Stopwoord

12-04-2011 20:20 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net in het: "welke uitspraken vind jij irritant" topic te lezen en bedacht me opeens dat ik een stopwoord/zin heb die veel mensen irritant vinden.

Meestal komt er wel weer een nieuwe maar mijn huidige is: "of niet?"

Het stomme is dat hij ook overal achter te plakken is en dat ik hem van mijn vriend heb (die het zo mogelijk nog vaker zegt).

Wat is jouw stopwoord/zin?
Ik zit er even over na te denken, maar volgens mij heb ik echt geen stopwoorden. Als ik bij een klant ben, dan gebruik ik wel veel jargon, maar dat valt volgens mij in een andere categorie, dat 'hoort' dan.
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 april 2011 @ 20:47:

[...]

Gebruik dit, dan valt het niet zo op ; Suǒyǐ

chijing quine
Wat ik eigenlijk standaard doe is tijdens een gesprek waarin ik mijn verhaal doe oeverloos uitleggen wat ik bedoel zodat de ontvangende partij toch wel zeker weet hoe ik het wel bedoel en nog belangrijker zeker weet hoe ik het absoluut niet bedoel. Dat is erg vervelend, voor de ontvangende partij, maar ik ben zelf ook vaak de draad van mijn verhaal kwijt! Ik kan gewoon niet kort en bondig iets vertellen. Niet echt een stopwoord, wel een nare gewoonte in een gesprek.

En, ik heb 'm ook al in het uitspraken-topic gezet: als ik niet meer weet wanneer iets heeft plaatsgevonden maar het was wel in het recente verleden, dan zeg ik altijd "laatst" als in "laatst was ik met mijn moeder....". Ik hoor het zelf en ik vind het heel vervelend.
Bij wijze van spreken.

Die vind ik zo stom van mezelf. Vaak slaat ie namelijk helemaal nergens op omdat ik helemaal niet bedoel bij wijze van spreken, maar gewoon dat het zo is.

Rary, 28 minuten geleden

Heb je wel eens aan de mensen om je heen gevraagd of jij een stopwoord hebt? Meestal heb je hem zelf niet door!

Jazeker, dat heb ik aan verschillende mensen gevraagd en kreeg als antwoord wat ik zelf al wist. Ik zeg ook zo goed als nooit eh, uh of huh.
'Grappig' gebruik ik echt te vaak, vooral als iets helemaal niet grappig is...oeps.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
'zeg maar'. Lelijk taalgebruik vind ik het. Maar ja, hoe kom je er af he?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:Sam32 schreef op 12 april 2011 @ 20:40:

[...]

Dat zegt mijn collega ook achter elke zin.

ZEG MAAR GRRR

Ik heb het ook zeg maar, en word er niet goed van zeg maar. Valt me ook op als ik tv kijk hoe vaak andere het ook zeggen. Laatst in van der vorst ziet sterren had je Frans Brouwer. Die zegt het ook de hele tijd. Begon ze op een gegeven moment zelfs te tellen zeg maar.

ik zeg maar, fijne avond iedereen!
dubbel zeg maar
'Tsss' heb ik op dit moment als stopwoordje.
Ik schijn vaak ' weet je ' te zeggen. Vind ik zelf best irritant dus ik probeer er op te letten.
Ik zeg vaak: Ah! ok, als stopwoord.
quote:Rary schreef op 12 april 2011 @ 20:27:

Zeg maarBen jij Frans Bauer?
Dat is inderdaad vervelend een stopwoord.

Daar heb ik inderdaad over nagedacht.

Wat zeg je? oh ja inderdaad!

Inderdaad dus...

Het viel me zelf op en ik word (inderdaad) stapelgek van mezelf! Dat is inderdaad zo en ik wist niet eens dat je inderdaad zo veelvuldig kan gebruiken.
Biebje, inderdaad valt inderdaad in de categorie: veelvuldig te gebruiken... Of niet?

quote:girlxxx schreef op 12 april 2011 @ 21:16:

Ik zeg vaak: Ah! ok, als stopwoord.

O ja, dat doe ik ook!

En ik zeg ook vaak: 'komt goed' of zelfs: 'gaat helemaal goed komen'. Ik weet wel waarom ik het zeg: om een negatief verhaal wat op te beuren ('ja ik heb het heel druk, en ik weet nog niet hoe ik dat aan moet pakken, maar komt helemaal goed'). Maar ik denk dat het nu een overkill wordt voor mijn omgeving
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:neurogenesis schreef op 12 april 2011 @ 21:27:

Biebje, inderdaad valt inderdaad in de categorie: veelvuldig te gebruiken... Of niet?

Inderdaad!!

Of niet valt ook in die categorie inderdaad.
quote:sunny_mar schreef op 12 april 2011 @ 21:37:

[...]

O ja, dat doe ik ook!

En ik zeg ook vaak: 'komt goed' of zelfs: 'gaat helemaal goed komen'. Ik weet wel waarom ik het zeg: om een negatief verhaal wat op te beuren ('ja ik heb het heel druk, en ik weet nog niet hoe ik dat aan moet pakken, maar komt helemaal goed'). Maar ik denk dat het nu een overkill wordt voor mijn omgeving Komt goed, dat doe ik ook! En ik begin nu ook het idee te krijgen dat anderen nu niet meer denken dat ik oprecht vertrouwen heb in een goede afloop, maar het gewoon zeg om een bepaalde situatie minder beladen te maken.
'Was laatst zo grappig', om een anekdote aan te kondigen. Ook als het eigenlijk helemaal niet zo grappig was.

Verder maak ik me schuldig aan om de zoveel woorden 'ik had zoiets van' en tenslotte gebruik ik heel vaak de woorden 'kei' en 'onwijs'. (Maar als je geen kei zegt geloven ze hier niet dat je hier geboren bent zo ongeveer)
Ik zeg vaak 'cool' en ik kom uit een tijd dat 'cool' nog 'gaaf' was.
"Echt he" Te gebruiken in elke situatie.. Geloof mij maar haha!
Inderdaad echt hè, of niet?

Ik heb verschillende fases van stopwoorden..

Nu is t "fucking hell" en "hoerenzooi"

Tja...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 april 2011 @ 21:19:

[...]

Ben jij Frans Bauer? kom uit dezelfde regio
'Precies!' of 'echt he!?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven