Wildbreien

21-04-2011 19:06 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn buurt was ik al een paar keer voorbijgefietst langs een aangeklede openbare boom.

Gelegenheidsgedoe? Straatfeest of zoiets?

Maar verder weinig aktiviteit te bespeuren, en de boom bleef aangekleed.

En in ene nog een boom .. wat is dat voor flauwekul?

Een boom waarvan de stam is omwikkeld, nou omwikkeld is het juiste woord niet, het is echt áángekleed met een fleurig patchworkachtig breisel.

En toen las ik in de krant over een nieuw iets: er zijn wildbreisters aktief. Het is een soort illegaal toetakelen van bomen. Een soort van handtekening. Moet ik het opvatten als een vorm van graffitti? Een uiting van vrouwelijke warme creativiteit?

Wat een nonsense. Het staat zo niet-natuurlijk, een boom met een trui aan.

En bovendien geeft het aangezicht van wol om een knoestige stam mij hetzelfde gevoel als je nagels over een schoolbord of een stukje vilt tussen je voortanden en dan heen en weer schuiven met je kiezen, of met ruwe handen over syntetisch materiaal.

Wie heeft het ook al ergens gezien?
In Artis ook. Te lelijk voor woorden.
Niet gezien, vind het wel grappig idee (0:
Www.wildbreien.nl ik weet er niet veel over maar het idee van versierde bomen tja paastak, kerstboom, van die stokken, het is je smaak of niet :-)
quote:Mac123 schreef op 21 april 2011 @ 19:09:

In Artis ook. Te lelijk voor woorden.Om misverstanden te voorkomen: dáár woon ik niet...
Née nog niet gezien. Ik denk dat je echt geen leven hebt als je een trui gaat zitten breien voor een boom.
Ohhh ik zie ze soms ook, in Amsterdam. En ik vind het juist heel vrolijk en lief staan... (heb kennelijk ook geen leven, dan?).
Wat eten we vanavond?
ik vind het super leuk! Het is vrolijk!
Tegenover het Luxor in Rotterdam ook al heel lang. Een regenbui erover en het ziet er helemaal niet meer uit. Dat maken mensen die zich vervelen en niet genoeg omhanden hebben.
Ja, ik weet er ook eentje te staan, zo'n boom-met-trui...
Ja, wild-water-punnikers. Ik snap niet wat ze er aan vinden
Ik vind wildplassen een stuk natuurlijker.
Ik wil zo'n wildbrei fiets :D
Ah know`t, tha shunt
Bestaan er ook wildbrei mannen? Van die woeste bebaarde mannen met een zelf gebreide bivakmuts op die zich achter de bosjes verschuilen met tikkende pennen. Klaar voor de aanval.

"Tik tik rikketik"
Zo een paar op een tak is dan wel weer leuk:
quote:Vilma schreef op 21 april 2011 @ 19:56:

Bestaan er ook wildbrei mannen? Van die woeste bebaarde mannen met een zelf gebreide bivakmuts op die zich achter de bosjes verschuilen met tikkende pennen. Klaar voor de aanval.

"Tik tik rikketik"
Jaren 70 agogentrui-achtig vind ik die boomstammen.

Waarvan de mouwen moesten worden opgerold omdat de een langer was dan de andere.

Een model voor zo'n macrobiotisch type met van die knokige ledematen, daar doen die bomen me ook aan denken.

Mutsen op een brug of keppeltjes op de bovenkant van amsterdammertjes heeft dan wel weer wat. Wol in combinatie met glad metaal, oké, maar op knoestig hout, béh.
Ik zag een poosje geleden een heel hekwerk met breisels aan. En hier in het durp laatst een lantarenpaal.

Vind dat eigenlijk wat vriendelijker dan bij een boom, die mag wel gewoon groen blijven. Vind het wel grappig eigenlijk.
Vind het ook best grappig...maar dan moeten ze wel wat leuks maken en niet een saai "oma kleedje"
Ik heb het ook gezien...in staphorst notabene! Dat ze daar zo hip zijn zeg! vind het wel grappig overigens maar met mate..
Dat Krijg je met al die rellen op drakenvlieg
Ik vind het juist vrolijk en origineel! Waarom nou direct weer klagen?
Oh, en ik maar denken dat het tegen de eikenboomprocessierups was...
Ik reed laatst ook langs een vrolijke lantarenpaal, best lollig!
Foto???

Ik ben nieuwsgierig! Hoe zoiets dan tot stand komt? Er staat dus iemand een paar uur lang om die boom heen te draaien onder het breien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven