Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

ik heb gisteren 2 kaarten ontvangen, een supermooie uit Nederland, met een prachtig kasteel, en een map-card uit de USA (Maine).
Chrisy, krijg je een kaart uit Zweden (idd zelden voorkomend) en dan is hij kapot. TNT briefje, voorgedrukt echt lullig.

Ligaa, neee wat erg. En dat er niets aan te doen is. Ja, je mag hier ook balen.

Kaatje, gelukkig mooie kaarten.
Gisteren een donkere kaart uit Taiwan ontvangen met een uitvoerige tekst waarin de verzendster schreef dat ze haar uiterste best had gedaan om iets uit mijn wensenlijstje te vinden. Huh? Bekeek ik de kaart nog eens goed, blijken er in een hoekje toch echt waterlelies op te staan afgebeeld.

@Anita > veilig op school gearriveerd? Ik kreeg meteen visioenen van een scheef hangende fietser met uitpuilende fietstassen waar de kijkdozen torenhoog uitstaken. Had de knutselmiddag nog een bepaald thema?

@Zazana > kan je de verjaardagen van jou en je vriend niet na 1 juli vieren? Ik stel mijn feestje ook regelmatig een paar maanden uit, omdat anders in januari de helft van de genodigden het laat afweten vanwege de barre weersomstandigheden.

De sectie 'Oude Talen & Geschiedenis' had een Egyptologe/archeologe (al 22 jaar werkzaam in Egypte) en haar lieftallige assistente uitgenodigd om een lezing & workshops te geven over opgravingen (dog catacombs in Saqqara) en hiërogliefen schrijven/lezen.

@Chrisy > was het 'lÖllige' excuusbriefje in het Zweeds of Nederlands?

@Ligaa > heb je goed geslapen en is de migraine een beetje gezakt? Succes vandaag.

Nu verder met de 'opgravingen' in de stapels op mijn werkplek. Iedereen een stralende dag toegewenst!
Heloo ladies,

Geen nieuwe kaartjes vandaag helaas. De nieuwe mag wel naar Turkije.

Stoppen met roken ging vandaag niet goed. Het is toch erg moeilijk, hoe goed je motivatie. Morgen start ik met nicotinepleister en ondersteuning van Stivoro. Bellen in geval van nood. De goedbedoelde, je moet even volhouden van mijn naaste omgeving helpen niet zo op deze manier gaat het vast lukken!
Sterkte Poezels!! Heel goed van je dat het aangaat hoor, dat is ook al wat waard!

Ik had een leuk kaartje uit China in de bus

En postzegels van PMK. Ik wilde heel erg graag die bijzondere selectie maar die is al op.(Voor binnen NL) En er was nog een die ik heel leuk vond, die ook al uitverkocht was. Nou ja.. ik heb iig weer postzegels. die gasten leveren altijd zo lekker snel, heerlijk!!

voor Ligaa. Je weet waarom.

Ga nog even een adresje aanvragen..
En de kaart mag naar.. Belgie. Leuk, die heb ik niet vaak

Oh op de PC site wordt ik zo vrolijk van het Pieter Post filmpje. In het engels is hij nog vele malen leuker dan in het NL. Ik keek er vroeger vaak naar, nostalgie.
Joehoe ladies, mijn hoofdpijn is voor nu even weg. bedankt dat ik hier mocht balen en voor jullie steun.

Heb de kaartjes geregistreerd en ik ga ze straks inscannen. Een is een mooie nightview van Vilnius. Is iemand van jullie daar wel eens geweest? Het lijkt me zo'n mooie stad!

Pieter POST! Kijk er nu ook wel eens naar (komt 's ochtends ook op bbc)

Sterkte Poezels, en fijn dat er zoiets is al stivoro dat je kan bellen, hulplijn. Heb je hier op het forum ook al ergens kunnen schrijven?
Het kaartje zat in een envelop van TNT dus met NL-tekst :-)

Vandaag een kaartje van de internationale meeting in London van afgelopen weekend met een super postzegel van Winnie the Pooh!

Mijn kaartje naar Iran kwam na 22 dagen aan.
Twee mwah kaarten ontvangen en eveneens mijn PPJ bestelling. Twee adressen aangevraagd: naar NL gaat een Barbapappa en naar Kazachstan (nieuw land voor mij) een N.Images.

@Poezels > jammer van de dip, maar ook voor jou geldt: nieuwe dag, nieuwe kansen. Een kennis van mij is anderhalf jaar geleden gestopt met behulp van de Alan Carr methode. Ze had er zelfs een programma/spel van voor op haar Nintendo.

De post naar Turkije vergt waarschijnlijk weer veel van je geduld. Mijn kaart naar dat land is alweer 40 dagen aan het reizen...

@Kozoo > ik wist niet dat je bij PMK ook speciale zegels kon aanvragen.

Door jouw opmerking over Pieter Post zit nu dat deuntje in mijn hoofd.

@Ligaa > mooi dat het gisteren beter met je ging, ik hoop dat je het vast kunt houden!

Vilnius lijkt mij ook een prachtige stad, maar hetzelfde beeld heb ik ook bij Riga.

@Chrisy > ik kreeg vorige week een kaart uit G-B waar een Winnie the Pooh postzegel op afgebeeld was, ook leuk.

Naar Iran gaat het dus sneller dan de meeste kaarten naar Rusland. Ik ben heel benieuwd hoe lang mijn kaart naar Kazachstan onderweg zal zijn.
O ja, neferisis. Riga lijkt me ook prachtig! een tour door de Baltische staten lijkt me dan ook fantastisch om te doen.

Ik heb nog 4 kaarten onderweg. 2 kaarten zijn recent expired geraakt. China en Rusland, de laatste is van een schoolklas, maar die zijn na een week of wat gestopt met dit project, denk ik want al weken niet online.

Ik ga zometeen abrikozenkoekjes bakken voor m'n bezoek. Beter dan weer een slagroompunt
Neferisis, kan me voorstellen dat jij zondag even moest slikken. Ik ben zeeer benieuwd hoe het zondag gaat!

Chrisy, balen van die gescheurde kaart.

Ligaa, balen mag je hier altijd! Heeft de huisarts iets voor je kunnen betekenen? En lukt het een beetje met rustig aan doen? Klinkt lekker die abrikozenkoekjes.

Kozoo, Belgie is volgens mij een beetje in opkomst. Ik heb er ook 2 kaarten naar mogen sturen afgelopen week.

Mijn brievenbus blijft al 2 dagen leeg en nieuwe adressen aanvragen doe ik even niet meer. Ik heb er nog 12 onderweg. Vandaag een hurray van een kaart die al lang expired was; 88 dagen onderweg!
Allemachtig wat is dit topic ineens gezakt!

Geen kaartjes, nieuwe op de post gedaan naar de USA. Verder even weinig bijzonder nieuws vanaf hier, beetje humeurig aan het zijn enzo. dat stoppen is zo leuk nog niet.
Zo, een paar nieuwe kaartjes gekocht en postzegels en toen kon ik weer op de knop drukken . Wit Rusland, Nederland en USA. Niet echt leuke/interessante/spannende profielen helaas.

Inmiddels ook 2 kaartjes ontvangen; Rusland en Frankrijk.
Snjókorn falla, á allt og alla
Even snel een berichtje van hier.

Twee drukke dagen gehad.

Vrij van mijn werk dat wel, maar druk met de kindjes enzo.

Vandaag 3 kaarten gehad, vooral die uit Canada was erg leuk, de andere 2 maar zo zo.
Ik moest heel diep graven om dit topic te vinden! Iedereen heeft het kennelijk te druk met studies, werk of gewoon even geen inspiratie.

Er liggen vijf kaarten klaar om gescand en verzonden te worden: taartjes naar NL, bomen naar Japan, een vuurtoren naar Italië, Marilyn M. naar Zweden en een Fiepje naar Finland. Gisteren vier kaarten ontvangen, drie leuke en een moderne skyline.

@Ligaa > vielen de abrikozenkoekjes in de smaak? Lijken mij heerlijk bij een kopje thee.

@Juuf > zondag komt al aardig dichtbij. Ik ben hier in huis de enige die de Amsterdammers de overwinning gunt...

@Poezels > misschien moet je afleiding zoeken, iets anders met je handen doen. Kun je niet gaan breien/haken/tekenen of borduren? Of gewoon dat nieuwe plafond gaan witten?

Hier schijnt het zonnetje, wellicht dat jouw humeur daardoor ook wat zonniger wordt...?

@Snjokorn > heb je wel spannende kaarten gestuurd naar die saaie profielen?

@Anita > die Canadese kaart is (nog) niet op jouw profiel te zien, dus graag meer details over de afbeelding. :D
Hier geen kaartjes meer ontvangen, wel nog wat hurray's gehad en nieuwe adressen aangevraagd. Ook nog een verzoekje voor een private swap uit Spanje
Sorry dat ik dit topic heb verwaarloost schatten.

Poezels, wel goed dat je niet bent gaan roken! toppie. Stoppen is net als met afvallen, is niet echt leuk.

Kozoo, Pieter Post in het engels is gewoon leukerder. België, nee niet echt een land waar je een kaart heenstuurt.

Ligaa, Vlinius. Nee nog nooit geweest (ik ben bijna in alle hoofdsteden of grote steden ben Europa geweest). Wat goed dat je hoofdpijn, voor nu, over is. Moet je nog wel iets ertegen slikken?

Ik heb gewoon kaarten en n hurray's ontvangen. Vandaag bij mijn vriendin de gewichtsconsulente geweest. Jemig wat snackte ik tussendoor tot een paar weken geleden. Het gaat goed maar dit weekend gaat in twee dagen toch echt een zak chips eraan. Schijnt te mogen af en toe iets lekkers. Eerste keer sinds ik afval.
Na van de week een kaartje uit Zweden werd ik vandaag verblijd met een kaartje uit Noorwegen, gelukkig was deze nog heel. Alhoewel ik liever had gehad dat deze was gescheurd :-)

Ik heb nu nog 10 van de 35 kaartjes onderweg en 6 expired.

Hehe, het valt mij ook al op dat het een stuk rustiger is de laatste week. Komt gewoon door het weer denk ik hoor, en een aantal mensen zijn natuurlijk druk met hun studie. Succes voor jullie.

Geen post voor mij vandaag, wel een hurray met een berichtje erin, maar het woordje bedankt kwam er niet in voor. Vreemd vind ik dat.

Poezels, hoe gaat het vandaag? Het weekend voor de deur, wel extra uitdagingen voor jou misschien.quote:steph schreef op 13 mei 2011 @ 13:48:

Wat goed dat je hoofdpijn, voor nu, over is. Moet je nog wel iets ertegen slikken?

Maandag ga ik naar de assistente van de huisarts en die zet de prikpil bij mij, hoop dan zo dat dat een einde maakt aan de dagelijkse hoofpijn- en migraine aanvallen. Ik heb al heel veel geprobeerd en nu dus dit.
Steph, geniet lekker van je zak chips Af en toe wat lekkers moet zeker kunnen!

Ligaa, het gaat hier af en aan met het stoppen, maar ik voel mij gelukkig al wel beter! Ik hoop dat de prikpil je gaat helpen tegen de migraine. Vriendin van mij had het ook dagelijks en na plaatsing van de Mirena heeft ze zelden migraine.

Ik heb vandaag geen kaartjes gehad en ook geen hurrays.

Vanmiddag heeft de dokter een stukje poezels weggesneden want ik had een verstopte talgklier die nogal grote vormen aan begon te nemen. Verdoving werkte niet helemaal dus ik ga nu lekker bijkomen in mijn bedje. Fijn weekend allemaal!
Geen PC post vandaag voor mij, wel twee hurrays. De verzonden Limoon kaart werd direct 12x favoriet gemaakt.

Vanavond eens nieuwe adressen aanvragen, kan mooi tijdens de X-Factor. Hopelijk tref ik profielen waar ik echt mijn voorraad voor moet doorspitten en niet de geijkte cityview voor tevoorschijn hoef te toveren.

@Kaatje > heb je de kaartenvoorraad al weer aangevuld?

@Steph > geniet van de zonde, je hebt het verdiend!

@Chrisy > die Zweedse kaart is inderdaad een fraai exemplaar, wat jammer dat nou net deze gesneuveld is.

@Ligaa > ik ontving een lege hurray, maar de kaart werd wel door de ontvanger favoriet gemaakt. Snap ik ook niets van.

Mijn vriendin is door de prikpil al vier jaar migrainevrij, dus...
@Poezels > fijn weekend, lekker bijkomen in bed. Ik wens je een rustige nacht.
Neferisis, de kaart uit Canada is een kaart van een cartoon-vogel.

Nou ja, gewoon leuk!

Het loopt bij jou allemaal wel lekker door he, het ontvangen van kaarten en hurrays bij jou.

Poezels, kom maar lekker bij.

Steph, nu heb ik ook trek in chips, hahaha

Denk dat ik er straks maar wat neem.

Hier vandaag 3 kaarten voor mij.

Cityview uit Turkije, etenswaren uit Polen, en een kangarooplant uit Australie.

Erg blij met de laatste 2.

De hele week nog geen hurray ontvangen.

Mag nog iets van 5 kaarten schrijven maar het komt er niet van.

Morgen winkelen met een vriendin en zondag naar andere vrienden op visite.
quote:neferisis schreef op 13 mei 2011 @ 20:01:

Mijn vriendin is door de prikpil al vier jaar migrainevrij, dus...

oooow, dit soort berichten wil ik meer horen...

Mijn moeder heeft ook haar leven terug gekregen (zo zegt ze het altijd) nadat ze de prikpil kreeg. Ik hoop dat ik ook zoveel geluk heb.

Limoon is mooi, maar voor mezelf vind ik het iets te kitschig. Heb jij dat ook?

Abrikozen koekjes waren weer heerlijk hoor, helaas moest ik ze op 1 na allemaal zelf opeten, want bezoek had zelf gebak meegenomen (als verrassing)

Poezels, sterkte en hopelijk een goede nacht en morgen weer fruitig!
quote:Limoon is mooi, maar voor mezelf vind ik het iets te kitschig. Heb jij dat ook?Klopt helemaal, ik vind het wel vrolijke kaarten, maar ik ben meer van de 'old school' illustraties. Ben natuurlijk zelf ook erg 'old school'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven