Snurken!
zaterdag 28 mei 2011 om 23:48
zaterdag 28 mei 2011 om 23:55
Ik snurk ook. Ook als ik me omdraai. Maakt ook niet uit of ik op mijn rug, buik of zij slaap. Mijn man heeft er gelukkig geen last van maar anders zou ik denk ik naar de huisarts gaan om te kijken of er iets aan te doen is. Apart slapen zou voor mij wel een tijdelijke oplossing zijn maar ik zou dat niet altijd willen.
zondag 29 mei 2011 om 07:43
Als hij wat stevig is, kan afvallen helpen..
Mijn lief snurkt ook, hij heeft onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Er blijken twee oorzaken te kunnen zijn: of zijn onderkaak zakt te ver terug bij het slapen, of zijn huig is te lang en te slap. Naar alle waarschijnlijkheid is het dat laatste - hij wordt er in augustus aan geholpen, dus we hopen dat dat het probleem gaat verhelpen.
Let wel: onderzoeken worden vergoed, ingreep zelf niet (kost 800 euro.... ). Aan de andere kant: als ik me voorstel dat ik nog 50 jaar naast snurkie moet liggen....
Mijn lief snurkt ook, hij heeft onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Er blijken twee oorzaken te kunnen zijn: of zijn onderkaak zakt te ver terug bij het slapen, of zijn huig is te lang en te slap. Naar alle waarschijnlijkheid is het dat laatste - hij wordt er in augustus aan geholpen, dus we hopen dat dat het probleem gaat verhelpen.
Let wel: onderzoeken worden vergoed, ingreep zelf niet (kost 800 euro.... ). Aan de andere kant: als ik me voorstel dat ik nog 50 jaar naast snurkie moet liggen....
zondag 29 mei 2011 om 08:00
Snurken kan komen door slaapapneu. Dan stop je tijdens je slaap met ademhalen. Ik zou zeggen ga naar de huisarts zodat je wordt doorverwezen naar 't ziekenhuis voor een slaaponderzoek. Man hier heeft 't ook gedaan en bleek inderdaad apneu te hebben. Nu heeft ie een soort beugel in 's nachts en hij snurkt niet meer!!!! En ook heel belangrijk, hij is overdag ook veel minder moe.
zondag 29 mei 2011 om 08:02
Oh en om Coltje terug te komen, het is inderdaad afhankelijk van je verzekering wat er vergoed wordt. Man had hier dus ook het terug zakken van de onderkaak en daarvoor de beugel. Deze is hier helemaal vergoed (alleen eigen risico moest betaald worden).
Maar als 't apneu is is het wel belangrijk dat er iets aan gebeurd hoor.
Maar als 't apneu is is het wel belangrijk dat er iets aan gebeurd hoor.
zondag 29 mei 2011 om 09:25
@Coltje & Mieke: ik slaap ook met n MRA en snurk nu een stuk minder en ik voel me ook beter, ik heb ook apneu. De ingreep/MRA wordt niet vergoed als je geen apneu hebt, dus als je alleen snurkt. Apneu kan behoorlijk wat gevolgen hebben en snurken vooral voor je parner ook. Er zijn alternatieve methodes voor het behandelen van snurken: 'digeridoo' blazen, maar dat is nog in serieuze onderzoek. Naar de huisarts ermee!