Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Ow lekker stampot. Heerlijk!

Zo nog even 2 kiwi's eten, en een kop koffie gaat er ook wel in.

-eetmode out-

Heb nog een kaart te kiezen schrijven voor een chinese dame met een aardig profiel. Kan nog 2 adressen aanvragen, maar die laat ik even voor wat het is.

Denk dat ik weer even ga wegzwijmelen met een verfilming van jane austen's Emma.
Wat lees ik over lekker eten hier zeg.

Steph: *kuch* is al weer uit gekucht hoor (fingers crossed) gelukkig. Heb vandaag m'n ramen aan de buitenkant gelapt. Wat een troep kwam daar vanaf zeg!!!

eindelijk weer een hurray (uit Belarus )

"thanks a lot for the card and funny story about puffin XD It was something really interesting to know. Now it's one of my favorite birds!! That was pretty sweet ))

thanks one more time and happy postcrossing!! Have a good summer!!"

Niet iedereen daar heeft dus lange tenen.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:neferisis schreef op 28 mei 2011 @ 20:04:

@Noa-lynn > hoeveel taarten heb je ingeslagen?

En ik maar denken dat dit een PC-topic is... :D

Ik ben bij 2 winkels geweest waar ze tot de nok toe gevuld waren met allerlei ingredienten, versieringen en bakvormen e.d.

De taarten, cupcakes e.d. mag ik nu zelf gaan bakken..

Ik ben bang dat het een baktopic aant worden is .

Al heb ik Tine al eventjes niet gelezen geloof ik..

Ik heb me trouwens nog ingehouden, sommigen namen voor ruim 100 euro aan spullen mee bij een opening van een taartenwinkel.

Mn moeder en ik samen voor 30 euro.., het verschil hebben we uitgegeven bij een 2de taartenwinkel .
Hier gister het kaartje van de hyvesruil gehad, bedankt stereogram!!! Een superlief kikker-kaartje!

Verder de kaarten van de postcardstore, Ligaa nogmaals bedankt voor alles regelen! Ben helemaal blij met mijn pakketjes!

Verder niet zoveel nieuws, voel me eindelijk weer een beetje ok na de smak die ik vorige week had gemaakt. Heb nu een week achterstand op de scriptie, hoop dat ik dat nog kan inhalen... Nog vier weken bikkelen, ben 7 dagen per week bezig...
Zazana,

Succes de komende weken!

Noa_lynn, goed geslaagd dus! Taarten en cupcakes maken lijkt mij ontzettend leuk om te doen. En lastig! Ik kom nooit verder dan een cake of brood uit de broodbakmachine
@Ligaa, je hebt jahoemail.

@Zazana, succes de komende weken. Je kunt het want je bent een kanjer.

@Neferisis, een puntje over het normale aantal heen. Is dit een pc-topic?

@Noa_lynn, heerlijk dat shoppen. Cupcakes, mmmm.
Zazana, graag gedaan! Succes met je studie!

Ligaa, bedankt voor de Postcardstorekaarten! Heb je nog een leuk zwijmelfilmavondje gehad? En hoe is het nu verder met je gezondheid? Merk je al iets van de prikpil?

Noa_lynn, leuk dat je spulletjes hebt gekocht om taarten en cupcakes te gaan maken. Lijkt mij ook erg leuk om te doen. Show je hier je creaties?

Snjokorn, wat een gezellige hurray!

Neferisis, wat een stomme reactie van die postcrosser uit Wit-Rusland. (Laat diegene het ook maar niet lezen dat ik dat hier zo schrijf dan!) Schreef diegene ook nog iets over de kaart?

Poezels, grappig, je legende van Rotterdam! Als je die nog vaker op kaarten schrijft gaat jouw legende de hele wereld over.

Een kaart met een blote buik?! Wie bedenkt het nou om dat te fotograferen en er een kaart van te laten maken??

Steph, grappig dat je postbode aanbelde! Hier een appartementencomplex (net als Ligaa en Kozoo), dus geen idee wat de postbode hier denkt, jammer genoeg.

Deze week weer een aantal kaarten verstuurd en ontvangen. Dieptepunten: een lege wenskaart (maar diegene had pas 2 kaarten verstuurd zag ik later, dus wellicht wist hij/zij niet wat de bedoeling is) en een halve flyer o.i.d. Hoogtepunten: 2 lenticulaire (?) kaarten, van stokstaartjes en van moomins. (Volgens mij noem je zo de kaarten die verschillende afbeeldingen laten zien als je ze beweegt.) Heel leuk!
1 expired minder! De kaart naar RUSland deed er 83 dagen over. Het was naar een schoolklas, en ze vonden de kaart ook nog leuk!

Oh jee, heb die jakkiebah nog niet geregistreerd, helemaal vergeten! Ik doe het zo (echt!)

Jeetje Noa-Lynn voor 100 euro aan bakspullen! Dan deed die winkel goede zaken.

Ik houd ook van bakken (koekjes) maar die van mij worden vaak lelijk, want draai en kneed alles met de hand. Mooie taarten en cupcakes is weer een vak apart.

Zazana en stereo, blij te horen dat jullie blij zijn! (met de pcstore kaarten)

Stereo, wat goed dat je dat herinnert van de prikpil, ik heb wel wat meer goede dagen dan voorheen, dus het kan wel eens een verbetering zijn! Ik ben helaas niet genezen van de hoofdpijn/migraine.

Steph ik ga zo kijken op jahoe

Zou ik nog wat kaarten aanvragen mag nog 3!
quote:poezels schreef op 29 mei 2011 @ 11:45:

Noa_lynn, goed geslaagd dus! Taarten en cupcakes maken lijkt mij ontzettend leuk om te doen. En lastig! Ik kom nooit verder dan een cake of brood uit de broodbakmachine

Zelf ben ik ooit begonnen met broodbakken, door mn moeder ben ik nu meer met taarten versieren bezig.

Al hou ik het voor mezelf op cupcakes, koekjes en brood.

Het bakken vind ik niet moeilijk, maar je moet een goed recept hebben en vaak ook een flinke dosis geduld.

Bij mij zat er een kat steeds in de kom voor het beslag.. erg irritant .
quote:steph schreef op 29 mei 2011 @ 11:52:

@Noa_lynn, heerlijk dat shoppen. Cupcakes, mmmm.

Ze waren zeker lekker.. had nu stroopwafelcupcakes gemaakt.

De mensen kwamen echt overal uit het land vandaan voor die ene winkel, ik verbaasde me dr ook over.

Mijn moeder en ik deden het samen voor dat bedrag in totaal.

Het bakken is vaak aftasten en uitproberen.. dan is de oven ietsjes ander, dan het recept.. tot je het precies goed hebt.

Met broodbakken had ik ook een schriftje waar ik alles in op schreef zodat ik dan kon terugkijken om iets te veranderen, dat werkt wel.
ik vond vandaag in mijn brievenbus de bestelde idrukker kaarten met de oude afbeeldingen van Rotterdam. Wat een plaatjes!! Supermooie kaarten Bepaald geen schande die te versturen, erg leuk dat ze nu ook eens 'andere' kaarten hebben daar.

Vandaag op de bus gedaan kaartje naar Rusland en een naar Finland. Hebben jullie de laatste tijd ook steeds veel meer rusland? Het is bij mij echt het nieuwe Finland geworden geloof ik, qua aantal keren dat je m krijgt..
Kozoo ik heb aanstaan dat ik vaker naar hetzelfde land kan sturen, en ik heb vaak meerdere naar Rusland, en ook veel Nederland trouwens
Drie kaarten gepost: twee bedankjes en een official naar Spanje (detail Sint Jan). Verder de binnen gekomen Ogi kaarten gesorteerd en opgeborgen.

@Poezels > jaaaaaaaaah, oude kaas! Het liefst de soort waarvan de zoutkorrels tussen je kiezen knarsen... Mag inderdaad niet van de WW.

Ik heb nog wel een paar smakelijke, romige pasta recepten voor je waar je zeker van aankomt. :D

@Ligaa > Jane Austen is heerlijk lees- en kijkamusement. Er gaat standaard een boek van haar mee op vakantie (in het Engels), verveelt nooit.

Ik las eerst "app complex" en dacht toen: die heb ik nog niet op mijn i-Pad...

@Anita > ik ben in het gezin de enige die gek is op rode kool met appeltjes.

@Snjo > hier moeten de ramen ook dringend gelapt worden; de lindeboom laat een vies plakkerig goedje naar beneden komen. Auto plakt, wassen heeft weinig zin, want de volgende dag zit de lak weer onder de spikkels.

@Noa-lynn > ik kan die muffins van jou haast ruiken... Heb hier dan ook een geurkaars (vanille/kaneel) aanstaan. ;)

@Zazana > naast het bikkelen goed voor jezelf blijven zorgen, dus: voldoende slaap en frisse lucht, natuurlijk de vitamientjes in de gaten houden en af en toe even lekker gek doen.

@Kozoo > mijn kaarten naar Rusland doen er altijd enorm lang over, maar als ik na een Russische hurray een nieuw adres aanvraag krijg ik inderdaad negen van de tien keer weer een Russisch adres.
@Stereogram > ik kreeg net een reactie van de Belarussian lady terug op mijn uitleg over de naam Wit-Rusland: ze vond mijn kaart leuk en vergaf mij mijn onwetendheid. Nou ja zeg!
Noa_lynn, ik ben nu vooral met brood aan het experimenteren. Vind het wel erg leuk om te doen maar hou zoveel brood over! Zal bInnenkort eens cupcakes proberen.

Kozoo, die Rotterdam kaartjes zijn leuk hè!

Neferisis, het was een heerlijke oude kaas van de kaaswinkel. Vandaag ook door asperge maaltijdsalade gedaan, heerlijk! En recepten ontvang ik graag! Favoriet hier is pasta met spinazie, champignons, chorizo en crème fraiche. Wekelijkse kost dus wat afwisseling is goed
quote:poezels schreef op 29 mei 2011 @ 20:24:

Noa_lynn, ik ben nu vooral met brood aan het experimenteren. Vind het wel erg leuk om te doen maar hou zoveel brood over! Zal bInnenkort eens cupcakes proberen.

Roep maar als je dr vragen over hebt .

Ik bak sinds een 7 jaar brood, heb me dr toen aardig in verdiept.

En van het een rol je door in het ander..
Nog even een bestelling gedaan bij tnt nlpostpostnl. En de puzzel opgelost en de briefkaart (ja echt een briefkaart) doe ik morgen op de bus. Zo'n flatscreen lijkt me wel wat!
Die flatscreen is voor mij Ligaa.

Heb toevallig ook vanmorgen de puzzel gepost.

Hahaha
@Anita & Ligaa > ik heb de Post.nl oplossing ook al op een kaartje geschreven, want ik ben die "dikke" tv wel beu. Maar ja, ik ben nog van de generatie die pas iets nieuws koopt als het oude ding kapot is gegaan.

@Poezels > ik zal je wel wat van mijn favoriete weekrecepten mailen.
Hahaha al 2 concurrenten, gelukkig zijn er 3 weg te geven. De kofferset lijkt me anders ook wel wat hoor, wil niet al te hebberig zijn
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 29-05-2011 22:44
Reden: is met dubbel r
% gewijzigd
Ik wil de koffersset, die van ons zijn aan vervanging toe.
Één kaart hier uit Finland, met twee regels tekst. Dadelijk weer in ons verwarmd ding.

Oja die van PTT, TNT post, TNT, Postnl de puzzel was leuk. De oplossing stond gewoon op de pagina ernaast.
Ik heb ook een kaart uit finland, een leuke kinderboekillustratie.

Veel plezier in het verwarmde ding, steph. Ik zit/zat op het balkon te lezen. Daar is het heerlijk weer voor.
Hai allemaal!

Ik ben nieuw! Nouja.. op Postcrossing dan. :P Ik heb vorige week mijn eerste vijf kaarten verstuurd en vandaag is er 1tje geregistreerd... mijn eerste dus!

Nu maar afwachten wat ik in de bus ga krijgen..

Leuk om te zien dat jullie hier actief mee zijn, kan nu al haast niet wachten om zelf de eerste kaart te ontvangen.

Groetjes,

Leonie
Welkom hier Leonie.

Veel plezier met postcrossing....werkt lekker verslavend hoor.

Hier geen post en geen hurrays vandaag.

En dan ben ik ook nog vergeten postzegels te halen.

Dom dom dom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven