Hemafiets, is het wat?

28-05-2011 17:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen augustus in mijn fiets gestolen. Dit was een fijne granny van het merk Sparta. Wegens omstandigheden heb ik eerst niet een andere fiets gekocht, maar nu begin ik er langzamerhand toch wel van te balen dat ik geen fiets bij huis heb. Ik wil dus weer een fiets aanschaffen!

Momenteel heb ik niet ontzettend veel geld te besteden en ik ben dus aan het kijken naar tweedehandsfietsen. Ik wil maximaal 300 euro uitgeven. Ik wil graag weer een omamodel en dan met een leuk rek voorop waar een mand/krat op kan. Lijkt me erg handig! Verder is mijn enige eis dat de fiets versnellingen heeft.

Ik heb eens wat op internet gekeken en toen zag ik dat de HEMA precies het soort fiets verkoopt wat ik zoek. Met versnellingen en een rek zou ik echter wel gauw meer dan 350 euro kwijt zijn. Het leuke is wel dat ik mijn fiets zelf een beetje kan ontwerpen en dus leuke kleueren kan gebruiken voor bijvoorbeeld de kettingkast.

Maar nu dus de vraag; zijn er mensen die een fiets van de HEMA bezitten? En bevalt deze fiets? Is de fiets het geld waard? In feite is 350 euro voor een nieuwe fiets niet overdreven duur, maar voor een omamodel welke niet bij een fietsenwinkel vandaan komt, blijf ik het veel geld vinden.

Graag jullie ervaringen!

Is een fiets van de Hema het geld waard?

Totaal aantal stemmen: 1

Ja, ik fiets er al jaren prima op (100%)
Nee, voor dit geld kun je een betere fiets kopen Geen stemmen
Ik heb geen fiets van de Hema, maar kan wel een andere fiets Geen stemmen
De laatste optie van de poll moet zijn:

Ik heb geen fiets van de Hema, maar kan wel een andere fiets aanbevelen.
Ik heb een hema fiets. Hij begint na drie jaar wel een beetje zielig te worden (roestplekjes, jasbeschermers zijn er al vorig jaar afgevallen, standaard is kapot)

Ik heb nog nooit een dure fiets gehad dus kan het niet vergelijken.

Hij staat overdag altijd buiten (ook in de regen/ sneeuw etc) en 's nachts binnen.

Ik zou zo weer een nieuwe fiets bij de hema kopen. Die van mij was toen geloof ik 200 of 250 euro.
Voor dat bedrag denk ik dat ik ook niet erg lang zou twijfelen nee. Maar 100 euro meer is wel weer 100 euro meer... Ik moet wel zeggen dat ik zelf altijd wel dure fietsen heb gehad en die bevielen ook altijd prima. Maar momenteel heb ik het geld gewoon niet en goedkoop hoeft ook lang niet altijd duurkoop te zijn.

In de toekomst wil ik graag gaan sparen voor een electrische fiets, dus de fiets die ik nu zal kopen hoeft ook niet nog 10 jaar mee te gaan, maar het is wel fijn als ie niet na een jaar al van ellende uit elkaar valt

Heleen, zou jij ook weer een Hemafiets kopen voor 350 euro?
Heb je een plaatje?

Ik zie er nl. geen voor die prijs staan. Ik heb zelf volgens mij een ouder model van deze.

fiets hema

Deze zou ik voor 225 gewoon kopen. Ik hoef ook geen versnellingen o.i.d. en een transprtrek vind ik onhandig omdat m;n stuur dan zwaarder wordt. Ik hou het gewoon bij fietstassen.
http://www.hema.nl/nl-nl/ ... _inch-%2841121764%29.aspx

Als ik deze link zie, dan is de omafiets 225 euro, met rek en mand voor 29 euro. Dat is samen wat goedkoper dan je 350 euro.

Het zal wel niet de fiets zijn die je wilt, maar het is wel een oma fiets, en ik vind hem er erg leuk uitzien!

Verder geen ervaring met HEMA fietsen.

Edit: deze heeft geen versnellingen, dat zal het probleem wel zijn!
[Fiets

Deze fiets begint bij 275 euro en je betaalt 65 euro extra voor versnellingen en die wil ik eigenlijk wel graag. En als je er dan ook nog een transportrek bij wilt, dan wordt het nog duurder
Wat flauw dat ik op de fiets van Heleen geen versnellingen kan laten zetten. Dan was ik voor 290 klaar geweest.
Maar zou je niet een ontwerpfiets kunnen kopen en dan los het goedkopere transportrek en mand? Die zijn namelijk goedkoper bij het andere model. Of zou dat niet passen?
Heb je gelijk in Pop. Maar zonder rek en mand kost de fiets al 340 euro, puur vanwege de versnellingen...
Hoi Simooon,

zelf ben ik laatst ook op zoek gegaan naar een degelijke, niet te dure fiets.

Ik ben uitgekomen bij deze fiets van Halfords: http://www.halfords.nl/shop/fietsen/omafietsen/809898

het grote voordeel, zeer degelijk(vind de Hema een meer gammele fiets) en goeie dikke banden, ook handig bij sneeuw, en uiteindelijk vind ik hem ook het mooist

succes met je zoektocht
Bedankt voor het meedenken Petra. Helaas heeft de fiets van Halfords geen versnellingen...
quote:PetraP schreef op 28 mei 2011 @ 17:51:

Hoi Simooon,

zelf ben ik laatst ook op zoek gegaan naar een degelijke, niet te dure fiets.

Ik ben uitgekomen bij deze fiets van Halfords: http://www.halfords.nl/shop/fietsen/omafietsen/809898

het grote voordeel, zeer degelijk(vind de Hema een meer gammele fiets) en goeie dikke banden, ook handig bij sneeuw, en uiteindelijk vind ik hem ook het mooist

succes met je zoektocht

Mis je bij deze fiets niet juist de bagagedrager?

Toen ik een omafiets had, had ik meestal fietstassen achterop.

Had dan ook geen krattenrek voor, dat lijkt mij niets.
Je kan wel informeren bij Halfords of het mogelijk is met versnellingen.

Of wat zij kunnen aanbieden in jouw prijsklasse en wensenpakket.

Ik weet niet waarom je graag versnellingen wilt?
Tja, waarom wil ik versnellingen? Heb ze altijd gehad en het lijkt me wel prettig om ze te hebben.
Misschien ken je iemand die een omafiets zonder versnellingen heeft en mag je die fiets eens lenen?

Ik miste ze niet op mijn omafiets, als het je zonder versnellingen ook bevalt scheelt het je toch weer 65 euro in het geval van de hema-fiets .
quote:Simooon schreef op 28 mei 2011 @ 17:58:

Bedankt voor het meedenken Petra. Helaas heeft de fiets van Halfords geen versnellingen...Oeps dat klopt, ik was idd op zoek naar een fiets zonder versnellingen
Ik heb eigenlijk altijd een dure fiets gekocht en geen idee of ik een fiets van de HEMA zou kopen.

Maar werk je? Bij mij op het werk hebben ze een fietsplan, waarbij je geld van de belastingdienst terug krijgt.

Ik had een fiets van ¤ 699 en kreeg ¤ 230 terug. Misschien een optie om dit na te vragen op je werk. Je kunt zo wel een duurdere fiets kopen voor 'hetzelfde' geld.
Deze misschien? Heeft 3 versnellingen en kost 300 euro.

Levering van wehkamp is prima, ik heb er zelf ook al een keer een fiets besteld. Ik weet alleen niet meer hoeveel verzendkosten er bij kwamen. Er zijn trouwens kortingscodes voor wehkamp, kijk maar op het vrekkentopic.
Hier kan je een Batavus Omafiets kopen met 3 versnellingen.

http://www.fietsenwinkel.nl/library/mod ... 94&CID=163
Die van de Wehkamp ziet er ook goed uit!

Een fietsplan zit er voor mij nog even niet in. Ik ben net afgestudeerd en ga nu eerst 3 maanden ergens aan de slag en dan zien hoe het verder loopt. Voor die tijd wil ik al wel graag een fiets.

Ik ben net verliefd geworden op een hele mooie fiets van Sparta. Dan moet ik minimaal nog 100 euro bijleggen. Dan zou een fietsplan wel uitkomst bieden!

Het idee om een keer op een fiets zonder versnelling te fietsen is ook wel iets wat ik eens kan proberen!
Ik heb een Hemafiets, prima fiets, was geloof ik 225 zonder rek voor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven