Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

@Snjokorn > werk ze! En stuur het vulkaanstof maar richting Groenland.

@Ligaa > ik heb net even die twee spellen opgezocht. Kakkerlakkensoep zou een fantastisch spel geweest zijn om mee te nemen naar Mallorca, ik zie het hele zooitje al slurpend bij elkaar zitten.
Ligaa, mijn ontvangen kaarten staan erop. Ik heb nog een keer gekeken naar de broodjesmuur en er staat echt Bun scrambling competition. Ook maar even een youtube filmpje van bekeken, rare mensen daar ;)

Neferisis, is de uitbarsting ernstig? En wat merk jij daar nou van? Achtertuin vol asdelen?

Ik heb geen kaarten meer gekocht, vond ze niet super. Heb hier nu een goed adresje gevonden!

Lekker zo'n vakantie in Frankrijk, deed ik vroeger met mijn ouders ook altijd

Sterogram, huishoudze!

Wij gaan ietsje verder weg, naar Florida. Vorig jaar heb ik een rondreis door de USA gemaakt en ik ben verliefd geworden op Florida. Zo heerlijk!
Wow, poezels, wat een mooie reisbestemming!

Vrienden van ons zijn net 2 weken terug en ook helemaal verkocht aan Florida/USA.

Ze willen zo snel mogelijk weer.

Stereo, als je nog zin hebt na je eigen huishouden, mag je hier ook nog wel komen hoor.

Moet nog een kilootje zand door de stofzuiger jagen en heb een bergje strijk.

Neferisis, zijn jou kinderen erg close?

Snjokorn, had nog niks gehoord over alweer een uitbarsting daar bij jullie.

Hopelijk heb je er weinig last van.

Hier net 4 kaarten geschreven.

En de van de week ontvangen I-drukker kaarten met oude foto's komen meteen goed van pas.

Er gaat er 1-tje met het ziekenhuis aan de Coolsingel naar Wit-Rusland en 1-tje naar Polen met een bloemenveld.

Een woonplaatskaart naar Italie en een groeten uit Nederland naar Amerika.

Ook nog een envelop met antwoord op een prijsvraag klaargemaakt dus ook die ga ik zo posten.

En we zitten hier allemaal nog in pyjama.

Lekker luierdagje zeg....

En wat houden we vandaag met zijn allen ons topic lekker hoog zeg, hahaha
quote:stereogram schreef op 22 mei 2011 @ 11:05:

Steph en Snjokorn, helemaal niet erg hoor, als jullie dat wel lezen! Juist leuk dat niet alle mensen hetzelfde zijn en hetzelfde lezen, toch? Maar het is niet mijn kopje thee, zeg maar. Het kan mij meestal niet zo erg boeien...

Snjokorn, ik had deze vulkaanuitbarsting bij jou even gemist! Wanneer is dat gebeurd? (O, dat kan ik zo natuurlijk ook even opzoeken...) Fijn dat jij op veilige afstand zit! Werk ze!

Poezels, leuk dat je de kaarten gaat uploaden. Ik ben ook erg benieuwd naar je broodjesmuur! En leuk, vakantievoorpret!

Nu weer even wat nuttigs doen. Het huishouden en nog wat werk voor school roepen me... Om 18.00 uur gisteravond oke, toen begonnen de aardbevingen, de eruptie zelf begon om een uur of 19.15.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:neferisis schreef op 22 mei 2011 @ 11:11:

@Snjokorn > werk ze! En stuur het vulkaanstof maar richting Groenland.

@Ligaa > ik heb net even die twee spellen opgezocht. Kakkerlakkensoep zou een fantastisch spel geweest zijn om mee te nemen naar Mallorca, ik zie het hele zooitje al slurpend bij elkaar zitten. Lijkt me geen goed idee, dan krijg ik het eerst zelf over me heen...
Vulkaanupdate: De uitgebarstte vulkaan ligt hier zo'n 350-400 km bij mij vandaan en daar heb ik (nog) geen last van. Hij heeft wel behoorlijk veel kracht (veel meer dan die 2 van vorig jaar). Voor de veiligheid is een deel van de ringweg gesloten (je ziet geen hand voor ogen en mocht er iets gebeuren dan hebben de hulpdiensten vrij baan).
...en nu zijn er 4 toeristen zoek die in het afgesloten gebied toch zijn gaan rijden met 2 auto's. Lekker slim.

Ik heb 3 adressen aangevraagd....*tromgeroffel*

Finland

Italië

GB
Whahaha, die finse heeft een aantal vulkaankaarten gefavoriet... die krijgt van mij dus een vulkaan kaart van de vulkaan die nu lekker bezig is alleen is het plaatje op de kaart van 15 jaar geleden...
@Poezels > ik heb ook even plaatjes gezocht van die broodbeklimming. Amusant hoor, mannetjes die hun tas volproppen terwijl ze op de broodtoren rond klauteren.

Vooralsnog zijn de enige asdeeltjes die hier in de tuin neerdalen afkomstig van de bbq van de buren. In Brabant wordt de alarmklok nog niet geluid.

@Anita > heerlijk, zo'n pyjamadagje. Waait het bij jou ook zo stevig?

Zoon en dochter zijn twee handen op een buik, vanaf kleins af aan.

@Snjo > is woon/werkverkeer voor jou nog wel mogelijk?

Zijn de andere twee profielen ook interessant?

Man ligt total loss op de bank. Heeft wel de derde prijs gewonnen, mijn held.
Neferisis: de aswolk gaat waarschijnlijk dinsdag richting GB (en de rest van Europa)...

Aan deze kant van het land is het stralend weer met een bijna wolkeloze hemel . Die 7 minuten naar m'n werk lopen lukt voorlopig nog wel.

De andere 2 profielen waren niet echt uitgebreid of interessant. Nou ja, heb lekker 3 vulkaankaartjes geschreven (van 3 verschillende uitbarstingen).

Gefeliciteerd met je held.
Hallo allemaal! Laat ik ook eens beleefd zijn en wat van me laten horen. Voor het weekend begon heb ik mijn afstudeeronderzoek afgerond, wat een opluchting. Afgelopen week zijn de laatste openstaande verslagen goedgekeurd dus het einde is echt bijna in zicht.... Gek idee!

Ik heb helaas maar 1 kaart ontvangen afgelopen week, een onthoofde Moomin. Stomme postmachines. Ik zal morgen reageren op jullie berichten, ga nu lekker slapen. Dus het blijft bij een egopost.

Weltrusten en tot morgen!
Hier nogal een pijnlijk weekend gehad: zaterdag werd ik wakker met het gevoel verkeerd gelegen te hebben want een spier in mijn nek deed heel erg pijn (alsof afgekneld door t slapen). Ben opgestaan, liep naar de badkamer en ben daar zonder dat ik het voelde aankomen flauwgevallen van de pijn, met hoofd tegen de badkamerkast en daarna op de tegels. Mijn vriend hoorde een harde bons en is gelijk gekomen dus ik ben maar 5 seconden weggeweest, maar wel een fikse open wond op neus, bult op voorhoofd en overal blauwe plekken en schaafwonden. De pijn in mijn nek was ondraaglijk vanaf dat moment; als ik maar een beetje mijn hoofd bewoog kreeg ik het gevoel weer weg te vallen van de pijn en extreme pijnscheuten in nek en hoofd.. Heb werkelijk nog nooit zo'n pijn gehad!!! Zijn naar ziekenhuis gegaan en arts dacht inderdaad aan beknelde spier/zenuw in mijn nek doordat ik verkeerd heb gelegen, 'spierkramp' geheten. Heb diclofenac meegekregen en na 3 van die dingen werd de pijn 's middags langzaam minder. Lang getwijfeld of ik 's avonds mijn feestje wel kon laten doorgaan maar toch gedaan en ging wel goed, want savonds voelde mn nek al stukken beter, alleeen een beetje wappie van die diclofenacjes. Waren maar een paar vriendinnen gekomen dus werd 'gelukkig' niet laat. Gister ging het al een heel stuk beter met mijn nek (geen diclofenac meer moeten nemen, alleen nog beetje stijf) en vandaag ook. Alleen nu is mijn neus en voorhoofd nog helemaal beurs en pijnlijk en op neus open wond, morgen sollicitatie... nou ja, niks aan te doen!

Ik snap het niet, dat je zo'n pijn kan hebben dat je flauwvalt... Arts zei dat dat een combinatie was van te snel opstaan en dus 1 bloedvat/spier/zenuw naar de hersenen die bekneld zat dus geen bloedtoevoer naar hoofd + de extreme pijn en dus bescherming van het lichaam. Ben erg geschrokken... vooral als ik iets anders was gevallen met mijn hoofd op de verwarming ofzo.... aangezien ik niets heb voelen aankomen vind ik dat echt erg eng. En dan die extreme nekpijn zelf...

:(

Sorry voor de ego-post!
Voor Zazana

Neferisis, ahh wat een held die man van je.

Snjokorn, lekker stom om de weg op te gaan waar de aswolk komt. Kunnen de hulpdiensten die sukkels gaan zoeken tsss.

Juuf, super dat je bijna klaar bent zeg.

Zazana, dikke Pijnlijk zeg.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 14:11
Reden: oeps
% gewijzigd
Er is iemand jaaaarig Weet alleen haar forumnaam niet meer
Neferisis, is het allemaal goed gegaan met je vader? Succes met WW!

Kaatje, heb je al flink wat kaarten mogen ontvangen?

Steph, geweldig die schildpadden!

Stereo, geeft niet dat je dat niet wil vertellen. Kan het me wel voorstellen! Zelf geef ik mijn adres liever niet, ook vanwege privacy. Wel lief dat je mij een Wally wilde sturen! Leuk een kaart van Krtek, die zijn bij mij ook favoriet.

Snjokorn het is wat met die vulkanen! Ik weet nog dat mijn tripje naar Engeland daardoor vorig jaar 2 keer verzet is en uiteindelijk niet door ging...

Poezels, gave vakantiebestemming!

Jeetje Zazana! Dat is zeker schrikken. En wat erg dat je zoveel pijn hebt gehad. Gelukkig was je vriend thuis. Sterkte met de zere plekken.

Weer geen kaarten ontvangen vandaag, wel enkele verstuurd. Een paard naar Turkije, een Idrukker naar Rusland, slingers naar de USA en klompen naar Finland. Ik mag ook nog een kaartje naar 2 honden uit de USA sturen, wat ik daar toch naar toe moet sturen....
Juuf, Kaatje en ik doen aan WW. Ik ben deze week weer 0,7kg afgevallen (totaal staat nu op -4,2kg).
Net een mooie Klimt kaart uit de bus gehaald en (bij de kapper) een kaartje voor een private swap geschreven.

@Juuf > de finish is in zicht, staat de champagne al koud?

Met het onbegeleid WW-en gaat het langzaam aan: 0,4 kg kwijt in een week. Ik krijg de smaak van de recepten weer te pakken.

Mijn vader heeft dit weekend een leesbril aangeschaft, verder heeft hij geen hulpglas meer nodig.

Tja, wat stuur je twee honden... een bal?

@Zazana > wat een akelig verhaal, ik hoop dat je snel van alle kwetsuren af bent. Succes met de sollicitatie!

@Steph > die jarige Jet is volgens mij Harja.

Zo, dat gaat lekker bij de WW. Ga je jezelf ook belonen bij -5 kg?
anoniem_101593 wijzigde dit bericht op 24-05-2011 00:22
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Steph, van Kaatje had ik even gemist! Maar Neferisis doet toch ook aan WW of heb ik dat mis? (ja dus, zie haar bericht) Goed van je dat je al 4,2 kwijt bent!

Neferisis, hahaha die is goed. Ik zal eens kijken of ik een kaart met een bal heb. Nou de champagne staat lauw, ik moet uiterlijk morgen voor 12 uur de beoordeling van een extern persoon binnen hebben alleen laat deze niets van zich horen. Mocht het op tijd binnen zijn dan kan ik begin juni afstuderen, zo niet dan wordt het juli! Terwijl ik dus alles af heb he...
Juuf: ik zou die honden een kaartje met een kat sturen (ik kan zo lief zijn soms).

Da's irritant dat die persoon niets van zich laat horen!!!! Ik duim voor je!

Zazana: Sterkte. En natuurlijk veel succes met je solli.

Steph: je gaat goehoed met WW.

Ik had vandaag 2 kaartjes in de bus. 1 mwa uit NL en een lelijke uit Duitsland (heb ik de hurray gezegd dat ik me afvraag of hij zelf zo'n kaart zou willen ontvangen).
@Neferisis, ik dacht dat je WW nu even aankon (of was dat een andere dame?). In één week 0,4kg kwijt is een mooi getal. Ik doe het ook zonder hulp,alleen met het puntenboekje, verder doe ik hier op het forum mee bij WW.

Ik beloon mezelf als ik genoeg punten over heb dan ga ik altijd een cornetto halen, plus bij de menstruatie dan pak ik een keertje een bros.....3p.

Snjokorn
lol, ik haal mensen door elkaar heen haha Sorry neferisis! Was natuurlijk voor snjokorn.

Juuf, fijn dat het einde in zicht is! Veel succes nog.

Zazana, wat heftig zeg! Lijkt mij ook heel eng om dat zo mee te maken. Dikke voor jou!

Hier vandaag een Hurray en een kaart met een mooie tijger uit Nederland. Verder een lange dag, maar mijn nieuwe team heeft een duidelijk beeld gekregen van mijn verwachtingen. Dat is wel fijn En mijn eerste loon gekregen, heerlijk om weer te werken zeg!!

O jaaa, en een nieuw kaartje naar Finland!
Hello!

Vandaag zou ik 400 kaarten ontvangen! Mijn grootste klapper ooit. Helaas was ik niet thuis toen de bezorgman kwam en ga er dus morgen achteraan.

Geen kaarten, alleen reclamepost (ook leuk vind ik) en lekker geshopt! Eerst in het echt en later ook nog online, ben niet meer te stoppen! Mijn bankrekening zegt vanzelf ho!
Ligaa, leg uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven