigheden op het moment en vooral in meeleesstand .
[quote]Ligaa schreef op 12 april 2011 @ 21:29:

Juuf, betekent dat dat alle juffen jarig zijn op juffendag? Ik heb er nog nooit van gehoord

Ik ben Juuf niet, maar wel juf, dus ik kan de vraag ook beantwoorden! Een juffendag is een dag waarop de juffen gezamenlijk hun verjaardag vieren. We maken er dan een gezellige dag van met spelletjes, open podium, film, of vul maar in! Dit is wel op iedere school weer anders. Op de ene school vieren alle juffen en meesters op dezelfde dag hun verjaardag (juffendag of juffen- en meestersdag), op een andere school per bouw (onderbouw, middenbouw, bovenbouw) en op weer een andere school viert elke leerkracht zijn of haar 'verjaardag' op een zelfgekozen dag met zijn of haar klas.

Als kind snapte ik ook niet hoe het kon dat de juffen en meesters altijd op een woensdag in de lente of zomer jarig waren!

Later meer over postcrossing, eerst even notulen afmaken...
@Neferisis, meer dan 30. Jokejacket en anderen waren zo slim om een kleine sticker te gebruiken.

Wat leuk om zoveel kaarten te gebruiken.

@Ligaa, arme jij twee verstandskiezen weg (gelukkig heb je je verstand nog altijd). .

@Stereogram, leuk om juf te zijn op die dag.
Zo, daar ben ik weer!

Steph, het is inderdaad een leuke gezellige dag voor een juf! Je 'houten tobbe' ziet er erg mooi uit!

Noa_lynn, veel meeleesplezier weer!

Ligaa, sterkte met je mondje! Heb je er veel last van?

Neferisis, wow, 9 kaarten in de bus! Zit de brievenbus nog wel op z'n plek na z'n vreugdedansje? En nog gefeliciteerd met je 400e verzonden kaart. Dat gaat ook hard bij jou zeg!

Juuf, is het gelukt met je dagje studie? Het was inderdaad maar een frisse dag gisteren na die zonovergoten maandag!

Tine, sterkte met je rug en zo!

JJ: fijn om te lezen dat de meeting leuk was! Hoeveel mensen waren er?

Snjokorn, wat een spannende avonturen beleef je daar!

Noa, fijn dat je er weer op kan! En ook nog eens leuke kaarten gekregen en een nieuw land!

Ik had vandaag 4 kaarten in de bus. Een bedankkaart uit San Fransisco, 1 uit Finland van een sprookje, 1 uit Japan en 1 N.I. van Dammes, dankjewel!

Verder vanmorgen 2 kaarten op de bus gedaan, naar China en Finland.
Stereogram, vier kaarten is ook geen slechte vangst.

Hopelijk heb je als juf wel een leuke klas.

Vijf kaarten hier, allemaal van de grote RR. Eentje in combi met de meeting in Keulen. JJ had nu haar initialen erop gezet, stickers zeker op......Nu heb ik er 33 geteld (vorige keer 32).

Verbaast met altijd dat bij een RR ze veel meer moeite doen om een goede kaart te vinden.
Vier kaarten is absoluut geen slechte vangst! En leuke kaarten ook nog, dus mijn dag is helemaal goed!

Net nog een hurray, de nieuwe kaart gaat naar Maleisie.

O ja, er zijn nu paaskaarten bij Idrukker. Ik mag nog niets bestellen, maar misschien een tip voor degenen die dat nog niet gezien hadden.
Ik had vandaag een kaartje uit Rusland in de bus (met matrioska's).

Ligaa: dan ben je er nu tenminste van af (van die kiezen dus he).

Noa_lynn:

Tine: voorzichtig aan hoor met je rug

Steph: ik ga zo even de foto (s) bekijken.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven