Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Haha, mijn bericht over het autowassen maakt wel wat los! Ik heb er ook nooit zin in, daarom stond het op mijn to do list. Het was wel echt nodig, de laatste keer was echt maaaanden geleden. Maar uiteindelijk was het wel een ontspannend therapeutisch klusje.Dat wat jij met asperges schillen hebt, Neferisis!

Steph, heb je leuke zegels van PMK?

Ligaa, 3 kaarten naar Nederland! Fijn dat het leuke profielen zijn!

Zazana, wat balen dat je niet aangenomen bent! Heb je verder nog andere plannen?

Anita, lekker hoor, naar het strand! Het zal wel druk zijn.

Vandaag een kaart in de brievenbus met yoga voor katten. Ik ben bang dat mijn nuchtere Hollandse kat daar geen behoefte aan heeft, maar wie weet!

O, en ik heb de kaarten van Idrukker al binnen, maar ik heb andere gekregen dan ik besteld had. Eens kijken wat ik daarmee ga doen.

Fijne paasdagen!
Stereogram, wat andere kaarten dan die je besteld had? Wat voor dan heb je gekregen??

Toch je auto gewassen? Is toch wel fijn als het gedaan is. (heb ik met de begane grond, is nu eindelijk na een week weer gedaan zalig).

Waren wel leuke postzegels ja.
Hallooo!

Wat een gepost, even snel bijgelezen!

Juuf, vind je ze eng kijken haha Die witte is ook wel een spannende kat in het huishouden maar ze zijn wel lief hoor, je moet er alleen wel van houden natuurlijk! Ik woon op 10 minuutjes rijden van een hondenstrand, mijn hond vind zwemmen erg leuk en ik het strand! Heb jij zelf helemaal geen huisdieren?

Zazana, wat jammer van je traineeship! Was het bij de rijksoverheid? Nog andere sollicitatieplannen?

Steph, heb je leuke zegels gekregen?

Neferisis, asperges, heerlijk! Ik heb ze nog nooit klaargemaakt, binnenkort maar eens poging doen.

Ik heb de Idrukker helaas gemist! En ik lees dat jullie allemaal flinke ontwenningsverschijnselen hebben gehad. Ik niet, nog geen kaartje gekregen!

Ik heb niet veel meer dan werken, naar het strand gaan, terrasje pakken en te laat mijn bed in gaan gedaan. Morgen even langs mijn oma en maandag naar de schoonouders. Dinsdag ga ik naar de Efteling! Veel zin in Daar hebben ze vast ook wel leuke kaartjes. Vandaag nog een paar bij de Xenos gescoord dus de voorraad begint erop te lijken!

Fijne paasdagen allemaal!
Poezels, bij de Efteling hebben ze echt wel leuke kaarten. Sla lekker veel in. .Veel plezier daar.

Jammer dat je nog geen kaartje hebt gekregen.

Bij PMK hebben ze leuke zegels, ook voor mij.

Ik ga woensdag shoppen, of het wordt Maastricht of Den bosch. Dinsdag eerst naar Ruth Jacott en donderdag naar de Italiaan hier in de buurt (heel goede).
Neferisis, zalig asperges!!!!

Stereo, wij hebben een huisje op een stukje strand waar het nooit zo heel erg druk is.

Zalig!!

Al moeten we daar dan iets verder voor lopen.

Poezels, veel plezier in de Efteling.

Heb er vorig jaar ook een aantal gekocht en worden eigenlijk altijd leuk gevonden.

Heb al regelmatig een profiel gehad waarin stond dat ze graag kaarten wilden van pretparken.

Hier vandaag 1 kaartje uit Almere in de bus.

Een leuke van de Hema met een gezellig berichtje, dus daar is net een behoorlijke hurray naar toe gegaan.

Ook mijn kaartje naar Duitsland is geregistreerd.

Eens zien of ik de komende dagen tijd heb voor wat adressen.

Ga nu eerst nog een chocolade-taart in elkaar draaien voor morgen.

En natuurlijk alvast de eitjes die verstopt moeten worden door de paashaaspapa klaarleggen.
Het is wederom een stralende dag. Ik heb net de eitjes gekookt, het paasbrood gesneden en thee gezet, zo ontbijten. Nog een kaartje geschreven naar de no. 1 van G-B, uiteindelijk een exemplaar gevonden dat hij nog niet in zijn collectie kan hebben.

@Steph > het witte goud dat vanavond op mijn bord prijkt komt toch echt uit de Brabantse zandgrond om de hoek.

Maastricht of Den Bosch, beide steden zijn fantastisch. Ik moet in Maastricht altijd even de Selexyz in, ik vind het zoiets geweldigs: een boekwinkel in een kerk! Met mooie kaarten...

@Poezels > de Efteling is altijd een heerlijk uitje. We wonen er zo dicht bij, maar toch gaan we maar 2x per jaar, dan blijft het elke keer weer spannend. Ik ben erg benieuwd naar de show van Ravelijn.

Asperges klaar maken is een eitje, tenminste als je het Brabantse

recept volgt, met ham, ei, krieltjes en botersaus.

@Anita > wow, een strandhuisje! Vervoer je kinderen en strandspullen in de bolderkar? Zoonlief hier was teleurgesteld dat er geen eieren in de tuin verstopt waren. Ik had helemaal niet gedacht dat een brugklasser daar nog behoefte aan had...
Wat een gezellige dingen lees ik allemaal!

Ik ga straks ook lekker paasbrunchen met familie, volgens mij ook eitjes zoeken (weet niet of dat nou een grapje was.. hoop het niet )

Heb me net aangekleed met allemaal nieuwe kleertjes, zo blij mee. Het is zo lang geleden dat ik kon shoppen. Nu gister eindelijk een momentje dat ik fit genoeg was, dus gewoon in 1 winkel armen vol de paskamer in en er is een hoop mee naar huis gegaan.

Ik heb vandeweek een ge-wel-di-ge kaart ontvangen. Echt helemaal Kozoo. Ben er helemaal verliefd op! Ik zal hier komende dagen wel een fotootje plaatsen.

Ook heb ik gister al het bedankt kaartje gehad van dat meisje uit Oostenrijk die zo blij was met mijn post dat ik wat mocht uitzoeken op haar gallerij. Ik had er een gezien die ik wel leuk vond en die heb ik dus nu al binnen. Erg leuk!

Ik zou graag even lekker alles hier teruglezen en reageren maar ik moet opschieten, wordt straks opgehaald en moet nog even wat spullen bij elkaar graaien en wat eten.

Fijne dagen allemaal, ik hoop dat een ieder kan genieten!
Heb ik zonet een kaart geregistreerd, blijkt is verzonden te zijn (of aangevraagd) op 16 december 2010.

Hij lag afgelopen week pas hier in de brievenbus, de postzegel geeft aan dat ie opgestuurd is op 16 april 2011.

Het id-nummer vond ik al vaag, want ze schrijft dat ze studeert in de USA maar de id-code is CN .

Vond ik even een beetje vaag.
Dit is de kaart waar ik het over had, vind hem echt zo geweldig!!

Kozoo, ontzettend leuke kaart!!!

Zou daar ook erg blij mee zijn.

Nog eitjes mogen zoeken??

Neferisis, het is een daghuisje hoor.

Slaaphuisjes zijn zo ontzettend duur die kan ik niet betalen voor een seizoen.

Maar het is echt zo genieten.

Denk dat we morgen weer wel gaan.

Echt ontzettend vaag van die kaart Noa-Lynn.

Hier 2 hurrays bij de mail.

1 uit de USA en 1 uit Rusland.

Die laatste kaart heeft er meer dan 70 dagen overgedaan, dus weer een expired minder.

Maar heb er nu nog steeds 7 over.

Ook een mailtje met favorieten, allemaal kaarten die dat al eerder waren maar toch niet minder leuk.
Het enige logische is dat in zijn profiel staat dat ie van studie is gewisseld en ook naar een ander land is gegaan.

Dat lost wel op waarom de kaart uit de USA komt met een CN-idcode.

Maar dan nog is het best lang ertussen..
Ook vandaag weer een heerlijke dag zeg! allemaal lekker van het weer kunnen genieten?

neferisis, ik eet geen varken dus ham is wat lastig voor mij. Ik ga deze week proberen asperges klaar te maken. Mocht je nog ergens een goed recept weten, dan hou ik mij aanbevolen!

Kozoo, wat een leuk kaartje zeg! veel plezier nog!

Noa, 16 december! Vrreemd verhaal van die kaart. Als je van studie wisselt kan je nog wel op de PC site komen, lijkt mij?
Hallo, ik heb niet zoveel nieuws maar ik wilde even goedenavond zeggen tegen iedereen die hier nog komt lezen.

Ik heb wel nog 2 adressen aangevraagd vandaag, en ik had een hurray uit Polen. Een hele snelle (6 dagen).

Ik hoop dat ik de komende week veel MOOIE kaarten mag ontvangen en vooruit ik wil niet hebberig lijken 1 of 2 mooie kaarten zijn ook wel voldoende, maar geen jakkiebah's a.u.b.!

Voor morgen heb ik 0 plannen. Schokkend!
Kozoo een erg leuke kaart hoor!

Poezels ik heb geen recept maar wilde melden dat ik ook aspergefan ben!

En stereogram over dat yoga voor katten, daar wilde ik nog op terugkeren, maar ik kan geen andere reactie verzinnen: hoe bedenken ze het? Katten zijn vaak al puur zen (een paar zenuwpezen uitgesloten) en hebben die onzin helemaal niet nodig. Zoals je zegt een nuchtere Hollandse kat trekt daar zijn neus voor op

Als je even wilt lachen moet je eens plaatjes googlen met de woorden "kat yoga"
Ligaa, wat een plaatje!

Ik zou niet weten hoe ik mijn katten zover moet krijgen!
Vandaag is er nog een hurray binnengekomen. Het nieuwe kaartje (een tijger) mag naar Praag.

@Kozoo > heb je nog complimentjes ontvangen over je nieuwe outfit? Wat een vrolijk kaartje had je in de bus.

@Noa-lynn > het blijft een vaag verhaal met die Chinees. Maar ja, je hebt je kaart tenminste binnen.

@Anita > een daghuisje is toch ook super! Het schijnt morgen aan de kust wel iets minder weer te worden. Heb je al van de chocoladetaart gesnoept?

@Poezels > asperges zijn ook heel lekker met gerookte kip of zalm of geraspte kaas of... Roept u maar, ik ken een hoop variaties. Wij aten asperges op ons trouwdiner, op de laatste dag van het seizoen.

@Ligaa > nee, geen jakkiebah's, zozootjes of mwah's deze week, wij gaan voor de toppertjes.

Heb je al iets leuks bedacht om morgen de dag door te komen?
Goedemorgen

Neferisis, vooralsnog schijnt de zon en gaan we straks toch weer richting strand.

Je moet er van genieten wanneer je kan he.

Ligaa, fijne dag vandaag!

En ik hoop dat ik vanavond even tijd heb voor wat kaartjes.

Heb nu eigenlijk al wel zin om te schrijven, hahaha
quote:poezels schreef op 24 april 2011 @ 21:29:

Noa, 16 december! Vrreemd verhaal van die kaart. Als je van studie wisselt kan je nog wel op de PC site komen, lijkt mij?

Ja zoiets dacht ik dus ook, zit nu gewoon 4 maanden tussen.

Ergens ertussen zal je toch wel die kaart even kunnen schrijven en versturen.

De kaart was dus al expired voor hij hem verstuurde.
En? Allemaal lekker van het mooie weer aan het genieten?! Heerlijk he! Wij gaan vanavond ook lekker asperges eten, mmm!
Ik ben bij Ikea geweest even een plantje kopen.

Tip: er Zijn daar nu mooie natuur en strand kaarten en grappige dierenkaarten. Geen yogaende katten, maar wel 1 met een bril op.
Goede tip.

Ik ga over een week of 2 lekker shoppen met een vriendin en dan doen we ook altijd de IKEA aan!!!
Ligaa, bedankt voor de tip! Eens kijken of ik nog een keer naar Ikea ga binnenkort! Wat een plaatje van die kattenyoga! Nog even en ze gaan op TV katten in beweging uitzenden...

Janna, waren de asperges lekker? Heb je nog iets bijzonders gedaan met het mooie weer?

Noa_Lynn, zeker raar! Nou ja, je hebt je kaart in ieder geval nog wel gekregen!

Anita, nog lekker naar het strand geweest? Ideaal een strandhuisje op een rustiger deel!

Kozoo, wat een superleuke kaart!! Heb je 'm een bijzonder plekje gegeven? Enneh, heb je nog eitjes mogen zoeken?

Poezels, veel plezier in de Efteling morgen! Ik wil ook weer eens gaan. Ben er in jaren niet geweest. O nee, dat lieg ik, een aantal jaar geleden met schoolreisje, maar toen zaten wij als juffen op een centraal punt dus konden we maar in een paar attracties... En bovendien deed ik toen nog niet aan postcrossing, dus ik moet er natuurlijk ook heen om leuke kaarten te scoren!

Steph, ik had die besteld met al die kleine kuikentjes. Ik kreeg die 2 kuikentjes met een grappig bedoelde conversatie over een paasei. Mijn moeder en zusje kregen gelukkig wel de goede, dus de kaarten met de eierdoppen en pasteleieren hebben we!

Ik had mijn auto al meteen gewassen. (Zo fijn als je meteen iets van je lijstje kunt afstrepen ) Vandaag was daar helaas al niets meer van te zien door ronddwarrelend stof en zand door de droogte. Veel plezier morgen bij Ruth Jacott!

Vandaag gezellige paasbrunch gehad met familie en gezellig spelletjes gedaan. Bij thuiskomst nog een hurray, morgen gaat er een kattenkaart naar UK. Ik ben dit weekend trouwens de 200 gepasseerd en mag nu 12 kaarten onderweg hebben!
@Neferisis, het is Maastricht geworden. Tja, meer kaartenwinkels

Goh en ik maar denken dat het witte goud origineel uit Limburg komt. Anyway, het is lekker.

@Kozoo, helemaal super die kikkerkaart echt leuk.

Leuk als je helemaal Kozoo kaarten krijgt.

@Noa_lynn, zeerwaarschijnlijk kaart kwijt en daarna weer gevonden en verstuurt. oid.

@Ligaa, leuke kat zeg. Ikea is leuk shoppen hoor.

@Stereogram, 12 kaarten onderweg. Super toch? Dank je, ik weet zeker dat dat wel gaat lukken

Vandaag 6adressen aangevraagd, NL/Duitsland/Finland/Australië/Wit-rusland en Taiwan.

Nog kliekjes bbq-en met schoonma en uiteraard in de hottub gezeten (zonder schoonma). Vandaag en morgen gaat hij leeg want het water is van de houten banken bruin maar niet vies.

En nog naar Itratuin geweest, kruidentuin gekocht waar ook de schildpad haar eitjes in kwijt kan.
@Stereogram: Ja, dat was idd een traineeship bij de rijksoverheid... Baal er nog steeds van maar zoek rustig verder...

@Ligaa: Haha die yoga-kat!

@Kozoo: Vind het ook echt een geweldig kaartje!

Vandaag mijn ma maar eens bekend gemaakt met de online kaartenbestelsites, zoals sneeuwvlokje en pp junkie. Ze vond het helemaal geweldig en wilde meteen massaal in slaan! Denk dat ik dan ook nog wel ff wat kaartjes meepik
Steph, lekker hoor nog een keertje bbq.

Zazana, wat leuk een aan kaarten verslaafde mama, hahaha

Stereo, wat zijn nog geweest hoor

Het was weer zalig.

Net nog een stuk gefietst met mijn meidje.

En nu liggen de kindjes op bed, man is hardlopen en kan ik lekker adressen aanvragen, JOEPIE!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven