Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Neferisis, leuk dat je wat van je laat horen. Veel plezier daar.

Met steun en de tips van de WW op dit forum moet het wel gaan lukken.
@tine Jochem komt niet in jouw woonplaats zag ik op zijn site maar wel in twee omliggende dorpen. Kijk even op zijn site en hou de aanvang van verkoop in de gaten.

Vandaag geen post, gisteren 2 kaartjes. Een uit China en een uit NL. Nog niets verstuurd deze week.

Ik heb mijn eerste kaartje gekregen uit Texas, USA!

Helaas realiseerde ik mij gisteren dat ik vergeten ben id-codes op twee kaarten te zetten. Stom stom stom! Wat kan ik nu het beste doen?

Ik ga aan de slag met mijn asperges, ben benieuwd want ik heb ze nog nooit gemaakt.
Poezels, gefeliciteerd met je eerste kaart! Was het een leuke?

Je kunt diegenen een berichtje sturen met de code. Of je kunt de profielen van degenen aan wie je een kaartje zonder IDcode hebt gestuurd in de gaten houden. Ze kunnen bij het registreren aangeven dat ze een kaart hebben gekregen zonder code. Dan wordt het uitgezocht. Vaak zetten diegenen ook tijdelijk in hun profiel een oproepje aan degene die een kaart heeft gestuurd zonder code.

Eet smakelijk in ieder geval! Ik denk dat ik met al die aspergeberichten hier ze ook maar eens ga maken!

Chrisy, wat kom je al weer snel langsgewaaid!

Steph, goed hoor, dat je gaat afvallen met de WW. En elkaar steunen op een topic is ook slim!

Neferisis, leuk dat je even een berichtje post vanaf je vakantieadres. Fijn dat het beter gaat met je gezondheid! Heb je leuke boeken gelezen?

Juuf, ik baal met je mee hoor! Ik ben nu semiziek (grieperig, keelpijn etc.) en dat heb ik ook altijd in de vakantie! Zo stom... Ik heb dit schooljaar nog geen dag verzuimd door ziekte maar wel elke vakantie een paar dagen ziek..Fijn om te lezen dat het met jou weer beter gaat! Hopelijk vandaag ook weer!

Vandaag 2 kaarten. Op 1 kaart stond niets op de achterkant, maar er zat wel een hele brief bij. De andere was een schattig konijntje. Ook nog een hurray vannacht, vanmorgen is een kaartje op de bus gegaan naar Australië.
Poezels. Gefeliciteerd met je eerste kaartje. Dat er maar veel mogen volgen.

Steph: way to go met ww.

Geniet lekker van je vakantie Neferisis. Hier nu eindelijk ook zonnestraaltjes

Gisteren had ik een kaartje uit Italie in de bus en vanochtend 2 hurrays; Amerika en Belgie. Morgen maar weer eens postzegels halen...

voor degenen die niet helemaal fit en gezond zijn.
Snjókorn falla, á allt og alla
Poezels, GEFELICITEERD met je eerste kaartje. All the way from USA .

Stereogram, nee jij ook al? Dat jullie allemaal maar snel op de been zijn en nog een paar dagen van de vakantie mee kunnen pikken.

Gisteren al veel kaarten en vandaag 5 stuks. Een official uit Ukraine die lelijk was (getekend dorpsaanzicht van een schilderij). Stond erop: this was the only postcard that I had that wasn't on your list. But anyway I hope that you like it.

Ik registreer hem netjes met als 'bedankje': I don't like it. Greetings.....
Neferisis, wat klinkt dat heerlijk. Zo knap je vast snel op! Geniet er nog even van, wanneer kom je terug? De positieve vibes en zonnestralen zijn goed overgekomen, mijn hoofd is al een stuk 'vrijer'.

Steph, succes met de WW. Had ik volgens mij nog niet gezegd.

Poezels, ik zou nog even afwachten. Als er geen ID op de kaart staat is dit namelijk wel op te lossen door de pc-site, kijk maar eens bij 'register a postcard' en dan aan de rechterkant van de pagina. Daar kan de ontvanger een formulier invullen zodat het ID-nummer als nog gevonden wordt. Maar als het te lang duurt dan zou ik een berichtje sturen naar de ontvanger dat je per ongeluk het ID-nummer vergeten bent. En natuurlijk hun profielen in de gaten houden.

Stereo, gadver ook al ziek. Zonde van de vakantie he. Ik hoop dat je snel opknapt.

Snjo, gaat het bij jou ook zo hard met de postzegels?

Ik ben toe aan iets leuks dus ik ga eens even wat adressen aanvragen. Morgen maar weer eens naar buiten. Daar ben ik een week niet geweest. Vandaag nog een kaartje ontvangen. Weer een vodje helaas.
Ook nog een hurray uit NL in m'n inbox en een kaartje uit Duitsland op de mat.

Heb toch nog maar even 2 adressen aangevraagd..... dat wordt geduld hebben voor mij; de kaartjes gaan naar Japan en Rusland.

Juuf: 10 postzegels zijn zo op
Snjókorn falla, á allt og alla
Goedenavond allemaal!

Neferisis wat leuk om van je te horen en wat een goede berichten over de toestand van het water en de buitentemp en je gezondheid. Nog boekentips?

Bedankt voor de verjaardagskaart. Het is weer een hele mooie!

Poezels

Stereogram: jij ook al vakantieziekte, misschien stel je het dan onbewust toch uit tot het moment dat je ziek "kunt/mag" zijn. Ik herken het ook wel. Hoeveel kaarten heb je nu onderweg?

Steph je bent keihard hahahaha... I don't like it!
Postcardstore daar zitten ze nog steeds te slapen! Mail er later deze week wel weer achteraan.

Ik heb zonet een paar kaarten geschreven, heb nu 11 adressen onderweg, maar 2 ervan moet ik nog schrijven....

Morgen naar het ziekenhuis voor gesprek over: hoe gaan we verder.

Daaaag allen
Vandaag een bewolkte dag met veel wind, maar wel een goede temperatuur. Een prima moment om rond te struinen in zo'n typisch Franse megasuperstore. Prachtige vuurtorenkaarten kunnen kopen.

@Poezels > gefeliciteerd met de eerste ontvangen kaart!

Ik begin altijd met het schrijven van het ID-nummer, dan kan ik dat naderhand niet meer vergeten.

@Stereo > als je je eindelijk kunt ontspannen reageert het lichaam vaak met migraine of grieperige symptomen, heel vervelend.

Ik heb De vrouw met de sleutel van Vonne van der Meer gelezen. Een interessant onderwerp, ik vond de uitwerking minder geslaagd. Het andere boek was een thriller van Jan & Sanne Terlouw, Hellehonden. Vlot geschreven en herkenbaar, omdat ik vroeger heel vaak in Twente (de streek waar het boek zich afspeelt) mijn vakanties heb doorgebracht. Ben nu aan een bundel met Franse verhalen van Martin Bril begonnen. Lichte vakantielectuur dus.

@Snjo > fijn, dat de zonnestralen het ijzige IJsland nu ook ontdooien.

@Steph > ga je de kaart nog wel uploaden?

@Juuf > goede berichten. Heb je nog mooie kaarten mogen versturen.

@Ligaa > succes morgen! Ook voor jou stuur ik positieve energie naar het noorden.

Toen ik het kaartje tegen kwam wist ik meteen dat dit voor jou bestemd was.

In G-B hebben veel mensen nog enkele dagen vrij na 1 mei, wellicht dat daarom de Postcardstore nog niet reageert.
Ligaa, dat is niet hard. Dat is de waarheid.

Veel succes morgen

Neferisis, hij heeft zelf al de kaart ge-upload (al ik die deleten?).

Veel plezier met shoppen.
Steph, ik vind het toch wel knap dat je dat schrijft. Ik durf dat niet te schrijven. Ik zou die kaart laten staan. Ik upload lelijke minder mooie kaarten ook altijd. Dan kunnen mensen ook zien wat voor lelijke kaarten mensen sturen. Als iemand alleen maar ad-cards/vodjes/andere lelijke kaarten stuurt, doe ik eerlijk gezegd ook minder mijn best om daar een mooie kaart naar te sturen. (Alhoewel ik dan ook weer geen kaart stuur die ik zelf echt stom of lelijk vind)

Neferisis, klopt hoor, ik ben no ontspannen genoeg om ziek te zijn! Migraine krijg ik daarentegen alleen bij stress.

De boeken die je noemt heb ik nooit gelezen, wel andere boeken van die schrijvers. Heerlijk hoor, lezen in de vakantie! Daar kom ik nu deze weken ook weer een beetje aan toe. Ik heb hier weer een hele stapel van de bieb.

Ligaa, sterkte vandaag bij het ziekenhuis! (Of misschien ben je al geweest) Ik hoop dat er een goed behandelplan wordt opgesteld.En wat jij zei klopt ook hoor, ik heb in de vakanties tijd om ziek te zijn. Als ik normaal gesproken ziek ben ga ik gewoon werken, tenzij ik omval of het 'gevaarlijk' is voor de kinderen. Ik zie dat ook bij veel collega's.

Snjokorn, gelukkig ook een zonnetje bij jou! Duurt Japan bij jou altijd lang dan? Bij mij komen de meeste kaarten tussen de 7 en 10 dagen wel aan. Met Rusland is het altijd wel een kwestie van heel veel geduld...

Juuf, ben je al buiten geweest? Hier schijnt een klein zonnetje, ook al is het niet heel warm. En had je leuke profielen om een kaartje naar te sturen?

Vandaag 1 kaart in de brievenbus, mooie vogel. Ook een hurray net, dus er gaat vandaag nog een kaart op weg naar de USA. Diegene had geen uitgesproken wens voor kaarten en dat vind ik altijd zo lastig... Welke van de honderden kaarten die ik op voorraad heb moet ik dan kiezen?!?
Stereogram, ik heb ook lelijke kaarten (zo'n die ik echt niet zou willen ontvangen) maar sommige mensen vragen om ugly postcards (ja echt waar)

Vijf kaarten weer, drie RR en twee officials. Allemaal goed mijn profiel goed gelezen. Met leuke verhalen.
Vandaag mijn eerste kaartje in anderhalve maand ontvangen uit Finland

Hmm, het is weer net zo verslavend als de eerste minuut. Ik loop nog wat kaartjes achter dus hopelijk veel post de komende tijd!
Neferisis: Lekker hoor, jouw vakantie. En mooie kaarten gescoord dus?

Kaatje: Je pakt de verslaving zo weer op Hoe bevalt het nu in je nieuwe huis?

Ligaa: Hoe was het in het ziekenhuis?

Poezels: Gefeliciteerd met je eerste kaart. Dat er nog maar vele mogen volgen....

Mijn moeder heeft gister ook wat kaartjes favoriet gemaakt bij enkelen van jullie, want ik heb haar gisteren uitgelegd hoe het 'favoriet' maken werkt haha.... Ze heeft nu opeens 113 kaarten favoriet! Gelukkig gaat het goed met haar sinds ze terug is uit het ziekenhuis. Nu kan ik me ook weer wat meer concentreren op mijn scriptie, want wetende dat het zo slecht gaat is ook niet prettig op 250 km afstand...

Heb er nu zelf maar 5 onderweg en al 2 dagen geen (leuke) kaartjes in de bus
Haha Zazana, je moeder ging helemaal los op de it's a fave! Gelukkig is het morgen geen vrije dag voor de postbodes, dus voor jou nieuwe ronde nieuwe kansen.

edit: blij te horen trouwens, dat het wat beter gaat met je moeder! Een hele opluchting voor jou

Vandaag heb ik een goed gesprek gehad met de verpleegkundige, zij had (in tegenstelling tot mijn supersnelle arts) alle tijd voor mijn vragen. Ik ga voorlopig nog niet aan het infuus, de hoop is dat de medicatie die ik nu neem alsnog aan gaat slaan. Maar arts maakt zich wel zorgen, maandag hoor ik hoe de bloeduitslagen zijn. Nou ja, ik denk dat het uitstel is, maar het is dus afwachten. En veeeeel rusten.

Ik had vandaag heeeeele leuke post, een hele mooie kaart van Kozoo en een hele mooie kaart van stereo! Bedankt!
Ligaa, fijn dat je de kaart mooi vindt! En dat je een goed gesprek hebt gehad met de verpleegkundige! Ik zal duimen voor goede bloeduitslagen.

Zazana, fijn dat het goed gaat met je moeder. Leuk dat ik nu ook het profiel van je moeder weet, aangezien ze ook bij mij kaarten heeft gefavoriet. Na het lezen van jouw posting ging ik even in mijn it's a favorite mail van afgelopen nacht kijken en zag ik jouw moeder erbij staan!

Hopelijk gauw weer leuke kaarten voor jou!

Kaatje, leuk je eerst kaart in je nieuwe huis! Was het een leuke kaart?

Steph, dat heb ik ook wel eens gezien, dat mensen om lelijke of rare kaarten vragen.

Hier nog een hurray vanavond; er ligt een kaart klaar (oude schoolplaat) om morgen op de bus te doen.
Tot de lunch 200 baantjes (10 meter bad, duh) getrokken en daarna met dochter langs de boulevard geslenterd en voor haar op bikinijacht geweest. Missie is geslaagd en ze heeft ook nog een leuke zomerjurk gevonden. De mannen hebben een fietstocht door een vogelreservaat gemaakt. Geen wolk gezien vandaag.

@Stereo > Voor morgen staat De Vlucht van Simone Vermeer op het programma. Handig toch, zo'n vaag profiel, kan je eindelijk die leuke kaart sturen waar maar steeds geen vraag naar is.

@Steph > ik zou de kaart niet deleten. Je kunt er wel een commentaar bij zetten.

@Kaatje > en zou er morgen weer iets in de bus liggen?

@Zazana > gelukkig dat het weer beter met jouw moeder gaat. Ik ben benieuwd of ze ook bij mij langs geweest is.

@Ligaa > weer afwachten dus, niet echt optimaal. Goed je rust nemen!

Ik ga de luiken hier maar eens dicht doen, letterlijk en figuurlijk. Morgen weer verse croissantjes halen...
Klinkt heeeerlijk Neferisis, die vakantie van jou. Hoe gaat het met je longen en gezondheid?

Ik had echt een afgrijselijk lelijk geval in de bus gister. Een soort naaktfoto, beschilderd vrouwenlijf met blote borst die vastgehouden wordt en die de wit-blauw-rode kleuren heeft van de vlag. Bleeeghhhrrr. Lege Hurray.

Zazana: fijn dat het beter gaat met je moeder en dat ze PC zo leuk vindt!

Poezels: je eerste kaart!!

En Ligaa...

HAPPY BIRTHDAY

Helloo!

Hier geen PC nieuws! Wie weet vanmiddag iets in de bus.

Ik heb nu weekend en voor het eerst in tijden gewoon helemaal niets te doen. Heerlijk!

Vandaag hier ff in de stad kijken, maar volgens mij is het niet veel soeps. Hier verder nog mensen plannen?
Ligaa, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Poezels, dat klinkt als een heerlijk lang weekend!

Kozoo, dat klinkt als een heel stomme kaart! Ik hoop dat je gauw weer een leuke krijgt om deze een beetje te vergeten!

Neferisis, bedoel je De vlucht van Suzanne Vermeer ? (i.p.v. Simone - Simone van der Vlugt en Suzanne Vermeer schrijven natuurlijk allebei thrillerachtige boeken, misschien had je deze gecombineerd?) Die heb ik ook gelezen, al is me er niet heel veel van bijgebleven. Een echt vakantieboek dus! Nu lees ik trouwens Wit als melk, rood als bloed. Ik ben nog maar pas begonnen, dus weet nog niet echt of het een aanrader is.

Een vaag profiel is soms handig, als ik meteen een idee heb voor een soort kaart. Als dat niet zo is wordt het lastig voor mij, aangezien ik altijd nogal moeite heb met het maken van keuzes...
Ligaa: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!

Poezels: Jep, ga met vriendin naar Bevrijdingsfestival hier in Utrecht. Hopelijk een betere ervaring dan Koninginnenacht!

Neferisis: Jep, ze is ook bij jou langs geweest!

Kozoo: Voor zo'n kaart is idd niks beter passend dan een lege hurray! Stom!
Zazana; veel plezier in Utrecht!

En Ligaa: gefeliciteerd met je verjaardag!
Krijg ik eindelijk, na 2 keer mailen waar ze blijven na 2 weken, de kaarten van i-drukker, zijn het niet die ik besteld had :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven