Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

@Ligaa, sorry dat ik er overheen heb gelezen maar ook van mij een dikke Ik ben helemaal vergeten welke kaarten ik ook alweer wilde. Ik ga er zo even kijken en laat het via hyves weten.

@Anita, ik ga mijn best doen hoor om eraan te denken.

@Poezels, ga eens kijken bij postzegelsmetkorting (hele leuke likzegels).
Juuf

Poezels: welkom bij het leukste verslavende tijdsverdrijf! Je gaat hier nog een hoop leren hoor, de termen waar je nu nog niks van snapt (hurrays, swaps, RR, RAS, PMK.....) schud je over een poosje zo uit je mouw

Ligaa: @$*&^^!!!! Balen allemaal!

Ik heb bij Idrukker echt veel moeite gedaan, diverse dagen op diverse tijdstippen geprobeerd, want wat jullie dus ook al merkten: steeds niks beschikbaar. Ik heb geloof ik die met die rare knuffelbeesten gekozen. Heeft naar mijn idee niet zoveel met pasen te maken, vooral die herfstbladeren niet (??) maar vind die beestjes zo leuk! Kan de tekst er vast wel afsnijden ofzo. Ga later nog eens kijken of ik op een andere computer nog wat anders kan bestellen.

Net een adresje aangevraagd naar USA want had een hurray binnen. Gaat een mooi hollands landschap met koeien en een regenboog heen. Ook was een van mijn aangekomen kaarten gelijk 4 keer gefavoriet, leuk!

En ik had iemand zo blij gemaakt met mijn kaarten (had er 2 in een envelop gedaan, vond ze allebei bij haar passen en ze spaarde postzegels) dat ze iets terug wil sturen. Ik mag iets uitzoeken van haar picassa-lijst. Maarrre... nou ja, niet echt mijn smaak.... nog even denken wat ik daarmee doe. Wel lief aanbod natuurlijk!
Zazana, zal zo even op hyves kijken!

Steph, ik heb de postzegels ook besteld op postzegelsmetkorting

Kozoo, ik heb werkelijk geen flauw idee wat die termen zijn, maar ik ga ervan uit dat ik het snel zal leren!

Vanochtend twee kaarten op de bus gedaan. Heb ze nu ook in mijn profiel opgeladen. Ik vind het zo leuk!
Poezels: inmiddels al verslaafd... dat gaat snel . Leuk. Hopelijk heb je morgen je eerste hurray in de bus!!

Hier vandaag helemaal niets/noppes/nada. Dan hoop ik echt dat ik morgen een kaartje krijg want overmorgen begint hier pasen al (wat een luxe he, 5 dagen vrij!!!).
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjokorn, lekker zeg, 5 dagen vrij i.v.m. Pasen! Maar ik mag absuluut niet klagen, hier begint vrijdag de meivakantie! Hopelijk krijg je morgen nog een kaart.

Poezels, wat leuk dat je zo enthousiast bent! Ik heb pas ook weer mijn bestelling binnen van PMK, weer veel leuke zegels! Ik had deze keer trouwens voor Nederland Creatief met zegels besteld. Ook leuk, dan krijg je lege zegels met stickertjes die je erin kan plakken. Leuk, ik kende ze ook nog van jaaaren geleden (oma vertelt...).

Kozoo, dat van die herfstbladeren snapte ik ook al niet zo!

Vandaag 2 Zozo kaarten in de bus. Bij een van die 2 zag ik dat diegene die kaart naar de helft van de mensen heeft gestuurd, ze stuurt steeds dezelfde kaarten (3 varianten) naar alle mensen. Daar snap ik de lol dan weer niet van, maar goed. Zoals de meeste van jullie wel weten vind ik het vooral leuk om een geschikte kaart bij een profiel te kiezen en die te versturen.

Ook nog een hurray, de nieuwe kaart gaat naar Belarus. Leeg profiel, dus een Idrukker geschreven, die gaat morgen op de bus.
Snjokorn, heerlijk zoveel dagen vrij.

Negen kaarten in de bus, sorry Snjokorn. Zes van de RR en drie officials. Allemaal mooi met leuk verhaal, kijk zo moet het.
Allemaal een beetje kunnen genieten van de zon vandaag? Ik moest werken, maar het bleef lang lekker. Dus vanavond nog wel even buiten gezeten. Heerlijk hoor! Ik vind dit echt geweldig. Overdag heerlijk, in de avond lekker afgekoeld zodat je fatsoenlijk kan slapen. Zou die klimaat het hele jaar wel willen. :D

Hier geen pc nieuws, heel stil en saai!

Ligaa, wat ontzettend jammer!!!! Dat gesolliciteer is een vervelende bezigheid. En balen van die medicatie. Hopelijk heb jij er vooral voordeel van. Helpen de koekjes een beetje voor dit moment?

Poezels welkom! Je bent al verslaafd, dus ach.. net zo reddeloos verloren als wij allemaal ;) Lekker toegeven en kaarten inslaan maar.

Snjokorn, wist niet dat jij ook aan het solliciteren was. Misschien wel al verteld, maar is dat omdat je graag terugwilt of omdat werk daar stopt? Lijkt me waanzinnig mooi daar, maar die kou is minder aantrekkelijk.

Noa_lynn, klinkt leuk. Ow kaartjes van Broers. Helemaal goed. Af en toe even lekker om er te slenteren hè in t stadje.... Toch maar weer eens heen.

Juuf wat ontzettend balen allemaal. Hoop dat je lekker hebt kunnen bijtanken. Zon kan een hoop goed doen. Gaat dat gezeur met die begeleider opgelost worden?

Zazana, wat leuk dat je moeder ook mee doet!

Steph, we blijven gewoon wachten op die bubbel foto's hoor! Anders komen we ze binnenkort zelf maken

Neferisis, inderdaad niet heel makkelijk. Al gaat het op het moment echt weer goed! Dat scheelt wel. Is sowieso hoop drukte, ook het werk loopt gewoon niet. Dus die weekenden zijn hard nodig om te overleven. Is natuurlijk niet iets voor de lange termijn. Je dochter inmiddels weer wat ontvangen wat past bij haar leeftijd? Of blijft het nivo k3? Niet te geloven dat mensen zich niet wat meer inleven.

Stereogram bij jou ook al zo'n echoput.. Saai hè!?! Vandaag niet zie ik nu.. Was gisteren. Bij idrukker ook nog niet besteld. Hou de gratis kaartjes wel in de gaten. Maar dat geluk is er nog niet.

Janna, te druk met andere dingen? Leuks wel?

Kozoo, inderdaad lief aanbod. Hoe ga je dat dan weer netjes doen hè. Zelf laten kiezen en maar zien wat er komt? Is het in ieder geval weer aardig gekozen van die persoon. Of zeggen dat je iets anders heel erg leuk zou vinden?

Zo, nog een drankje en dan maar afronden hier. Morgen weer veel te vroeg dag
Er lag een aardig strandkaartje uit Nieuw-Zeeland in de bus. Geen hurrays in de mailbox, wel bleek een Oekraïense dame 24 van mijn kaarten favoriet gemaakt te hebben. Ik ben benieuwd of ik binnenkort post van haar ontvang.

@Kozoo > die herfstbladeren waren mij nog niet eens opgevallen.

Ik denk dat ik voor de eierdoppen ga, als ik er tenminste ooit tussen kom.

@Snjo > vieren de IJslanders op dezelfde manier Pasen als de Nederlanders: paaseieren beschilderen, verstoppen, paastakken en boterlammetje op de ontbijttafel, etc.?

@Stereo > wat heb jij vroeg meivakantie! Mijn kinderen hebben alleen tweede paasdag vrij, hun vakantie begint op koninginnedag.

Heb je de Nederland Creatief zegels bij PMK besteld of is dat zelf een site?

@Steph > goede vangst! Wat was het thema van deze RR?

@Noa78 > ik ben het helemaal met je eens, van mij hoeft het niet warmer dan 25 graden te worden. Ik kan helemaal niet tegen hitte en ga daarom zo graag naar Egypte...

Dochters laatste aanwinst is een station , ook zo niet passend bij haar profiel. Ze mag weer een stapel adressen aanvragen, maar is er nu even klaar mee.

Hier wachten nog een stapel strijkgoed en wat losse knopen, werk aan de winkel!
Goedemorgen!

Even vlug voordat straks alle werk- en studieactiviteiten weer van start moeten gaan.

Neferisis, ik heb die zegels inderdaad bij PMK besteld, bij de afdeling Nederland - bijzondere gelegenheden o.i.d. De vorige keer waren er nog maar een paar op voorraad, dus ik weet niet of ze er nog tussen staan.

Hier hebben alleen de basisscholen vrijdag al meivakantie, de middelbare scholen ook pas een week later.

Noa, heerlijk he, dat weer! Hopelijk vandaag weer een kaart of een hurray voor jou!

Steph, 9 kaarten en allemaal mooi! Lucky you!
Goedemorgen iedereen!

Hier ben ik weer even, nog steeds geen internet in mn eigen huisje dus moet het weer even bij mn ouders doen.

Mn rug gaat al een stuk beter, al is hij nog steeds aanwezig helaas.. Nog wel aan de medicijnen maar al afgebouwd naar eentje per dag.

Heb veel kaarten binnen gekregen van de RR en ook officals. Eigenlijk allemaal wel leuk! Maar de leukste was van Noa78! Wat deed jou kaart/brief/envelop mij veel goed zeg! Dank je wel ik werd er helemaal vrolijk van! Er gebeurd hier zo veel op het moment dat jou vrolijke boodschap op het goede moment kwam!

Ik moet straks naar Leiden, moet nog een examen maken. Nee geen Duits dit keer maar een examen wat ik 3 jaar terug gemaakt heb. Toen had ik een onvoldoende, maar omdat er zoveel vragen in het examen stonden die niet in mijn boeken voorkwamen heeft mijn mentor er toen voor gezorgd dat het een voldoende werd. Ik ben er daarna dus ook niet meer mee bezig geweest, ervan uitgaande dat het gewoon een voldoende was. Nu kreeg ik september vorig jaar mijn cijferlijst en daar was hij nog steeds onvoldoende. Ik heb vanaf toen gebeld en ja ze gingen me terug bellen hoor.. Ja vast.. Ze hebben me in december zelfs beloofd dat ik eind van het jaar mn diploma in huis zou hebben.. Ja vast.. Niet dus, anderhalve week maar weer gebeld en nu moet ik dus vandaag dat examen nog een keer overdoen.. Al mn aantekeningen waren al weg gegooid... Pfff moest dus weer mn boeken in, vanmiddag om kwart over 12 moet ik em maken, Mn reiskosten en examen worden vergoed. Maar als dit dus hetzelfde examen blijkt te zijn als die van 3 jaart terug ga ik gillen.. Maar goed.. Daar ben ik dus al een tijdje mee bezig, verder gebeurd er nog meer maar dat ga ik eerst even voor mezef op een rijtje zetten.. Want dat gaat alweer harder dan dat ik zou denken...

Voor iedereen een dikke knuffel vanuit hier! Ga zo naar de trein!
Steph: 9 kaarten.... *zucht* wauw. Het idee van Noa78 om zelf maar even foto's te komen maken vind ik eigenlijk wel een goed idee

Noa78: Wat mijn solliciteren betreft; sinds de laatste bezuinigingsplannen van het kabinet is ten eerste mijn baanzekerheid nihil en ten tweede is het ziekenhuis langzaam aan het veranderen in een verpleeghuis. De revalidatie-dagbehandeling ligt op z'n gat en de komende jaren (5-10) gaat daar waarschijnlijk geen verandering in komen. Dat zou betekenen dat ik vaktechnisch geen stap vooruit kom (eerder achteruit ga) en daar zit ik niet op te wachten. Nu heb ik nog de mogelijkheid om terug te gaan (voordat ik te oud ben). Vandaar.

Neferisis: Nee, hier worden geen eieren geverfd, wel soms gezocht (maar kleine paaseitjes zoals in NL zijn hier dan weer niet). Donderdag heet hier skírdagur (doopdag) en rond deze tijd doen 14-jarigen hun eerste heilige communie.
Succes zometeen Tine
Succes voor straks Tine!!!

Heb het weer allemaal gelezen hoor.

Maar even snel een berichtje voordat zoon wakker word.

Hoor al wat gedraai en gekeer namelijk.

Gisteren 1 kaartje en 1 hurray.

Heb net 4 kaarten geschreven.

Een vlinder naar Rotterdam

Een kleurrijke hema-kaart naar de USA

Een disney-kaart naar Taiwan.

Een woonplaatskaart naar Portugal

Neferisis, als ik er ooit tussenkom bij I-drukker, ga het zo nogeens proberen dan ga ik voor de pastelkleurige eitjes.

Bedankt voor je hyves-mailtje trouwens!
Welkom Poezels! Heb je inmiddels al een kaarten voorraad?

@ Zanana en de rest die er naar vroeg, het was wel goed maar ik kreeg te horen dat ik pas half juni af mag studeren. Terwijl ik het hele jaar hard gewerkt heb om in april af te kunnen studeren. Ik wilde graag eerder afstuderen, voor 'de grote massa', zodat ik meer kans maak op een langdurige invalbaan... En het voelde voor mij als falen dat ik nu pas 2 maanden later af mag studeren. Maar ik realiseer me nu dat het niet aan mij ligt, maar aan dat hypocriete mens! Dus ik heb besloten om nu dan maar te genieten van mijn laatste 2 maanden als student. Gelukkig hoef ik niet veel meer te doen, dus ik kan wat vaker genieten van bijvoorbeeld het mooie weer. Tot zover mijn klaagzang..

Ik vind jullie berichtjes wel ontzettend lief, dat doet me goed! Enne, Ligaa bedankt voor het schattige Kikkerplaatje.

Jeetje Liga, jij hebt pech. Gelukkig houden ze je scherp in de gaten.. Sterkte!

Kozoo, ik probeer ook steeds een set kaarten te bestellen op Idrukker maar nog geen resultaat.

Tine, heel veel succes!

Stereo, ik heb ook vanaf vrijdag vakantie. Heerlijk! Ik ga er ontzettend van genieten.

Ik ga eens even de hond naar binnen halen, de kinderen op de basisschool hiernaast zijn met de hele school een lied aan het zingen op de speelplaats. De hond vindt het waarschijnlijk niet zo'n succes want ze zit keihard te janken! Of ze wil graag meezingen En dan ga ik mijn lading kaarten op de bus doen, 14 kaarten geschreven!
Neferisis, April RR was het thema. Je krijgt bij elke naam een link naar hun profiel zodat je altijd een passende kaart kunt versturen.

Tine dikke :hug succes ermee.

Snjokorn, sorry vandaag 5 kaarten.

Juuf jij ook een . Wat een trut zeg. Wauw 14 kaarten schrijven.
Steph, 9 kaarten!! Wauw!

Juuf, ik heb nog geen voorraad kaarten. Ik probeer een leuk kaartje te zoeken bij de wensen van de persoon. Ik vind het lastig om meerdere dan in te slaan.

Succes straks Tine!

Ik ga even lekker met de hond naar het strand en daarna langs de lokale boekenhandel. Eens zien of er wat neutrale kaarten zijn voor mijn beginnende voorraad
Haai, was ik weer! Nou mn examen is achter de rug. Ik geloof dat het wel goed is gegaan. Maar ga daar nog geen grote uitspraken over doen want dan weet ik het wel weer haha.

Verder ga ik zo naar huis om te kijken of ik post heb. Vanaf woensdag avond 4 mei moet ik thuis internet hebben! O yeah!!! Dan kan ik weer vaker langs komen, ik heb nu een beetje het gevoel dat jullie verwaarloos, sorry daarvoor!

Poezels, dank je! Welkom nog! Heb je leuke kaarten kunnen vinden in de boekhandel?

Steph, dank je! Heb jij nog leuke kaarten ontvangen van de RR!!

Juuf, wat vervelend zeg dat je nu pas later mag afstuderen.. Gewoong gemeen eigenlijk. Maar jij vind echt wel een leuke baan hoor! Ben ik van overtuigd! Hoe is het met de oren van de hond:)

Anita, dank je! Je hebt weer leuke kaartjes verstuurd zo te lezen! Leuk he het gekraai van zon mannetje als ze net wakker worden:)

Snjokorn, dank je! Hoe is het weer bij jou? Heb je nog steeds sneeuw? Of net zon warme dag met heul veul zon als hier?

Wat betreft I drukker daar duurde het bij ook echt heul lang voordat ik daar weer eens door heen kwam,, Maar ik heb de ik ga verhuizen vissen kaarten besteld. Die gaan dit weekend de deur uit voor mn housewarming/verjaardag voor de familie!

Nou ik ga op het fietsie naar mn eigen huisje, eens kijken hoe het daar is! Heb trouwens een hoog leuke jongens gehalte;) in het gebouw!
Tine, als je er een goed gevoel over hebt dan is het meestal wel goed. Nee, je verwaarloosd ons niet hoor. Je komt gewoon als je kunt en er ook zin in hebt.

Van de RR krijg ik wel leuke kaarten, leuker dan offcials.
Tine: Vanochtend lag er geen sneeuw hier (gisterochtend wel maar die was voor 10.00 uur al weer gesmolten). Net wel een bui van mezelf (snjókorn) over me heen gehad, was niet lekker.

Een hoog "leuke jongens" gehalte..... hmmmmm

Juuf: wel balen zeg dat je langer moet wachten op je afstuderen (maar aan alles kómt een eind!!)

Ik had vandaag een leuk kaartje uit Duitsland in de bus (duinen/strand). Helaas nog geen hurrays.

En vanochtend zijn we (m'n collega's en ik) aan de inhoud van het paasei begonnen....

Het was vandaag eerlijk verdeeld: 3 kaarten voor dochter en 3 voor mij (Zwitserland, Maleisië en Noorwegen). Prachtige postzegels.

@Tine > je hebt een spannend dagje achter de rug, nu maar vingers kruizen op een goede afloop.

Bijna internet, dan gaat jouw paleisje eindelijk digitaal...

Leuke jongens gespot? Eerst goed kijken of er geen vriendin/vriend aan hangt!

@Juuf > hebben ze op die basisschool naast je geen plekje voor je?

Hoe heet jouw hond en wat voor ras is hij/zij?

@Poezels > als je het nog lastig vindt om meerdere kaarten op voorraad in te slaan ben je nog niet echt 100 % verslaafd...

Wat de hond betreft, ook voor jou de vraag: naam & ras?

@Snjokorn> ligt er nou drop bij dat chocolade-ei? Fijne paasdagen!

Ik ga eens vroeg mijn bed in, de longontsteking is weer terug (waarschijnlijker: niet helemaal weg geweest), nu moet ik nog zwaarder spul slikken en daar word ik duf van.
Goedemorgen!

Ik heb gisteren wel wat leuke kaartjes in kunnen slaan Ben nog wel zoekende naar leuke adressen hier.

Mijn hond heet Kira en ze is een jack russell van 6 maanden.

Ik had mijn hurray inmiddels wel verwacht, maar helaas. Mevrouw ongeduldig

Nu aan het werk en vanmiddag een sollicitatiegesprek. Leuk! Fijne dag allemaal!
Snjokorn, een leuk jongensgehalte? Vertel....

Dat paasei vraagt gewoon om opgegeten te worden.

Neferisis, dat is toch geen drop dat zijn koffiebonbons (komt de thee-expert *kuch* aan).

Poezels, wat een leuke hond. Een Jack Russel nog wel *kwijl*.

Kaarten inslaan goed bezig, goed verslaafd. En ja ongeduldig, nieuw woord voor het geval dat je dat nog niet was.

Succes met solliciteren.

-School bellen voor gastlessen

-Mailen naar collega's

-was doen

-Nagels laten doen

-werken

Zo een lekker rustig dagje.
Oja, idrukker was nog niet gratis.
Post was vroeg hier, 4 kaarten.
Hellooo!

Ik heb mijn eerste hurray!

Met de volgende reactie:

Héél leuk idee, om een theezakje mee te sturen. Deze smaak vind ik ook heel lekker, dus bedankt!

Ze vond theepotten erg leuk, maar die kon ik niet vinden. Vond dit wel een leuk alternatief!

En mijn volgende adres is in Italië. Zal vanmiddag weer even schrijven. Nu eerst sollicitatiegesprek, wel veeeel te warm voor pak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven