Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

@Poezels: Welkom bij deze (zoals je al had gemerkt) zeer verslavende hobby!

@Stereogram: Ja, leuk he, mijn moeder enthousiast gemaakt! Die vriendin heeft na het aanmaken van een profiel volgens mij helaas niet zoveel meer mee gedaan wegens een gebrek aan tijd...

@Noa_Lynn: Leuk gehad in mijn stadje dus? De Dom is leuk he! Vlak daarvoor heb je ook een boekenwinkel met veel leuke kaarten...Broese idd ook!

@Juuf: Ow nee... wat balen dat je er helemaal doorheen zit... Was het niet goed of moet er nog veel gebeuren? Hoop idd dat het zonnetje je weer even frisse energie geeft. Ik heb ook regelmatig dat soort inzinkingen met mijn studie/scriptie..... Even zonnebaden of lekker lunchen met een vriendinnetje helpt mij vaak weer! Wetende dat iedereen dat soort momenten heeft hoop ik dat je snel weer de draad oppakt en met frisse moed verder kan!

@Ligaa: Gaan we nog kaarten bestellen bij de Postcardstore?

Vandaag een kaartje uit Finland.
-
anoniem_45036 wijzigde dit bericht op 18-04-2011 21:47
Reden: 2 keer is wat overdreven
% gewijzigd
Noa_lynn dat je ook gratis kaarten meeneemt. Daar zijn ze voor. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad.

Zazana, lekker dubbele posting . Hopelijk gebeurt het mij dadelijk niet.

Twee kaarten gekregen, een official uit België. Die moeten 1,33 betalen om ze te versturen, ik heb de postzegels geteld. Mooie kaart trouwens van schildpadden. En nog een kaart van de grote RR van een Fransman die de kaart in China had gekocht.

Straks hadden we gebubbeld maar helaas weer eens het fototoestel vergeten.
Zanana, thanks!

Erg verslavend inderdaad! Maar mijn volgende adres is een in China, en er staan twee adressen bij om te versturen. Maareh...mijn Chinese schrijven is volgens mij niet om over naar huis te schrijven! Beide adressen hoeven er toch niet op?? :-S

De andere is Nederland! Dat kaartje komt vast snel aan haha

Nu morgen even op jacht naar leuke kaartjes! Gisteren bij de VVV een hele leuke gezien met delfts blauwe typisch Nederlandse dingen
Poezels: Mijn chinees is ook niet om over naar huis te schrijven. Je kunt het adres uitprinten en dat op het kaartje plakken... ik zet meestal het niet-chinese adres op de kaart.

Nederland zou inderdaad snel aan moeten komen

Hier vandaag helemaal geen hurrays of kaartjes in de bus.

Wél 2 katten die vanochtend niet naar binnen wilden toen ik moest gaan werken dus heb ik ze lekker buiten (aan hun zelfgekozen lot over)gelaten.... totdat het ging sneeuwen!!! Toen vond ik ze een beetje zielig en ben snel even naar huis gelopen om ze binnen te laten.... en nu schijnt het zonnetje
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn: Sneeuw? Jij woont vast niet in Nederland dan, tenzij ik vandaag natuurlijk wat heb gemist!?

Mijn kat is dol op sneeuw, het is een vreemde snuiter. Hij gaat er meestal op z'n rug in liggen rollen! Ziet er niet uit

Ik ga inderdaad maar voor het niet-Chinese adres. Komt vast ook wel aan. Dan heb ik er nu 5 verstuurd en wachten maar!
voor juuf

Poezels: ik woon inderdaad niet in Nederland maar in IJsland (snjókorn = sneeuwkorrel).

Geduld is een schone zaak
Zazana, ik heb de postcardstore gemaild met de vraag hoe ik het beste vanuit NL kan bestellen.

Ik weet alleen niet meer welke kaarten bij jullie favoriet waren.

Wonderful world wil ik graag bestellen, maar wil ook wel een tweede pakketje bestellen. Ik denk dat ik die ook wel kwijt raak. Kun je me nogmaals vertellen welke kaarten jij leuk vindt. Ik heb het destijds opgeschreven, maar ik ben het papier een beetje kwijt.

Ik heb zonet twee triplechocochipkoeken gekocht om me te troosten.

En ik ga ook maar een of twee adressen aanvragen, ik hoop natuurlijk op leuke profielen.
Vandaag een kleurrijk exemplaar uit Polen ontvangen en een Belgisch schilderwerk naar een chauvinistisch Belg gestuurd. Hij had bij zijn favo's alleen maar kaarten staan die met België te maken hadden.

Poezels > welkom hier! Als dat kaartje naar NL geregistreerd is dan kan jij ook snel een kaartje in de bus verwachten. Jouw PC naam is waarschijnlijk niet dezelfde als jouw Viva-naam?

Snjo > aprilletje zoet heeft nog wel eens een witte hoed... Dat hoofddeksel mag aan mij voorbij gaan! Hopelijk konden die twee doerakken van je het waarderen dat je nog even terug naar huis was gegaan.

@Noa-lynn > heb je de Domtoren nog beklommen?

@Juuf > balen dat het met je studie niet lekker loopt. Je hebt wel twee heerlijk zonnige dagen in het vooruitzicht, geniet ervan!

@Ligaa > hoe is jouw dag verlopen, heb je goede berichten te melden? Of heb je mijn virtuele schouder even nodig?

@Zazana > heeft jouw moeder een uitgebreid profiel aangemaakt, hebben jullie een beetje dezelfde smaak?

@Noa78 > dit weekend genoeg kunnen bijtanken? Het zal wel moeilijk zijn om je even los te maken van alle perikelen rond je moeder.

@Kozoo > ik kom er maar niet tussen bij I-Drukker. Welke kaart heb je aangevraagd?

@Stereo > ik kom regelmatig "langs fietsen". =)

@Anita > nog geen egopostje vandaag van je gezien :D
Ligaa, ik lees net jouw bericht. Ik heb niet zulke brede schouders, maar ze zijn voor jou.
Ligaa: balen zowel van die baan als van die medicijnen. Heb je leuke profielen gekregen??

Juuf: jij ook een (ik had over je post heen gelezen).

Neferisis: witte pasen is hier bijna gebruikelijker dan witte kerst (hoe gek het ook klinkt)...

Ik ga ook maar weer eens even bij I-drukker kijken....
Ligaa, wat jammer van je sollicitatie. Geniet van je triplechocochipkoeken!

Snjokorn, dat verklaart de sneeuw inderdaad wel. Wat gaaf! Ben je daar voor werk of had IJsland een enorme aantrekkingskracht?

Neferisis, ik heb inderdaad een andere naam op PC. Mijn echte naam namelijk Vind het niet zo handig om die hier neer te zetten.

edit: ik kan mijn naam op PC veranderen dus ik heb het aangepast naar Poezels!
Poezels: ik werk hier. Ben uit nieuwsgierigheid hier naartoe gekomen en dat beviel zo goed dat ik ben blijven hangen...
Dankjulliewel voor de lieve berichten en de schouders Neferisis, ik ben er erg blij mee!
2 profielen getrokken en zijn allebei leuk!
Nouja Ligaa, nu ben jij dubbel!

Ontzettend jammer dat het toch allemaal even tegenzit.

Dikke digi-knuffel voor jou.

Poezels, welkom hier!

Steph, denk eens aan die camera joh.

We willen je er nu weleens in zien zitten.

Juuf, ook voor jou een digi-knuffel.

Hier vandaag geen post.

Maar wel een kort maar krachtige leuke hurray uit Nederland.

Rietjeskaart is aangekomen dus.

Ga zo ook nog eens op I-drukker kijken,

Wie weet heb ik nu meer geluk.
Helaas geen geluk bij I-drukker voor mij.
Noa_lynn, wat fijn dat de herkansing van de high-tea zo geslaagd was!

Juuf, wat balen! Neem even je rust en ga daarna weer aan de studie... Nog even en dan heb je je diploma in handen!

Zazana, hebben je moeder en jij een beetje dezelfde smaak qua kaarten? (Owww, ik zie nu dat Neferisis dit ook vraagt, maar daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Met mijn postcrossende familieleden heb ik grotendeels dezelfde smaak qua kaarten)

Ligaa, ahhh jammer van die baan en wat naar van die medicijnen! Geniet maar van die driedubbele chocokoeken! Die heb je wel verdiend! Lief dat je toch bezig bent met the postcardstorebestelling. Ik wil graag Wonderful World en The new mix it up range. Of anders Animal Kingdom, als tweede extra keus. (Graag nog steeds driemaal.)

Poezels, met dat kaartje naar iemand in Nederland moet het inderdaad wel een stuk sneller gaan!

Snjokorn, je poezebeesten vanmorgen in de sneeuw, lekker eigenwijze dieren zijn het ook he?

Neferisis, alleen maar gezellig hoor, als er af en toe mensen van hier langskomen op mijn profiel!

Vandaag leek mijn brievenbus wel een echoput, zo leeg. Gelukkig wel hurrays. Vanmiddag al 1 en net 2 met leuke enthousiaste berichten die de kaarten erg konden waarderen, fijn! Nu dus nog even adressen aanvragen.
Jammer, Anita, ik kijk ook regelmatig, maar ik mag ook steeds niets bestellen....
Ligaa, altijd leuk om iemand uit hetzelfde deel tegen te komen!

En bedankt Anita

Nou ga ik wel weer even wat vragen stellen: wat is I-drukker en waarom heb je daarvoor geluk nodig? En wat is een 'official'? (zie die term nogal eens voorbij komen)

En er is ook een hyves? (al gevonden en toestemming gevraagd )

Ik ben inmiddels wild geslagen en ik heb gulden postzegels besteld. Ik vind die 1 & 2 zo saai!
@neferisis: mijn moeder heeft een redelijk uitgebreid profiel aangemaakt maar haar voorkeur voornamelijk gebaseerd op jouw profiel (dat liet ik zien want ze houdt van dezelfde kaarten als jij: kunst, mythologie, klassieken, etc) De enige overeenkomst die we vragen is eten en drinken

@stereogram: zie antwoord hierboven

@poezels: ook ik heb een kijkje genomen op jouw PCpagina. Leuk!

@ligaa: ik zal even op de site kijken en het je dan mailen/via een priveberichtje sturen op hyves. Waren er niet nog meer liefhebbers? Misschien daar ff n topic over openen op hyves...
Net een kaart vol schapen beschreven voor een Laps vrouwke uit Finland, rendieren gaan op den duur toch vervelen.

@Poezels > I-drukker is een bedrijf dat elke dag, op een willekeurig tijdstip, enkele setjes kaarten (20 stuks met dezelfde print) weggeeft. Je kunt deze setjes ook bestellen, dan zijn de kosten 4,50 euro.

Het is natuurlijk de sport om gratis setjes te bemachtigen. Deze kaarten worden vaak naar PC-ers met "lege" profielen gestuurd. Je kunt maar 1x per maand zo'n gratis set aanvragen.

@Zazana > gelijk gestemde zielen: zou het een generatiedingetje zijn? Leest jouw moeder hier ook mee?
voor Ligaa!!

Ik heb nog maar 1 kaart onderweg (en 6 expired kaarten dan...) Heb weer even niet zo'n zin
@Poezels: Je bent geaccepteerd op hyves hoor ;)

@Neferisis: Misschien wel, ze heeft jouw leeftijd. Ze leest niet mee op het forum.

@Janna: Herkenbaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven