track en trace code?

05-05-2011 15:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

als je een pakketje verstuurd via tnt bij het postkantoor?

krijg je dan altijd een track en trace code?

ik heb namelijk iets besteld via marktplaats.nl en ik krijg het gevoel dat ik opgelicht ben.
Als je het zelf wegbrengt naar t postkantoor wel, ze zetten er dan een barcode op en de verzender krijgt een bonnetje mee met dit nummer. Maar ja, als ze er zelf voldoende postzegels op hebben gedaan en het zo afgeven dan niet....
Wanneer het pakket zo groot is dat het niet door de brievenbus past krijg je volgens mij inderdaad een track & trace code.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Erg balen en vervelend dat je het gevoel hebt dat je opgelicht bent.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Op het strookje dat je mee krijgt als je het pakketje staat een nummer, ik meen zoiets als 3/s enz. Dat kun je op de site van tnt checken.
@TO: wanneer is het pakketje verstuurd dan? Hoop dat je niet voor teveel geld de boot in bent gegaan -als dat zo is? Moet wel zeggen: die t&t code werkt bij nooit, pakket is er altijd eerder dan dat die code is ingevoerd.
het is een lang verhaal,

Het gaat maar om 35,- maar toch.

Ik had maandag geld overgemaakt naar de desbetreffende persoon.

En daarna tot gister niks meer gehoord. ik kreeg een email dat ze het pakket verstuurd had.

Helaas vandaag zag ik de pakketdienst zonder pakketje voor mij.

Ik heb degene dus meteen gemaild, En ik kreeg als antwoord dat ze het pakketje vandaag pas had verstuurd wegens omstandigheden.

Ik dacht ok jammer, maar dan had je mij toch even kunnen mailen gisteren.

Maar nee dat kon niet bla bla bla, Maar ze kon wel nieuwe advertenties op marktplaats zetten. vond ik een beetje raar.

Dus ik vroeg om de track en trace code, Maar toen kreeg ik een email dat ze de niet had gekregen van het postkantoor, Want die waren ze vergeten te geven aan haar.

Beetje vaag allemaal, Dus hopelijk krijg ik morgen alsnog mijn pakket. maar ik heb er een raar gevoel bij.
Die krijg je altijd. Dan heeft zij een probleem als jij je pakje niet krijgt.
Tegenwoordig is het schering en inslag dat een pakketje langer onderweg is. Maar het verhaal dat ze mailt is inderdaad nogal vaag.

Heb je haar mailadres, naam en/of bankrekeningnummer al eens in Google gegooid? Als ze de boel zou belazeren, dan kun je er van uitgaan dat je niet de enige bent.
Ow, en inderdaad, de verzender is en blijft altijd verantwoordelijk.
quote:annea schreef op 05 mei 2011 @ 16:12:

Ow, en inderdaad, de verzender is en blijft altijd verantwoordelijk.Dat ligt er maar aan, als de verkoper uitdrukkelijk aanbiedt het per aangetekende post te doen,maar de koper kiest toch voor brievenbuspost, dan ligt het risico bij de koper.
quote:Sylphide75 schreef op 05 mei 2011 @ 16:09:

Die krijg je altijd. Dan heeft zij een probleem als jij je pakje niet krijgt.Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Als je pakje niet komt is het enige wat je kunt doen haar melden bij Marktplaats.
quote:feeks schreef op 05 mei 2011 @ 16:46:

[...]

Dat ligt er maar aan, als de verkoper uitdrukkelijk aanbiedt het per aangetekende post te doen,maar de koper kiest toch voor brievenbuspost, dan ligt het risico bij de koper.Niet helemaal mee eens, d.w.z. als het pakketje NIET door de brievenbus past. Je krijgt dan immers altijd de track&trace-code, die je moet kunnen overleggen als het pakketje niet wordt afgeleverd.
Als ik het pakje niet binnen heb morgen, Ga ik idd melding maken op marktplaats en aangifte doen en ik ga haar melden op opgelichtopinternet.nl

ze heeft ook facebook, dus ik zal haar het leven zuur gaan maken haha. net zolang dat ze het geld naar mij terug stort.
Dat klopt wel ja. Hopelijk komt het toch nog.
@TO: zou zelf even wachten met aangifte en leven zuur maken (sowieso: zou dat nooit doen). Heb ook al wel een 4 dagen gewacht op een pakketje, gemopperd op de verzender, en toen kwam het ook pas een paar dagen later. Soms blijft post ergens hangen.
quote:_Strawberry86_ schreef op 05 mei 2011 @ 16:54:

Als ik het pakje niet binnen heb morgen, Ga ik idd melding maken op marktplaats en aangifte doen en ik ga haar melden op opgelichtopinternet.nl

ze heeft ook facebook, dus ik zal haar het leven zuur gaan maken haha. net zolang dat ze het geld naar mij terug stort.Je hebt maandag het geld gestort en denk vier dagen later al dat je opgelicht bent?!?

mompelt iets van, zoals de waard is...

Wat ik eigenlijk wilde zeggen, ik wist ook niet dat je op ieder bewijs een T&T nummer hebt. Verstuur regelmatig pakjes, nog nooit gezien. Misschien dat verkoopster dat ook niet weet.
quote:_Strawberry86_ schreef op 05 mei 2011 @ 16:54:

ze heeft ook facebook, dus ik zal haar het leven zuur gaan maken haha. net zolang dat ze het geld naar mij terug stort.

Ik snap dat je ongerust bent maar nu draaf je een klein beetje door. Geef de post nog een paar dagen de tijd om het te laten bezorgen. Als je het volgende week woensdag ofzo nog niet hebt, dan zou ik pas dit soort acties gaan ondernemen.

Bovendien, je hebt maandag het geld overgemaakt en je verwacht nu al het pakje binnen? Miss Ongeduld als 2e naam?
Morgen aangifte doen als het VANDAAG verzonden pakket niet binnen is?

Wat overdreven!

Wacht nog een paar dagen. Sowieso nog een week. Pakketjes zijn er niet zo snel.
ja morgen aangifte doen, En nee mijn 2e naam is niet ongeduld.

Als jullie eens konden lezen wat voor een rare emails ik krijg van de verkoopster, En ik heb haar rekeningnummer gegoogeld en daar komt ook niet veel best uit.

Oplichting gepleegd in 2008, Jammer dat ik er nu pas achter kom.

Anders had ik nooit iets besteld bij haar.
Ik zou zelf toch ook nog even wachten hoor. Stappen ondernemen kan halverwege volgende week ook nog toch? En als de berichten uit 2008 komen.. Kan maar zo zijn dat ze haar leven gebeterd heeft dan? Anders zou je veel meer meldingen moeten vinden.
@TO: toch zou ik het niet doen. Wacht tot maandag, just to be sure. Dan is het toch nog niet te laat om aangifte te doen? Weet niet hoor, maar als ik politieagent was zou ik zeggen: eergisteren verstuurd? wacht nog even een paar dagen..
Helemaal eens met Chrissiy.

Die agent lacht je vierkant uit als je morgen tegen hem zegt dat het pakje vandaag op de post is gedaan.
Altijd via paypal, ontvang je iets niet, dan krijg je in ieder geval nog je geld terug (tot bepaald maximum bedrag).
Ben nieuwsgierig of het pakketje al gearriveerd is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven