vraagje over eenden
donderdag 21 april 2011 om 19:06
ik begrijp er niets meer van, op internet staat dat vadereend tijdens het broeden het nest verlaat, en dus nooit zijn eigen jongen ziet.
Nu zie ik hier hele eenden gezinnen, met vader en moeder en een paar schattige kinderen. Zijn mannetjeseenden nu spontaan huisvaders geworden ?, of zijn het stiefvadereenden ?
Nu zie ik hier hele eenden gezinnen, met vader en moeder en een paar schattige kinderen. Zijn mannetjeseenden nu spontaan huisvaders geworden ?, of zijn het stiefvadereenden ?
donderdag 21 april 2011 om 20:33
donderdag 21 april 2011 om 21:59
Ja MV! Hier ook! Woon ook aan het water, in een kinderrijke buurt. Wat betekent dat die beesten hier een constante stroom bijvoeding krijgen van alle ouders met kids die 'gezellig' eendjes gaan voeren. Het HELE jaar door. (vanmiddag nog) Wat weer tot gevolg heeft dat die beesten geen voedsel hoeven te zoeken en lekker veel energie over hebben om, tsja, weer massaal de vrouwtjes te bestijgen! Echt zielig om te zien!
Oh, hier dus zeker geen monogame stellen en wij noemen ze eendenkuikens!
Oh, hier dus zeker geen monogame stellen en wij noemen ze eendenkuikens!
donderdag 21 april 2011 om 22:07
Eendenkuikens... Maar misschien ga ik een van bovenstaande benamingen wel gebruiken als ik ooit kinderen krijg, vind het wel lief klinken
(Maarja, komen mijn kinders straks op de peuterspeelzaal of in de kleuterklas met de mededeling ''Juf, dat zijn piekjes/pulletjes/pijltjes'' zou de brabantse juf dat dan kunnen waarderen?!
(Maarja, komen mijn kinders straks op de peuterspeelzaal of in de kleuterklas met de mededeling ''Juf, dat zijn piekjes/pulletjes/pijltjes'' zou de brabantse juf dat dan kunnen waarderen?!
donderdag 21 april 2011 om 23:34
Wij hadden een paar jaar terug moedereend, jonge eendjes (ook enige term die ik daarvan kende) en 2 'vader'ganzen.
Ze zwommen zo door de vijver: Gans, moedereend, 6 jongen, Gans2. En níemand of niets dat aan de jonge eendjes durfde te komen, met de bodyguards om hen heen
Maar eeh.. misschien gaan ook vadereenden met de tijd mee? Moedereenden pikken het niet meer, dat ze voor de kinderen op moeten draaien? Ben ik al mosterd?
Ze zwommen zo door de vijver: Gans, moedereend, 6 jongen, Gans2. En níemand of niets dat aan de jonge eendjes durfde te komen, met de bodyguards om hen heen
Maar eeh.. misschien gaan ook vadereenden met de tijd mee? Moedereenden pikken het niet meer, dat ze voor de kinderen op moeten draaien? Ben ik al mosterd?
Later is nu