Raar telefoontje

03-05-2011 16:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt steeds gebeld op mijn mobiel door een nummer onbekend.

Als ik dan opneem hoor ik een bandje met een vrouwenstem:

Hallo, u wordt doorverbonden met uw correspondent.

Een ongenblik geduld asjeblieft?

Ik hang elke keer op omdat ik bang ben dat dit zo' n scam is die als je aan de lijn blijft al je beltegoed leeg trekt.

Zijn jullie weleens op deze manier gebeld?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 03 mei 2011 @ 16:54:

hmm ik word de laatste tijd ook gebeld door onbekend.

Iedere dag. Heb nu een aantal keer opgenomen maar er word niets gezegd. Soms hoor ik op de achtergrond wel iets maar verstaan doe ik het niet.

Geen idee waar het van is, stalker denk ik niet. Eerst dacht ik voor werk, maar dan zullen ze na een paar weken echt wel iets zeggen, maar dat is tot nu toe nog niet het geval.

Wat kan je hier eigenlijk aan doen, want er is geen nummer te zien ?

Dat zal wel een call-center zijn met een luie werknemer

Ik zou me er niet te druk om maken, houdt vanzelf een keer op.
Blij te zien dat ik niet de enige ben die een onbekend nummer niet opneemt. Als ze me echt moeten hebben sturen ze maar een sms/mail/brief.
Onbekende nummers zijn 9 van de 10 keer callcenters. En die bellen niet zelf dat doet de centrale automatisch. Die belt verschillende nummers en als er wordt opgenomen, belt de centrale naar een callcentermedewerker, vandaar dat je vaak even niets hoort. Dan zijn ze geen tijd meer kwijt aan het bellen, tijd is geld hé.

Ik word ook altijd doodziek van die verkooppraatjes, zeg altijd u belt mij zeer ongelegen. Nee, u mag mij niet terugbellen, ik bel u wel. Goedemiddag!
quote:zwitsal_nijntje schreef op 03 mei 2011 @ 16:54:

hmm ik word de laatste tijd ook gebeld door onbekend.

Iedere dag. Heb nu een aantal keer opgenomen maar er word niets gezegd. Soms hoor ik op de achtergrond wel iets maar verstaan doe ik het niet.

Geen idee waar het van is, stalker denk ik niet. Eerst dacht ik voor werk, maar dan zullen ze na een paar weken echt wel iets zeggen, maar dat is tot nu toe nog niet het geval.

Wat kan je hier eigenlijk aan doen, want er is geen nummer te zien ?Hier dezelfde ervaring, nu een paar dagen. Ik neem gewoon niet meer op. Het eit dat het dus blijkbaar veel meer gebeurt sterkt mij in de gedachten dat het niet persoonlijk is.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 03 mei 2011 @ 17:48:

[...]

Hier dezelfde ervaring, nu een paar dagen. Ik neem gewoon niet meer op. Het eit dat het dus blijkbaar veel meer gebeurt sterkt mij in de gedachten dat het niet persoonlijk is.Nee, het is niet persoonlijk, ze willen je gewoon wat aansmeren. De goedkoopste aanbiedingen, het mooiste, het beste en jawel eenmaal getekend een strop om je nek....................Je komt er niet meer vanaf. Dus niet opnemen!
Ja, ik ben er zoeen. Van het callcenter dus.

Er wordt gewerkt met gekochte bestanden.

Houd er rekening mee dat overal waar je je nummer achterlaat (bedrijven), dit gebruikt kan worden voor 'bestandsvorming'.

Een mooi voorbeeld: De AH had afgelopen najaar een slagzin actie. Moest je ook je tel.nr opgeven. Staat er op de achterkant van het actieformulier dat de deelnemer zich akkoord verklaart met de voorwaarden als vermeld op (naam website).nl. Get the picture?

Mocht je door een (zichzelf respecterend) callcenter worden gebeld is mijn advies (in het geval dat je er niets mee hebt): blijf vriendelijk en vraag of ze je willen aanmelden voor het bel-me-niet-register. Dat zijn callcenters verplicht te doen als je dat aangeeft. In het ergste geval wordt je dan doorverbonden met een eindeloos durend bandje. In mijn geval wordt dat met één druk op de knop geregeld.
Wij werden steeds door Nuon gebeld, ook een bandje moesten onze meterstanden telefonisch doorgeven.
quote:Juf_achterbak schreef op 03 mei 2011 @ 17:51:

[...]

Nee, het is niet persoonlijk, ze willen je gewoon wat aansmeren. De goedkoopste aanbiedingen, het mooiste, het beste en jawel eenmaal getekend een strop om je nek....................Je komt er niet meer vanaf. Dus niet opnemen!Ik heb iedereen in huis inmiddels geinstrueerd, inclusief de kat
quote:jongjenever schreef op 03 mei 2011 @ 18:15:

Ja, ik ben er zoeen. Van het callcenter dus.

Er wordt gewerkt met gekochte bestanden.

Houd er rekening mee dat overal waar je je nummer achterlaat (bedrijven), dit gebruikt kan worden voor 'bestandsvorming'.

Een mooi voorbeeld: De AH had afgelopen najaar een slagzin actie. Moest je ook je tel.nr opgeven. Staat er op de achterkant van het actieformulier dat de deelnemer zich akkoord verklaart met de voorwaarden als vermeld op (naam website).nl. Get the picture?

Mocht je door een (zichzelf respecterend) callcenter worden gebeld is mijn advies (in het geval dat je er niets mee hebt): blijf vriendelijk en vraag of ze je willen aanmelden voor het bel-me-niet-register. Dat zijn callcenters verplicht te doen als je dat aangeeft. In het ergste geval wordt je dan doorverbonden met een eindeloos durend bandje. In mijn geval wordt dat met één druk op de knop geregeld.Maar `jullie´ melden je gelijk toch? Bij mijn belletjes is het echt even stil, afgezien van wat gerommel om de achtergrond. Ik neem nu zoals gezegd niet meer op, maar in het begin luisterde ik wel even en hoorde ik dus niks.
google maar even. Daar kom je genoeg tegen. Ook hetzelfde op de site van tros radar.
Ik heb een tijd gehad dat ik werd gebeld, opnam en dan een kiestoon hoorde. Heel vreemd, heb ze nu alweer een tijd niet gehad ( heb geen nr herkenning...)
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 mei 2011 @ 18:25:

Ik heb een tijd gehad dat ik werd gebeld, opnam en dan een kiestoon hoorde. Heel vreemd, heb ze nu alweer een tijd niet gehad ( heb geen nr herkenning...)

ik weet het niet hoor, maar lezen jullie mijn reactie wel? Of geloven jullie me niet? Callcentermedewerkers bellen niet meer zelf, omdat ze lang moeten wachten dat er iemand opneemt. Daarom belt een systeem verschillende nummers, neemt er iemand op, jij dus. Dan hoor je even niets of een kiestoon, kan ook. Omdat het systeem, de centrale een 'vrije' callcentermedewerker aan het bellen is.

Als die medewerker te lang wacht hangt de potentiele klant natuurlijk op.
quote:plops schreef op 03 mei 2011 @ 17:33:

[...]

Dat zal wel een call-center zijn met een luie werknemer

Ik zou me er niet te druk om maken, houdt vanzelf een keer op.

Dat mag ik hopen word schijtiritant om eerlijk te zijn, net weer. Maar meestal bellen ze als ik niet op kan nemen.

Vandaag hebben ze alweer 3 x gebeld, 1 x toen ik in het zwembad was, 1 x toen ik aan het douchen was en 1 x toen ik op de fiets zat.
quote:Juf_achterbak schreef op 03 mei 2011 @ 18:54:

[...]

ik weet het niet hoor, maar lezen jullie mijn reactie wel? Of geloven jullie me niet? Callcentermedewerkers bellen niet meer zelf, omdat ze lang moeten wachten dat er iemand opneemt. Daarom belt een systeem verschillende nummers, neemt er iemand op, jij dus. Dan hoor je even niets of een kiestoon, kan ook. Omdat het systeem, de centrale een 'vrije' callcentermedewerker aan het bellen is.

Als die medewerker te lang wacht hangt de potentiele klant natuurlijk op.Nou ik blijf dan gewoon aan de telefoon hangen maar hun zijn de gene die altijd ophangen zonder gereageerd te hebben.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 03 mei 2011 @ 19:21:

[...]

Nou ik blijf dan gewoon aan de telefoon hangen maar hun zijn de gene die altijd ophangen zonder gereageerd te hebben.

Dat zeg ik, luie call-center agents

Vaak wordt geregistreerd wie er ophangt en hoe lang de gesprekken etc etc duren.
Ik werd laatst onbekend gebeld. Nam ik op, hoorde ik: "goedemiddag mevrouw met Wendy van het Wereld Natu...." (onderbreking - andere stem): "u bent nu aangemeld voor het bel-me-niet register" Tuut tuut tuut.

Echt heeeel vaag. Ik heb me nog nooit aangemeld bij dat register :S
Hmm oke plops! Ja ik moet jammer genoeg wel opnemen, straks is het voor werk.

Ze bellen wel twee keer per dag
Ja hoor juf-achterbak, ik heb je gelezen, ik weet alleen niet of dit idd een callcentre was. Het was geen tut tut kiestoon maar een lange tuut. En nooit volgde daar een gesprek op. Misschien wel een callcentre maar dan wel een slechte. Ook een beetje irritant om steeds naar de telefoon te rennen voor een kiestoon.
ja ik ken het!!!

had het vorige maand, soms 2x per dag.

Bleek een enquete-bureau te zijn. Hoorde dezelfde boodschap vaak ook op mijn antwoordapparaat.

Oplossing: www.belmijnietregister.nl
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik meerdere malen gebeld werd door een onbekend nummer. Vaak was ik te laat met opnemen, maar als ik dan opnam hoorde ik ook niks. Na een tijdje is het wel gestopt.

Beste oplossing is denk ik je aan te melden voor het bel-me niet register, en niet meer je telefoonnummer achter te laten bij online spellen, prijsvragen en alle andere ongein.

Ik neem overigens wel altijd op als het een onbekend nummer is. Het bureau waar ik als vrijwilliger werk belt met een onbekend nummer. Mijn zus belt me vaak vanuit d'r werk en dat is ook een onbekend nummer. Wel grappig, dan neem heel netjes op met 'Goedemiddag, met *mijn voor- en achternaam*. Blijkt het gewoon m'n zus te zijn die dan voor de grap ook heel netjes antwoordt met 'Hallo mevrouw, u spreekt met ....'.
quote:Waldorf114 schreef op 03 mei 2011 @ 23:11:

Ik werd laatst onbekend gebeld. Nam ik op, hoorde ik: "goedemiddag mevrouw met Wendy van het Wereld Natu...." (onderbreking - andere stem): "u bent nu aangemeld voor het bel-me-niet register" Tuut tuut tuut.

Echt heeeel vaag. Ik heb me nog nooit aangemeld bij dat register :SDan heeft ze dus per ongeluk op de knop gedrukt om je aan te melden voor het bel me niet register... Haha.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik heb zelf ook een aantal jaar bij een grote telecomprovider gewerkt. Wat heel vaak voorkomt zijn broekzakbellers, dit zijn mensen die per ongeluk bellen vanuit hun broekzak. Ook komen er regelmatig storingen voor in apparaten. Zo kan ik me nog herinneren dat er faxen waren die continue probeerde een fax te sturen naar een gewone telefoonnummers. Die mensen hoorden ook alleen een pieptoon als ze opnamen. Gewoon een technische storing kan het dus ook zijn. Maar als je hoort u wordt doorverbonden met uw correspondent zou ik snel ophangen, klinkt idd als een scam.
Hallo allemaal, sinds afgelopen maandag word ik ook 2-3 keer per dag door een onbekend nummer gebeld. Ik was in het buitenland, dus werd er wel een beetje zenuwachtig van, stel dat het thuisfront contact probeert te maken? Maar sinds gisteren ben ik weer thuis en het gaat gewoon door. Een keer heb ik opgenomen en toen kreeg ik ook een stem te horen dat ik zou worden doorverbonden met mijn correspondent. Is er iemand hier ondertussen van deze telefoontjes af gekomen, en hoe heb je dat gedaan? Volgens de site van Vodafone moet er minstens 3 keer een verbinding zijn geweest voordat ze een onderzoek instellen, maar ik heb geen zin om nog 2 keer op te nemen :-S
Ik heb het nu ook. Was het bij jullie toevallig ook steeds rond hetzelfde tijdstip? Ik kan er met af en toe een half uur veschil bijna de klok op gelijk zetten, ochtend, middag en avond.
Ik heb ook van de week gehad.......van de eo!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven