Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!

Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.

Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.

(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
Ik snap niet waarom jij de neiging hebt om zo in termen van wraakzucht e.d. te denken. Genoegdoening? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik vind dat een vreemde aanname, hoor.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ook al niet waar meds, dat dwars door de pil heen zwanger worden niet bestaat. De theoretische betrouwbaarheid van de pil is ongeveer 99,5%. (Afhankelijk van het type pil, de minipil is minder betrouwbaar bijvoorbeeld.)

De praktische betrouwbaarheid ligt ietsje lager, wat inderdaad vnl. komt door andere invloeden, als niet helemaal juist slikken, andere medicatie...

Maar stellen dat 'dwars door de pil heen zwanger worden' niet bestaat als je maar netjes slikt, is gewoonweg niet waar....

Geen enkele methode is 100% veilig, zelfs sterilisatie niet. Het enige dat écht 100% veilig is, is gewoonweg niet neuken met een man. Maar ja, hoeveel mensen die van seks houden houden dát vol?
Uiteindelijk bepaalt de vrouw, omdat zij het kind nu eenmaal draagt en je geen inbreuk kan en mag maken op iemands lichamelijke integriteit. Ik vind persoonlijk dat je zoiets wel moet 'overleggen' (luisteren naar zijn visie), maar de vrouw bepaalt. Baas over eigen buik.
meds, het is me inmiddels wel duidelijk dat jij geen inlevingsvermogen hebt, of dit in ieder geval niet wilt gebruiken, en dat je lijkt te denken dat dingen die mensen anders doen dan jij per definitie niet oké zijn.

Je bent zo stellig in de dingen die je zegt, terwijl jij er niet bij bent geweest, niet weet om wie het gaat en nooit kan weten wat ik in het verleden wel of niet met iemand heb besproken.

@mariposa_viva en chryssa, thanks! Jullie verwoorden deze dingen precies zoals ik ze zie en gezegd zou hebben.
quote:Chryssa schreef op 24 mei 2011 @ 00:07:

Bovendien: een abortus is niet niks. Het is niet alsof TO dan even een pak melk weg gooit ofzo. Ook al zou ze volledig achter die keuze staan, dan zal het nog moeilijk en emotioneel zijn. Ik ben van mening dat de vader hierin ook zijn verantwoordelijkheid zou moeten dragen. Het kind is net zo goed van hem en het feit dat hij zelf geen abortus hoeft te ondergaan, excuseert hem nog niet van zijn plicht om TO daarin bij te staan.En misschien wil de vader haar graag bijstaan. Welke beslissing zij ook neemt. Ik hoop het van harte voor TO.
quote:Chryssa schreef op 24 mei 2011 @ 00:08:

Er is samen geneukt, dus ook samen een kind verwerkt. Dan moet er toch ook samen verantwoordelijkheid genomen worden?

Dit vind ik altijd zo dubbel... "samen verantwoordelijkheid nemen blabla" maar als het gaat over beslissen of je het kind houdt is het ineens de baarmoeder van de vrouw waar de man niks over te zeggen heeft en gebeurt er helemaal niks samen, maar mag de man maar kruisjes slaan en afwachten wat zij in haar eentje beslist. En als zij dat dan in haar 1tje heeft besloten, dan hup is het weer samen de verantwoordelijkheid nemen, samen dit, samen dat, hij moet dit, hij moet dat.

Wat dacht je van samen beslissen of je überhaupt een kind van de ander wil. De vrouw is zogenaamd altijd maar het slachtoffer, het overkomt haar want de anticonceptie deed zijn werk niet. De man is toch net zoveel slachtoffer, maar hij trekt hoe dan ook aan het kortste eind.
@TO ik raak blijkbaar een gevoelige snaar. Het is aan jou om daar verder over na te denken.

@Chryssa ik lees in jou klaagzang over dat mannen er maar makkelijk van afkomen en wat dies meer zij, een legitimatie om het ze dus moeilijk te maken. Maar het is geen wedstrijd. Er is misschien wel een kind onderweg. Dat nu al begint met een achterstand, een gebroken gezin, een vader die nog niet zeker weet of ie de vader is. Moeder die nog op school zit etc.
quote:mariposa_viva schreef op 24 mei 2011 @ 00:24:

Uiteindelijk bepaalt de vrouw, omdat zij het kind nu eenmaal draagt en je geen inbreuk kan en mag maken op iemands lichamelijke integriteit. Ik vind persoonlijk dat je zoiets wel moet 'overleggen' (luisteren naar zijn visie), maar de vrouw bepaalt. Baas over eigen buik.Baas over eigen sperma!
prima verwoord door Iwannalive, TO is geen slachtoffer dus zich nu als zodanig opstellen is dubieus. Steun heeft ze zeker nodig, maar dat kan ze veel beter krijgen van familie en vrienden. Of hoopt ze stiekem op een droomgezinnetje?
Voor de man(nen) in kwestie lijkt het me een wijze les dat ze t voortaan niet meer onveilig doen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:meds schreef op 24 mei 2011 @ 00:36:@Chryssa ik lees in jou klaagzang over dat mannen er maar makkelijk van afkomen en wat dies meer zij, een legitimatie om het ze dus moeilijk te maken. Maar het is geen wedstrijd. Er is misschien wel een kind onderweg. Dat nu al begint met een achterstand, een gebroken gezin, een vader die nog niet zeker weet of ie de vader is. Moeder die nog op school zit etc.

Ehm, sorry? Mijn klaagzang? Kom op nou, zeg! Ik zal de laatste zijn om vrouwen als onschuldige hertjes af te schilderen, die een zwangerschap maar 'overkomt'. Een legitimatie om het de mannen moeilijk te maken, ga nou gauw weg! Beide partijen hebben het moeilijk in een dergelijke situatie, want beide partijen hebben een kind gemaakt. En dus moeten beide partijen daar wat mee. Niet alleen de vrouw, omdat zij toevallig de baarmoeder heeft.

Ik vind dus ook helemaal niet dat een vrouw de betreffende man het nieuws moet mededelen en vervolgens een houding moet hebben van: "Maar jij hebt er niks over te zeggen". Dat zou ik vreemd vinden. Zoals ik al eerder zei: zo'n kind is voor de helft van de man, dus heeft hij ook het recht om een bijdrage te leveren aan het beslissings-proces. Lijkt me niet meer dan logisch.

@iwannalive: Ik zwaai maar vast met mijn witte vlag naar jou, want volgens mij zijn wij het sowieso nooit met elkaar eens .
quote:mariposa_viva schreef op 24 mei 2011 @ 00:13:

Misschien meds, omdat je met je vaste scharrel gewoon ook een band hebt opgebouwd, je dingen met elkaar deelt, een abortus een heftige ingreep is, en hij ook gewoon bij de conceptie aanwezig is geweest?

Ben je vergeten dat ze niet eens weet van wie het kind is, scharrel 1, scharrel 2.... Gaat ze al haar scharrels hetzelfde verhaal vertellen. En erbij vertellen dat ze wel een slag om de arm moeten houden want de bevruchting kan ook door een andere scharrel hebben plaatsgevonden.

"Ik ben zwanger van je of van een ander waar ik af en toe mee neuk. Ik hoop dat je me wil steunen..." En dat verhaal dan een paar keer afdraaien... Nou ja ze kunnen elkaar wel mooi aflossen...
quote:Iwannalive schreef op 24 mei 2011 @ 00:37:

[...]

Baas over eigen sperma!

Dat ben je, mijn beste Iwannalive, je kiest namelijk zelf in welke vrouw je je sperma spuit en of je dat al dan niet in een condoom loost.

Mocht er, ondanks maatregelen, toch een zwangerschap uit voort komen ben jij níet degene die wijdbeens op de tafel mag gaan liggen om een abortus te ondergaan, noch ben jij degene die 9 maanden lang een kind in je mag hebben groeien en een bevalling moet doorstaan.
quote:Iwannalive schreef op 24 mei 2011 @ 00:36:

[...]

Dit vind ik altijd zo dubbel... "samen verantwoordelijkheid nemen blabla" maar als het gaat over beslissen of je het kind houdt is het ineens de baarmoeder van de vrouw waar de man niks over te zeggen heeft en gebeurt er helemaal niks samen, maar mag de man maar kruisjes slaan en afwachten wat zij in haar eentje beslist. En als zij dat dan in haar 1tje heeft besloten, dan hup is het weer samen de verantwoordelijkheid nemen, samen dit, samen dat, hij moet dit, hij moet dat.

Wat dacht je van samen beslissen of je überhaupt een kind van de ander wil. De vrouw is zogenaamd altijd maar het slachtoffer, het overkomt haar want de anticonceptie deed zijn werk niet. De man is toch net zoveel slachtoffer, maar hij trekt hoe dan ook aan het kortste eind.

En een beetje volwassen man weet dat.

Ik weet niet wat andere ouders aan voorlichting geven maar dat gedeelte heb ik mijn zoons wel duidelijk gemaakt hoor.

Ik zou ook willen dat mijn zoon verantwoordelijkheid nam als zijn gefeest een keer "fout" af zou lopen. Samen uit, samen thuis.
@Chryssa dan ben je het dus met me eens dat het meedelen van de abortus aan de mogelijke vader, want dat weten we niet zeker. Dus nergens voor nodig is want is zo'n geval is er geen sprake van inspraak en zou het alleen om de aandacht en de genoegdoening gaan
Iwannalive, er zijn momenteel nog 2 'kandidaten', en bij de echo van volgende week kan er nog meer worden gezegd over de datum van conceptie. Het is niet alsof TO haar 'riedeltje' 100x af mag draaien bij een stel random one night stands.
quote:Moonlight82 schreef op 24 mei 2011 @ 00:42:

Voor de man(nen) in kwestie lijkt het me een wijze les dat ze t voortaan niet meer onveilig doen.Eens. En moeders laat je zonen maar eens meelezen. Altijd een rubber omdoen, ook al zegt ze dat ze tien x per dag de pil slikt. Baas over eigen sperma!
Aandacht en genoegdoening? Mag het ook misschien gewoon steun zijn, wat ze zoekt? Ze waren er beiden bij hoor, bij die conceptie. Die man lag daar ook in bed (op tafel, op het aanrecht, in de bosjes).
Wat een haat en nijd om iemand die een kindje wil houden tijdens een studenten tijd..

Ik vind het heel knap van TO dat ze dit doet, ik zou dit nooit aandurven (scheelt ook 4 jaar) en mede daarom heb ik hier ook veel ontzag voor.

Echter vind ik het ook erg jammer dat bepaalde mensen zo hard over haar oordelen en zo snel hun mening klaar hebben over vrouwen welke het bed met meerdere mannen hebben gedeelt. Wie weet wat er achter deze vrouwen schuilt en veroordelen ze TO wel omdat zij zelf hetzelfde hebben gedaan en hun frustratie en schaamte graag op een ander afreageren?

Ook vrouwen houden van seks, en een condoom is niet altijd bevorderlijk voor het gevoel. Als iemand in dit geval de keuze maakt om het zonder condoom te doen, begrijpt zowel zij als wij volkomen dat er enzigzins een risico bestaat op een zwangerschap zoals zij helaas heeft moeten uitvinden.

Echter heeft zij zich ook dusdanig over zichzelf uitgelaten dat ik vind dat zij zelf genoeg boete heeft gedaan!

Ik wens haar niet meer dan het allerbeste en ik hoop dat alle anderen dit haar ook wensen. En niet zo snel over anderen oordelen terwijl zij zelf misschien geen haar beter zijn. Of misschien zijn zij dit wel, maar kom op zeg, wie moet zichzelf nou weer de hemel in prijzen om dit soort zaken?
Hime, door het inkijkje dat je in je liefdesleven geeft kan ik me goed voorstellen dat je de (mogelijke) vader wil betrekken in je besluitproces.

[als geinfecteerde met het ouderwetsche feminisme moet ik daar toch wel wat aan wennen, merk ik].

Het is sowieso heftig want de hormonen gieren door je lijf.

Als je de zwangerschap uitdraagt zul je ongetwijfeld vraagogen tegen gaan komen als in: ''is dat van mij?" Als je afbreekt is het helemaal niet zo lekker om je verhaal voor je te gaan houden, daarvoor is het allemaal toch een graadje te ingrijpend.

En dat 'op de blaren moeten zitten ' - wat een gelul is dat toch.

Van wie moet dat dan? Here God zegt er echt helemaal niks over hoor.

In veel gevallen heeft het kind er de meeste ellende van.

Weinig is zo erg als ongewenst zijn door je ouders, wat de reden ook maar is.

Dimpf
Als het zo blijft dat TO er niet met zekerheid achter zou kunnen komen, wie van de twee mannen de vader is en ze zou besluiten een abortus te plegen, dan denk ik dat het wellicht beter is om de mannen niet in te lichten. Want daar heeft zo'n man in kwestie dan niks aan, dat hij misschien een kind had kunnen hebben, maar dat dat niet zeker is, want het had ook van een ander kunnen zijn.

Maar als TO wél zeker weet wie de vader is en ze laat een abortus plegen, dan vind ik dat de man in kwestie het moet weten, omdat hij net zo goed zijn bijdrage heeft geleverd aan deze situatie en daarvoor ook zijn verantwoordelijkheid zou moeten nemen.
quote:mariposa_viva schreef op 24 mei 2011 @ 00:46:

Iwannalive, er zijn momenteel nog 2 'kandidaten', en bij de echo van volgende week kan er nog meer worden gezegd over de datum van conceptie. Het is niet alsof TO haar 'riedeltje' 100x af mag draaien bij een stel random one night stands.Maandag bel ik direct mijn huisarts en ga ik zo snel mogelijk proberen een echo te regelen. Tussen sommige bedpartners zat niet eens een week, dus het wordt nog al een klus om erachter te komen hoe het zit.

Wat een ramp..

Goh... nog even en het is haar vaste vriendje waarvan ze zwanger is. Die haar net ten huwelijk heeft gevraagd.

Altijd apart hoe dit soort verhalen door TO's uiteindelijk maar wat afgezwakt worden...
ik weet niet wat TO tegen de mannen, want het waren er een handvol, heeft gezegd. Als zij heeft gezegd, ik ben aan de pil, tja dan mag de man er van uit gaan dat dat waar is, en dat er ook regelmatig wordt geslikt. Trouwens je wil ze niet de kost geven hoeveel dames er een man op een dergelijke manier inluizen
Maar meds, dat is dan toch nog steeds geen reden om geen rubber om te doen? Zeker als je geen vaste relatie hebt en geen kinderen (met die persoon) wilt?
Btw- er bestaan tegenwoordig dna-testen om het vaderschap te kunnen vaststellen.quote:Iwannalive schreef op 24 mei 2011 @ 00:37:

[...]

Baas over eigen sperma!Zorg dan dat je het bij je houdt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven