Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha! Ik zie het al helemaal voor me!

Ik ga lekker. Allemaal stukjes aan het schrijven. Nu naar de markt, eens kijken wat de asperges kosten. Ik vermoed een godsvermogen.
Er waren geen asperges. Wel ander lekkers. Gelukkig maar. Want anders hebben Lief en kinders niets te eten vanavond. Als ik in een restaurantje zit. Bij belangrijk etentje met stamcellen op mijn snoet
O ja - dat is vanavond! Waar gaan jullie heen eigenlijk (mail?)? Heel veel plezier met stamcellen en disgenoten!
Het eten was lekker. Mijn collega's zijn leuk. Die ene die ik opvolg is wat neurotisch. Zo mogelijk erger dan ik. Zou dat kunnen?

**heeft stamcellen afgeveegd en zit in pyjama**

Ik geloof dat ik wel geaccepteerd ben. Op de coolste werkplek ooit
Nou, met die neurotica kom je kennelijk een heel eind, in het leven, dus da's zo slecht wellicht nog niet

Fijn dat het leuk was. Heb je iedereen van de stoel gerateld of viel het nog mee ?

Koffie, anyone?
Koffie! Lekker!

Ik heb veel mensen gesproken, maar niet van hun stoel af gerateld. daarvoor was er te veel herrie in de tent.

Even stukje afmaken en dan naar buiten, denk ik. Mijn eerste 'vrije' vrijdag. Tot kwart over drie, that is, maar da's nog steeds een paar uur meer dan eerst.
Heb je gevraagd Tila of zij van julienne snijden ook zen wordt?

Fijn dat het leuk was!

Lekker Lil doe maar koffie!

Heb je genoten van je dotmiddag gisteren?

Ik heb zo paar werkuurtjes, daarna nagels bij laten werken en verder ben ik beetje kwakkelig. Of het nu last van de hooikoorts is of toch verkoudheid weet ik niet helemaal, maar fit is anders. Ach komt wel goed.

De douche doet het in ieder geval en dat is fijn
Ja koffie, graag!

Las in de Kroeg het ellendige nieuws van Pimpel.. En hoorde dat er gisteren in ons durp een drama heeft plaatsgevonden met een kind van een basisschool. En ik heb weer een aantal nachten achter elkaar enorm liggen kleppen in mijn slaap, waardoor MM zo sacherijnig is als de pest in de ochtend. Hm. Sta je dan met je blije hoofd omdat je zo lekker gezwommen hebt. (ik ga steeds harder zeg! Ik kan bijna een borstcrawlende grote meneer bijhouden met schoolslag!)

Marge, ga je nu dagelijks stamcellen smeren of is dat voor de zondag?

Gisteren kreeg ik een geweldige ingeving. Ik had een presentatie bij een klant ver weg en dat was erg leuk (en met lunch, ik had me zuster mee moeten nemen dus ) En op de terugweg bedacht ik mij dat ik en Oudste een beetje in een negatieve spiraal zitten: zij bokt en pubert, ik reageer meteen, zij reageert heftiger, ik ga op mijn strepen staan. Gedonder in de tent dus. Onderling ruziën ze ook wat af, dus sta ik daar ook vaak mezelf te bemoeien met twee kiftende meiden. Heel gezellig dus. En om dat te doorbreken, bedacht ik mij dat we weer eens wat leuks moesten gaan doen. Met zijn 3-en, MM was niet thuis. Dus heb ik aangekondigd dat ik bij goed gedrag (van hen ) een verrassing voor ze had. Ik heb ze rond 5-en op de fiets gedirigeerd ("ik wil niet fietsen, ik heb geen zin om uit eten te gaan, waar gaan we nou naar toehoeee?") en ben met een misleidende omweg door de bossen naar een pannenkoekenhuis gefietst. Dat was een enorm succes. Blije bekken, lekker spelen en een pannenkoek met m&m's (don't ask, is vast een doodzonde voor culinairies). Gelukkig had ik een boek in mijn tas want ze waren heel druk met samen spelen. Mission accomplished. Daarna, thuis gekomen had Oudste ineens enorm behoefte aan knuffelen met haar mama. En zo hebben we met zijn 3-en een hele tijd in ons bed liggen kletsen, giebelen en knuffelen. Jongste had een sleutelhanger gekregen in het restaurant en die met een lief briefje erbij op het nachtkastje van MM gelegd. "voor jou MM, dit is een geluks-sleutelhanger!"

Wow, wat ben ik toch een enorme bofkont!
~Straalt een blij partijtje mee met haar zus ~ Goegedaan!!
~Straalt een blij partijtje mee met haar zus ~ Goegedaan!!
Goed zo Bloes! Je bent een slimme lieverd! Met lieve meiden!

Ik ga niet elke dag stamcellen smeren. ik hoop dat ik binnenkort weer zoveel kleur heb dat het niet echt hoeft. En dat ik er uitgeslapen uitzie. Omdat mijn kindjes voor altijd en eeuwig niet meer spoken snachts en uitslapen enzo. En ik natuurlijk heel verstandig op tijd naar bed ga. (proest)
Suup, zo intiem waren we niet
Okee. Na jarenlange tegensputteringen moet ik toch maar eens aan iets van een draagbaar computergeval waar ik stukkies op kan tikken. Wat is de goedkoopste snelste en handzaamste oplossing, die een applemind als ik ook kan bekoren? Jullie een idee?

(Ipad2s zijn niet echt meer te koop voor ik em nodig heb...)
Tja een laptop van apple. Die heb je ook in minivariant. Maar ja of dat goedkoop is?

Maar het zijn wel investeringskosten dus kan je belastingtechnisch ook wel wat mee.

Je wilt hem meenemen op het weekje weg binnenort?

Bloes wat ben je toch een top mama!
Ik heb een minipc staan. HIj is mooi en klein en voor mij, appleminded, totaal onhandig, maar ik ben er blij mee en ik kan er mee werken. En dat is mooi.
Maar waarom heb je dan geen appeltje gekocht?
Appel = 1000 euro voor een laptop met dat wat ik wil, minipc 250 euro. Significant verschil, toch wel.
En dan leer ik een keer loskomen van de appel
Leren lóslaten, belangrijk in dit bestaan
Het leven is leren loslaten:)

Koffie! OOk heel belangrijk in dit leven!
Nichtje was hier vandaag. Die is mooi geworden na haar kaakoperatie! Tjongejonge, wat ze allemaal niet kunnen, met rare kaken van nichtjes!
Joehoe! Iedereen in et zonnetje vandaag?

Wij wel. De hele middag naar American Football gekeken. Mijn papa moest scheidsrechteren en nu heb ik krokante wangen
Hier ook krokante wangen. Ging bakkie in tuin van vriendin doen en ben net pas thuis.

Gisteren ook hele dag buiten op fantasy-festival dus nu erg gezond kleurtje.
Ik mag zo naar de tandarts. Kies valt in stukkies uiteen. En dat doet weliswaar geen zeer,maar ik wil wel even weten of ie niet nog verder uit elkaar valt. Aangezien we over anderhalve week op vakantie zijn...
Dan duim ik voor je Marge... En bijna op vakantie? Hoera! Ik ga ook bijna met Oudste city-trippen! Dat is waar ook..

Die Oudste heeft een record mopper-weekend achter de rug en ging nu gesloopt naar school en de schoolfotograaf komt vandaag. Dat zullen knappe plaatjes worden dus.

MM heeft met de beide opa's een nieuwe kippenresidentie gemaakt dit weekend. Dat zou zaterdag af zijn maar dankzij de hulp van een kennis die heel handig is was het gisterenavond laat pas af. De beide opa's zijn wel handig maar heul traag, mijn liefste is wel erg ondernemend maar niet heel behendig dus dat duurde en duurde maar. Ik had beloofd mij er niet mee te bemoeien en ben met schoonma en de Bloesjes naar de stad gegaan. Daar werden we gék van de bokkige buien van Oudste (om de 10 minuten een nieuw "probleem" ARGH!) maar gelukkig kwamen de Neefjes daarna. En die zijn zo leukheuk! Om op te vreten die twee. Ze gingen mee timmeren met Oom MM en de Opa's en sliepen elk bij een Bloesje in bed. Ze waren wel erg vroeg wakker helaas dus we zijn allen een tikkie gesloopt maar als het ene Neefje de gelegenheid heeft, kruipt hij liefst dicht tegen een zachte buik aan. Dus om stipt 8 uur, wij lagen al 2 uur pogingen te doen weer te slapen, horen we beneden roepen: "HOE LAAT IS HET!?" Oudste antwoordde dat het 8 uur was. Vervolgens sprint hij de trap op en klopt op onze deur: "Mag ik nu bij jullie in bed?" 8 uur wel heel letterlijk genomen dus. Dus lag ik gisteren met 4 kinderen in bed, terwijl MM broodjes bakte.

Toen de kippenvilla klaar was, hebben we de vuurkorf aangemaakt en nog even nageborreld met de vriendessen en Opa Bloes. Wat een gaaf hok hebben we nu! En weer meer ruimte in de tuin, want hij staat nu helemaal rechts achter in de hoek dus nu kunnen we ook de rest van de tuin gaan aanpassen. Dat is een plan voor dit jaar.

Nu aan de slag weer. Heb veel te doen. Hoe is het met jullie??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven