Wildbreien
donderdag 21 april 2011 om 19:06
In mijn buurt was ik al een paar keer voorbijgefietst langs een aangeklede openbare boom.
Gelegenheidsgedoe? Straatfeest of zoiets?
Maar verder weinig aktiviteit te bespeuren, en de boom bleef aangekleed.
En in ene nog een boom .. wat is dat voor flauwekul?
Een boom waarvan de stam is omwikkeld, nou omwikkeld is het juiste woord niet, het is echt áángekleed met een fleurig patchworkachtig breisel.
En toen las ik in de krant over een nieuw iets: er zijn wildbreisters aktief. Het is een soort illegaal toetakelen van bomen. Een soort van handtekening. Moet ik het opvatten als een vorm van graffitti? Een uiting van vrouwelijke warme creativiteit?
Wat een nonsense. Het staat zo niet-natuurlijk, een boom met een trui aan.
En bovendien geeft het aangezicht van wol om een knoestige stam mij hetzelfde gevoel als je nagels over een schoolbord of een stukje vilt tussen je voortanden en dan heen en weer schuiven met je kiezen, of met ruwe handen over syntetisch materiaal.
Wie heeft het ook al ergens gezien?
Gelegenheidsgedoe? Straatfeest of zoiets?
Maar verder weinig aktiviteit te bespeuren, en de boom bleef aangekleed.
En in ene nog een boom .. wat is dat voor flauwekul?
Een boom waarvan de stam is omwikkeld, nou omwikkeld is het juiste woord niet, het is echt áángekleed met een fleurig patchworkachtig breisel.
En toen las ik in de krant over een nieuw iets: er zijn wildbreisters aktief. Het is een soort illegaal toetakelen van bomen. Een soort van handtekening. Moet ik het opvatten als een vorm van graffitti? Een uiting van vrouwelijke warme creativiteit?
Wat een nonsense. Het staat zo niet-natuurlijk, een boom met een trui aan.
En bovendien geeft het aangezicht van wol om een knoestige stam mij hetzelfde gevoel als je nagels over een schoolbord of een stukje vilt tussen je voortanden en dan heen en weer schuiven met je kiezen, of met ruwe handen over syntetisch materiaal.
Wie heeft het ook al ergens gezien?
donderdag 21 april 2011 om 19:14
Www.wildbreien.nl ik weet er niet veel over maar het idee van versierde bomen tja paastak, kerstboom, van die stokken, het is je smaak of niet
donderdag 21 april 2011 om 19:59
donderdag 21 april 2011 om 20:05
Jaren 70 agogentrui-achtig vind ik die boomstammen.
Waarvan de mouwen moesten worden opgerold omdat de een langer was dan de andere.
Een model voor zo'n macrobiotisch type met van die knokige ledematen, daar doen die bomen me ook aan denken.
Mutsen op een brug of keppeltjes op de bovenkant van amsterdammertjes heeft dan wel weer wat. Wol in combinatie met glad metaal, oké, maar op knoestig hout, béh.
Waarvan de mouwen moesten worden opgerold omdat de een langer was dan de andere.
Een model voor zo'n macrobiotisch type met van die knokige ledematen, daar doen die bomen me ook aan denken.
Mutsen op een brug of keppeltjes op de bovenkant van amsterdammertjes heeft dan wel weer wat. Wol in combinatie met glad metaal, oké, maar op knoestig hout, béh.