fiets verkopen

20-05-2011 13:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komt morgen iemand kijken omdat ik een tweedehands fiets op marktplaats heb staan. Als de fiets bevalt, dan hebben we een deal. Nou vroeg ik me ineens af, dat de koper makkelijk onder het mom van even uitproberen, er op de fiets vandoor kan gaan.

Dag fiets, dag geld.

Of denk ik nu te overdreven?
Ja je denkt nu te ver.. En als je echt het niet vertrouwd (vertrouwd met een d of t) dan vraag even zijn id. Of paspoort ofzo.

Maar ik denk echt dat je je druk maakt om niks.
Er vanuitgaande dat hij/zij niet op loopafstand woont en geen fiets heeft dan zal hij zn auto moeten laten staan, mooie ruil toch?
Ja had ik ook aan gedacht om zijn ID te vragen, maar ja dat ging voor mn gevoel al een beetje te ver.
quote:luna30v schreef op 20 mei 2011 @ 13:34:

Er vanuitgaande dat hij/zij niet op loopafstand woont en geen fiets heeft dan zal hij zn auto moeten laten staan, mooie ruil toch?haha inderdaad ja.
Kan je niet met jouw (eigen, nieuwe) fiets een stukje met hem meefietsen? Onder het mom: je ben hier waarschijnlijk toch niet bekend..
Gewoon vragen om zijn ID. Of huissleutels of weet ik veel wat. Als hij geen kwaads in de zin heeft zal dat geen probleem zijn, hij is met een paar minuten toch wel 'uitgekeurd'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Onlangs gekeken voor een auto. Kregen voor een proefrit gewoon sleutels mee en de man bleef thuis. Ik vond dat ook al erg goed van vertrouwen. Wij hadden zo weg kunnen rijden om nooit meer terug te komen.

Ik zou de deal maken, afrekenen en ze dan pas laten fietsen. Als de koper dat niet wil dan zou ik zeggen dat als de fiets niet bevalt hij/zij het geld terug krijgt. Je kunt ook kijken of 2 met zijn tweetjes komen, een fietsen daar ander blijft bij jou.

Maar ik ben er ook altijd bang voor maar gelukkig.... de meeste kopers op marktplaats zijn eerlijk, net als jij en ik.
Ik doe mijn best
Ik dacht eigenlijk al om hem gewoon even hiervoor te laten fietsen, in ons straatje zeg maar. Dan weet je toch ook wel of de fiets goed fietst en of de remmen het goed doen etc?
Nee, ik verbaasde mij er altijd over hoe makkelijk ik een ritje met een nieuwe fiets uit de winkel mocht maken. Ik hoefde niets af te geven, nooit mijn naam genoemd en kreeg hem zo mee. Daar moet toch eens misbruik van gemaakt worden. Ik zou daarom niet zo makkelijk een fiets laten uitproberen. Toen ik ooit mijn scooter verkocht, vroeg ik om het rijbewijs (of toen nog het bromfietscertificaat). Kreeg ik ook de lullige opmerking of ik haar niet vertrouwde. Nee inderdaad doe ik dat niet, tis nog altijd Den Haag waar we (toen) woonde
Het voelt gewoon een beetje dubbel, je weet helemaal niks van zon verkoper, valt ook niet meer te achterhalen want hotmail adres.

Het gaat om een fiets van een paar tientjes, dus het voelt ook weer zo raar om ID te vragen. Zeker als je iemand aanbiedt om in het straatje te fietsen.
Tja, ik weet niet hoor, maar als ik fietsendief zou zijn, dan zou ik toch op een andere manier een fiets gaan stelen. Waarschijnlijk heb je het mail-adres of telefoonnummer van deze "potentiële" dief, je hebt hem/haar gezien. Ik zou als dief beter ongezien je fiets uit de schuur jatten (nu hij/zij toch je adres heeft). Natuurlijk zijn er hele brutale mensen, maar dit lijkt me een beetje ver gezocht.
t
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dan vraag je toch iets anders? Sleutels, jas...
quote:nike schreef op 20 mei 2011 @ 13:43:

Tja, ik weet niet hoor, maar als ik fietsendief zou zijn, dan zou ik toch op een andere manier een fiets gaan stelen. Waarschijnlijk heb je het mail-adres of telefoonnummer van deze "potentiële" dief, je hebt hem/haar gezien. Ik zou als dief beter ongezien je fiets uit de schuur jatten (nu hij/zij toch je adres heeft). Natuurlijk zijn er hele brutale mensen, maar dit lijkt me een beetje ver gezocht.Tja, aangezien jij niet zo brutaal zou zijn om een fietsendief te zijn, ben je waarschijnlijk ook niet brutaal genoeg om het zo aan te pakken. Echte fietsendieven zijn denk ik een stuk brutaler...
quote:ramiaatje schreef op 20 mei 2011 @ 13:38:

Ik dacht eigenlijk al om hem gewoon even hiervoor te laten fietsen, in ons straatje zeg maar. Dan weet je toch ook wel of de fiets goed fietst en of de remmen het goed doen etc?Kun jij harder rennen, dan hij kan fietsen?
Laatst ook bij een particulier een auto gekocht. Maar eerst een proefrit gemaakt (het was al donker) en ik kreeg ook zo de sleutels mee. Tja de 1 is goed van vertrouwen en de ander niet..
Gewoon die fiets alleen uit laten proberen .

Degene gaat er ech nie vandoor Jeetje, het gaat hier om paar tientjes : S ....
Alsof iemand die er met een fiets vandoor wil gaan dat met een fiets van een paar tientjes doet. Dan kiest ie wel een betere uit natuurlijk.

Ligt het nou aan mij, of worden mensen steeds wantrouwiger en negatiever, dat ze altijd van het slechtste uitgaan?
Am Yisrael Chai!
quote:Misskatie schreef op 20 mei 2011 @ 14:18:

Gewoon die fiets alleen uit laten proberen .

Degene gaat er ech nie vandoor Jeetje, het gaat hier om paar tientjes : S ....En dan vervolgens een topic openen omdat je zo teleurgesteld bent in de mensheid en dat je niet eens een fietsenkoper van Marktplaats kan vertrouwen.
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2011 @ 14:23:

Alsof iemand die er met een fiets vandoor wil gaan dat met een fiets van een paar tientjes doet. Dan kiest ie wel een betere uit natuurlijk.

Ligt het nou aan mij, of worden mensen steeds wantrouwiger en negatiever, dat ze altijd van het slechtste uitgaan?

Dit wilde ik eigenlijk even horen.

Dank je.

Ik vond het ook al een slechte gedachte van me hoor.
Ik zou het heel normaal vinden als ik om een 'borg' wordt gevraagd en zou daar ook geen problemen mee hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven