Meneer mijn man.

27-05-2011 11:39 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het zo vaak en ik vraag me echt af waarom.

Vrouwen die, als ze het over hun man hebben, meneer schrijven of zeggen.

Of over hun kind.

Meneer? Ik vind het zo dom zeggen. Zo belerend, neerbuigend.

Waarom doen vrouwen dat?
Huh? Dat zie ik dus echt nooit. Hier bedoel je? Of in het dagelijks leven?
Meneer schommelstoel.... Klinkt eigenlijk best leuk
Ik zou het nooit over mijn hart krijgen om mijn vriendin 'mevrouw' te noemen in een discussie als in 'en nu wil mevrouw ook nog eens in haar eentje op vakantie'.

Zo praat je inderdaad niet over je partner. Althans, niet in een harmonieuze relatie
Misschien is het een poging om het wat luchtiger te maken? Ik schrijf hier ook wel eens iets over mijn man en dat klinkt gelijk zo plechtig.

Mijn zoons zijn in ieder geval geen meneertjes, brrr. Het zijn jongens, zoons, kinderen, maar geen meneertjes. Dat klinkt weer zo gemaakt lollig, daar heb ik ook niks mee.
Als in 'Meneer Himalaya bestaat niet'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, dat wat Johnny zegt, zo van: "en meneer zat weer op de bank voetbal te kijken" of "meneer wilde weer eens niet eten".
Volgens mij zeg je dat alleen als je boos bent of zo: "en toen liep meneer doodleuk weg!" of zoiets....
quote:schommelstoel schreef op 27 mei 2011 @ 11:40:

Huh? Dat zie ik dus echt nooit. Hier bedoel je? Of in het dagelijks leven?Nou, ik wel hoor, kom het regelmatig tegen hier op het forum. "Meneer" wil niet slapen, en dan hebben ze het over hun zoontje van 4 weken, zoiets.
Dat vind ik inderdaad ook vreselijk.
Hier voornamelijk trouwens, Schommelstoel. En het hebben over meneer Schommelstoel is niet eens verkeerd, maar wel zeggen:

En gisteravond zat meneer de hele avond weer te bellen en had geen aandacht voor mij.

Zo zeurderig en jufferig komt het over, dat bedoel ik.
quote:Popje1975 schreef op 27 mei 2011 @ 11:45:

Hier voornamelijk trouwens, Schommelstoel. En het hebben over meneer Schommelstoel is niet eens verkeerd, maar wel zeggen:

En gisteravond zat meneer de hele avond weer te bellen en had geen aandacht voor mij.

Zo zeurderig en jufferig komt het over, dat bedoel ik.Klinkt 'En gisteravond zat hij de hele avond weer te bellen en had geen aandacht voor mij' echt zoveel minder zeurderig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat gebeurt ook vaak als exen over elkaar praten. Ook steeds van 'en toen wilde mevrouw dit en dat en mevrouw deed zus en zo'.

Bedoel je dat? Er zit inderdaad een boze lading in, of verontwaardiging. Maar binnen een op zich goede relatie kan het ook wel wat luchtiger bedoeld zijn. Even klagen zeg maar.

En op het forum wordt het vaak gebruikt om de partner aan te duiden; meneer Vicky.
Ja, voor mij wel Hima. Meneer vind ik zo denigrerend en liefdeloos.
Maar wat kinderen aangaat: ik zeg het ook wel eens, is gewoon lief bedoeld. Bijvoorbeeld: "kijk meneer nou eens zitten hoor, met zijn koekjes en de afstandsbediening" (bijvoorbeeld he, want de afstandsbediening is natuurlijk van mij) Maar dan gaat het wel over een kind van 2 hoor.
Ik zeg het weleens als het over mn zoon gaat.

Bijvoorbeeld meneer was weer lekker bezig vandaag.

Of meneer had er geen zin in.

zoiets.
quote:hgjb schreef op 27 mei 2011 @ 11:44:

[...]

Nou, ik wel hoor, kom het regelmatig tegen hier op het forum. "Meneer" wil niet slapen, en dan hebben ze het over hun zoontje van 4 weken, zoiets.Ja, dat is ook zo inderdaad. Maar dat is toch niet zo erg? Vind ik dan.
Ik gebruik nog wel eens de term Mevroi voor dochter. Nogal een haaibaai en ze denkt dat ze de baas van de wereld is.
Wanneer ik in een (vooral zakelijke zetting) tegen een vreemde praat over mijn man, dan zou ik ook meneer Paloma zeggen. Maar alleen wanneer ik een specifieke verwijzing maak, want anders zou ik het voorkomen (omdat het nogal truttig klinkt ).
[quote]Vicky schreef op 27 mei 2011 @ 11:46:

Dat gebeurt ook vaak als exen over elkaar praten. Ook steeds van 'en toen wilde mevrouw dit en dat en mevrouw deed zus en zo'. /quote]

Volgens mij is de vrouwelijke tegenhanger "madam"
Ga in therapie!
Ik zeg altijd: Het
Ik noem mijn meneer "mijn meneer". En dat klinkt in mijn oren lief (en zo is het ook bedoeld ).
Ik zeg altijd 'die van mij'.
Bij mij komt direct die reclame boven: Ze zegt mijnheer tegen me............... :-D
Volg je hart. Dat klopt.
Mijn man heeft het wel is over "de Directie" of "het Ministerie" als hij het over mij heeft. Vind ik ook niet zo leuk klinken, maar geeft wel aan dat ik de baas ben thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven