Trillen

24-05-2011 17:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet precies bij welk forum ik dit topic moest zetten, dus heb ik maar overig gedaan ; )

Morgen heb ik een belangrijke auditie op de viool. Ik speel samen met een pianist. Mijn zenuwen kan ik meestal wel redelijk onder controle houden, maar het vervelende is, is dat ik ook ga trillen. En het trillen bemoeilijkt het spelen behoorlijk. Dit maakt mij dan weer zenuwachtig, omdat ik dan bang ben dat het straks helemaal verkeerd gaat. Heeft er iemand tips? Het is morgen, dus ik kan wegens tijdgebrek niet meer naar de apotheek rennen voor een homeopatisch middel!
Bètablokkers worden veel gebruikt door vioolspelers. Maar daar kom je nu niet meer aan.
Goed slapen, ik zou s' avonds niet te veel gaan oefenen even je gedachte op niks!

En morgen er lekker voor gaan je kan altijd nog even gaan ontspannend door bvb een kopje thee of even wat lezen.. En verder zou ik het niet weten.. Het gaat je vast lukken! Succes!
Dankjewel, ik moet het er maar gewoon op wagen!
Trillen is vaak alleen in het begin. Als je eenmaal lekker bezig bent wordt het minder.

Ik had het vroeger met piano spelen. Nu veel en veel minder!
Wat maakt dat beetje trillen nou uit. Je bent een gewoon mens die zenuwachtig is. Dat betekent dat het je iets kan schelen.
Voldoende eten, weloverwogen ademhalen (neus in, richting buik, mond uit), plassen en beginnen maar.

Succes!
Een banaan eten.

Het schijnt echt te helpen, zit een stofje in dat je kalmer maakt.

Toi toi toi met je auditie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven